Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Päivitystä tähänkin ketjuun, kyllä se ovis sieltä tuli, myöhässä vaan, onneksi jatkoin testailua! Mieskin viikonlopun kotona joten hyvin ehditään hyödyntää, ai että on hyvä fiilis nyt :)
80060bd2ddfd5f1a64aabbc60dfc4a43

Paapu, noin se just joskus menee :D

Frozen, joo kyllä mulla ovis aina löytyy vielä kun joskus hedelmöittyisi ja tarttuisi kiinnikin.
Mutta toki, kyllähän se ovis tarvitaan .

Olin jo ehtinyt kehitellä itselleni ties mitkä ovulaatiohäiriöt kun ei sitä kuulunut :D Hyvä etten eilen sinne ultraan rynnännyt kadonnutta ovista metsästämään. Ja en oo kyllä koskaan tän puolen vuoden testiuralla saanut noin räikeitä viivoja, se oli kerrankin oikeasti tummempi kuin kontrolli. Jospa tää ois merkki siitä että tää on meidän kierto!

Paapu, hienoa! :)

Ilpuri, toivottavasti siellä nyt pian hedelmöittyisi ja kiinnittyisikin! :) Mulla se on sitten seuraava stressin aihe, jos mut nyt edes joskus saadaan ylipäänsä ovuloimaan...

Kiitos vastauksista Elaffy, Vastavirrassa ja Frozen.

Paapu: Onpa komea ovisplussa :-) Nyt vaan hyödyntämään, niin saadaan sitten parin viikon päästä täällä ketjussa jännitellä mukana :-)

Ilpuri: Ihania asiakkaita sulla :-) Varmasti antavat paljon jaksamista pitkällä tiellä.

Itse olen tästä yrityksestä kertonut, jos joku on kysynyt aiotaanko lisää lapsia. Mitä kokeita siltä tk-lääkäriltä kannattaa kysellä siltä varalta, että se on joku asiaan perehtymätön pöyry?

Täällähän on ehtinyt tulla tekstiä sillä välin kun oon pitänyt huomaamattani taukoa :) Pätkikselle ainakin oli tullut plussa, joten onnea!!! <3

Ms. Lemon, ainakin kilpirauhaskokeet (voi ottaa kierron aikana millon vaan) sekä alkukierron kaks hormonia (tais olla nimeltään FSH ja LH). Lisäks tottakai siemennesteanalyysi on tärkeä, jotta tiedetään, onko siellä kaikki kunnossa. En tiedä, miten toi simppatesti julkisella menee (esim. omassa kotikaupungissani ei muistaakseni sitä ois voitu tehdä, joten kävimme Helsingissä yksityisellä lapsettomuusklinikalla ihan vain siinä, oli alle 100 e onneks).

Kiitos Frozen! Kilpparit ja prolaktiini otettiinkin muiden kokeiden yhteydessä jo viime kesänä. Muita ei ole otettu. Simppanäytteestä en tiedä, mutta olen jo alustavasti varautunut menemään yksityiselle. Olen kaavaillut niin että verikokeet saisi tk ottaa ja sitten tilataan yksityiseltä aika ensikäyntiin.

Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. :) Kannattaa selvittää, voisiko simppanäytteen antaa ensikäynnin yhteydessä, kun kerran muutenkin siellä paikalla silloin on. Me luettiin hyvät ohjeet netistä (kun käytiin siellä ihan vain antamassa näyte ennen mun tarkempia tutkimuksia, eli ei ollu ensikäynti vielä silloin), pääasiahan siinä on, että edellisestä siemensyöksystä on kulunut "sopiva" aika (ei liian kauan muttei liian vähääkään aikaa, mun mies tais pidättäytyä pari vrk). Ja ilmeisesti ensikäyntiin kuuluu aina naisen ultraus, niin tiedetään, miltä siellä näyttää. Musta oli "hauska", että meidän ensikäynti pari vko sit maksoi n. 160 e (sisältäen ultrauksen), mutta sitten kun oon käyny yksityisellä lääkäriasemalla ihan vaan gynellä ja on ultrattu, niin se maksaakin 200-300 e.

