Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Ilpuri, tää on niin pieni paikkakunta että täällä ei oo gyneä paikalla joka päivä. Täällä käy vaan sellaisia keikkaa tekeviä gynejä ja niillä on vaan tietyt päivät kun ovat paikalla tyyliin joka toinen viikko parina päivänä. Naapuri paikkakunnalle olis kyllä aikoja esim 3.11 torstaille mutta sillon olis kp11. En taas haluais mennä sillon ultraan vaan haluaisin päästä sinne vähän lähemmäs ovista että näkis minkä kokoinen se folli on just sillon ehtiikö se muka kasvaa tarpeeksi parissa päivässä jos nyt kroppa päättää taas ovuloida kp13 niinku viimeiset 2 clomi kiertoa on tehnyt. äh on tää sellasta sumplimista...vuotoa sen verran jo tulee että pikkuhousunsuojan vaihdoin siteeseen.. Nyt tässä pallottelen torstain kp11 ja maanantain kp14 välillä kummalle varaan..

Sullahan on vielä hyvin aikaa jos nyt vasta dpo 12 :)

Muokattu viimeksi:
Pätkis, meillä on tuo sama ongelma täällä! Tai siis varmaan vois mennä kunnalliselle, mutta täällä 3 gyneä joista kukaan ei puhu suomea, tai jos puhuu niin tosi huonosti ja kaikki miehiä ja ulkomaalaisia ja yksityisetkin on nää samat tyypit jotka tekee keikkaa siellä :laughing021 -Ja siis asun kaksikielisellä aleella suomi/ruotsi. Ja mä oon vähän arka sit menee niille, joten oon käyny tarkastuksissa muualla ja meidän hoidot menee nyt ainakin suunnittelu ym 100 km päähän ja varsinaiset 300 km.

Katsotaan miten tää mun tilanne edistyy, tossa päivällä oli hetkellisesti menkkajomoja mut meni ohi ja vielä ei oo mitään alkanut. Pitäs alkaa siis torstaina, kp31/kp1 mut viime kierrossa alko 2 pv etuajassa ja oviksen mukaan myös kierot ois pitäny olla 30 pv. saa nähdä :)

Ilpuri, ei se kaikille käy noin. Ja tääki sattu kesäkuus 2010 illalla, Kätilöopiston sairaalas.. mulle pääasia on vielä tänäkin päivänä et mun lapseni on terve ja onnellinen. Ja toivon et oma 28v kroppa kestää kaikkie selkäongelmieni kans viä piiiiitkään. Elämäntapoja muuttaen oon pystyny juoksentelee pojan kans, en pitkään mut pystyn.

Ainut minkä selvästi oon huomannu pysyväks eroks ennen ja jälkeen epiduraalin, on se etten pysty pitkään (jos ollenkaan) makaamaan mahallani kyynärpäihin nojaten. Vintti pimenee heti ja sen sälkee seuraavan pari päivää kävelläänki joko huonosti tai ei ollenkaa kun on selkä nii kipee ja jumis. Ton jälkeen söin vaihtelevin määrin 5vuotta särkylääkkeit joka vko ainakin 1-7 krt. Nyt menny 1,5 vuotta syöden 1-7krt/kk!

Mut eihän se tarkota et mun kohdal on käyny kämmi, tarkota todellakaan et kaikil kävis noin.

Ja jos toisen saan, otan mielelläni epiduraalin uudestaan. Koska ne kivut. Koska se oksentelu. Pystyin keskittyyn synnytykseen enkä kipuihin :)

Nyt törkeesti vaan omaa napaa: Kävin kattoo noi verikokeen tulokset. Olihan ne kilpirauhasarvot sit heittäneet perseelleen. Tsh oli 4,01 ja t4v 12. Näytti, että myös kolesterolit oli tosi vähän koholla, mut sairaanhoitaja-serkku tulkitsi tuloksia ja sanoi, että kolesteroliarvot kulkevat usein kilpirauhasarvojen kanssa käsikädessä eli todennäköisesti ne tulevat samalla alas, kun kilpirauhasarvot tasoittuvat. Mä kuitenkin syön hyvin tavallista kotiruokaa ja pääosin terveellisesti ja liikunkin.

Itkuhan siinä pääsi, kun tulokset näin. Kirosin oman kroppani alimpaan helvettiin! Ei se ole mikään ihme, ettei raskaudu, kun kroppa näin rempallaan. Eipähän tarvitse piinailla loppukiertoa. Näillä arvoilla sitä tuskin raskautuu. Nyt sit odotellaan lääkärin soittoa...

Jos kiinnittyminen tapahtuisi ni pitäiskö lämpöjen jäädä koholle vai laskeeko normaaliin vaikka raskaus jatkuisi?

Lämmöt jää koholle. Mulla eka kolmannes oli lämpö 37 asteen luokkaa ja tosiaan pysy sieltä jostain dpo 7 lähtiin.

Iijamariia: Harmillista, kun kilppari oikuttelee. Toivottavasti saadaan nopeasti tilanne tasattua. Mulla todettiin kakkosen kanssa vajaatopiminta, mutta se normalisoitu itekseen pian synnytyksen jälkeen. Riskihän on tietenkin mulla suurempi sairastua vajaatoimintaan sen vuoksi.

