Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Katjusha : joo, aika moni ehdottanut tuota gluteenitonta , pitäis varmaan kokeilla että toimiiko se mullakin! :) kiitti vinkistä!

Helinäkeiju hyvä että sait kerrottua. Oon ite tässä huomannu et mitä avoimempi siitä on niin sitä vähemmän sitä pahaa oloa kantaa itse mukana. <3

Emppu tervetuloa mukaan ja toivottavasti saatte pikaisen plussan :)

Pätkis rentouttavaa taukoa sinne ja sit palaat tänne leffaviivojen kera Eiks je ;)

Eltsi kuulostaapa kauheelle, mutta onneks se on nyt ohi :o

Alina tsemppiä uuteen kiertoon! Mulla ei ainakaan tässä ekassa tullu mut mul oli myös eri lääke käytössä. Mul oli tuo letrozol. Mutta toivotaan että ei tuu montaa ja että tulee tulosta sit lopussa plussan muodossa :)

Ilpuri onpa ollut kiva päivä :) mulla kans ollu täällä alavatsa kipee ja mennää vissii aika samoissa dpoissa ;)

Omatilanne täällä siis pe oli ovis ja tänään aamulla laitoin ekat lugesteronit, toivottavasti sain edes about minne piti kun käsin pitää tunkea alapäähän :o tänää ollu alavatsa vähän kipeä ties mitä sekin meinaa :) mutta mulla vielä ainakin ihan ok fiilis ja ensi viikon pe saa jo testaa ;)

Jopsu kp 13/26 dpo 3

Onnea plussaneille ja O+ saaneille!

Tervetuloa uusille.

ON: Pakko tulla avautumaan ihmettelyistäni.
Mulla on ollut km:n jälkeen ihme oireita jatkuvasti. Ensiksi menkat tuli täsmällisesti, kierto 25 pv:ää. Tosin ne oli huomattavasti niukemmat kuin ennen, mutta kivut (jotka ovat repiviä, kuin munikset revittäisiin irti sekä sukkapuikko peräsuolessa) alkoivat jo viikko ennen menkkoja. Kuten etovaolo, joka on itse asiassa jatkunut siitä asti tähän päivään. Tokat menkat alkoivat myös ajallaan, niukemmat kuin ennen, mutta ei kumminkaan niukat eikä kipuja ollut kuin yhtenä päivänä.
Ennen menkkoja testasin o- ja r-testeillä. R-testi (One Step) näytti täysin negaa. Ovista testasin One Stepillä ja Apteekkarin omalla. On Step näytti haaleaa viivaa, mutta Apteekkari tasavahvoja viivoja. Tämä siis menkkoja edeltävänä päivänä. Tiedän, että vaihdevuosien lähestyessä LH näkyy lähes kokoajan, mutta One Steppi ei antanut missään vaiheessa ovista tikuttaessani kummoisempaa viivaa.
Olen kokoaika nälkäinen, muttei tee mieli syödä mitään. Sitten kun syön, niin tuntuu ettei nälkä lähde. Etovaolo on siis kokoajan ei pelkästään ennen ja jälkeen syönnin.
Tänään alkoi pistävä kipu vähän häpyluun yläpuolella oikealla nivusen lähellä. Se saattaa kipuilla muutaman tunnin ja olla pois max saman verran, kunnes alkaa uudestaan.
Ennen ekoja menkkoja lämmöt oli 35.4-35.7 ja sitten on pysynyt 36.2-36.7 välillä.

Elikkä mikä hitto mua vaivaa??!! R-testi nega ja menkat ollu, joten en voi olla raskaana. Onko mun vaihdevuodet jo alkamassa ja tämä olisi sitä?

