Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on kylvetyksen ajan aina kylppäri oikee troppinen vyöhyke. Jos ei olla saunaa laitettu päälle ja ovea auki niin, että kylppärissä lämmin niin sitten pidetään lämmin vesi juoksemassa, jotta ilma on lämmin.
Kylvyn jälkeen kuivaukset, rasvaukset ja pukemiset tehdään kylppärin lämpimässä ilmassa ja sitten viltti päälle kun siirrytään alakertaan kun muuten tuo on niin kylmissään.

Orvokki81 juu, on ihan apteekin tavaraa :)

Mekin kylvetetään vauva yleensä saunapäivinä, jolloin kylppärikin on aika lämmin. Joskus myös kuivataan vauva hiustenkuivaajalla, kun siitä saa itse lämmön säädettyä sopivalle. Luin niksin vauvaoppaasta ja vauva tuntuu jopa pitävän siitä ja varmasti tulee kuivaa. Käytetään kuivaajaa usein myös pyllyn pesun yhteydessä :)

Hennah just luin uusimmasta vauvalehdestä, et on tutkittu että unitutin käyttö on toistaseks ainoa selvästi kätkytkuolemia vähentävä tekijä. Ja kyllä siitä tutista voi olla helppokin päästä eroon. Meil ei tuottanu esikon kanssa mitää vaikeuksia sen suhteen. Hän söikin tuttia lopulta vain unille mentäessä. Pikkuvauvana muutenkin, mut sit myöhemmin pelkästää nukahtamisee.

juu on siitä tutista helppo päästä eroon, esikolla jätettiin jo 4kk ikäsenä pois,tai no hää ei hirveen hanakasti kyl tuttia imenykää.
voiha se olla,että tää pikkuherra on sit iha toista maata :D mut täl hetkel vaikuttaa,ettei hääkää hirveesti välitä,lutskuttaa jonkun aikaa ja sit plopsauttaa tutin ulos suusta :)

huvitti vaan tosissaan se miu huonekaveri,kun selitti omalle vauvalle,että meillä ei sitten tuttia tarvita laisinkaan.
mietin mielessä,et miteköhä hää sit rauhottelee vauvaa,jos ei oikeesti sitä tuttia meinaa antaa.....

no mutta meitä on moneksi jajaja...sillai :)

Meillä on kylvetetty kerran viikossa. Aluksi meni hieman itkeskellen, mutta muutamat viime kerrat vauva on silminnähden nauttinut ja näyttänyt iloitsevan kylvystä :) viimeksi en olisi hennonut ottaa vauvaa pois, kun tykkäsi niin kovin. Meillä on kohtuamme käytössä. Hiukset on nyt kerran pesty vauvashampoolla, mutta sen jälkeen karstaa alkoi ilmestyä aika tavalla niin täytyy alkaa öljyä käyttämään, pesulaput ovatkin hyvä idea, ei tarvitse aina koko tyttöä kastella.

soitin neuvolaan noista nypyistä, jotka menee ohi itsestään.
luulin että karsta on syntyessä jos on, enkä tajunnut että voi ilmestyä näin myöhemmin.

meillä poika nauttii kylvystä silminnähden, ollaan naurettu miehen kanssa, että siinä taitaa olla muisto menneistä, kun vauva viihtyi masussa 2 viikkoa yliaikaa, on toi vesielementti tuttu.

eilen olikin "haikea" huomata, että vauva on kasvanu pois koon 56 vaatteista, täytyy ottaa jo isompia käyttöön. niin ne vauvat kasvaa, vaikka ikää vasta reilu 6 viikkoa.

Mä kanssa katson haikeudella tota Tyyneä. Niin äkkiä se vauva-aika on ohi. Mul on kaiken lisäks kaamee vauvakuume, ja tiedän et se ei koskaan mene pois. Masua ei oo yhtää ikävä, ku muistissa se loppuajan ketutus. Mut mun kroppa ei kestä kyl uutta raskautta muutamaan vuoteen.

