Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Mä en kestä kyl näitä lääkäreitä. Siis on pettynyt olo, mutta samalla huvittaa et oliko tuo lääkäri vaan ihan tietämätön vai luuli oikeasti et tää puhelu auto mua jotenkin.
Lääkäri ehdotti että haen apteekista ovulaatiotestejä niin saan tietooni että ovuloinko. Sitä ei voi suorittaa millään muulla tapaa... sitten käski vain nauttimaan elämästä ja unohtamaan yrityksen, koska silleen on moni esim. Adoptioon päätynyt tullu raskaaksi... ja jos sama mies on kuvioissa, niin ei ne siittiöt yhtäkkiä katoa eikä mullakaan voi yhtäkkiä mitään sellasta muutosta tulla etteikö lapsia enää tulisi...
Mä mietin kyl ton puhelun aikana et oonkoha jossai piilokamerassa:think005
Tietenki lopetan ihmettelyn ja nauramisen jos tää kaikki pitääkin paikkansa. :laughing025

Murkku, jes! Ihanaa! :)

Pätkis, tsemppihalit sinne <3 Koitatte nyt alkuun letroilla muutaman kierron ja jos ei tunnu tärppäävän niin sitten vakuutat miehesi siitä miten TÄRKEÄ asia tämä on sulle! Meillä mies oli alkuun että ei rankkempiin hoitoihin lähdetä, ei halunnut ensin edes simppanäytettä toimittaa. Sitten kun mun endo löytyi ja itkin sille tätä asiaa miten tärkeää lapsen saaminen on mulle (tai edes että yritetään kaikki kortit) niin halusikin lähteä koittamaan ivf:ää. Miehet on jääräpäisiä ja vaativat aikaa näiden asioiden sulatteluun. Itse olen saanut kääntää miehen päätä JOKA HITON VAIHEESSA tätä yritystä :D

Untuvainen, mitä vittua! Oliko se edes lapsettomuuspuolen lääkäri vai joku perus tk lekuri? Mitä helvettiä..... Ja voin kyllä kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa, että vaikka ongelmia ei ensin löytyisi niin niitä voi silti olla! Nimim. vuoden verran tutkimuksia ennen kuin endo löytyi...

Täällä kp 1 ja oottelen että soittelevat polilta takaisin. Toivotaan että asia lähtee etenemään joko laparoskopian tai uuden ivf:n suuntaan!

Ihanaa kuulla, että pikkuinen on oikeassa paikassa! :-)

Untuvainen: Joo, aina ei oikeesti käsitä noita lääkäreitä, tuntuu, että ovat toisinaan aivan omassa kuplassaan. Mua alkoi oikeesti naurattamaan, vaikkei ole mitään nauramista tuossa, muttakun mietin sitä lekuria ihan pokalla vaan selvittämässä tuota asiaa! Miten teillä nyt jatko sitten?

On: Ihanaa tämä naisen elo, kun painokin heittelee hormoonitoiminnan mukaan. Huomaa, että menkat alkamassa viikon päästä, kun on niin turvonnu, ettei meinannu aamulla salitamineisiin mahtua :-) Tai sitten ne on ne muffinssit,joita pojan kanssa eilen leivoin :D

Untuvainen Eipä ihan lääkäri tainnut olla ammattitaitoinen. Monessa asiassa on koettu rankimman kautta, että tuollaiset "ammattilaislausunnot" parempi vaan unohtaa ja seuraavilla kerroilla pyytää eri lääkäriä. Toivottavasti seuraava osaa asiansa ja suhtautuu vakavammin!

Pätkis: Tsemppiä sinne, olen huomannut tällä palstalla monella on samanmoista ongelmaa miesten kanssa, ylirasittavaa varmasti! :-(

Mikähän juurisyy siihen on, et ovat vastahankaisia? Onkohan se joku alkukantainen miehisen itsetunnonkolaus-juttu, onko teille selvinny, joilla on vastaavia ongelmia?