Tiko74, mulla oli viime syksynä keskenmenon jälkeen monta omituista kiertoa. Oudon lyhyitä ja outoa vuotoa. Ovista sai odotella, lämmöt sahasi ylös alas. Yhden kerran sain sitten ovisplussan, kun kävin akupunktiossa "helpottamassa" tilannetta.
Mullahan on ollut se kilpparin vajaatoiminta liian kauan, ja munasarjoista tuskin siksi on paljon mitään jäljellä. Ovisplussakaan ei takaa, että munikset olis toimintakykyisiä. Luulen, että mun juna meni ohi viimeistään 38-vuotiaana, ja ennen sitäkin oli jo vaikeeta (ei alkaneita raskauksia omilla munasoluilla).
Kyllähän sitä ihmettä tietysti omalle kohdalle vielä salaa toivoo, että ei aiota ehkäistä synnytyksen jälkeenkään.
Tiko, mitä voisit kokeilla on Ubiqinoni ja Pulsatilla (homeopaattinen lääke).
Katjusha rv. 39+4

Mä testään sit jopsun ja Ilpurin jälkeen sunnuntaina vaikka! Sitä ennen en tee testin testiä, koska oon jo tuhlannut kaikki tyhmänä.

Tässä kierrossa ovulaatio ei tehnyt kipeää. Jos se oli jo!

Miulla on se piilevä vajaatoiminta eli vain se TSH -arvo pielessä. Kaikki leivät menee hyvin eikä tule turvotuksia tms. ole ollut kun lisäsin kasvisten ja hedelmien määrää ruokavalioon. Vatsaoireet on kyllä sieltä ja syvältä, tekevät olon niin inhottavaksi :sad001 Miulla on jokunen vuosi sitten ollut ärtynyt paksusuoli ja oli kyllä hienoa kun ei koskaan tiennyt että milloin täytyy juosta vessaan ettei p*sko housuun..onneksi sekin on rauhoittunut vaikka koviin stressitilanteisiin reagoin vieläkin mahalla. Nyt ei kyllä hetkeen ole ollut vatsaongelmia vaikka stressiä on ihan riittämiin ollut..suunta on siis hyvä :)

Rive : mukava kuulla että voit paremmin! Mulla oli lapsena maitoallergia joka sittemmin on ollut poissa , mutta omasta mielestä saan maidosta nykysin ilmaa vatsaan. Sama leivästä , vaaleista jauhoista ja kaikesta karkista ja hyvästä. Buu! Mulla onkin pitkän aikaa ollut sellanen ruokavalio jossa ei edes saa syödä noita, mut sitten kun on luvan kanssa vetänyt kun simo hilloa niin kyllä huomaa vedelleensä. Ja välissä toki taukoja ruokavaliosta, niin silloin myös. Mulla on nyt (kai) kilppari arvot ok.. toivottavasti ei ainakaan nousussa enempää kuin mitä olivat, lääkitystä nostettiin ja tammikuussa taas kontrollit.. täytyy panostaa tohon ruokavalioon ja olla tarkempi koska ei tääkään kivaa ole että aina sais olla pieremässä :D

Ihana että olet raskaana <3 sylintäydeltä onnea!! :)
On kyllä tosi pitkän aikaa ollut sulla se!! Mulla ehti olla muutaman kk väsynyt olo ennenkun se diagnosoitiin, ja sitä ennen vuoden aikana kaks km. Oletan että se on silloin alkanut, samaan aikaan alotin hurjan laihdutuksen.

Rive mulla myös suolisto-ongelmaa, divertikuloosia. Turvotteluihin helpottaa, että syö hiilihydraattitietoisesti. Herkkupäiviä sallin, koska tarkoitus on saada elämäntapamuutos aikaan eikä pelkkää diettiä. Oon ite epäillyt myös jotain ärtynyt paksusuolijuttua, kun joskus tulee kamala kiire vessaan, mikä on kurjaa esim kaupoilla kulkiessa tai kesken ulkoilun :( aina pakko tiirata ekana vessat, kun johonkin menee. Ruokavaliomuutos on siinäkin kyllä auttanut jonkin verran, niin vaikea sanoo, mitä tää on. Kiva, että sullakin suolistoasiat paremmin :)

apuaaa! Mun lääkäri soitti ja kertoi verikokeiden tulokset, s-prog arvot oli aika matalat...en sitten tiedä olinko oviloinut sittenkin silloin kp20 :o
noh, en kuulemma enää syö clomeja, vaan mulle määrättiin letrozol niminen lääke. Miten musta tuo tuntuu huonolta vaihtoehdolta :-(

