Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Onnittelut Esikko! Selkeä plussa!

Ilpuri, mulla oli eilen sama ohjelma kuin sulla tänään. :) tulevalle, kahden viikon sisään syntyvälle kummilapselle tein junasukat. Harrastatko neulomista enemmänkin?

Larissalle mukavaa iltaa ;)

Eltsi kp 20/25 dpo 9

Eltsi, mä opettilin neulomaan sillon kun meillä oli vajaa vuosi yritystä takana et sain ajatuksia muualle. Nyt oon jo aika hyvä siinä ja oon tehnyt ihan hulluna vaikka mitä! :D erityisesti just vauvoille on kiva tehdä kun valmistuu nopeesti. Mut toki aikuisillekin oon tehnyt paljon . Virkkaamaan opettelin kans tuossa aikani kuluksi.
Itselle olen jättänyt ainoastaan yhdet sukat. Yks villatakki mulla on kesken mut aloitin sen sillo 10kg sitten ja se on seisonut nyt vähän aikaa kun siinä oli yks kohta mistä en päässy yli ja tarkoitus on kuiteskin pudottaa vielä painoa et voi olla et puran sen ja aloitan alusta.
Mun mies on koko ajan kun varsinkin vauvan peittoja ja sukka-tumppusettejä oon tehnyt tosi monet et miks ihmeessä mä annan niitä pois et eikö ois kivempi säästää omalle vauvalle. Mut oon aina sanonut et no nää on harjoitustöitä :D mut nyt riittää harjoittelu, seuraavaksi keskityn omaan villatakkiin ja kun raskaustesteistä näyttää plussaa alan tehdä omalle vauvalle jotai :)
Neulotko sä paljon?

Ilpuri, ite aloitin oviksen testailun jo kp 9, kun yleensä letrojen kanssa ovis on ollut kp 10-12, noh nyt meni näemmä vähän pidempään. Täällä on myös yksi innokas neuloja :) aina pitää olla joku projekti, neulominen on hyvää terapiaa :)

Larissa, mulla on vähän ongelmallista kun tulee alotettua monta juttua yhtaikaa, nytkin on varmaa ainakin neljät sukat kesken :D

Larissa, se piti viel sanoo et mä aiemmin on alottanut tikuttaa ehkä kp15 mut nyt kun kierto on lyhentynyt nii siks "jo" nyt. En muista millon viimeks tili plussa mut oli et menkat ois alkanu kp1 mut ne alkoikin jo kp29 et kierto jäi 28 päivään. Aiemmin kierto oli 30-38 pv nykyisin se on ollut kun kilppari arvot on ollut kunnossa niin 27-32 pv.

Meen muuten ens pe kilppari kontrolliin ja oon ihan hermona siitä :( mies vaan sano et no eipä sitä kannata stressata, se menee miten menee

Esikko, onnea plussasta!

Murkku, en usko ett tarttee olla viivan kovin paljon tummempi.. Täällä tuo 1,5kk viihdyttää vaikkei dpo13 ollut testissä viivaa nimeksikään (kuitenkin sen verran ett oli pakko päästä testaamaan uudelleen seuraavana aamuna). Täälläkin monet pitivät vain viivanpaikkana, ja luonnossa näkyikin vaan yläreunassa hailakkaa punaista ja muuten oli kuin viivanpaikka :)

Ilpuri, neulominen on tosiaan rentouttavaa puuhaa! Itse neulon todella paljon, virkkaan vähemmän. Paitoja itselleni ja miehelleni, vauvan vaatteita ja villasukkia. Meillä mies sanoo samaa, etten voi kaikkia söpöjä vauvojen juttuja antaa pois. Harjoittelua! Hienoimmat ja suloisimmat ohjeet jemmaan talteen tulevaisuutta varten ;) kirjoitan blogiakin käsitöistä, näin tulee kuvattua kaikki työt mitä teen. Muuten en enää muistaisi kaikkia :D

Esikko, hirmuisesti onnea ja tonneittain kaikkea tahmaista matkaan mukaan! ❤️

Ilpuri, voi kumpa pääsisit pian neulomaan omalle pikkuiselle ❤️ Tsemppiä perjantaille ja sen odotteluun! Toivottavasti saat ajatuksia pois siitä!

