Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Hitsit ku mieleen on jääny kaikki lukemani huonot kokemukset munasolu punktiosta miten se on ollut ihan hirveää. Olen siis lukenut nämä jo aikoja sitten ennenku oli edes tietoa että vois joutua tällaisiin hirveisiin juttuihin. Pelottaa että pyörryn kesken homman tai kipu on ihan järkyttävää.

Synnytysten suhteen oon päässy tosi helpolla supistus tyyppiset kivut hallitsen hyvin kun taas pelkkä verikokeessa neulan pisto tuntuu ihan jäätävän kipeälle... Ja se tunne kun pyörtyy ihan kamalaa...

Nukutuksessa on riskit mutta en tiedä kykenenkö ilman sitä... :/

:helloHelou pitkästä aikaa.
Oon ollu niin maissa monta kuukautta, etten ole jaksanut kirjoitella mitään, mutta lukenut olen päivittäin viestit.

Siispä Onnittelut plussanneille! Olipa plussat O- tai R-testeistä. Sekä tervetuloa uusille munkin puolesta.

Vuoden vaihteessa olen taas päässyt "nousuun" eli tuntuu taas, että elämä voittaa ja jaksaa olla positiivnen takapakeista huolimatta.
Olin tammikuussa 3 viikon lomalla, josta nukuin lähes 24/7 kaksi ensimmäistä viikkoa.

Mies on ollut tosi ihana kun on potkinut mua persiille tän yrittämisen kanssa. Lähes pakotti mut käymään labrassa mittauttamassa arvoja. Joten kävin Cityterveydessä, koska meidän TK:n labrassa ei saa mitattua meille "vanhoille kanoille" tärkeää AMHta.
Vastaukset tulikin muutaman päivän sisällä, vaikka AMHssa voi kestää viikkokin, koska tutkitaan vaan kerran viikossa.
Arvot olivat:

AMH 0,5 (mikä on ihan hyvä mun ikäiselle)
FSH 5,7 (follikkelivaiheessa)
TSH 1,68
T4V 15,69

Nyt mies on sitä mieltä, että tarttee vielä käydä tohtorin pakeilla mikäli ei luomusti tärppää. Ite en ole kovinkaan innostunut ajatuksesta, onhan meillä jo kumminkin 3 lasta. No voihan se mieli vielä muuttua. Muttei tässä olisi kauhean kauaa aikaa sitten aloittaa hoitoja.

Nyt ollaan käytetty parikuukautta (nyt siis se toinen kuukausi menossa) tämmöistä menetelmää:

Pupuilut dpo 0-2

Mulla lisänä: Mammavita, foolihappo, ubikinon, mangneesium, kalaöljy ja sinkki. Lisäksi juon päivittäin ainakin yhden mukillisen kanelijuomaa, jossa on kuumaa vettä, kanelia ja hunajaa. Auttaa tai ainakin pitäisi auttaa munasolujen laatuun sekä kiinnittymiseen.Sekä syön mustaa seesamia silloin tällöin esim. leivän päällä. Auttaa muistaakseni hormonituotantoon/-toimintaan.
Kahvia olen vähentänyt, mutten varmaan riittävästi.

Miehellä lisänä: Monivita, kalaöljy ja Rucola. Rucola auttaa sperman laadun paranemiseen.

Nämä on "vanhankansan" luonnonmukaisia apuja jota käytetään vieläkin esim lähi-idässä.

Katsotaan onko näistä apua meidänkin ikäisille (mä 43 ja mies 47).
Nyt on menossa dpo 8 .

Varmaan unohdin jotain kertoa, mutta palailen asiaan, jos muistan jotain "tärkeää".

Plussatuulia kaikille sekä jaksamista ja onnea tavoitteeseen pääsemiseksi.

Kiitos Tiko74 vinkeistä ja tsemppiä teille! :)

Täällä tehty herkkä raskaustesti, joka oli tyylipuhdas nega. Toki vielä on aikaista (kp23/27 dpo10), mutta kyllä tää masentaa. Nyt 10 kk yritystä, sais joskus tulla edes joku hailura hetkellisesti, niin antais jotain toivoa, mutta ei, aina ollut niin nega kuin olla ja voi.

Me oltiin Pätkis varhaisultrassa Ovumniassa miehellä, hän oli ulkomaalainen, nimeä en nyt muista. Mutta tosi mukava ja ollaan aina saatu siellä niin 10+ palvelua, että Suosittelen!

