Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä viihdytään suht hyvin välillä yksikseen sitterissä kun laittaa "härpäkkeitä heilumaan" ja melodiat soimaan. ja viihtyy hän ilman nuitakin sitterissä joskus nukahtaakin sinne :)..Tänään oli toinen kerta ulkona nukkumiselle..ja hyvin nukkuu kunnes iskee kauuhia nälkä. Tänään kävin suht pitkällä vaunu ajelulla niin sai itsekkin vähän tuuletusta ettei ihan "homehdu" seinien sisälle :D..

Mä sain esikon kohilta lievän "kammon" sittereitä kohtaan. Tehtii silloin sellanen perustava virhe et heti kotiutumispäivänä pistettii tyttö sitterii. Niinhän siinä kävi ettei se sit missää muualla viihtynykää ja koliikki lisänä ni oli kyl turhan rankkaa. Nyt meil on lainassa koliikkikeinu, ja kaks kertaa on vauva siinä ollu. En ihan hevillä siihen sitä suostu laittamaa. Muuten vauva viihtyy vaihtelevasti iteksee. Sohvalla tai sängyllä yleensä on silloi ku ei sylis kölli.

Onkos kellään kokemusta sellaisesta vauvakiikusta, joka kiinnitetään oven karmiin? En ole nyt ihan varma mikä se oikealta nimeltään on, mutta sellainen missä vauva voi itse "hyppiä". Hoksasko kukaan mitä tarkoitan? :)

Meillä ois mahdollisuus saada sellainen. Kiinnostais kokeilla mut onko turvallinen ja minkä ikäisen sellaiseen uskaltaa laittaa? Päätä nyt pitää osata ainakin jo kunnolla kannatella.

Kunusiini: Näköjään ollaan oltu samoissa puuhissa 28.8!! :) Ilmeisesti myös Julie00? Itsekkin ajattelin painaa vauvan jalalla kutsukortteja nimijuhliin, mutten ole oikein keksinyt millä uskaltais jalan maalata. Taidan painaa vain yhden ja sitten vain tehdä monta kopiota koneella :rolleyes:

Keni: Meillä vauva oleskelee pieniä hetkiä yksikseen sitterissä tai alustalla, mutta toki se syli on ykkönen. Hmm, ehkä vähän huolestuttavaa, mutta tykkää jo nyt tuijotella televisiota kun se päällä on. Varmaan aika jännää kun valot ja värit vilkkuvat.

Jonnukka Itse maalaisin sormiväreillä. Ei ole mitään vaaraa vauvalle niistä. Ja itse asiassa taisin jo viikon ikäisenä maalata vauvakirjaa jalan, käden ja jopa pepun jäljen :D

Hei älkää unohtako mua Jonnukka, Julie00 ja Kunusiini :excited001 Meilläkin synnyttiin 28.08 aamulla. Oliko teistä kukaan TAYSissa?
Meillä kans varmaan piirrellään pian vauvakirjaan käsi ja jalka muistoksi eli kipsit ja maalit olisivat uus juttu.
Meillä viihdytään vauvakeinussa (Fisher Price) siis sellaisessa, jonka saa keinumaan itsekseen ja soimaan eli ei ole hyppykeinu, joka kiinnitetään karmiin. Meillä on sellainen kyllä ja reilu 4 kk on esikoinen siinä jo "pomppinut". Mutta syli siis on paras ja päivisinhän nukutaan äidin huhkiessa kotitöissä :D
Nyt pitää painua sänkyyn, kun vauva nukkuu..

