Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Mulla näytti ekassa raskaudessa tosi aikasin rtesti plussaa, sitten soitin neuvolaan ja määräsivät hcg otettavaksi verestä. Tokassa näytti joskus rv 4 plussaa ja sama homma. :)

Joo ei olekkaan pitkä toi mun kierto mut luteaali on aina vähintään sen 10pv ja se tärkeintä :) on mulla vitex (siveydenpuu) tabuja, mut en ole vielä alottanut , kun toisaalta mitä mä sillä ylipitkällä kierrolla teen :D neljä kertaa kuitenkin raskaaksi tullut ihan tällä samalla, niin jotenkin ei raaski sitä vitexiä alkaa popsia. Onpahan nyt takataskussa jos tulee tarve :)

Ite en oo juonut koskaan niin en viini asiaan osaa vastata mut lukenut oon ja kuullut et se auttais kiinnittymiseen tosiaan! :) aika moni sanoo että " drink til its pink"

Eltsi: Minullekin lääkäri sanoi että sen kystan pitäisi hävitä itsekseen,odotellaan nyt noin 3kk,ja reilu kuukausi on mennyt sen toteamisesta. täti oli kylässä viimeksi pari kk sitten ja olo aika turhautunut,itseäkin kiinnostaisi tietää miten puhkeaminen oireilee. Minulle sanottiin että kunnon kipukohtaus jos tulee niin siitä tietää ainakin puhkeamisen,on kuulemma tosi kivulias mutta vaaratonta. Voi ilmeisesti hävitä muutenkin itsestään. Mutta minulla siis aiheuttaa menkkajomotuksen tapaisia tuntemuksia vähän väliä.
Toivotaan että kystasi poistuu pian.
Viima pahoittelut lemmikkisi johdosta!

Täälläkin yksi joka on käynyt juhlimassa jne.. kun siltä tuntuu,eka vuosi meni täysin orjallisesti ollessa mut nyt kun pientä ei ole kuulunut niin olen päättänyt elää normaalisti,tosin sitten tilanne muuttuu jos sen plussan joskus saan.
Kerroin nyt äidilleni myös tästä raskaushaaveesta/lapsettomuudesta ja helpotti kovasti,kun hän on aina kysellyt ja toivonut kovasti,nyt ei tarvitse enää salailla ja keksiä syitä.

Tsemppiä kaikille

-Helinä

Helinäkeiju : mulla oli yksi joulu molemmissa muniksissa tosi kookkaat kystat, kävelin kumarassa kivusta. Alavatsa sekä munasarjat huusi halleluujaa, en pystynyt nostaa vauvaa kehdosta ylös mm. Kuumettakin oli ja kun pääsin vihdoin ensiapuun oli tulehdusarvot 160. Luulivat ekaksi että mulla on umppari. No eip ollut.. puhjennut kysta polttelee kirvelee ja sattuu aivan €&@@ on se sinänsä vaarallista että se tulehtuu tosi usein ja käy kuten mulle. No tosi vahvat lääkkeet sain ja antibiootit ja jouduin omalla vastuulla lähteä sairaalasta ( olin siis kahden pienen kanssa yksin) kyllä ne itsestään menivät sieltä sitten mutta oli sitten sellaset kivut että mielummin synnyttäisin alateitse ilman puudutusta uudemman kerran kun toivoisin itselle tai kellekkään muullekkaan kystia. Tsemppiä parantumiseen

Moikka kaikki. Jo hetken aikaa keskustelujanne sivusta seuranneena ajattelin liittyä mukaan. :) Meillä tulee yritystä täyteen ihan kohta vuosi eli aloitettu 12/15. Yk12 meneillään ja ovis lähestyy. Tänään tikku näytti ihan hilkulla olevaa positiivista, yleensä positiivinen napsahtaakin kp15, joka on siis huomenna. (Käytössä Sofin liuskat.)
Pidin tikuttelusta taukoa muutaman kierron verran tuossa välillä. Yrityksen alussa testailin ovista niin, että en puhunut miehelle siitä mitään, mutta nyt on eri meininki ja sovittiin, että kerron kun näyttää positiivista. Mies tosin on helposti stressaantuvaa sorttia, että en tiedä oliko tuo niin hyvä idea... Meinaa myös vähän itseä stressata, että tuleeko seksistä nyt sitten tärppipäivinä mitään. :sad001