Ja se kuumeilu on niin hirveetä et vatsaa vääntää :sad001 Saa nähä jos ei tää mee ohi jossai vaihees et pitääkö mennä kallonkutistajalle. Ihan käsittämätön tunne.

mä kans alan pikkuhiljaa sulattelee asiaa toisesta lapsesta,ihme kyllä koska eka olin sitä mieltä että yks riittää,etenkii kun jäi traumoja synnytyksestä.Nyt sit seuraava pelko onkii et jos tulee toinen lapsi niin sit sille tietenkii tulee koliikki,mitä en tietenkää kestäis ja kaikenlisäks kun lapsen isällä on niin huonot hermot jo tän nykyisenkaa ni mitä siitä tulis??hulluhan mä oisin jos toisen tekisin.

mullakin ajatus toisesta lapsesta välillä käynyt mielessä,mutta jos nyt keskittys tähän yhteen. ja tosiaan se toinen olis näin helppo tapaus! onko muilla alkanu jo menkat? mulla alkoi eikä jälkitarkastuskaan oovielä ollut,luulin et alkaa vasta paljon myöhemmin... tarttis saada kai noi ehkäsyasiat kuntoon tai kohta tulee lisää lapsia!

Kyllä sitä vauva aikaa on kans täällä jo ikävä:) neiti n nii iso jo vaikka ikää on 7 vk ja 1 pv.. mutta ei parii vuoteen viel ainakaa seuraavaa. Ellei ihmettä tapahdu. Mahaa ei oo ikävä.. sais tän pienen löllön pois eka. Must tuntuu et se jää ainiaaksi siihe. Vaikk eiköhä se jumppaamalla ja terveellisel ruokavaliolla lähde. Mut ku ei oo kokemusta aikaisemmasta raskauden jälkeisestä mahast ni mietityttää. Et lähteekö toi.ikinä pois:D

Kiva tietää että muitakin vauvakuumeilijoita on :) minusta myös tuntuu siltä että voisin heti pyöräyttää toisen :) Sanoinkin miehelle kun kotiuduttiin synnäriltä, että voisin tehdä toisen heti perään ja hän oli samaa mieltä. Nyt ollaan päätetty odottaa vielä. Toivon silti että ei tulisi kovin isoa ikäeroa, jos toinen lapsi meille joskus tulee. Saapi tyttö nauttia nyt huomiosta ihan yksin. Kaverit varoittelivat miten raskasta kahden vaippaikäisen kanssa voi olla. Luulen myös että uusi raskaus, synnytys ja vauva eivät ehkä olisi niin helppoja kuin tämä ensimmäinen ja raskauspahoinvointi ja muut vaivat yhdistettynä tähän pieneen eivät kuulosta nyt kovin houkuttelevilta :)

mulla on huomenna eka terkkarin tekemä jt ja vasta ihan loppukuusta sit lääkärin toimesta. aika isoja eroja näin samassa kaupungissa! noh pitänee ootella rauhassa.
IceCream: käytkö jossain niissä äiti-lapsi rymissä täällä mikkelissä tai mitä ne nyt onkaan?! kaipaisin kokemuksia kun välillä päivät on vähän pitkänlaisia...

Meillä kylvetetään 2 krt viikossa ja poika tykkää ihan hirmuisesti, kovasti polskuttaa ja hymyilee. On jo niin iso poika, kuka vei miun vauvan? :D Ens viikolla ois 3kk neuvola, saas nähä miten on kasvanut, 2kk neuvolassa oli jo 6700g painoa. No, ainaki maito riittää, kun hyvin kasvaa pieni.
On alkanu myös kuolata, kuolaako kenenkään muun vauva vielä?

jonnuli: en oo käyny missää niis,ei oo ees mitää hajua missä niitä pidetää,en oo neuvolankaa ilmotustaululta huomannu kattoo josko siel ois jotain esitteitä ollu.

Mullakii on alkanu menkat, alko varsinaisesti viime maanantaina. Sitä ennen oli viikon ajan tiputteluvuotoa. Sunnuntai-iltana oli aivan karmeet hermosäryt ja siitä ois pitäny tosiaa jo tajuta et nyt ne alkaa :angry Olin niin vihanen itelleni niitten takia et itkuhaa siinä tuli. En uskonu et näin aikasee vois alkaa ku esikon jälkee meni 4kk. Nyt sit on ihan todellinen ongelma se ehkäsy. Oon jo alkanu harkitsee et ottais kokeeks sen kuparikierukan, vaik jo ennestää on todella kivuliaat menkat. Mutku en tosiaankaa halua hormonaalist ehkäsyy (tekee mut hulluks ja tosi kiukkuseks).

kiippu: ompas teillä jo hyvän kokoinen pikkumies! Meillä tyttö reilu 2 kk ja välillä kuolaa aika paljon.

julie00: mulla ainakin esikon syntymän jälkeen meni noin vuosi kun vatsa koko ajan kiinteytyi...eli älä vielä luovuta sen suhteen :)

mua ei huvittais ees lähtee ettimää,mut enk sitte jälkitarkastuksen jälkee...ei,ei kyl huvittais sillonkaa:smiley-ashamed008

Takaisin