Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Tervetuloa ketjuun munkin puolesta Haaveilija95 ja Babe. Pikaista visiittiä toivon molemmille :)

Meritähti on varmaan kiduttavaa odotella vaan, vaikka niin pitkään ootte naikkarillakin jo olleet :sorry: Mulle on ollut kamalan työlästä jo odotella syksystä tänne saakka :confused: tosin, mulla on omasta takaa jo tiedossa tuo pco, niin oisin toivonut pääseväni sen ja iän (34v) takia jo heti vuoden rajapyykillä julkiselle.
Mahtavaa, että pääsette nyt suunnittelukäynnille :) ja jospa se luomu + yllättäisikin, niinku pätkikselle kävi :happy:

Tervetuloa Haaveilija!

Meritähti kyllä saat sitten lääkkeistä kokemusta kun ivf kierto lähtee käyntiin:hungover: mullakaan ei noista clomeista ja letroista oo hajua kun meille suoraan suositeltiin ivf:aa. Nyt siis eka kierros ja neljää eri hormonia päässyt kokeilemaan! Vaikka hyvin kyllä mennyt, ei sanottavia haittoja mistään niistä:rolleyes: eniten mulla ehkä tökki se ajatus et kaiken maailman mömmöjä joutuu itteensä tuikkimaan ja tunkemaan jos mistäkin kolosta:laughing002

Mä en vissiin sitä vauvaa tuu saamaan...jos raskaaksi tuun niin kesken menee joka kerta viikolla 4.
En oo ees nyt yrittänyt joulun jälkeen.... oli kiva viettää jouluaatto keskenmenon meiningissä.
Nyt kp3 tai 4...

Bambi, muaki mietityttää just et mitä kaikkee mistäki kolosta joutuu tuikkimaan xD pistäminen ehkä on pahinta, mut kyllähän siitäkin selviäis. Jokatapauksessa jotai "epämiellyttävää" varmasti tulee eteen.

Viima, isot pahoittelut <3 tuommoista ei toivo kenellekään :"(
Oliko sulla mones keskenmeno? Pakkohan jossain vaiheessa on alkaa tutkimaan tarkemmin tai tarjoamaan jotai tukitoimia :/

3 km oli joulukuussa. On mut ja mies tutkittu, lääkkeenä mulla on ollut terot ja letrot jotka määrättiin ennen keskenmenoa, mutta tulinkin toisesta clomifenkierrosta raskaaksi joten en letroja käyttäny. Sen jälkeen lääkäri määräs 2 tablettia clomia kp3-7.
Mulla on vaan molemmat munasarjat pco tyyppiset, joista toinen oli jo normaali joulukuun ultrassa. Miehellä oli siemennäytteessä 98% epänormaaleja ja jotain...

Voimia Viima! Eo saa edes ajatella, kuinka raskas kokemus nuo keskenmenot ovat! :-(

Olen pyörinyt taustalla kommentoimatta, kun ei ole mitään haisua noista letroista yms. Täällä kp 21/26. En kyllä ole yhtään laittanut toivoa tähän kiertoon, vaikka touhuilut oikeaan aikaan. Oon joutunut syömään Buranaa, joka voi torpata tehokkaasti vauvantekoyritykset. Mitenkähän tää on niin vaikeeta vaan mennä tutkimuksiin...

Tervetuloa uusille! Täältä saa paljon tsemppiä ja tukea ihanilta kohtalosisarilta! :-)

Viima, voimia! ♡ Muuta en osaa kommentoida, anteeksi.

Ms. Lemon, oliko siis niin, ettette ole käyneet missään tutkimuksissa? Mitä mieltä mies on tutkimuksiin menosta?

Frozen: Ei olla käyty missään vielä. Kaksi lasta on tullut luomusti, toinen yk 8 ja toinen yk 3. Oon ajatellu, että kroppa palautuu imettämisestä, mutta sen lopettamisesta on nyt 8 kk, niin ei voi olla sekään. Mies on sinut tutkimuksiin menon kanssa, mutta mulla on korkeampi kynnys. Kai se on sitä kun oon aina pitäny sisätutkimuksia ihan kamalina, niin tuntuu tosi vaikeelta lähteä.

No voi hitsi. :/ Lääkärille voi varmasti sanoa, että sisätutkimus tuntuu ikävältä, niin jos hän osaisi ottaa sen huomioon... Tsemppiä!! :)

Voimia viima:Heartred
Mäkään en tiiä lääkkeistä tuon taivaallista. Oon teroja syönyt kun kierto oli epäsäännöllinen mutta muuten on ihan hepreaa mulle.
Huomenna olis mulla käynti naistenpolille. Tuleepa sielläkin sitten käytyä...

Viima voi ei, pahoittelut :sorry: eiköhän tollasessa tilanteessa olisi keltarauhastuki paikallaan, kun on varhaiset km. Nyt kai niiden pitäis huolella asiaan perehtyä. Eikös se kolme km ollut joku raja? Korjatkaa, jos oon väärässä.

3 keskenmenoa on joo yleisesti rajana että kannattaa mennä tutkimuksiin. Kannattaa Viima ottaa yhteyttä lääkäriin, kuulostaa kyllä että keltarauhashormonin tuotannossa voi olla jotain ongelmaa(ja muoks, olitkin juuri vastannut että luget oli tukemassa..). Tehtiinkö miehelle tarkempia siemennestetutkimuksia? Toivtuvat keskenmenot voivat johtua myös esim. miehen vasta-aineista tms. eli kannattaa pyytää tekemään kattava tutkimus siitäkin. Voimia kovasti, muistan siut viime vuoden puolelta ja mietinkin yksi päivä että mikä mahtaa olla tilanne :Heartred

Viima, voimia sinulle! Todella ikävä tilanne :(

Tervetuloa uusille mukaan. Toivottavasti pian tärppää teilläkin!

Täällä huomenna Pregnylin pistopäivä, vähän jännittää. Mulle määrättiin sitä kaksinkertainen annos eli 10000 yksikköä, eli hintaa tuli pistokselle yhteensä 15 euroa ja senttejä päälle. Eli edullinen tosiaan tuo pregnyl, kun olitte sen hinnasta puhuneet aiemmin. Onko muilla ollut tuolla annostuksella? Eleonooralla ilmeisesti siis pistos ainaki oman oviksen tueksi, mulla taas ovulaatiota aikaan saamaan, voisko siitä johtua tuo annos?

Viimalle pahoittelut keskenmenoista. Toivottavasti syy niihin löytyy ja saatte apua.

Joo, minulla pregnyl tehostaa omaa ovulaatiota. En yhtään tiedä millä perusteilla nuo annostukset määrätään.

Nyt täällä alkoi piinapäivät, eli tylsää odottelua. Ei oikein voi oireitakaan kuulostella, kun pregnyl niitä kuitenkin aiheuttaa.

Viima millaisella annoksella sulla oli? Olisiko vara nostaa vielä? Komppaan Riveä, että olihan se tärkeitä selvittää syy km taustalla. Muutoin on vaikea kohdentaa hoitoja / lääkkeitä oikein.

Eleanoora no siellä on erilaiset piinapäivät sitten. Saitko ohjeen testauspäivälle?

Su 12.3 on testipäivä, aamulla tuolloin pitäisi menkat alkaa. Ehkä maltan olla pe asti testaamatta. Viime kierrossa testasin liian aikaisin ja pregnyl vielä haamuili testissä 10 päivää pistämisestä.

Pätkis, Voi mennä, mutta alkuraskaudessa välttäisin alaselän ja pakaroiden hierontaa. Hierojalle on hyvä mainita, että on raskaana.

Takaisin