Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sulla ihan samanlaista ku meilläkin.. :D Päivisin jäbä kakkii, minkä ehtii, mut ei onneks tosiaan yöllä. Alussa mekin vaihdettiin yöllä, mut ei tartte enää. Onneks noi active fitit imasee kyl tehokkaasti isommankin määrän pissiä. Mun mies oli kans kotona kolme viikkoa ja onneks tosiaan olikin.. sektion jälkeen oli sängystä ja sohvalta nouseminen tosi hankalaa, ja välillä tartti ihan apua..

Meidän viime yö oli aikamoinen. Nukutin tytön klo 22. Itse menin nukkumaan puolen yön paikkeilla. Ei yhtään yösyöttöä ja aamulla rinnat olivat poksahtamaisillaan, kun heräsin tytön ääntelyyn klo 0730. Syötin molemmista rinnoista, että sain paineita laskemaan ja tyttö jatkoi unia klo 10 asti. Tänään taas pulloharjoittelua.

Mul on takana imukuppisynnytys, siinä repeili paikat ihan riittävästi. :D Onneks parantu myös nopeesti. Kolmas viikko oli jo ihan erilaista. En osaa ees yhtään kuvitella, miltä sektion jäljiltä tuntuu...

Vaipoista mä kirjottelinki tonne kertis/kestovaippaketjuun. Huomasin tosiaan, et ne Lidl:n vaipat, mitkä ei istu, ni imee kuitenki tosi hyvin. :)

Multakin yritettiin kaks kertaa imukupilla, mut se irtos.. poika-paran pää oli kipee pitkään. :'(

Pitää melkein kokeeks ostaa lidlin vaippoja, jos sattuu lidlin ohi joskus kulkemaan. Ei olis edullisuudesta haittaa, jos oisivat muuten hyvät. :D

Mä vaihdan meidän sängyssä vaipan öisin koska muuten en saa syötettyä tarpeeksi, poitsu nukahtaa toisen tissin aikana jaz sit siirrän omaan sänkyyn takasin. On tullut kehiteltyä oma tapa vaihtaa vaippa pimeessä, tai no yövalo on lattianraossa et onneks jotain sentään näkyy. Mut meillä on ainaki aamulla aina vaippa niin täynnä pissaajos en sitä yöllä vaihda et oon ajatellu et jos en vaihda sitä ni sit herää siihen :) En sit tiedä, tää on vaan mun tapa ja toimii :)

Voi raukkaa :/ Kyllä pieniä koetellaan, et maailmaan pääsee.

Mä olin jo tovin(omasta mielestä ikuisuuden) ponnistellu ja kärvistelly, kun viimein lääkäri tuli paikalle ja totes et jätkä on väärässä tarjonnassa. Siinä imukuppivaiheessa onneks käänty sit naama alaspäin. Tuli kahella ponnistuksella, 4 min imukupin laitosta. Päässä oli pieni jälki, mut hävis siinä sairaalassaolon aikana. Kätilöt sit sanoivatki, et mitään en ois voinu tehä toisin. Myöskin sitä, et onneks oli lääkäri, joka uskals tehä päätöksen, et jatketaan. (Olin siis saanu jonku 3 epiduraaliannosta) :) Vauvalla ei onneks missään kohtaa ollu hätä. Luultavasti joku toinen ois tossa kohtaa jo kärränny leikkuriin.

Ja menipähän taas asian vierestä :D

Mä en Niranda00 uskaltais sängyssä ees vaihtaa :D mut hyvä, et teillä toimii. Kukin tyylillään, jokainen vauva on ihan omanlaisensa yksilö. :)

Mä ponnistin neljättä tuntia eikä imukuppia auttanu. Lopulta leikkauksessa näkivät et vauva oli ollu tulossa väärässä asennossa ja jääny lantioon jumiin. Olivat imukupillaki leveimmästä kohtaa koittaneet vetää. No mitä ny jos vähä aihetta sivuaa.. :p

Oivoivoi :/ No onneks pääty kuitenki parhain päin :)

Nii tossa just muistin, et piti sanoa niistä vaipoista. Ne Lidl:n vaipat on ihan yhtä kalliita, ku esim. liberot. Vaipalle tulee kpl hintaa 0,16€

Hui, jotenkin pelottavaa mitä riskejä synnytykseen voi liittyä. Kuitenkin sillä hetkellä, kun itse synnytys oli käynnissä en olisi varmaan tuon taivaallista välittänyt miten se lapsi saadaan maailmaan kunhan saadaan. Tuli mieleen nyt ja tässä noista teidän imukuppikokemuksista.