Larissalle hauskaa iltaa :wink

Aamulämmöt -0,3. Teen vielä sen negatestin, niin ei tarvi työpäivänä romahtaa menkoista.
Täällä myös yksi neuloja.

Mitä sä Larissa neulot? Kiva kun täältä löytyy saman harrastuksen jakajia! :)

Myy, pahoittelut jos menkat nyt alkaa :( mutta toisaalta, sitten pääset letroja kokeilemaan!

Eltsi, kaikennäköistä on tullut neulottua :) sukkia, lapasia, huiveja, pipoja, villatakkeja ja -paitoja, lastenvaatteita... virkkaan myös jonkin verran. Koukkuaminen on myös mielenkiintoinen tekniikka ja yllättävän helppo, kannattaa kokeilla ;) nyt on puikoilla neuletakki itselle ja virkkauksessa matto ontelokuteesta vessaan. Sen olen kylläkin purkanut ja aloittanut uudella tavalla jo pari kertaa :D ompelussa on verhot keittiöön. Kesällä sain toteutettua pitkäaikaisen suunnitelman/unelman ja ompelin itselleni nahkatakin <3

Ilpuri, toivotaan että kilppariarvot ois hyvät! Ja toivotaan että saat O-plussan pian ja r-plussan siihen perään ;)

Hurjasti onnea Esikko! Ja pitävät tarrasukat pikkukaverille mukaan, huippua! :-)

Larissalle miellyttävää iltaa! ;-)

Ilpuri, kyllä sinä vielä omallekin pikkuselle neulot,että parhaat mallit säästöön, tuut tarviin niitä varmasti vielä omalle tuhisialle:-)

Murkku, älä ole huolissasi viivan väristä, pääasia, että on kaksi viivaa! :-)

Myy, voi kun ne ei alkaisi mut toki tuo lämpö kertoo vähän Huono uutisia :(

Larissa, mullakin on virkattu matto kesken :D

Gatusalle piti sanoa onnittelut hyvistä ultra kuulumisista :)

Haluisin kans virkata kuteista maton, mutta ranne ei sellaista tulisi kestämään.
Mulla on aina alkanut menkat 1-2pv aamulämpöjen laskun jälkeen. Ja niin alkaa nytkin, nega.

Myy, pahoittelut :( mulla ei ikinä laske lämmöt kuin vasta menkkojen alettua. Jännä miten eri tavalla tuokin menee eri ihmisillä.

Pahoittelut Myy.. :sad001

Itse lopetin lämpöjen mittailun kesällä. Omalla kohdallani lämpöjen mittailusta ei ollut mitään hyötyä. Lämmöt nousi ja laski oikeaoppisesti niissäkin kierroissa missä oli muin keinoin ja kokein todettu etten ollut edes ovuloinut...

Onnea esikko!! :Heartred Taas kyynel vierähti ku joku plussasi, oon kauhee itkupilli :grin Muutenki tänään ku tuossa Sinkkuelämää -leffat kattelin niin ekan 5min aikana tuli jo märy :hilarious:

Omaa napaa sen verran että välillä on niin THE OLO ja välillä piän itteäni (taas) ihan vainoharhasena. Kp18/25, dposta en nyt sitte tiiä ku mietin että oliko koko ovista, vaikka kyllä maanantai iltana hieman jomotteli oikeaa puolta massusta.. Oudoin juttu että menkat kesti vaan 5 päivää "kunnolla" ja pari päivää ihan pientä tuhrua, yleensä kestää aina 7 päivää. Ja yleensä tässä vaiheessa kiertoa oletetun oviksen aikaan tai myöhemmin on jo tuhrutellu jotain, nyt ei ollenkaa. Se greippimehuko nää muutokset sai aikaan :confused:

Muokattu viimeksi:
Takaisin