Mitä tuohon alkoholin käyttöön tulee, saatan silloin tällöin ottaa siiderin tai muutaman lasin viiniä. En jotenkin usko, että sillä suuremmin merkitystä yrityksen kannalta on, ainakaan kohtuukäytöllä.

Viimalle kovasti voimia surutyöhön ja Pätkikselle paranemisia!

Mä ajattelin nyt pitää joitakin päiviä foorumi taukoa.. Tässä ei nyt kuitenkaan tapahdu mitään ihmeellistä omassa tilassa ja tuntuu että pää kaipaa nollausta. Samanlaisia nämä kaikki kierrot on eikä tää poikkea mitenkään mistään muusta nega kierrosta. Palailen sitten ens viikolla pe-la kun todennäköisesti testin teen...

Plussatuulia kaikille!! :)

Pätkis dpo 7

Pätkis, tauko tekee varmaan hyvää! Toivotaan testiin ++++

Alkosta sen verran, että en ole yritysaikana lopettanut, toki aina varmistustestin tehnyt esim ennen festareita, jos täti ei ole tullut jne. Eihän se raskautumisasiassa helpota, mutta tekee pollalle hyvää välillä tuulettaa. Nytkin pe oltiin synttäreillä, niin boolia join ja tuli käytyä baarissakin, mikä nykyään tosi harvinaista. Syön myös graavilohta ym. joita sit raskaana ollessa en söis. Elää pitää, olla stressaamatta :) raskausaikana voi sit nauttia muista asioista :)

Täällä on tullu niin paljon uutta porukkaa ja juttua, ettei millään pysy kärryillä enää :wideyed: Käyn melkein joka päivä kuitenkin lukemassa :)

Tsempit kaikille eri vaiheisiin ja plussatauulia jokaiselle :love7

Tänne kuuluu hyvää, rakenneultrassa käytiin pari viikkoa sitten, kaikki oli kunnossa. Ultraaja kuvaili vauvaa mallikelpoiseksi ja superliikkujaksi :) Hieman ultran jälkeen alkoi potkut tuntumaan vanhemmillekin :rolleyes: Huisia, puolessa välissä mennään jo :eek:

Enni ja Salamatkustaja rv 21+5

Enni, ihania uutisia.

Toiveissa, mä olin kaverin synttäreillä ja ihan reilun kaavan mukaan bailaamassa joku dpo 3 plussakierrossa. Sit dpo 10 otin vielä lasin skumppaa pikkujouluissa, vaikka olin tehnyt haaleaakin haaleamman plussahaamulaisen sinä aamuna. Oisin muuten niin narahtanut raskaudesta heti alkuunsa, ja sille porukalle en todellakaan halunnut eka kertoa.

Helinäkeiju, kiitos vastauksestasi. Näin mullekin sanottiin. Kova kipukohtaus on merkki puhkeamisesta tai voi itsestään liueta pois. Eilen sitten alkoi vuoto. Kp 13. Ja vuoden vuorokauden aikana enemmän kuin menkkojen aikana yhteensä. Ihan jäätävä päivä takana!! Pelkäsin jopa mennä nukkumaan, et sotken kaikki paikat. Yö meni hyvin, mutta aamulla sama jatkui. Tänään sit iltapäivällä loppui lähes seinään. Pikkuhousunsuoja riitti. Mitä tämä on? Taitaa olla huomenna edessa soitto klinikalle.. tsemppiä sullekin odotteluun!