Mun pitäis olla palstatauolla mutta uteliaisuuttani kurkkasin tänne onko mitään uutta.... viimalle: muistatko yhtään mikä sun s-prog arvo oli? mulla oli vaan 9.12. Gynen mukaan pitäis olla oli 20 että ovis olis tapahtunu.. mullahan ei clomit kasvattanut follia kunnolla vaikka sainkin ovisplussaa tikkuun.. siks mulle vaihdettiin letrozoliin ja nythän sielä oli ihan komea folli. Kannattaa kyllä kokeilla letroja yleensä ne toimii paremmin. Seurantaultraankin kannattaa mennä. Eihän sitä muuten voi tietää toimiiko ne ja riittääkö 1 tabletti... :)

Hiippailen takaisin takavasemmalle... :grin

Pätkis dpo 9

Ja Viima: Letrozol ei kerry kehoon kuten Clomifen. Lisäksi Letroista tulee tosi vähän oireita eli nou hätä, hyvät mömmöt kyseessä :) Vedin molempia silloin kun koitettiin kevyemmillä keinoilla saada raskaus alulle ja koin Letrozolit mukavemmiksi käyttää.

Huomenna olisi sitten ultra vol.1. Sitten alkaa oviksen hermoilu :D Vehnänalkioöljyä olen kietonut jo tässä ja ensi viikolla voisi ottaa vielä greippimehunkin kehiin. Oon alkanut tykkäämään siitä greipin mausta tosi paljon :p

Tiko: täällä oli kanssa km:n jälkeen kummallisia oloja ja tuntemuksia ekassa kierrossa. Oviksen kanssa arvoin kun testi näytti että joo mutta limat oli kateissa ja sitten sen kuivan kauden sijaan tulikin kunnolla valkkaria sun muuta. Lisäksi välillä oli pahoinvointia ja huimausta eikä rinnat kipeytyneet ollenkaan koko kierrossa. Katsotaan mitä tämä uusi kierto tuo sitten tullessaan.

Jopsulle tsemppiä, piinaviikko edessä ja toivotaan että päättyy plussatunnelmiin :)

Jes!! Tänään (vihdoinkin) tuli taas noita testejä! osuvasti r-testejäkin (20kpl), josko pääsisi piakkoin kokeilemaan :) nyt meinaan o-testejä vertailla, niin tietää sit jatkossa kumpia tilaa. Nämä uudemmat taisi olla one step, entiset wondfon.

**muoks** ei noissa testeissä luekaan mitään, en tiiä mitä merkkiä. Pitkälle on päiväystä, mikä on tietty positiivista :) hmm... Taidan olla valmistautunut noilla useampaankin yritys kertaan :shy:

Liitteet

• IMG_20161115_163938.jpg
    IMG_20161115_163938.jpg
    866.5 KB · Katsottu: 215
  • IMG_20161115_171919.jpg
    IMG_20161115_171919.jpg
    399 KB · Katsottu: 219
Muokattu viimeksi:
Tässä vielä vertailu tän illan testistä. Eipä noissa paljon eroa oo :) (ylempi testi on näitä uusia) tietty, jos toisella joskus saisi positiivisen ja toisella ei ollenkaan, niin sitten.

Liitteet

• IMG_20161115_190019~2.jpg
    IMG_20161115_190019~2.jpg
    177 KB · Katsottu: 216
Viima mäki söin letroja ja mun mielestä se oli ihan ok. Toki tehoja en tiedä ku eka kierto lääkkeillä mut mun ymmärtääkseni letrolla vaan vähemmän sivuvaikutuksia ym mut muuten aika samaa lääkettä?

Rive tsemppiä ultraan! :)

Mä oon tosta ruokavaliosta sen ainaki huomannut että mulle leipä ei sovi ja siis maito ihan maitona ruokajuomana aiheutti mulle ihan helvetillisiä mahakipuja :o sanoin myös jugurtista tullu maha kipeeks nii nyt meillä juoda ruuan kaa vettä ja jugurtti vauhti soijajugurttii ja siitä ei tuu maha kipeeks :) tänää tuli joku ihme kohtaus selkään yhtäkkiä lihas meni johonki kramppiin onneks miehen hieronta autto siihe ;)

Jopsu kp 14/26 dpo 4 (tänää otettu punaviiniä jos vaikka auttas kiinnittyy (; )

Takaisin