Siemennestenäytteeseen ei tarvitse lähetettä, kun käy sen teettämässä yksityisellä. Tuloksissa menee sen verran kauan, että kannattaa teettää se vaikka ensin ennen ensinäyntiä. Purkin ja ohjeet voi käydä noutamassa sieltä ensin. Itse teetettiin se Mehiläisessä ja oli valmiina, kun mentiin Ovumiaan. Lähti pyörät nopeasti käyntiin, kun ensikäynnillä jo sai reseptit ja hoitosuunnitelman.

Julkisella voi lisäksi labroista ottaa pienen verenkuvan ja sokerirasitus.

Täällä vain odotetaan, koska pääsee testaamaan. Ma pitäisi menkat alkaa, joten vielä pitkä aika piinailla.

ON:
Kävin letrozoliavusteisen kierron folliultrassa, löytyi 14mm,15mm ja 16mm folli,saatiin lupa kotiyritykseen koska tuo 14mm ei kuulemma kerkeä mukaan kilpailuun luultavasti. Kysta kasvanut 6cm kokoiseksi ja jos ei nyt raskautta niin sit leikuulle koska on nyt vasen munasarja pois pelistä kystan takia.

Voi helinä onpa iso kysta, onko sulla kipuja? Aika jännä että on sanottu ettei tuo 14mm ehdi mukaan, kun ei oo ku millin pienempi...

Helinä, onpa kyl ikävä kysta :( aika jännä kyllä, et millinkin kokoerot on ratkaisevia :/ nyt vaan yritystä ja toivotaan et plussa sit pärähtäis!

Vähä alkaa jo jänskättää, ens viikolla ivf-suunnittelukäynti, hui!
Ovista täs odotellaan, tulispa nyt pian ni pääsis viel yrittämään :)

siksi vissiin sanoivat kun on isoimpaan tuo 2millin ero,ja toivotavasti ei ehtisikään mukaan,nimittäin ei se kolmosraskaus riskeineen kuitenkaan ole se toivotuin juttu tässä tilanteessa vaikka epätoivoinen olenkin.

Ms. Lemon, tosiaan se simppatestissä käynti ennen ensikäyntiä onkin järkevin vaihtoehto, kuten Eleanoora kirjoitti. :) Meillä testitulokset tuli tosi nopeasti; testi iltapäivällä ja jo seuraavana aamuna lääkäri soitti. :)

Meritähti, toivottavasti plussa ennen IVF:ää yllättäisikin! :)

Frozen: Simppatestin tulokset seuraavana päivänä! :oops: Täällä menee tuloksissa kuulemma noin 2 kuukautta..

Paapu, joo oli tosi nopeata toimintaa. :) Jos ois käyny testissä aamusta/aamupäivällä, tulokset ois saanu kuulemma vielä saman vuorokauden puolella. 2 kk kuulostaa tosi pitkältä ajalta tohon verrattuna!

Saitte kyllä nopeasti nuo tulokset. Meillä ainoastaan tuoretutkimus tehtiin paikan päällä ja lähetettiin pakastettuna tarkempiin tutkimuksiin Turkuun. Näin ymmärsin silloin, mutta en ole mikään expertti tässä asiassa ;)

Meillä taisi myös mennä reilu 2kk tuloksiin.

Neuvokaapas fiksummat hiukan. Kävin tuolla polilla, ja he eivät voineet tehdä muuta kuin tutkimuksen mulle, koska on jo kolme yhteistä lasta. Mutta sanoivat että kannattaa varata aika heidän kollegalleen, joka ottaa yksityiselläkin vastaan, että hän kirjoittaisi lääkkeen, koska oli paljon munarakkuloita muttei yksikään ollut kasvanut huomattavasti jne.
Joten, varasin ajan kuun loppuun, mutta mietinkin nyt että voisiko hänelle soittaa ja kysyä että kirjoittaako sen reseptin näin näkemättä, kun hänen kollegansa on kuitenkin juuri tutkinut...? Säästäisi aikaa ja rahaakin... laskin juuri, että olisi KP 25 tänään jos laskee edellisistä menkoista... nimim. Epätoivoinen

Soittaa voit ja kysyä asiaa, mutta lääkettä ei saisi määrätä potilasta näkemättä eli lääkäri rikkoo kyllä pahasti sääntöjä silloin, jos näin tekee. Tsemppiä!

Takaisin