Kysyisin kipulääkkeistä. Erityisesti ihan vain buranasta.
Olen sairastanut 10 vuotta kroonista migreeniä ja alkanut miettimään haittaako lääkitys raskautumista. Esikoista yrittäessä ei vielä tiedetty, että mulla on migreeni, joten en syönyt täsmälääkkeitä ja tavallisiakin lääkkeitä meni paljon vähemmän.
En käytä erityisen kovia lääkkeitä, vaan olen sinnitellyt sumatriptaanin (pienin annos) ja buranan kanssa. Lyhyen raskauden aikana mulle myönnettiin lupa käyttää niitä myös raskaana ollessa, tosin raskaus vie multa migreenin lähes kokonaan. Keskenmenon jälkeen mulla alkoi kohtaus, joka on kiusannut koko tämän reilun kuukauden. Muutama taukopäivä on siellä täällä ollut, mutta niin lyhyessä ajassa ei ehdi palautumaan. Nyt parina päivänä, kuukautisten alettua, olen ottanut tähän pirun kovaan kohtaukseen sumatriptaanin kanssa buranaa, koska yhdessä ne auttavat parhaiten. (Kuukautiset lisäävät aina kohtauksia.)
Mutta niinpä vain menin lukemaan, että buranaa ei saisi syödä edes ensimmäisinä kiertopäivinä, koska se haittaa ovulaatiota! Oliko tämä kierto tässä, enkö enää ovuloi kuin vain tuurilla?
Jatkuva migreeni laittaa muutenkin miettimään, että onko tässä koko vauva-jutussa mitään järkeä... Elämä tuntuu välillä tosi epäreilulta.

Mä suunnittelin, että tulevan vauvan imettämisen jälkeen etsin itselleni sopivan estolääkkeen. Siitä päätöksestä tulee keväällä kaksi vuotta, mutta vauvaa ei kuulu.
Lady Bug kp3/26-28 yk21