Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Joo LaraS, kolmannen kerran tosiaan kävin jo näissä labroissa, aiemmat kaks oli selvät ei-ovista kierrot ja nyt oli sit selvästi ovulaatio ollut.
Itse en jaksa uskoa, että tuhru muuksi kuin tädin tuloksi tästä muuttuu. Odotan nyt vaan vuoden vaihtumista ja lääkärin soittoaikaa, jotta saisimme uusia suuntaviivoja yritykseen, kun letrot ei kerran ole ratkaisu. Selvästi jotain häikkää kumminkin kun 1,5 vuotta jo aktiivista yritystä takana eikä yhtään plussaa oo saatu.

Kissankulta on sitä häikkää varmaan, jos harvakseltaan ovuloi :confused: mulla varmaan sama juttu (ei ole labrattu).
Jospa sulle siihen löytyy sopivat lääkkeet ja apu :happy: vuosi 2017 voisikin tuoda sen toivotun tuloksen ++++

Mun pakko sanoo tähän, että mulla on pco tyyppinen munasarja ja ovuloin noin 6 kertaa vain vuodessa eli puolet vuodesta on turha yrittää tulla raskaaks. Siltiki oon tullu kuudesti raskaaks. Neljä perättäistä keskenmenoo ja nyt nää kaks ihanaa toukkaa.

Muutama tippa vuotoa tullut,eli täti kurvaa Jouluksi... no pitenihän se luteaali edes yhdellä päivällä dpo.11 nyt, lämmöt on vielä korkealla, mut ne varmaan laskee sitten kun vuoto alkaa kunnolla.

Mintukka antaa kovasti toivoa, kun on omanilaisessa tilanteessa olleita äidiksi päässyt pitkänkin yrityksen jälkeen :happy:

Helinäkeiju: ootko kokeillut royal geleetä? Mulla piteni parilla päivällä luteaalivaihe kun aloin niitä käyttää.

En oo koittanut,minulla meni iho ja hiuspohja karmeeseen kuntoon kun söin vehnänalkio öljyä niin silloin päätin jättää kokonaan kaikki luontaistuotteen käytöstä. Neuvolasta neuvoi myös tekemään niin ja syömään mammavitskuja vaan. Huomenna on kysta kontrolliaika lapsettomuuspuolelle ja ehkä saan ajan aukkariin jos hyvin käy. Koitan nyt mennä siis heidän ohjeilla, voin toki kysyä sieltä tuosta kannattaako kokeilla.
Mut kiitos vinkistä:).
Harmittaa,täytyy myöntää, kun talleteltiinkin juuri oikeisiiin aikoihin ja ovis oli kerrankin kohdillaan...mut jos se vielä joskus tulis se oma nyytti.

LaraS me tehtiin esikoista neljä vuotta. Ne oli mun elämäni rankimmat vuodet ja siksi tiedän tasan mitä käyt läpi. Toivon niin sydämmeni pohjasta teille plussia ja etenki pysyviä semmosia. :)

LaraS, mulla myöskin pco ja paha sellainen, todettu 2009. Edellisen miehen kanssa yritettiin yli 4 v eikä tullut tärppiä. Parin kuukauden vhh-ruokavalio ja painonpudotus niin pco korjautui sen verran että nyt kaksi kertaa oon tullut nykyisen miehen kanssa raskaaksi heti ensimmäisestä mahdollisesta kierrosta. Sitä vaan ei aivot vieläkään ymmärrä että on jollekkin äiti ja kohta jo toistamiseen kun niin kauan eli siinä lapsettomuuden tuskassa. Siks tätäkin palstaa edelleen luen säännöllisesti ja myötäelän teidän tilanteissa vaikka nyt sit nää kaks raskautta onnistuki nopeasti. Toivon niin että te kaikki saisitte sen oman nyytin <3

Mintukka ja Misu91 hurjan pitkä on teilläkin ollut taival :eek: se on jännä, että aika monella ekan syliin saaminen "putsaa röörit" ja sen jälkeen toinen tulee helpommalla :happy:

LaraS se kun kroppa tietää jo mitä tehdä siinä kohtaa kun on eka tullu. Olin ihan äimistyny ku toinen tärppäs yk2 esikoisen ollessa 6kk. :O

Meillä tärppäs nyt yk 19. Enpä tiiä mitä tästäkään tulee. Kipuja ei oo eikä vuotoa mutta siltikään en osaa luottaa että kaikki menisi hyvin. Pieniä menkkajomojen tapasia kipuja kyllä on päivittäin, mutta alkavat aina klo 16 jälkeen ja ne ovat tosi hentoja. Ei edes pidä mennä kippuralle. Niitä tulee jonku 4-6 kertaa illassa ja yössä yhteensä.