Ihana tuo peppujälki! Sellasethan mä laitan kutsukortteihin! Hihii. Taitaa olla parasta että tääkin mamma lähtee nyt nukkumaan :hello

Täällä meilläkin on varsinainen sylivauva <3 Sitterissäkin viihtyy jonkun verran, mutta ei pitkiä aikoja. Vauva tykkää hirveesti olla pystyasennossa. Hankittiin kans tollanen manduca-reppu, mutta ensikosketus reppuun oli yhtä huutoa... Täytyypi taas huomenna kokeilla. Olis se ihan kiva saada joskus kädet vapaaksi, kun kaveri kummiskin viihtyy nii paljo sylissä. Mies lähtee viikon päästä takas töihin ja vähän jännittää kuin meitin käy :)

Mä käytin vesiväriä. Kädenjäljet oli tosiaan vielä liian vaikeita, joten niitä en yrittänyt montaa kertaa. Haastetta lisäsi se, että vauvan kättä piti pitää koko ajan poissa kasvoilta, ettei syö väriä, vaikkei myrkyllistä ollutkaan. Ja siitä käden paikalla pitämisestä beibi ei tykänny. Jalanjäljet oli paljon helpompia. Mä sain syksyisen inspiraation, ja tein jäljistä tuulessa huojuvia koivupuita. Vielä pitää ostaa tummaa kartonkia, josta teen korttipohjat näille.

SAM_2828.JPG

Hermoilenkohan ihan tyhjästä..Mies tuli aamuyöstä ihan hirveessä kebabinhajuisessa kännissä kotiin, oli ystävänsä synttäreitä ollut viettämässä. Jotenkin tuntuu pahalta ei niinkään omasta puolesta, vaan pojun puolesta kun isi on ollut koko viikon ylitöissä/harrastuksissa ja sitten vapaallla etusijalle menee juhliminen. En tykännyt yhtään että nukkui se hajuisena samassa pedissä tai huoneessa vaavin kanssa joten siirryimme sohvalle. Siitäpä riemu syntyi. Miehen mielestä on ansainnut juhlimisensa (?). Viimeksi kävi siis viettämässä varpajaisia pari vk sitten joka mulle ihan ok. Jotenkin ei vaan tunnu normaalilta. Kovasti se kyllä juhli raskausaikanakin.... Ärh. Vauvan kanssa kyllä pärjättiin aivan hyvin ilmankin, siltähän se aika on pois.

Jonnukka: juu kyllä 28.8 meillekki synty :) mutta 16.51 iltapäivällä :)) ja me oltiin hyvinkääl ;)
Meijä neiti viihtyy sitteris jos on syöny ja masu ei vaivaa :) helpottaa vähä ittee et ehtii jotai tehdä. Yritän toki pitää neitii sillai et näen sen ja telkkaria päällä nii se tapittaa telkkaa. Vaikka ei sr nyt taida hirveenä vielä nähdä. Muttq kuulee kyllä :)

Me saattiin tänään ristiäislahjaksi soiva mobile jonka pistin tytön sänkyyn kiinni. Vauva tykkää siitä ihan hirveästi ja vaikka kuinka kauan killittelisi kun musiikki soi ja eläimet liikkuvat :)

Ulkona nukkumisesta.. Ku en muuta keksiny niin pelkään pihan oravia vaikka laitan hyttyssuojan vaunuihin..

Känkkis: olen samaa mieltä. Meidän takapihalla liikkuu lisäksi ilkeä fasaani ja kissa. Odotan kun kuuta nousevaa, että koira palaa kotiin kasvattajalta pentujen lähdettyä. Aion laittaa koiran aina pihalle nukkumaan vaunujen viereen niin eivät villipedot yllätä. Onneksi koira tykkää ulkoilusta lapinkoira kun on.

Minä taas oon nyt melkeen puol tuntia kävelly edestakas olkkarista keittiön ikkunaan kyttäämään vaunuja jotka on siinä alla, kun näin etupihalla ampiaisen lenkiltä tullessa jolloin jätettiin tyttö ulos nukkumaan. En luota yhtään et toi hyttyssuoja on aukoton. Pitää vissiin mennä pihalle kohta päivystämään ja tappaa se ampiainen.

Tänään eka oikein kunnon ulkona nukuttaminen, ja olisitte nähny.. Vauva riepu ensin nukutetaan ja hyssytetään uneen ja sitten menenkin jo kokeileen onko kylmä, onko kuuma, hengittääkö??? Vähemmästäkin toisen unet häiriintyy.. Siis ihan kauheeta, ja kaikki tää tapahtuu ihan tosissaan, ehkä tää tästä rauhottuu kun saa kokemusta.

