Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Helinäkeiju: Laitan tietoa heti ku saan sieltä vastauksen. Luultavasti menee muutama päivä ennenku vastaavat, niin oli viimeksi kun sinne kysymyksen laitoin. :)

Larissa: Juu täältäkin katosi. Ei voi muutaku tykätä vaan.. :wideyed:

katosi täälläkin.
Meillä miehellä on työpaikka sen verran kaukana ettei pääse sinne käymään muuten kuin vapaata ottamalla ja minä pääsen kun sumplin töissä,mut meillähän oli se ehdoton kielto ettei saa tulla ilman miestä edes hoitajan käynnille,ja siksihän se eka aika jouduttiin perumaan kun mies päässyt mukaan ja yksin eivät ottaneet vastaan :(
siksi joutunut käymään yksityisellä nyt kun ei jaksas odottaa ain puoltavuotta että pääsee edes eka käynnille,mut näyttää tää silti olevan yhtä odottelua, voihan folli sanon minä :wink

Helinäkeiju tuo on niiiiiin käsittämätöntä että et voi ilman miestä käydä! :mad: riittäisikö se, jos mies olisi yhdellä käynnillä mukana niin saisivat "vakuuden" siitä että mieskin asiassa mukana?

Käsittämätöntä joka tapauksessa...

Larissa niinpä tuntuu että mikään ei tässä meidän jutussa voi mennä kerralla hyvin kun jokapuolelta jarrutetaan,no pitää koittaa jos se riittäisi niille. Aion kyllä sanoa jos päästään sinne joskus että isommillakaan paikkakunnilla ei tartte olla miehen mukana heti ni mikä pakko se täällä on olla,ja ainahan voisivat vaikka soittaa miehelle jos epäileevät ja kuitenkin on sperma analyysit ja kaikki mistä näyttää heille.

Helinä: meillä riitti että mies kävi antaa säännöllisesti näytteen että oli priimaa.
Todella epäreilua "palvelua" :angry5

Diku saanko kysyä missäpäin suurinpiirtein suomea,kohta teen valituksen kun palvellaan niin eritavalla toisessa kuin toisessa,mies on ihan hermona tästä kun erehdyin sanomaan o_O kuitenkin isot menot tulee kun pakko tulla mukaan joka käynnille,tai niin käsitin.

Helinäkeiju..onpas ihan hanurista! Epäreilua!! Meilläkin mies kävi antamassa näytteet ja oli punktiossa mukana, muuten kävin itekseni.

Helinä, meillä oli kans ensikäynnillä miehen oltava mukana. Silloin kerrottiin miten edetään ja mitä tutkimuksia tehdään ja mitä vaihtoehtoja on hoitojen suhteen. Seuraavilla käynneillä ei enää tarvinnut olla miehen mukana.

Täälläkin hävisi kaikki reagointinappulat :o

Ilpuri, komppaan mh:ta. Vaikka on oma vauva jo sylissä, niin silti välillä tulee sellasia katkeria ajatuksia helposti raskautuneita kohtaan :/ toisaalta nyt ei enää jokaisen vastaantulevan raskaus saa itkemään niinku vuosi sitten. Lapsettomuus jättää syvät arvet, vaikka sen olisi toistaiseksi selättänyt. Pelottaa mahdollisesti antaa seuraavalle luvan tulla, koska lapsettomuus on edelleen niin vahvasti ajatuksissa, hirmu rankkana kokemuksena.

Helinä, sano niille siellä teidän julkisen hoitopaikassa, että täällä KYS:llä ei ole miehen tarvinnut olla edes ensikäynnillä mukana silloin kun hoitoja aloitettiin. Eli mut tutkittiin, kokeiltiin terot ja luget sekä tehtiin aukkari ilman että mies oli ollut mukana. Sen jälkeen riitti että mies oli oman näytteensä antanut ja sitten minä sain letrot. Vasta kun aloitettiin ivf niin ennen sitä piti olla molempien ivf-infossa mukana, jossa käytiin hoitosuunnitelma läpi ja allekirjoitettiin sopimukset.

Larissa: Mullakin muuttu yhtäkkiä niin, et on vaan tykkää-painike. Pitänee laittaa ylläpitoon kysymys. Mullon lisäks englanniks.

Helinä minä kävin myös ekan (joka jäi myös ainoaksi) käynnin yksin. Ei käynyt ees mielessäkään, että miehen olisi tarvinnut olla mukana, koska käynnin syy oli kuitenkin minun epäsäännöllinen kierto. Toki ennen tuota käyntiä tuli kotiin laput, jotka tuli molempien osalta täyttää ja jotka palautin silloin ekalla käynnillä. Jälkeenpäin oma-kannasta luin, että tietoihin oli merkitty kyllä, että mies ei mukana käynnillä. Kuitenkaan tuo ei ollut este, minut tutkittiin sain miehelle kotiin viemisiksi näytepurkin simppa-analyysiä varten sekä paljon luettavaa ovulaatioindukstiosta. Meidän kohdalla simppoja ei tutkittu eikä mitään hoitoja tarvittu, kun kierto lopulta käynnistyi suht normaaliksi, niin melko pian tästä raskauduin. Kannattaa olla kyllä yhteydessä asian tiimoilta sinne kunnalliseen sairaalaan. Tämä siis kunnallisella, VSSHP.

