mmj
Näppärä viestien naputtelija
Täällä koitetaan opetella arkea pikkusen kanssa. Eilen päästiin kotiin sairaalasta ja imetys ei onnistunu sitten millään kotona. Vauva ei saa otetta, itse en tiennyt miten vauvan olisin laittanu ja molemmat itkee. Lopulta mies antoi korviketta, koska en vain saanut vauvaa tarttumaan rintaan. Iski hirveä epätoivo, pelko ja epäonnistumisen tunne.
Enkö osaa edes ruokkia pikkuista?.. Yöllä sitte onneks sain jotenkuten vauvan tissiin kiinni ja syötettyä. Nyt toistaiseksi mennyt ihan ok, vieläki hankala löytää imetysasentoa ja vauvalle kunnon imuotetta. Pelkään, että vääränlainen imuote ei käynnistä kunnolla maidon herumista ja vauva ei tule kylläiseksi. Huomenna eka neuvolapunnitus, kyselen sieltä samalla vinkkiä imetykseen. Maito kuitenki noussu ihan hyvin ja tissit kipeet! Nännit vaavi imi sairaalassa ruville ja nyt ovatkin erityisen hellänä, olen koittanu rasvailla rintavoiteella ja olla välillä hetken ilman liivejä.
Onko muilla lähtenyt imetys hyvin käyntiin? Saatteko vauvalle hyvän imuotteen? Itse en imettänyt sairaalassa kuin kyljeltään välilihan leikkauksen takia, joten muita asentoja ei tullut harjoiteltua.
Hirmusesti kysymyksiä päässä .. Melkein pitäisi kirjoittaa lapulle, että muistaa neuvolassa kysyä!
Oletteko herättäneet vauvan syömään sen 3 tunnin välein vai antaneet vauvan itse heräillä ruokailemaan? Kun sairaalassa ei mainittu kuinka kauan tuota 3 tunnin välein ruokailua tulisi noudattaa..
Enkö osaa edes ruokkia pikkuista?.. Yöllä sitte onneks sain jotenkuten vauvan tissiin kiinni ja syötettyä. Nyt toistaiseksi mennyt ihan ok, vieläki hankala löytää imetysasentoa ja vauvalle kunnon imuotetta. Pelkään, että vääränlainen imuote ei käynnistä kunnolla maidon herumista ja vauva ei tule kylläiseksi. Huomenna eka neuvolapunnitus, kyselen sieltä samalla vinkkiä imetykseen. Maito kuitenki noussu ihan hyvin ja tissit kipeet! Nännit vaavi imi sairaalassa ruville ja nyt ovatkin erityisen hellänä, olen koittanu rasvailla rintavoiteella ja olla välillä hetken ilman liivejä. Onko muilla lähtenyt imetys hyvin käyntiin? Saatteko vauvalle hyvän imuotteen? Itse en imettänyt sairaalassa kuin kyljeltään välilihan leikkauksen takia, joten muita asentoja ei tullut harjoiteltua.
Hirmusesti kysymyksiä päässä .. Melkein pitäisi kirjoittaa lapulle, että muistaa neuvolassa kysyä!
Oletteko herättäneet vauvan syömään sen 3 tunnin välein vai antaneet vauvan itse heräillä ruokailemaan? Kun sairaalassa ei mainittu kuinka kauan tuota 3 tunnin välein ruokailua tulisi noudattaa..
Kannattaa muuten tosiaan kokeilla rintakumia, jos jollain vaikeuksia imuotteen kanssa! Minä käytän usein yöllä kumia, kun pimeessä en näe sohia tuon nännin kanssa. Helpommin saa otteen kumista.
Vaikka kieltämättä minua on tuo asia aika paljon mietityttänyt, varsinkin kun odotin, että heti sitä liihotellaan pilvilinnoissa ja kaikki on niin ihanaa ja rakastettavaa. Mutta eiköhän tämä tästä. 
Me ollaan nyt oltu kotona vasta viikko, joten eiköhän se tässä pikkuhiljaa ala hormonitoimintaki tasottumaan ja oikeet tunteet löytymään sieltä myrskyn alta.
Mulla sama, että tuntuu, että kaikki muut hehkuttaa ihan hulluna sitä, miten ihanaa vauvan kanssa on ja kaverit on just silleen, että "eikö ookkin ihanaa?!". Mitäpä siihen sanot sitte? Kyllä se tästä, ei se meistä huonoja äitejä tee, vaikka ollaanki näköjään vähä hitaasti lämpeneviä. [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/a055.gif[/img]