Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olen tänään vähän väliä itkeskellyt onnen kyyneleitä kun olen seurannut vauvaa <3 Parin päivän sisään tuo on kasvanut jotenkin hujauksella. Viihtyy leikkimatolla, juttelee pehmoleluille ja milloin millekkin, kääntyilee ja tänään selvästi päätti että nyt muuten liikutaan, koska käänsi itsensä mahalleen hurjaa vauhtia ja alkoi jaloilla potkimaan ja käsillä repimään leikkimattoa. Kädet ei kuitenkaan ihan vielä tajua liikkua, joten ovat ryömimisen tiellä. Pikkuisen sai kiskottua kyllä itseään eteenpäin mutta menetti hermonsa kun ei ilmeisesti homma mennyt kuten suunnitteli. Huomenna taas uudestaan :)

Onneksi se parin viikon takainen kiukku ja iltaitkut olivat vain joku ohimenevä vaihe.

On tuo lapsi vaan aivan ihana. Ja itkuhan tässä taas tulee :)

Niranda00 Tyyne kans yrittää kovasti ryömiä. Ei oo kiinnostunu tosiaa tost kääntymisest yhtää, mut mahalle ku laittaa ni alkaa vimmattuu ryömimisliikkeiden harjottelu; ja tosiaa muutaman sentin etenemisen jälkeen alkaa hirvee huuto ja jos silloin ei oo heti kukaa kääntämäs, ni sit hakataa nenua lattiaan. <3

Mahtavaa toihan toimii. Parantelin vauvalle nukkumapesää, laitoin pitkän pyyhkeen rullalle ja se kiertää nyt sänkyä. Laitoin patjan ja pyyherullan päälle lakanan. Lakana menee patjan alle reunoja pitkin, niin vauveli ei pääse vetämään rullaa auki.

Näin meillä mentiin nukkumaan, ensin oli vaipan vaihto, sitten syöttö ja sitten laitoin vauvan sänkyyn. Sinne pikkuinen sitten nukahti. Kiitos tosiaan vinkeistä. Elämä helpottaa kummasti, kun ei tarvitse äidin olla aina paikalla. Aloin jo miettimään, että näinkö tämä menee, että lapsonen ei nukahda kuin tissille. Kokeillaan tätä nyt, menisikö tää näin hyvin jatkossakin.

Mun elimistö ja aivokoppa on varmaa alkanut tottumaan yöheräämisiin ja katkonaisii uniin. Koska tiedän, että olen viime yönä syöttänyt vauvaa pariin otteeseen ja muistan kun olen vauvan nostanut takaisin omaa sänkyyn mutta en muista monelta (aikaisemmin tiesin tarkkaa kellonajat) ja kummasta tissistä olen milloinkin syöttänyt eli joutuu menee "tää tuntuu täydemmältä"-fiiliksellä. Hassuinta myös se, että mä joudun aina syötön jälkee nousee vessaa (eihän sitä voi uudestaa käydä nukkuu ennenku on vessassa käyty, tää oli jossain vaiheessa tosi rasittavaa) ja näistäkää en muista. Eikä tänä aamuna edes väsytä. Ajattelen siis niin, että ne on jo niin normaalia ettei niihin osaa enää reagoida sen väsyneemmin... Tai tietysti toinen vaihtoehto on se, että olen yliväsynyt ja univelkainen ja niin pöpperössä etten muista mitää :grin

Meillä poika nukkuu perhepedissä aina koko yön. Siitä on helppo sitten vaan pojan herätessä työntää tisuli suuhun ja itse nukahtaa saman tien uudestaan :D Ennen pojan syntymää mietin kauheesti imetystä ja sen sujuvuutta, mutta turhaanhan mä sitä mietin kun poika on ollut alusta asti pelkällä äidinmaidolla eikä saanut edes sairaalassa koviketta tippaakaan :o Meillä poika herättää pari kertaa yössä ja mulla kans aina ennen tai jälkeen syötön sama homma et täytyy käydä vessassa kun ei vaan osaa jotenkin nukahtaa.. Jäi varmaan raskaana ollessa päälle toi yöllinen vessassa käyminen :)

Joo mäki käyn aina syötön jälkeen vessassa ja tyhmä ku oon, ni oon opettanu rakkoni siihen et vaik vauva ei ees heräis ni silti pitää käydä vessassa. Esikon aikana sama juttu ja siin sit meniki reilu puoltoist vuotta et ekan kerran nukuin yön yli ilman vessakäyntejä:rolleyes:

Täällä meni toissayö valvoessa melkein, pieni mies päätti heräillä 1h välein.. liekkö ollu joku tiheän imun yö.. nyt on eilen ja tänään ollu tissit niin täynnä maitoo et piti jo osa käsin lypsää, kun ei pieni mies kaikkea jaksa syyä. Syö aina yhestä tissistä kerrallaan. Nytki oottelen et heräis syömään, kun toinen tissi sanoo kohta poks. :grin

