Helou pitkästä aikaa.
Oon ollu niin maissa monta kuukautta, etten ole jaksanut kirjoitella mitään, mutta lukenut olen päivittäin viestit.
Siispä Onnittelut plussanneille! Olipa plussat O- tai R-testeistä. Sekä tervetuloa uusille munkin puolesta.
Vuoden vaihteessa olen taas päässyt "nousuun" eli tuntuu taas, että elämä voittaa ja jaksaa olla positiivnen takapakeista huolimatta.
Olin tammikuussa 3 viikon lomalla, josta nukuin lähes 24/7 kaksi ensimmäistä viikkoa.
Mies on ollut tosi ihana kun on potkinut mua persiille tän yrittämisen kanssa. Lähes pakotti mut käymään labrassa mittauttamassa arvoja. Joten kävin Cityterveydessä, koska meidän TK:n labrassa ei saa mitattua meille "vanhoille kanoille" tärkeää AMHta.
Vastaukset tulikin muutaman päivän sisällä, vaikka AMHssa voi kestää viikkokin, koska tutkitaan vaan kerran viikossa.
Arvot olivat:
AMH 0,5 (mikä on ihan hyvä mun ikäiselle)
FSH 5,7 (follikkelivaiheessa)
TSH 1,68
T4V 15,69
Nyt mies on sitä mieltä, että tarttee vielä käydä tohtorin pakeilla mikäli ei luomusti tärppää. Ite en ole kovinkaan innostunut ajatuksesta, onhan meillä jo kumminkin 3 lasta. No voihan se mieli vielä muuttua. Muttei tässä olisi kauhean kauaa aikaa sitten aloittaa hoitoja.
Nyt ollaan käytetty parikuukautta (nyt siis se toinen kuukausi menossa) tämmöistä menetelmää:
Pupuilut dpo 0-2
Mulla lisänä: Mammavita, foolihappo, ubikinon, mangneesium, kalaöljy ja sinkki. Lisäksi juon päivittäin ainakin yhden mukillisen kanelijuomaa, jossa on kuumaa vettä, kanelia ja hunajaa. Auttaa tai ainakin pitäisi auttaa munasolujen laatuun sekä kiinnittymiseen.Sekä syön mustaa seesamia silloin tällöin esim. leivän päällä. Auttaa muistaakseni hormonituotantoon/-toimintaan.
Kahvia olen vähentänyt, mutten varmaan riittävästi.
Miehellä lisänä: Monivita, kalaöljy ja Rucola. Rucola auttaa sperman laadun paranemiseen.
Nämä on "vanhankansan" luonnonmukaisia apuja jota käytetään vieläkin esim lähi-idässä.
Katsotaan onko näistä apua meidänkin ikäisille (mä 43 ja mies 47).
Nyt on menossa dpo 8 .
Varmaan unohdin jotain kertoa, mutta palailen asiaan, jos muistan jotain "tärkeää".
Plussatuulia kaikille sekä jaksamista ja onnea tavoitteeseen pääsemiseksi.