Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Sain silloin plussakierrosta ovistestiin kirkuvan plussan pp9, ne oli raskauskeijun liuskatestejä. Raskaustestin tein vasta pp13 ja silloin tuli selkeä viiva.

Kysyisin kipulääkkeistä. Erityisesti ihan vain buranasta.

Olen sairastanut 10 vuotta kroonista migreeniä ja alkanut miettimään haittaako lääkitys raskautumista. Esikoista yrittäessä ei vielä tiedetty, että mulla on migreeni, joten en syönyt täsmälääkkeitä ja tavallisiakin lääkkeitä meni paljon vähemmän.

En käytä erityisen kovia lääkkeitä, vaan olen sinnitellyt sumatriptaanin (pienin annos) ja buranan kanssa. Lyhyen raskauden aikana mulle myönnettiin lupa käyttää niitä myös raskaana ollessa, tosin raskaus vie multa migreenin lähes kokonaan. Keskenmenon jälkeen mulla alkoi kohtaus, joka on kiusannut koko tämän reilun kuukauden. Muutama taukopäivä on siellä täällä ollut, mutta niin lyhyessä ajassa ei ehdi palautumaan. Nyt parina päivänä, kuukautisten alettua, olen ottanut tähän pirun kovaan kohtaukseen sumatriptaanin kanssa buranaa, koska yhdessä ne auttavat parhaiten. (Kuukautiset lisäävät aina kohtauksia.)

Mutta niinpä vain menin lukemaan, että buranaa ei saisi syödä edes ensimmäisinä kiertopäivinä, koska se haittaa ovulaatiota! Oliko tämä kierto tässä, enkö enää ovuloi kuin vain tuurilla?

Jatkuva migreeni laittaa muutenkin miettimään, että onko tässä koko vauva-jutussa mitään järkeä... Elämä tuntuu välillä tosi epäreilulta. :sad001 Mä suunnittelin, että tulevan vauvan imettämisen jälkeen etsin itselleni sopivan estolääkkeen. Siitä päätöksestä tulee keväällä kaksi vuotta, mutta vauvaa ei kuulu.

Lady Bug kp3/26-28 yk21

Lady Bug kurjaa, että migreeni vaivaa :sad001 en osaa tuosta buranasta muuten sanoo, kuin että pitkittynyt kipu, oli mikä tahansa, voi kroonistua ja on sitten varsin vaikea saada pois. Eli mun neuvo olisi, että ota buranaa sumatriptaanin kanssa kipukierteen katkaisemiseks. Ellei tietty lääkäri osaa antaa muuta tehoavaa ja raskautumista ajatellen "parempaa" lääkettä.
Kipu on jatkuva stressitila kropalle ja eiköhän vaan vaikuta myös hormoneihin :confused:
(Siis vaan mun mielipide)

Lady bug kannattaa ehdottomasti kokeilla estolääkitystä! Ainakin estoläkkeinä käytetyt verenpainelääkkeet, betasalpaajat sekä osa mielialalääkkeistä sopii myös raskaana :) itsellä betasalpaajat katkas kahdessa päivässä (!!) yli yhdeksän viikkoa jatkuneen lievän kohtauksen (särkylääkkeet autto kyllä, mut vaan väliaikasesti..)

Onpas nyt jännää Pätkis :) Onko siulla testejä jemmassa? Kannattaa nyt kyllä testata vaikka eilen negaa näyttikin..

Ei oo ainuttakaan testiä.. Luulis että menkat olis ajallaan ku terolutit oli tässä kierrossa. Nyt on menny jo 5 päivää viime terolutista...

Kiitos!

Mä olen kokeillut muutamaa estoa, mutta ainakaan verenpainelääkkeet eivät auttaneet. Täytyy käydä jututtamassa lääkäriä, jos olisi joku turvallinen, jota en ole vielä kokeillut.

pätkis täällähän oli joku (anteeksi, en muista kuka :shy:) plussannut dpo18 ja kierrot suht normipituiset kuitenkin. Eikä viikko menkkojen oletetun alkamisen jälkeen oo mitenkään mahdottomuus. Tulispa + :happy:
Kumma, jos terojen jälkeen ei ala menkat (jos ei raskaana); mulla 2 tero-kierron perusteella jämäkästi 27 päivän kierrot. Vai "menettääkö tehoa", jos on pidempään käytössä??o_O

Ystäväni plussas vasta joskus yli dpo20. Eikö se oo aika yksilöllistä vaikkakin uskomatonta että menee niin "pitkälle" jos varmasti vielä tietää sen oviksen ajankohdan.
Mutta + sulle Pätkis sinne seuraavaan testiin!

Pätkis, Oi hienoa miehen myönteisyys ivf:ään! Siellä onkin jännät paikat! :nailbiting:

Frozen, hienoa, että saat irroituspiikin!

Helinä, raskauskeijun testit on herkkyydeltään 20.

Lady bug, Viipsukka tuolla jo kertoikin, ettei Buranaa oviksen aikaan. Kipukierre on kuitenkin saatava katki, älytön stressitila kropalle. Ota ihmeessä lääkäriin yhteyttä.

Muokattu viimeksi:
Tiputtelu alkoi jälleen.. eikun varaamaan aikaa aukiolotutkimukseen,luteaalikin on ihan liian lyhyt,nyt dpo.11 menossa.pari tippaa tuli jo dpo.8 kun hommailtiin miehen kanssa niin sen jälkeen ja ehdin jo luulemaan sitä kiinnittymisvuodoksi. pelottaa millainen täti on tälläkertaa nyt endon kanssa,jos kivut samat kun viimeksi niin joudun laparoskopiaan :(

Helinä Voihan se tippailu vieläkin olla kiinnittymisestä. Teetkö huomenna uudet testit? Vai teitkö jo tänään?

Niin ja laparoskopiassahan ne voi samalla siistiä endoa pois, jos niin pahaksi tilanne menee :sorry: mutta siinä tapauksessa vois olla ns. onni onnettomuudessa ja kivut sekä raskautuminen helpottua.

Helinäkeiju: pahoittelut tiputtelusta. Toivottavasti ei tule kipuja tällä kertaa. Aukiolotutkimuksen jälkeen pääsette sitten varmaan jo jotain hoitoja kokeilemaan? Ehkä saat sitten jotain tukea tuohon luteaalivaiheeseen. :)

Täällä tuli sitte tuhrua paperiin pyyhittäessä.. Tosi vähän mutta kuitenkin... Olis pitäny arvata.... :/

Pätkis; En testannut ennen sitä, koska menkat piti alkaa vasta olikohan dpo 20. Eli menkat ei ees olleet myöhässä silloinkaan, testasin vain siksi, että saisin ne alkamaan. Miulla se toimi, että testasin negan ja hanat aukes. Muuten jännitin ja stressasin monta päivää turhaan, ja aina lopulta alkoi kuitenkin. Jäi se turha venyttäminen tuolla pois. Plussakierrossa ei myöskään ollut mitään oireita, mistä olisin voinut päätellä tulleeni raskaaksi. Oireellisia kiertojakin mahtui vuoteen muutama, ja niissä ei edes haamua tms, ihan oikeena päivänä alkoi menkat aina. Voi kunpa tää olis siun kiertos :smiley-angelic001

Takaisin