Muokattu viimeksi:
Emppu, tervetuloa mukaan! Pikaista plussaa :)

Pätkis, ihanaa taukoa ja tervetuloa sit takaisin :)

Enni, sama sunkin kohdalla kuin muidenkin raskautuneiden, en tajua miten se aika juoksee niin äkkiä! :o mahtavaa että rakenneultrassa kaikki oli hyvin, kysyttekö sukupuolen?

Eltsi, no johan! Kannattaa kyl soittaa lekuriin!

Eltsi: luulen että johtuu kystasta,minulle gyne sanoi että voi tulla vuotoa kun se lähtee ja mennä oma aikansa kun sitten tulee uudet menkat ja siitä kierto lähtee käyntiin,mutta soita ihmeessä j kerro minullekin mitä hän vastasi.
Mamamee: minulla on kerran ollut oletettu kystan puhkeaminen,ei siis silloin vielä yritetty lasta ja minulla oli aivan jäätävät kivut,luulin kuolevani,epäilivät umpparia mut sitä se ei ollut,ultraan en päässyt kun niin älyttömät jonot sinne ja tämä pieni paikka,mutta kipu helpotti päivän päästä,makasin vain lattialla kippurassa,joten päättelivät sen sitteen olleen kysta joka puhkesi,niitä kipuja en kyllä myösikinä enää haluaisi kokea. Litalgin helpotti kyllä vähän oloa.
muoks: tervetuloa Emppu_ ja pikaista plussaa toivottelen teille :)

Hurjia tarinoita teillä kystista :eek: Ihmettelen vain lääkäreiden suhtautumista asiaan, tutkimatta jättämistä!! Tuollaiset akuutit vatsakivut pitäis aina tarkistaa - vaikka kystat on tiedossa, niin voihan siellä vatsassa tapahtuu samanaikaisesti paljon muutakin eikä lääkärin pitäis koskaan tutkimatta olettaa! Kyseessä vois olla vaikka kohdunulkoinen raskaus tai puhjennut umppari, jotka molemmat on hengenvaarallisia tilanteita, sekä paljonpaljon muuta. Eikä voi lääkäri jättää kovien kipujen kanssa pärjäämään kotiin, koska on mm. kipusokin vaara. Tollaisista pitäisi tehdä hoitamattajättämisestä kantelu. Ja joo, oon (ollut aiemmin) sairaanhoitaja, niin tiiä jotain näistä asioista.
**muoks** myöskin voimakas verenvuoto pitäis mun mielestä olla seurannassa, kun onhan siinäkin omat riskinsä. Tarkoitus ei oo pelotella, ihmettelen vaan miten lääkärit uskaltaa jättää tutkimatta :eek::eek:
Hyvä tietenkin, että teidän kohdalla kyse on tosiaan ollut "vain" kystan puhkeamisesta ja kaikki mennyt lopulta hyvin sekä kivutkin loppuneet kystan puhjettua itsestään. :)

Muokattu viimeksi:
Juu, ei minulla kyllä loppunut kivut puhkeamiseen, se puhkesi kotona josta noin 2vkoa makasin kuumeessa, luulin että mulla on tavallinen kuume ja oletin että se menis ohi, olin synnyttänyt siitä vähän aika taaksepäin niin oletin kipujen olevan sieltä vaikka siinä oli yli 1kk välissä. Mut eipäs sitten ollutkaan. Mulla on aika korkea kipukynnys, lääkäri kysyi nimittäin sairaalassa silloin että miten pysyn enää edes pystyssä, miten pystyn kävellä? Täytyy kyllä myöntää että olin tosi heikossa kunnossa, mutta lääkkeet alkoi auttamaan muutaman päivän kuluttua niiden aloittamisesta. Mut ei se kaikilla tietenkään tulehdu, mutta kehottasin tunkemaan itseään ultraan ja hoitoon vaikka ne miten sanois ettei tarvii jne..