Pitäskö nyt vähä riemuita kun päästiin jopa klo 22 nukkumaan.. Pienen itkun kautta MUTTA ajoissa kuitenkin :)
Ja se nukkuu posoottaa edelleen.. Oon saanu jopa pyykkiä laitettua, vähä järjesteltyä ja juonut sen kuuluisan kupin kahvia ihan rauhassa :smiley-angelic001

meillä tyttö hyyty illalla vähän jälkee yheksän.puol viideltä iski nälkä ja sit heräs 15 vaille 8.kyllä oli kivaa ku ite nukku huonosti ja sit puol seittemästä siihen puol kaheksaa makoilin vaa sängys ja ootin koska tyttö herää.no sit aattelin et lähen kahville,kerkesin keittiöö ni se heräs.Mistä se tietää et läksin sieltä makkarista?sama juttu on illallakii jos sinne ei senkaa jää ni kohta se herää..o_O

Meillä on IceCream sama juttu. Joku anturi niillä täytyy olla :D Eilen mun äiskä laitto jätkän vaan niitten sänkyyn ja tuli keittiöön. No herra nukahti saman tien. Juuuuuust...ei meikäläisellä vaan noin helposti.

Juu meilläki yleensä herätään siihen jos ite nousen ylös ja touhuan jonku 10 min, mut tää aamu oli vissii pyhitetty äidille kun on sentään perjantai ;)
Meillä ukko saa pojan paremmin nukahtamaan. En tiedä aistiiko vauvat sen et mikä stressitaso äidillä on et kuinka vauva nukahtaa ja tuosta et ku lähtee makuuhuoneesta ja antaa vaavin viel nukkua et eikös ne haista jotenki viel äidin tuoksun? Havahtuuko ne si siihen et pirulauta misä mamma on? :D

Joo kyl niillä varmaa joku mammavaisto on :laughing002 heti huomaa jos äiskä hiippailee huoneesta pois.ilmankos se tykkääkii nukkuu tos sitterissä ku ite istun vähän matkan päässä.

Mä oon järkeilly asian niin, et olisko se toi maito, mikä vauvan nenuun tuoksuu ? Tokihan se "äitihaju" on muutenki. Mulla meni illalla jäpikän kanssa nukkuminen niin, et se vaan sylki tuttia ja potki peittoa. Sanoin miehelle, et nukutapa sie. Helpommin tuo nukahtaa, ku menee iteki nukkumaan. Mulla vaan sattu iskee sisustusvimma siinä ennen puolta yötä, ni olihan se toteutettava :D

Nytkään ei oo mitään hätää, ku oon täs sohvalla ja jätkä nukahti vaunun kantokoppaan uniriepu naamalla. Ootahan vaan, jos yritän vaikka keittiössä käydä (kahen metrin matka).

tietäkö kukaa saako mistää tilattua räikeen värisiä tutteja?mä onnistun jatkuvasti hävittämää tytön tutit.tänääkii hävis taas yks.

Ite tilasin H&M:ltä semmosia kirkkaanvihreitä. Maksoi n.5e/2 kpl. Jäi tosin kaappiin avaamattomina lojumaan kun tää meijän herra ei suostu syömään tuttia laisinkaan :/

Meillä on ruvennut aikastumaan pojan nukkumaan käynti. Ennen käytiin joskus 11 aikaan, vähän aikaa 10 aikaan ja eilen jo ysin aikaan. Eka herääminen olikin sit jo 1.30 ja seuraava 4, jonka jälkeen poika nukkui niin levottomasti. Koko ajan se vaan pyöri ja potki ja ähis ja minä taas sain laittaa sille tuttia suuhun ja välillä kokeilin tissiäkin. Jossain vaiheessa tuo myös ähis mahallaan ja minä koitin kääntää selälleen tai kyljelleen kun meillä on niin pehmeä sänky, etten uskaltaisi antaa mahallaan nukkua, kun pää uppoaa patjaan. En tiedä, mikä siitä nyt noin levottoman nukkujan on tehnyt.

Mä pelkäsin Hillevi samaa tosta meidän sängystä. Semmonen muhkee (kirjotin sit ensin uhkee :D) jenkkisänky. Alussa nukahtelin, ku jätkä oli tissillä. Sit sitä havahtu, et onks kaikki ok. Varmaan todellisuudessa sekunnin luppas silmät. No anyway, me ratkastiin pari kuukautta myöhemmin ongelma sillä, et ostettii sinne sijauspatjan alle vaneri. Kova sijauspatja ois maksanu enemmän, ku uus sänky. Nyt voi huoletta antaa herran nukkua vieressäkin. Yleensä aamusyötön jälkeen annan jäädä viekkuun. Tosin en tiiä mikä teleporttaustaito tuolla on. Eilen aamulla nukuttiin ihan samaan suuntaan päät ja kun heräsin, ni jätkän jalat oliki mun pään vieressä :D

Meillä on aika samanlaisia öitä kun hillevillä. Muuten ihan ok, mutta aamuyöt on tosi levottomia. Ehkä sillon alkaa vatsa vaivata tai jotain...

Takaisin