Liian aikaisin innostuin taas, aamulla testattu ihan puhdas nega. Kiinnittymisyritykseksi ilmeisesti jäi taas. Kerkesin jo oikeesti innostua että tää jatkuva yrittäminen olisi vihdoin ohi :( Että voikin vetää mielen matalaksi. Ollaan vielä ensi viikonlopuksi menossa kylään ystäville jossa vaimo on tukevasti raskaana..

Dpo 11 kp 26/28-29

Muokattu viimeksi:
Pätkis: Tosi kurjaa, että joudutte turvautunaan hoitoihin :-( Positiivista mun mielestä kuitenkin se, että syy on selvillä ja voitte kuitenkin onnistua, joten tsemppiä! Huimasti on viime vuosina kehittyneet potilaan hoidot niin, ettei tarvi välttämättä nukutusta, vaan muitakin tehokkaita vaihtoehtoja on. Kun sulla on ollu se svt niin kyllä ne ottaa varmasti filmiä ja ottavat kaikki huomioon. Suomessa kuitenkin tosi osaava ja hyvä hoito :-)

Paapu: Pahoittelut! :-( Kyllä teilläkin vielä pysyvästi tärppää. Nuo herkät testit pitäis niin poistaa markkinoilta ( vaan mun mielipide) koska ne saa aikaan turhautumisia ja ennenaikasia plussia, jotka sitten voi kadota. Vai testasitko herkällä sen ekan? Tämä ei siis ole mikään saarna, ärsyttää vaan, että vauvakuumeisille annetaan turhia toiveita. Voimia sinne!

Kertokaa viisaammat, miks niitä herkkiä testejä myydään, en oo ikinä ymmärtäny?

Tiko:Tervetuloa takaisin! Teillä vaikuttaa olevat hyvät avut, toivottavasti tärppää pian! :-) Mullakin on tuo ubikinoni, syön 300 mg päivässä ja sit multivita raskaus ja imetys, kun siinä on tosi hyvä fooli ja d-määrä. Sit sinkki on vielä. Larissa täältä foorumilta tiesi kertoo, et 300mg suositellaan lapsentekohommiin tuota ubikinonia ja kolme kuukautta kestää et vaste saadaan, korjatkaa jos muistan väärin.

On: Täällä 24/26. Ihme sormiturvotus alkanu, pistän pms-oireiden piikkiin. Muuten ei mitään kummempia, tätiä odotellessa.

Niin piti vielä Pätkis sanoa, että olin itsekin epäluulönen, kun jouduin Tays:ssa mies gynelle, mut olikin oikein asiansa osaava, joten voin lämpimästi suositella molempia sukupuolia :-) Hyviä ja huonoja löytyy molemmista.

Kahtena päivänä sain haamut 25mIU testillä, herkät näytti negaa koko ajan. Tästä viisastuneena lopetan jatkossa ennenaikaisen testailun ja testaan vasta kun menkat on oikeasti myöhässä.. Kp 26/28-29 ja ei oo kyllä mitään menkkaolojakaan, jotain kiinnittymisyritystä tuo kai sitten oli. Positiivistahan se on että jotain edes yrittää tapahtua, mutta lopputuloksen kannalta se ei paljoa lohduta :(

Ms Lemon oon miettinyt ihan samaa, niistä herkistä testeistä ei saa kun pahan mielen.. yritän itse testaa vaan jos menkat myöhässä ja aika harvoin r-testejä käytänkään.. mulle tulis niin kauheen paha mieli siitä et saisin eka haamulaisen joka sitten häviäisi pois.. toiset kyllä kokee saavansa toivoa noista kemiallisista kun todistetusti ainakin munasolu ja siittiö ovat kohdanneet ja tietysti hyvä heille:) mut omalle päälle ei sovi lainkaan...

Pahoittelut paapu:(

Mulla oli kans jotain haamulaisia mutten oikeen tiiä et miten siihen suhtautua.
Nyt ei haamujen haamuja Eikä menkkaolojakaan et en tiiä mitä sitä rupeis duunailemaan... menkat ny puolitoista viikkoa myöhässä ja aijemmin tosiaan melkein kellon tarkkuudella tulleet...