Meillä on suhteen alusta saakka tjottailtu. Oon jokusen kerran miehen kanssa asiasta keskustellut. Mies on ollut sitä mieltä, että eikö voisi vaan mennä näin ja tulee, jos tulee. Ja voidaanhan me muilla keinoin, vaikka adoptoimalla, saada lapsi ellei tule luonnostaan. Tilailin niitä o- ja r-testejä ja tunnustin asian isännälle.. Perustelin myös sillä, että naisena mulla mahdollisuudet saada biologinen lapsi pienenee ja hän sen kyllä ymmärtää. Oon vielä reilu 4v miestäni vanhempi.
No, tämä viimeisin keskustelu, että "yritetään vakavasti" tjottailun sijaan toikin yllättävän piirteen esiin: isäntä oli heti kaverilleen saunassa kehunut, että me yritetään lasta! Vitsi, miten tulin siitä onnelliseksi!
Vielä ei olla mistään hoidoista puhuttu, mutta uskon että aika tekee tehtävänsä myös meillä, että mies suostuu tutkimuksiin ja hoitoihin, jos tarvis. Hänellekin varmasti käy kipeetä, että ei ole vielä papu itänyt, vaikkei ehkäisyä ole käytetty.
Tämä minun oma miete/kokemus miehestä ja lapsettomuudesta.

Ihanaa muurahainen että pikkuisella asiat on hyvin. :)

Untuvainen: oho nyt kyllä oli aikamoinen lääkäri...

Mun mies on ainaki niin vanhanaikainen ajatuksiltaan että sekin vaikuttaa...

Sama juttu täällä. Mies on ollut niin vanhanaikainen jäärä tässä asiassa ja horissut luonnonvalinnasta ja muusta sellaisesta mutta kummasti on mieli muuttunut..

Muurahainen, ihanaa että kaikki on kunnossa :Heartred

Muurahainen, ihania uutisia! :)

Ihme lääkäreitä tänään liikkeellä!! Kamalaa motkotusta :/

Täällä viides primolutpäivä meneillään.. eli ensi viikolla pääsen soittamaan seuraavaa aikaa! Jee! Ärsyttää vaan tää turha odottelu.

Mikähän mun kroppaa taas vaivaa ku ei menkat ala.. Viimeinen teroluti oli perjantaina ja jo torstai iltana oli tuhrua.. Nytki edelleen vaan tuhrua... Olis jo vuoto pitäny alkaa..

Viipsukka, wtf :D päivän huutonaurut näiden "ammattilaisten" lausunnoista :D

Ms. Lemon, meillä mies vaan olisi halunnut että "lapsi tulee tavallaan itsekseen ja iloisena yllärinä" eikä niin että sitä tekemällä tehdään, etenkään hoidoilla. Mutta eipä asiat mene aina niin kuin me ihmiset halutaan. Uskon, että hänen päänsä käänsi se, kun sanoin että "miltä luulet sun äidistä tuntuvan jos hänestä ei ikinä tule mummoa?" Mieheni on siis äitinsä ainoa lapsi ja lapsenlapsi olisi kuulemma toivottu <3 toki kova paikka olisi jo se, että meistä ei tulisi vanhempia. Siihen ollaan vedetty raja että adoptioon ei lähdetä.

Pätkis, ootko aatellut testata vielä?

Hoitaja soitteli polilta takaisin. Lääkäri kuulemma katsoo tämän mun tilanteen ja soittaa perjantaihin mennessä takaisin. Suoraan sanoen toivon sitä laparoskopiaa...

Tänään aamulla testasin one stepin liuskalla negan ja nyt 4h pidätyksellä predictorin testiin kanssa negan...
en tiiä mitä kroppa taas sekoilee....

Pätkis:minulla meni viimeksi viikko ennenkuin menkat alkoi viimeisen terolutin syönnistä,tuhrua kyllä oli.
untuvainen:Ihme lääkäreitä tosiaan!!!
Muurahainen,ihana kuulla että siellä ollaan oikealla paikalla :)

ON: anteeksi pitkä omanapa!!
kuka osaa sanoo mikä mun kroppaa nyt vaivaa,ensin tosiaan kp.20-22 näytti ovistestit lähes tasavahvaa,ja ajattelin et on se kystasta johtuva ovuloimaton kierto,kun ei siitä vahvistunut. (kp.18 oli se johtofolli hävinnyt joten gynestä kysta vaikuttanut). Nyt on kp.31 ja on kp.29 asti ollut jäätävät menkkakivut alaselässä ja juilintaa mut tätiä ei vaan kuulu,mahaa kouraisee välillä myös ja rinnat kihelmöi juuri niinkuin ennen menkkoja mut ei ikinä oo nää kestäneet näin kauaa enne tädin tuloa,se on kurvannut samontein paikalle,ja joo 2 raskaustestiä ja ovistestiä on tehty turhin tuloksin.o_Otäti missä luuraat!!!!! ymmärrän kyllä että ovuloimattomuus voi sen tuloa estää,mut näistä menkkajomoista ei voi erehtyä et jostain muusta johtuisi!!
-Helinä