Mä käyn täällä puhelimella ja katos ne reagointinappulat.

Vihdoin tuli kirje lääkäriltä. Endometrioomaksi ne nyt sitä kystaa epäilee ja joulukuussa seurantaultra. Jos ens viikolla menkat yhtä kipeet ku viimeksi niin varaan kyllä jo ens kuulle.

Helinä, meidän pienen kaupungin lapsettomuuspolilla mies ei käynyt kertaakaan mukana, mutta kävi antamassa näytteet. Nyt isommassa sairaalassa oli miehen pakko olla ensikäynnillä mukana. Seuraavan kerran pitää olla mukana, jos mennään ivf:ään asti. Meillä kanssa hankaluuksia miehen saada töistä vapaata, joutuu myös pitämään vapaapäivän.

Meillä oli ensikäynnillä mukana ja viimeksi, kun allekirjoitettiin paperit inseminaatiota varten. Hoitajan pistosopetukseenkin jäin yksin, kun mies lähti töihin. Aika jänniä eroja on!

Naistenklinikalla (Hki) piti olla molempien mukana ensikäynnillä kun kartoitettiin tilanne. Muistan kuinka sitä painotettiin että se on ehdoton ehto! Muistaakseni myös silloin kun oli ensimmäinen IVF info niin miehen piti olla mukana. Muita käyntejä en muista oliko pakko olla mukana kun mies oli joka käynnillä mukana, paitsi Alkion siirrossa.

Jaiks mikä testailu loppuviikko tulossa! Plussa puhuria kaikille testaajille!!

Helinä, meillä länsirannikon pikkukaupungissa ekalla tutkimuskäynnillä mä olin yksin ja mulle määrättiin verikokeet ja annettiin mukaan lähtete miehelle spermatutkimuksiin. Sit aukkarissa naistenpolionkäynnillä Vaasassa mies oli mukana ja muita ei olle vielä käytykkään. Tajuan ton et on "kahden kauppa" mutta kuitenkin joskus ei vain onnistu.Eli ei olla suunniteltu jatkoa muuten kun et ollaan ivf-jonossa. Toivottavasti saatte onnistuu:rolleyes:

mh ja nenna, mä vähän ajattelinkin et varmaan tollasia fiiliksiä on mahdollisesti luvassa:oops:

pätkis, mulla kans iski joku ihme keskiotsan ryhelmä akne tänään. Yeensä ei ikinä ole finnejä, menkkoja ennen joskus tulee yksi mut ei muuten ja hoidan ihoa ihan huippuhyvin :bored:

Vissiin on tänän pätkiny täällä aika paljon, mä tein ihan super tumman ovisviiva testin ja olisin halunnu laittaa sen teille mut mun puhelin väitti että mun käyttäjätunnus ei ole voimassa vaikka olin sisäänkirjautuneena kun se sano niin :grin Nyt en voi yrittää kun unohdin puhelimen töihin :facepalm:
Mut siis joo, testiviiva oli ihan tosi paljon tummempi kun kontrolliviiva (muuten Sofi testi jolla olen aina löytänyt oviksen) ja eilen testiviiva n. klo 11 hintsusti vaaleempi kontrolli viivaaa. mietin nyt tässä et laitankan ovispäiväksi tän vai huomisen. Eihän sillä nyt niin suurta merkitystä ole mutta millon sitä sit voi koittaa testata :)

Muoks. Ja muistaakseni Elaffy kertoi tuolla "plussa vai ei" -ketjussa, että sofi oli antanut selkeän vaaleanpunaisen haamuplussan testiajalla vaikka hän ei todistetusti ollut raskaana. :O

Huomasin keskustelun Sofin testeistä ja Larissan lisäyksen, joten ajattelin kaivaa teille sen testin kuvan tähän vielä näytille. Testi on tehty parin tunnin pidätyksellä iltapissasta ja tämä oli ainoa testi, johon sain jotain näkyviin. Viiva on siis ihan värillinen, vaikka ei kuvassa siltä näytä. Minulle oli asennettu kuukautta aikaisemmin hormonikierukka, joten pääsin heti verikokeisiin, joissa hcg oli alle 5. Myyjän mukaan kyseessä on varhainen km, mutta noilla spekseilläni hivenen vaikea uskoa. Samasta pissasta tein vain tuon yhden testin, mutta seuraavana aamuna tein kolme testiä, jotka olivat puhtaita valkoisia negoja kaikki. Kaksi kertaa raskauden on sofin testit näyttäneet oikein, joten melkoinen ylläri oli tuo testi ja lopputulos! :eek:
4d18e5f9c383239f943018c5e77e0bc6

Toivotaan, että kaikille tuplaviivat tulisivat pian tikkuun ja tarkottaisivat myös sitä itseään! ♡ Nähdään varmaan parin kuukauden päästä täällä enemmänkin.. :/

Takaisin