No huh mitä juttuja! Miten on mahdollista, että vatsakipua ylipäätään ei kuvata tai selvitetä tarkemmin mistä.johtuu.. Mahassahan on vaikka mitä elimiä mitkä voi vuotaa tai vaurioitua jne. Hurjalta kuulostaa :eek:

Ilpuri; No nyt alkaa jo itestäkin tuntua, et aika kuluu eikä junnaa :p Kun aattelee et yhtä kauan eteenpäin vielä, ja on jo synnytys :eek: Ei kysytty sukupuolta, miusta se on tyhmä keksintö ees et voi selvittää :yuck: Nykyään muutenkin tiedetään niin paljon, että mitä jännitystä siihen synnytykseen enää jätetään :woot: Halutaan mielummin siellä kuulla kumpi tuli :) Neuvolassa oikein saatiin kehuja tästä :grin

Ollaan Enni samoilla linjoilla, miekään en halua tietää että kumpi on tulossa sitten kun joskus sinne asti päästään :grin Esikoisestakaan en halunnut ja se olikin hauskaa kun kaikki olivat ihan satavarmoja että poika on tulossa kun maha oli sen muotoinen ja liha maistui eikä karkki houkuttanut jne. jne. mutta tyttöhän sieltä tupsahti :rolleyes: Miulla itelläni ei ollut oloja mihinkään suuntaan että kumpi tulossa mutta en kyllä ollut yllättynyt siitä että tyttö tuli :Heartred Ymmärrän kyllä senkin että moni haluaa nykyisin tietää, helpompi hankkia kaikkia tarvikkeita jos haluaa eri värimaailmaa riippuen sukupuolesta jne.

Emppu Tervetuloa ja pikaista visiittiä :)

Mullakin olis Ennin ja Riven tavoin halu yllättyä, että kumpikas se tulokas onkaan :) jotkut neuvolahoitajat/-lääkärit tuntuu olevan liian innokkaita möläyttelemään, kysymättä vanhemmilta haluaako he tietää. Tietty johtuen pikkuisen köllimisasennosta, jos häntä haluaa itsekin tiirailla, voi vahingossa nähdä jotain pojalle ominaista :joyful: toivottavasti tässä sinne saakka pääsee; voihan se myös olla, että oma mielikin muuttuu tosipaikan tullen :p

Täällä... Kp20, edelleen ei ovisplussaa :sad001 Jospa olisikin vaan mennyt tikusta ohi ja kalenterin mukaisesti ollut o+ nyt vkl.

**muoks** negakuvat 12.11. ja tänään

Liitteet

• IMG_20161114_122534.jpg
    IMG_20161114_122534.jpg
    59.4 KB · Katsottu: 199
  • IMG_20161114_132612.jpg
    IMG_20161114_132612.jpg
    307.9 KB · Katsottu: 184
  • IMG_20161112_140918~2.jpg
    IMG_20161112_140918~2.jpg
    186.7 KB · Katsottu: 176
Muokattu viimeksi:
Enni, muistan lukeneenikin että olit tuota mieltä ja jo silloin ajattelin et onpa hieno tapa ajatella! :)
Mulla itsellä on tosi kova Tyttötiikerin ja siksi haluan tietää koska jos vauva onkin poika niin tietenkin glyan haluta häntä yhtä paljon! Et tarviin aikaa järjestää ajatukset uusiksi.
Vaikka loppujen lopuksi ei ole väliä kumpi tulee kunhan tulee <3

edit! :laughing021 Kirjoitin tän viestin kiireessä puhelimella ja tuo "Tyttötiikerin" tarkoitta tyttötoivetta. Puhelin aika usein "korjaa" mun tekstiä ja itse en huomaa. Yleensä sit oon korjannu heti jos oon huomannu niin menee hyvin mut nyt on jop niin pitkä aika että en viittiny. eilen muuten just mietin et mitähän Tyttötiikerille kuuluu, hassua :joyful:

Muokattu viimeksi:
Takaisin