Meidän vauvalta oli havaittavissa hymyjä parin viikon iässä ja kolmen viikon iässä vauvan kanssa oli pientä "keskustelua". Ensimmäinen kunnon reilu hymyily tapahtui isänsä syntymäpäivänä 4viikon iässä, tyttö oli aamulla herätessään yhtä hymyä ja jatkoi vain aamua hymy korvissa :) Aiemmat hymyt olivat olleet lähinnä häivähdyksiä ja nopeita käväisyjä huulilla. Vauva jopa nauroi kerran unissaan ääneen suu oli virneessä ja kuului hehehehe, vauva tuolloin pariviikkoinen :D . Nykyisin jokellellaan ja hymyillään päivittäin, myös naurua ilman ääntä vauva tehnyt unissaan joitain kertoja, että eiköhän sekin joku päivä sieltä tule. Onko teidän vauvoillanne ollut tuollaisia nauruja. Ne on kivoja :D vauvan kehitystä on niin mukava seurata.
Vauvan nukkumisesta, koitan aina varmistaa ettei vauvalla ole liian kuuma nukkuessaan eikä suun edessä mitään. Ensimmäisinä öinä olin koko ajan tarkistamassa ettei vauvalla ole suun edessä mitään ja pienistä ääntelyistä tutkimassa tilannetta, mutta sittemmin oppinut tuntemaan vauvan nukkumista etten ole niin huolissani vaan luotan. Olen pitänyt vauvalla sellaista flanellipeittoa, joka on yksinkertainen paksuhko kangas, jonka laitan tarvittaessa kaksinkerroin. Itse asiassa vauvan peiton laitan kainaloiden korkeudelle käsien alle, kun muuten vauva huitoo peiton pois tai jos vauva valmiiksi nukkuu niin käsien päälle. Vauvalla on nukkuessaan joko body ja housut tai koko asu puuvillaa. Kapalossa vauva ei viihdy, mutta olen miettinyt unipussin hankintaa. Oletteko käyttäneet sellaisia ? Vauva käsitykseni mukaan pysyy sellaisessa paremmin lämpöisenä, kun esim.syöttää vauvan eikä havahdu siihen, kun sänkyyn siirtää.
Ehkä voisit @sukki soittaa neuvolaan ja jutella tuosta pelostasi ?