Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Myy, samat fiilikset täälläkin. Mutta silti en halunnut heittää hukkaan tätä välikiertoa vaikka en jaksa plussaan uskoa ilman ivf:ää... Ootko testannut?

Sen verran olen pessimisti tämän kierron ja koko loppu vuoden suhteen, että aloitin tehokuurin ubikinonia, jotta saisin parannettua munasolujen laatua seuraavaa ivf:ää varten. 3 kk menee, että vaikutus näkyy, joten hyvä aloittaa nyt.

Muokattu viimeksi:
Täällä kp 20/25-29. Taas alkaa uudet "oireet". Oon nyt pari päivän ollu todella itkuherkkä, ihan turhaan.. :D Tänään oli kamalan flunssanen olo aamulla ja nenä vuosi vaikka kuinka, mutta yhtäkkiä loppui kuin seinään. Ja nyt vihloo rintoja oudosti.... Jotaki hormonimyllerystä eletään, vaikka ei raskauteen viittaisikaan..

Mimmi, toihan ei yhtään hassummalta kuulosta ;) kunpa olis sulla plussan aika!

Pätkikselle mitään uutta kiertoa vaan plussa! Mä en noista lääkkeistä mitään tiedä mut hurjalta kuulostais jos näön sumentuminen niistä johtuis :o varmaan ihan hyvä idea toista valmistetta koittaa, JOS uus kierto koittaa ;)

Yhhyh kun noi endo-kivut kuulostaa kamalilta :/ tsemppiä <3

Kukas seuraavana testailee??? ;) nyt plussia lisää !

Täällä ovistestissä tasavahvat viivat. Eli onks ovis sit huomenna? Terkuin toiveikas, et huomen viel pystyis hyödyntää Toi torstain tallettelu paljoo mieltä lämmitä.

Meritähti kp 17/30-32

Joo, en tiedä mitä hormonimyllerystä ja sekoilua on. Mähän en tässä kierrossa saanut ovistkaan tikutettua. Eli tiedä sitten olikohan sitä edes. Mutta en kyllä ennen kp28 testaa, kun on niin monta nega testiä tehty turhaan. Olis Hyvä jos kierto pitenis edes vähän kun nyt aikasemmin on ollu 25-26pvä. Jää luteaalivaihe aika lyhkäseks ku ovisplussa ollu kp13.

Ps. Sain tänään kuulla vauva uutisia kaverilta. Hän sai maaliskuussa lapsen, pitkän yrittämisen jälkeen ja nyt on taas raskaana!! Tuli tosi iloinen olo hänen puolesta vaikka yleensä oon kateellinen tollasista uutisista!! Hälle suon vaikka 10 raskautta! :D

Larissa: Mulla epäiltiin kauan endoa, kun oli tärinästä ja liikunnasta pahentuvia vatsakipuja, mutta mitään ei löytynyt. Kivut alko joskus oviksen jälkeen ja kesti koko menkkojen ajan. Tehtiin siis vain ultra. Ekassa sektiossa todettiin endoa kohdun takana ja tokassa se oli pysyny ennallaan. Nyt on tullu uutena oireena sellanen, mikä herättää myös öisin ja alkaa oviksen jälkeen. Het kun olis pissatulehdus ja rakko halkeis, kauhea polte. Se jatkuu jonkun aikaa vessassakäynnin jälkeen. Itse epäilen sitä endon aiheuttamaksi, kun rakko ja kohtu on kuiteskin anatomisesti aika lähellä toisiaan. Tän kakkosen jälkeen ei ole juuri Panadolia vahvempaa tarvinnu ottaa, kun parina ekana vuotopäivänä. Toisinaan tosin on kovemmat, enkä tiedä, mistä johtuu. Niin ja tietty on se ihana tuttu ainaninen pissahätä n.kolme viikkoo kuusta :-) Raskauksissa on molemmissa ollu alussa tosi kovia menkkakipuja. Ykkösen kohdalla epäiltiin jo alkavaa keskenmenoa. Luulen, että endo se siellä vain oireili. Raskautumiskierrotkaan ei ole mitenkään eronnu. Samat menkkajomot, kun aina aiemminkin :-)Millasia oireita se sulle tekee?

Ms. Lemon, mulla isoin oire on kipu vasemmassa munasarjassa, siellä on noin 4 cm endometriooma. Toi kipu alkaa yleensä menkkojen jälkeen ja kestää ovikseen, varmaan ovulaatio, kasvavat follit yms ärsyttää sitä kasvainta. Sitten on noita virtsarakon kipuja (mitä sullakin) samaan aikaan. Kierron lopussa mulla on tuhruvuotoa pahimmillaan viikon verran ennen menkkoja. Sen takia alunperin hakeuduin tutkimuksiin. Ennen kuin muutin ruokavaliota, menkkojen aika oli ihan hirveää. Suolisto tuntui olevan solmussa, turposin palloksi, olin niin kipeä että en voinut kävellä suorassa. Saikulla joutui usein olemaan menkkojen ekan päivän :/ Nyt menkat on suht helpot :) Ja toi vasemman munasarjan endometriooma näyttää enää oireilevan letrojen kanssa, jostain syystä ei juurikaan luomuna tai ivf-kierrossa :O Mulla on kans juurikin yöllä pahimmat kivut ja jostakin syystä yöllä särkylääke ei auta vaikka ottaisi ruuan ja juoman kanssa. Ja tietty kun kivut on oviksen aikaan niin panadolilla on pärjättävä...