Tällä hetkellä itse ajattelen, että meillä haamun saaminen ja häviäminen olisi jo edistystä johonkin suuntaan, koska sitten tosiaan tietäis, että jotain on edes yrittänyt tapahtua. Mutta tietenkin lopputulokseen se auttaa yhtä vähän kuin täysi nega koko ajan, eli ymmärrän senkin kannan, että haamujen saaminen ja häviäminen on tuskaista. Mulla ei oo siis herkkien testien kanssa ollut ongelmaa, paitsi se, että ne on koko ajan negoja, mutta sehän ei niiden testien vika ole. :grin Tekis mieli tehdä seuraavan Ovitrellen jälkeen raskaustesti ihan vaan siitä syystä, että edes kerran elämässäni saisin siihen kaksi viivaa. :laughing002

Untuvainen, ajattelitko ottaa lääkäriin yhteyttä? Outoa kyllä tuollainen! Oispa siellä kuitenkin kyytiläinen matkassa! :)

En oo ajatellu soittaa viel mihinkään. Papa mun pitäis mennä kyl antamaan niin ehkä vois samalla kysästä et mikähän tässä nyt sitten mättää... R-testiä en tee kunnen siihen siihen usko. Ei mitään oloja jne..,

Pätkis, olen niin pahoillani testituloksista! ❤ Täällä alkoi tokavika letrokierto, kovaa vauhtia myös ollaan menossa ivf-jonoon. Onhan tässä vielä siis mahdollisuus välttyäkin siltä, mutta luotto nolla. ihmeet tapahtuvat muille, se on niin nähty. Olin syksyllä aivan valmis suoraan ivf:ään ja kun se lähenee, alkaa iskemään paniikki. Pelkään kanssa jo valmiiksi punktiokipua. Kipulääkkeistä mulle ei käy kuin panadol ja oxynorm. mahtavatko antaa oxynormia, on kuitenkin todella vahva lääke? Kammoan myös piikkejä, vaikka vuosia piikitin reumalääkkeitä. Verikokeissa on pakko etsiä huoneesta jokin piste, esim laskea kattolampun säleikköjä. Tiedän, on aikaista pohtia näitä, mutta nyt kun sulla on tää ajankohtaista ja oot ottanut puheeksi, ajattelin kertoa, että täällä samanlaisia pelkotiloja ja ajatuksia mitä olet kirjoittanut. I feel you!

Olikin pakko testata kun meen rtg-kuvaan tänään. Negatiivisen negatiivinen!
Onko tähän mitään lääkkeellistä apua olemassa, jos on kuitenkin parin prosentin mahdollisuus siimahännillä? Vai pitääkö vika löytyä myös musta että sitä voi ajatella? Kun nyttenkin sen näkee että jossain minussa on vikaa vikaa...

Myy82, helpottavaa kuulla etten ole ainoa joka miettii ja pelkää. Toivottavasti onnistutte vielä letroilla! :)

Varattiin aika ovumiaan maaliskuun ekalle viikolle... Hyvällehän tämä ei tunnu...

Myy, Gonal-f eikä Orgalutran ei satu pistettäesssä vaikka sitä aluksi pelkäsinkin. Lapsen kanssa yhteinen hetki, hän sai aina valita pistospuolen ja laittoi käytetyt neulat säiliöön. Jos hänellä tuli pissahätä tms. Hän vannotti, ettei äiti saa pistää ilman häntä. Pregnyl oli haastavin mut ei sekään paha.

Just tultiin punktiosta, 4 punktiota tehtiin. Kipu oli asteikolla 1-10 jotain 4-5 luokkaa. Käytännössä papan Otto saattaa sattua saman verran. Hampaan paikkaus huonolla puydutuksella tai ilman on pahempi. Lääkityksenä oli Diapam 10 mg, paracetamol ja pari voltarenia. Ollaan kotimatkalla eikä Satu.

Minä voisin myös liittyä mukaan tänne.

Meidän historia on, että kolme lasta luomuna saatu 6kk sisällä yrityksen aloittamisesta.

Nyt ollaan yritetty 1v8kk ja ensimmäinen hoitokierto menossa.

Ollaan Tre:n Ovumialla hoidossa ja tässä kierrossa oli Letrot ja pregnyl käytössä. Kp11 ultrassa oli kaksi isoa follia ja kp13 hymynaama testiin. Varmistin ovulaation pregnyl pistoksella.

Nyt menossa kp21 dpo7

Olen uusi tällä foorumilla ja vielä hieman hakusessa kaikki toiminnot yms, mutta eiköhän tämä tästä :)

Myy mulle sanottiin että punktiossa annetaan suonensisäisesti morfiinia vahvempaa eli oxynormia tai vastaavaa oletan sen olevan:)

Hyvä pätkis että varasitte ajan!

Eleanoora tervetuloa:)

Bambi, mullekin väestöliitolla laitettiin kanyyli mut mies sanoi ettei sen kautta laitettu mitään. Se oli kai sitä varten että jos tarviin vahvempaa.

Takaisin