Jonnukka, tylsää kuulla että miehesi on jatkanut juhlimista samalla tavalla kuin aiemmin. Täällä saatiin pelaamisista ja kotitöistä sekä vauvanhoidossa avustamisesta puhuttua. Mies pelaa edelleen mielestäni paljon, mutta on hän nyt petrannut kotitöihin ja vauvan hoitoon osallistumisessa.

Itse olen saanut nyt vähän paremmin nukuttua joten vauvaelämä tuntuu jo mukavammalta kuin alkuun kun oli kauheat univelatkin. Koliikkia kyllä vauvalla on valitettavasti että se koettelee välillä vanhempien jaksamista, mutta nyt oman ihanan mausteensa elämääm tuo vauvan ihanat ja aurinkoiset hymyt<3

Me ollaa päätetty välttää mahdolliset vatsavaivat. Mitää sellasta en syö mistä itku tulee. Ja vastoin kaikkien terkkareiden neuvoja, me ei anneta d-tippoja. Niitä annetaa vasta sit joskus paljon myöhemmin, luultis vast sitte ku alotetaa kiinteätki eli joskus 4kk:n tienoilla. Esikko huus ku syötävä niitten kans eikä auttanu relat eikä muutkaa. Sit me jätettii ne pois ja annettii vast joskus myöhemmin, tosin en enää muista mis vaihees.

Meillä oli marbles esikoisella hyppykiikku, varmaan muutaman kuukauden ikäisestä. Viihtyi siinä kyllä, mutta kannan huonoa omaatuntoa, kun tein väikkäriä vieressä ja vauva kiikkui itsekseen.

Ulkolenkit aloitettiin vauvan ollessa 4 vrk. Yleensä saa kävellä kovaa tunnin, että viihtyy, mutta se nyt on vain kiva päästä tuulettumaan. Fifi on aina mukana ja kerran nappasin ponin toiseen käteen, ettei kipeydy rankan treenin jälkeen, fifi oli sen lenkin kokonaan irti. Vaunuja toisella kädellä työntäen olen taluttanut myös vuohia ja lampaita milloin minnekin, näin täällä maalla!

Ihan mukavasti Tyyppi on myös muutaman kerran nukkunut vaunujen ollessa paikallaan: kahdesti olen pitänyt tytölle silloin ratsastustunnin ja pari kolme kertaa siirtänyt eläimet uudelle laidunlohkolle. Kerran oli aidat jo maassa ja eläimet viheriällä niityllä irti, kun Tyyppi heräsi. Oli sitten pakko imettää laitumella toisella kädellä Tyyppiä tukien ja toisella kädellä kiskoa sähköverkkoa uuteen paikkaan...

Kantoliinaa tuolla toisaalla joku meille ehdottikin, kun leivoin yhdellä kädellä. Meillä on Hug-a-Bub, mutta mun kroppa on siihen vastasyntyneen kehtosidontaan liian lyhyt (Tyyppi ei viihdy niin mutkalla) eli toistaiseksi mies kantaa aina kun ollaan sienessä tai muuten metsässä eli vähintään joka vkl. Siitä puheenollen nähtiin sunnuntaina hirvi ja tämänkeväinen vasa kymmenen metrin päästä, oli todella harvinainen yhteentörmäys.

Meillä @sukki vaunuja vartioi tiukasti bichoni, joka ei osaa purra tai näyttää muuten uskottavalta!

Joo ja sylivauva tämä on, mulla on heti morkkis jos lasken hetkeksi matolle eikä tämä viihdy. Eilen ryömin vasta klo 14 ulos, kun en saanut aamutoimia tehtyä aiemmin vauvaa imettäen tai kanniskellen. Tänään on tässä koneella roikkuessani imenyt koko ajan. Ny pitää tsempata ja lähteä ulos, pitää itseasiassa viedä poni vaunujen vierellä laitumelle :)

Takaisin