Ilpuri: Mäkin asun kaksikielisellä seudulla :-) Onneksi mun tapaamat lääkärit ja hoitajat on osannu yleensä suomea! Yhen kerran on sattunu niin, ettei puhunu hyvää suomea ja tietty synnärillä, tilanteessa, jossa toivoisi saumatonta kommunikointia! :D

On: Löysin leipäkorista (?!) pussin täytelakuja, arvatkaa vaan jäikö sinne, nääh, menevät pian huonoiksi! :D

Mamma-10 mäkään en voi olla vatsallaan noin. Mulla on pari kertaa ollu tosi paha noidannuoli ja oon lamaantunut ihan täysin ja selkään koko ajan et jotain käy selälle kun oon yrittäjä ja oon ihan pulassa jos joudun olee kipeenä.
Mut siis todella hienoa ettei tarvii sun särkylääkkeitä enää syödä nii paljon ja tosi upeaa et uskallat vielä ottaa uuden epiduraalin! Toivotaan et pian tärppää teillä :)

Iijamariija, sun kilppari tsh on aika raja-arvolla vaikka kannattaa hoitaa tietty. Mut nopeesti se hoituu ja toivotaan et kolesteroli tulee alas kanssa ja kroppa tasapainottuu ja saatte plussan!

Lemon, onpa hauskaa :D mullakin yleislääkäri on pari kertaa puhunu suomea mut ei oo ollu äidinkieli ja sit jos on ollu ihan umpiruotsinkielinen niin sit on tullu joku hoitaja tulkkaamaan :)
Oikein tehty lakuille :D

Täällä pari tippaa kirkasta punasta vv:n seassa ja toivon et menkat lähtee käyntiin huomenna kunnolla. Vähän jotenkin fiilis kun tämä yrittäjän (duunimielessä) elämä on enemmän ja vähemmän ja erityisesti enemmän stressaavaa niin mietin et tuunkohan ikään raskaaksi kun kroppa koko ajan stressissä. Mut joo, koska kilpparit liian alhaalla tää oli tiedossa. Uuteen yritykseen ja kierto 34 käyntiin. Jokohan oon pisimmin meistä tän hetken aktiiveista yrittänyt..?

Ilpuri pahoittelut negasta ja menkoista :( Yritysajassa mää meen sun edelle... meillä yritystä 12/13 lähtien, ei mitään käryä monesko yk on menossa. Me ollaan kylläkin nyt ivf hoidoissa, ja mulla ikää 38.

Junttura, niimpä olikin! :( me alotettii 01/14 . En mäkään oo ollu kartalla kierrosta mut nyt huvikseen laskin. Millon teillä on seuraava istutus? Vai oliko sulla nyt piina menossa? Sorry kun en muista, menee välillä ihan sekaisin :D

Ilpuri ja Junttura kummallakin kamalan pitkä taival jo takana :0 toivon pikaista plussaa molemmille! :dummy::dummy1:

Laras Thanks :) sitä toivotaan jokaiselle!

Joo, kyllä tänään kp1. Harmittaa ilman muuta mutta jos joku muistaa niin mulla oli alku kierrosta jo olo et ei tuu onnistuu vaikka hyödynnettiin tosi hyvin. Uuteen nousuun :)

Pahoittelut ilpuri.
Lemon. Voi mikä ihana,yllätys ollut leipien seassa :)
Täällä selän menkkajomot jatkuu mut tätiä ei kuulu..äh,raskastestit negaa vaik kuin muokkailee,ja mielikuvitusta,käyttää.. :facepalm: en saa ees kuvaa tänne ku kaikki liian isoja..

Muokattu viimeksi:
Ilpuri: pahoittelut menkoista.. :(

Juntturalle paljon plussatuulia!!

Helinäkeiju: kylläpäs se täti nyt antaa sitten odottaa.. Saisi kyllä jo ilmestyä.

On: eilen oli kp1. Huomaa kyllä että jo kaks clomi kiertoa teki jotain limakalvolle koska vuoto on paljon niukempaa. Jouduin ottamaan seuranta ultran kp10 kun ei muuta vaihtoehtoja sitten ollut. Kävin äsken keliakia verikokeessa. Huomenna letrojen aloitus.

Pätkis kp2

Pahoittelut pätkis uudesta kierrosta, mutta olkoon tämä nytkiertonne ja voi jospa folli kypsyisi siellä nyt rauhassa. Voisko joku neuvoo ton kuvan lisäämisen,miten sen saa tarperks pieneksi? Jos joskus tarvii..

Helinäkeiju Saatko muokattua kuvaa kännyllä / kameralla jolla sen otat? Jos esim. rajaat kaiken turhan ympäriltä pois, luulisi auttavan :) se oli mulla profiilikuvan kanssa pikakorjaus, näköjään riitti.

Helinä hmmm... auttaiskohan, jos otat ns. huonompilaatuisen kuvan jo valmiiksi? Eli kameran valikosta valkkaa keski,- tai heikkotasoisen... Riskinä on, että menee rakeiseksi, mutta näytöllä antaa paljon anteeksi vs. tulosteena.
Vai onko täällä sellaisia guruja, jotka osaa neuvoa muita niksejä? :)

Helinäkeiju; tallensin kuvan huonompilaatuisena + tein rajauksen, sitten sain lisättyä tänne :)

Pahoittelut kaikille, joille tädillä ei ollut mitään asiaa. Plussia kovasti toivottiin yhdelle jos toiselle, harmillisesti jäivät vähiin :/

Täällä tänään... Kp64 menossa, huoh. Kahtena edellisenä päivänä vv hailakan vaaleanpunaista ollut pariin otteeseen, ei mitään muuta :bored: toivon, että tänään vaihtuisi kp1. Tai sitten on taas ihmeellinen muutaman pv tuhrailu, jota ei voi mitenkään menkoiksi laskea. Samanlainen oli aiemmin tässä megakierrossa. Harvoin tätiä näin paljon odottaa, sais jo tosiaan tulla!!:smiley-angry019

Takaisin