Pätkis ja helinä, ihan tyhmää että negoja tulee ja tädit on kateissa... :( voimia sinne! <3

Ja sit noi lääkärikommentit! Voi luoja mitä ne suustaan päästää!! Itekki tosiaan yhteen jos toiseenkin typerään kommenttiin olen törmännyt.... toisesta sisään ja toisesta ulos. :)

Mimmmaa pahoittelut negasta! Ehkä se muuttuu vielä plussaksi, jos ei niin ainakin saa juhlia sit kunnolla pikkujouluissa ;)

Kissankulta onneksi kuitenkin etenee teillä asiat, toivon että sun kierto ei nyt ihan sikana veny. Tsemppiä sinne :)

Rive tsemppiä piinaaviin tuleviin viikkoihin :) aika menee hurjan hitaasti kun odottaa jotain :D

Mariska onks teillä joku aika millon alatte ihan yrittää vai pyrittekö menee sillee tulee ku tulee? Toivottavasti saat kierron pian takas normaaliksi.:)
Ja että tulee se plussa joka on sitten loppuun asti mukana ;)

Ilpuri toivotaan että oli enneuni<3

LaraS oon kyllä samaa mieltä että mun mielestä painon nousuihin pitäisi aina miettiä että mikä syy koska usein siellä on just joku hormonihomma tai sairaus. Toivottavasti saat metafromiinin tukemaan elämäntaparemonttia ja sit vaan plussaa<3

Oi onne muurahainen<3 ihanaa kuulla että siellä kaikki hyvin :)

Untuvainen kuulostaapa epäpätevältä lääkäriltä :o kyllähän sitä ovulaatiota voi ja pitääkin testata muillakin tavoilla kuin ovistesteillä :o oliko ihan julkiselta?

Eltsi tsemppiä odotukseen :)

Larissa toivon myös että pääset laproskopiaan ihan jo kipujenkin vuoksi! Kiva kun etenee asiat kuitenkin :)

Helinäkeiju onpa ikävää että kierto temppuilee noin :( toivottavasti menee nyt johonkin suuntaan et pääsette seuraavaan kiertoon

Jopsu

Laras, mun miehellä oli vähän samankaltainen juttu! Mä olin kans alussa tosi vaisu koko kuvion suhteen, sit sen lapsuuden kaveri, jonka kanssa nykyisin sillon tällön nähdään ja ne joskus harvoin jotain työjuttuja tekee yhdessä, niin se oli kysynyt että meinataanko me tehdä lapsia. No mun miesoli siihen todennut että kyllä me yritetään kovasti mut eipä tuo oikein meinaa onnistua. Mä olin ihan et täh?? koska jos ton "tasoinen" mun kaveri kysyis multa nyt, niin en varmaan kertois. Mut mulle tuo teki sen et tässä ei ole mitään hävettävää eikä salattavaa ja kun oon ollu tosi avoin tästä on sitä myös ollu mun tapauksessa helpompi käsitellä.

Toki mun mies eilen sanoi että vuosi vielä yritetään luomusti, johon mä olin et ei todellakaan, maaliskuu on mun takaraja. Lähinnä siksi kun on tosi ankeetta monta kertaa viikossa tammi- ja helmikuussa ajaa hoitoihin 600 km ja lisäksi mulla on tulossa yks siisti työ/palkintomatka maaliskuussa Pariisiin ja mun mielestä nyt vaan jää ehkä 10 % kokematta jos ei saa syödä ja juoda mitä haluaa tolla matkalla. Tietty jos oon jo raskaana en tiiä lähdenkö, mut kaipa ne siellä syö jotain raskaana ollessaankin :D Luin jostain joskus että Ranskassa raskaana olevien alkoholi suositus ois max puolipulloa päivässä.. vai oliko viikossa.. no kuitenkin :eek:

Ja jostain syystä mulla on ollu meidän koko yrityksen tosi vahva tunne että raskaudun luonnollisesti.. mut onko järkeä vetkuttaa montaa vuotta. Mene ja tiiä

Larisa, kyllähän se lapsroskopia ois järkevin, toivottavasti lääkäri ajattelee niin myös!

helinä, oho, onpa outoa! jatka vaan testailua kunne viiva ilmestyy!!! tai menkat.. mut ei toivottavasti!

Takaisin