Meillä harvemmin yöllä vaihdetaan vaippoja. Toistaiseksi vauva on nukkunut vieressä ja syötön jälkeen ollaan unia jatkettu samantien. Nyt tosin vauva on päiväunilla omassa sängyssään. Laitoin eilen sängyn päälle sellaisen verhon, joka laskeutuu nätisti molemmille sängyn sivuille pään kohdalta. En tiedä auttaako se vauvaa saamaan rauhallisen olon, mutta syötön jälkeen, kun siirsin nukkuvana sänkyyn, vauva havahtui hereille ja katseli ympärilleen, mutta sitten uinahtikin hetken päästä ja laitoin peiton ylle. Yleensä on käynyt niin, että vauva jää hereille. Täytyy seurata toimiiko tuo verho :)

Tyyneltä oon varmaa kaks kertaa vaihtanu yöllä vaipan, ku ei tosiaan oo ollu tarvetta. Ja neki kerrat oli sillon parin ekan viikon aikana. Aamusin jos liian aikasee vaihtaa vaipan, ni se on usein melkee kuiva. Ja siit ei sit montaa hetkee mee ku pitääki uuestaa vaihtaa ku tulee sellaset jättipisut, et miettii mahtusko ees omaa rakkoo niin paljo tavaraa:rolleyes:

Kylläpä Tyyne nyt nukkuu... Varmaa ne rokotteet pistäny uniseks, ei nimittäin oo montaa hetkee valveil ollu niitten saamisen jälkee, eikä oo yhtää unta vastaa tapellu, niinku nykyää muuten päivisin tekee. Raasu parka, toivottavasti ei nostas kuumetta. Näkyy esikolleki uni maistuvan :eek:

Nyt vast muistu mielee et tänää oli se päivä jolloin munkii piti ottaa päikkärit, arvatkaako otinko :) Unohtu...Kyl väsyttääki karmeesti.
Tyyne ei viimeks rota:sta saanu mitää ihmeitä. Eka ilta meni itkiessä, mut kakka tuli vast melkee viikon päästä(tai siis kaks isoo lastii). Saas nähä kuis nyt käy.

Meidän poika on selkeesti ollu kärttyisämpi rokotteen jälkeen taas.. tänään oon saanu viihdyttää ja kanniskella koko päivän. Ja sit kun tyyppi alkoi nukkuun, niin koitin siirtyä hänen kans sänkyyn nukkuun, nii pyhpah ku äijä heräs, eikä puhettakaan nukkumisesta. Muutenkaan ei ole tänään kuin torkkunut pikku pätkiä.. ja vaan sylissä. Ois ne torkut kelvannu tälle äidillekin.. :)

Minä näppäräänä eilen koitin nukuttaa vauvaa ja pläräsin nettiä puhelimella. Meni pitkään ennenku tajusin, että vauva seuraa silmät suurina mun puhelimestä tulevia värejä :D repesin kyllä nauruun.

Täällä on nyt sänkyä pienennetty pyyherullilla ja liito-oravaa (leluriepu) koitettu laittaa tytölle hollille. No itsekseen vauvamme sinne sitten nukahti. Mukavaa ettei siihen äitiä tarvittu :)

Pullotteluharjoituksia taas jatkettiin illasta, maitoa meni n.40ml ja saman verran meni viemäriin. Aiemmin ei ole mennyt kuin korkeintaan 20ml eli aika hyvä tulos, tosin tuon määrän syömiseen mahtui todella monenlaisia vaiheita :D Välillä pidettiin taukoa, välillä katsottiin töllöä tai äitiä, välillä syötiin tissiäkin, jonka jälkeen imettiin ahnaasti pullosta maitoa, sitten taukoa ja sen jälkeen puhuttiin pullo suussa, sitten taas pullo ei kiinnostanut vaan itketti ja lopetettiin pullosta syönti.Täytyy vaan jatkaa harjoituksia.

Meijän pikkumies on kans rokotteista ihan väsy.. .Aamulla kun herätään syömään niin ei kyl jaksa puolta tuntia olla ees hereillä... Ei oo kuume noussu mut huomattavasti nuutuneempi toi poika on.... Eilen illalla päästiin jopa 22 nukkuu ilman mitää taisteluja (yleensä taisteluiden jälkeen päästään nukkuu 00-02 välillä) :o

Eilen illal alko nousta lämpö. Ja sit Tyyne piti sellast ulinaa ja vikinää ihan ku koiranpentu. Sääliks tota käy, ku paha vieras täti pisti piikillä reiteen:sad001

Meillä taas vauvalle kerääntyy hirveesti ilmaa mahaan rokotteiden jälkeen. Tänään molempien päiväunien jälkeen oli hirvee huuto. Ekalla kerralla laitoin vauvan mahalleen maahan ja kova rupsutus alkoi takapuolesta käymään. Toisella kertaa jouduin antamaan kipulääkkeen kun vauva oli huutanut kipuitkua puol tuntia eikä mikään auttanut. Panadol onneksi auttoi.

Takaisin