Viima alkuraskaudessa on nuita menkkajomoja kun kohtu kasvaa. Kohdum venymistä siis. Osalla niitä on paljon ja osalla ei ollenkaan. Mulla niitä on ollu molemmissa hyvin menneissä raskauksissa. Vasta loppupuolella jos alkaa olla menkkajomoja, niin ne on supisteluita jotka pitää ottaa vakavasti. Mutta ne on joskus tyyliin rv 30 tienoolla.

Viima varmasti kuunteluttaa jatkuvasti ja pelko menetyksestä painaa.. Mutta mitenkään et voi itse siihen vaikuttaa (no, jotenkin, mutta tuskin otat mitään riskejä), niin ota päivä kerrallaan. Ja ennen kaikkea: nauti :happy::Heartred (niin, helpommin sanottu kuin tehty...:shy:)

Ihmisen elimistö on ihmeellinen....

Ei vaan voi käsittää miten hedelmällisyyden voi yhtäkkiä menettää...

Kivaa että saatin ketjuun jouluplussia! :)

Täällä kaikilla on niin eri taustat ja tilanteet mutta silti täällä on hyvä henki ja vertaistukea löytyy.

Ite en osannut arvata että tää ottais näin koville vaikka kyseessä kolmas lapsi, miehelle tosin vasta toinen. Seki varmaan vaikuttaa että sain esikoisen tosi nuorena ja jäin yksin jo ennen lapsen syntymää. Ex mies oli väkivaltainen jne. Ei oikein ensimmäisen lapsen syntymä oikein ollu sitä mitä olis toivonut. Oli ihan valtavan hieno kokemus sitten toisen lapsen kohdalla kaikki oli enemmän normaali ja perinteistä. Olis vielä kiva kokea se toisen kerran. :)

Viima, meilläkin tärppäsi yk19, toivottavasti se on teillekin onnenkierto ja plussa pysyy mukana loppuun asti!
Ja ne menkkajomot on tosiaan ihan normaalia. Mul ne tosin oli niin kovia, ett jalat lähti paristi alta ja samoin luotto raskauden jatkumiseen, niin vaan sylissä nukkuu nytkin tuo plussa, pian 4kk :)

Onpa toisillakin ollut pitkä taival.Meillä tätä toista yritetty tammikuussa kaksi vuotta.
Plussatuulia ketjuun :)
:talk017

Meillä yritystä nyt 2v6kk. Siihen on mahtunut alkuraskauden keskenmeno, raskaudenkeskeytys rv 19+4 ja tuulimunaraskaus. Toivon kovasti että tällä kertaa kaikki sujuis hyvin.

En maltaanut olla tekemättä iltatestiä. Tein apteekin oman.. piti purkaa että sai kuvan kun se "lasi" meni ihan huuruun :O

Tulos on aika selkeä <3

Liitteet

• 1482349017342.jpg
    1482349017342.jpg
    39.2 KB · Katsottu: 249
Onnea Viima ja Junibea :Heartred

Ja niin suuret pahoittelut kaikille tädin kohdanneille :sad001

Enni, ihana vauvamaha ja toi sun paita :happy:

ON; mä olin sitten laskenut päivät, tai siis viikot ihan väärin :hungover: ihmettelin eilen kun vatsasta nipisteli, tänään laskin uudelleen, niin olikin nyt viime viikonloppuna laskennallisesti ovis! :shifty: Eikä toissa viikonloppuna niinkun eka luulin.. eli se oli sit eilen, ja eipä hyödynnetty vaikka olis voinut. HÖH!! No, ens kuussa sit uudemmalla onnella.

Takaisin