mietin, että jos toinen ivf ei myöskään tuo plussaa niin pyydän pääsyä laparoskopiaan ennen uutta yritystä. Endo tekee munasarjojen ja kohdun alueen sen verran "myrkylliseksi" että en juuri usko kiinnittymisen mahdollisuuteen endon kanssa

Larissa haluaisitko kertoa tuosta ubikinonista, ootko siis ennenki käyttäny ja onko sillä ollut vaikutusta? Kiinnostaa aina nää "luonnolliset" avut tässä odotellessa pääsyä sinne tutkimuksiin.

Triana, ubikinonin eli Q10:n vaikutuksesta munasolujen laatuun löytyy aika paljon tutkimuksia enkuksi, jos jaksaa googlettaa. Eniten siitä on hyötyä yli 35-vuotiaille naisille, itse olen vähän vajaa 30. Endo saattaa heikentää jollain tavalla munasolujen laatua, joten ajattelin että ubikinoni kuurista ei varmaan olisi haittaa ennen uutta ivf-hoitoa. Olikohan Mimmi ja Katjusha ainakin jotka täällä ovat ubikinonista puhuneet. Jotenkin se vaikuttaa munasolujen "energiansaantiin" (sorry, huono suomennos), sillä munasolun "valmistuminen" vie paljon energiaa. Naisellahan on valmiina tuhansia munasoluja jo syntyessä, mutta niiden kypsyminen valmiiksi ovulaatiota varten kestää 3 kk. Sinä aikana elintavat, syömiset, juomiset, tupakointi, stressi, liikunta yms vaikuttaa siihen millaisia munasolut ovat irrotessaan.

Myy, aika saavutus :D

Muokattu viimeksi:
Hitsi toi Q10 on muutenkin ilmeisesti aika terveyspommi, mutta se ilmeisesti vain maksaa jonkin verran. Varsinkin tämmöselle joka syö jo ecoteekin juttuja jonkun verran.

Pilvilinna, juu ei se ihan halpaa ole. Mutta kun on lapsettomuutta takana yli 2 vuotta ilman yhtään plussaa, endo riesana ja rankat hoidot jo käynnissä niin tekee mieli koittaa kaikki kortit ja poppaskonstit. Hetki meni että löysin halvimman kokeilusatsin näin alkuun, tais olla jotain 17€, 50mg, 60 kapselia. Otan niitä alkuun 2 päivässä. Tolosen ubikinonia oli noi, mutta mietin että uskaltaisinko tilata seuraavat eBayn kautta briteistä... onkohan niissä laatu kohdillaan...

Gatusa: Ihania ultrauutisia! <3

Myy: Plussatuulia! Enteileeköhän jotain, että kasvikset vaihtavat noin makua ;)

Larissa: Mulla aiemmin kanssa enemmän suolistovaivaa, mutta nyt on rauhallisempi. Pyrin kyllä välttämään tietosesti kaikkia turvotusta/ilmaa aiheuttavia kokoajan. Jännä juttu noi rakko-oireet. Onko sulla tietoa,mistä ne johtuu? Tuosta skopiasta olen kuullut raskautumisen kannaltapelkkää hyvää, kun on paikkoja siivottu :-) Mun puolesta oisivat multakin voineet sitä siivota sektion yhteydessä :-) Kiitos Ubikinoni-infosta, heti piti mennä katsomaan, josko tilaisin! :-)

Plussatuulahduksia kaikille tasapuolisesti! :-)

Niin tuosta pitikin vielä Larissa kysyä, että tiedätkö, mikä annossuositus on,jos haluaa parantaa lisääntymisterveyttä? Löysin heti tuollaisen 150mg.

Ms. Lemon, munasolujen laatua parantamaan suositellaan 100-300mg päivässä vähintään 3 kk, sitä suuremmasta annostuksesta ei ole suurempaa hyötyä.

Ja tosta rakkokivusta endon kanssa, varmaa tietoa mulla ei ole, kun lapaa ei ole tehty ja sisuksiin kurkattu (ei ole tietoa missä kaikkialla sitä endoa on), mutta pesäkkeitä voi kuulemma olla myös virtsarakon pinnassa ja siitä aiheutuisi ne kivut. Lapaa eivät heti alkuun mulle suositelleet, kun endoa on munasarjassa ja leikkaus heikentäisi munasarjan toimintaa. Mutta jos toinen ivf ei auta niin sitten haluan lapaan.

Muokattu viimeksi:
Kiitos tiedosta Larissa! Pitääpä tilata! :-) Munkin pitää varmaan hakeutua lääkärin pakeille,jos ei ala tapahtumaan pikkuhiljaa. Voihan se tosiaan olla, että endo on lähteny pesiytymään muuallekin, vaikka kaksi vuotta oli hiljaa :( Ikää kuitenkin jo sen verran, että ois hyvä saada toimintaa asap.

Takaisin