Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Larissa, sä oot kyllä niin paras tietopankki :queen Osaat selittää asiat niin selkeesti ja tarkasti et jokainen kyllä ymmärtää! Toivottavasti tuo "ei mitään oireita" olisi juuri se oire!!

Ei minulla ole ikinä ollut mitään pco epäilyjä. Nyt vasta joku 4-5 kiertoa on ollu kaikenlaista kummallisuutta kierroissa, muuten koko elämän kierto ollut todella säännöllinen ja ilman kipuja. Voisin illalla laittaa kuvaa tuosta "hienosta tasapaksu-viiva rivistöstä" o_O Tavallaan pelottaa varata aikaa gynelle kun en ole varma haluanko kuulla mitä se sanoo...

Oliko se nyt niin, että clomit ja Letzorol on oviksen tukemiseen ja mikä oli kiinnittymisen avuksi? Onko tuo letzorol sama lääke mitä käytetään rintasyöpäpotilailla? Yritin googlettaa :shy:

Viipsukka, toivottavasti tämä pieni pysyy mukana loppuun saakka. Oliko sinulla nyt apuja kiinnittymiseen?

Kissankulta, toivottavasti ei tarvi kokeita pidemmälle edetä tutkimuksissa ja vkonloppuna pärähtäisi kunnon plussa!

Ms.Lemon, hormoneiden tasaantumiseen saattaa mennä hyvinkin jopa puoli vuotta

Eltsi, voimia!:Heartred

Tervetuloa uudet! Täällä on huippu porukkaa!!

Pipanat, juuri kotimatkalla lääkäristä. :) on sulla kyllä erikoisia ovistestejä siellä...

Viipsukka varovaiset onnittelut!!! Aivan mahtavaa!!!! <3

On: tosiaan lääkärissä käyty ja suunnittelukäynnin päätteeksi aloitettiin hoidot samantien tähän kiertoon. Joten eka piikki gonalia tänään piikitetty. Enempi voi käydä lukemassa blogista:
https://muurahaisenunelma.wordpress.com/2016/09/12/nyt-alkoi-tapahtua/

Muurahainen kp 2, yk 32

Viipsukka, täällä on sormet ja varpaat pystyssä et nyt pysyy kyydissä!

Muurahainen, ihanan jännää!! Gonal F on onneksi helppo pistää! Olisi kyllä voinut olla aika shokki aloittaa samalla käynnillä jos ei olisi mitään pohjatietoa!

Johan täällä nyt tapahtuu hyviä asioita hiljaisen vkonlopun jälkeen, loistavaa!!

Ilpuri, Nyt vaan peittoja heiluttelemaan :)

Pätkis, hyvinhän siellä on talleteltu, nyt vaan tsemppiä! :)

Muiskunen, tervetuloa mukaan. :)
Mä en noista kilppariasioista tiedä mitään, mutta toivottavasti siellä saadaan arvot kuntoon ja pääsette pian massua kasvattamaan. <3

Eltsi, voimia sinne! <3

Muiskunen ja Kipsuli, tervetuloa mukaan!!
Muurahainen: Mahtavaa,että siellä alkaa tapahtua,niin toivon sitä tärppiä teille!!!!
Larissa: oot ihana,niin mukavaa kun joku selostaa asiat "suomeksi" tänne ja saa tietoa itsellekin,eli ei se aina oo niin helppoa raskautua normistikkaan vaikkei vikaa olisikaan,kun % on tota luokkaa,jotenkin sekin luo uskoa ja nuo keinohedelmöityksen % on lupaavia jos siihen joskus lähdetään.
Viipsukka: siellä on ihana,ihana haamulainen!!! nyt tarrasukkia ja vahvistumisia täältä roppakaupalla sinne ;)
Pipanat: Joo nuo clomit ja letrozolit on juuri siihen oviksen tukemiseen/aikaansaantiin ja letrot sama lääke kuin rintasyöpäpotilailla ja olikohan sit lugesteron sitten loppukiertoon tukemaan kiinnittymistä,ja ehkä terolutia käytettiin myös siihenkin? näin oon käsittänyt. Ja gyne sanoi minulle että tuo letrozol on uudemmanaikainen lääke kuin clomit ja siksi parempi,kun ei kerry elimistöön ja ei monikkoriskiä.

Pipanat, juu clomifeenilla tai letrozolilla saadaan ovis aikaan (tai voidaan tukea omaa luomu ovista). Clomit kertyy elimistöön (eli taukokiertoja tarvitaan), letrot taas ei kerry. Letrozol on alunperin tosiaan rintasyöpään tarkoitettu, se muistaakseni lamaa jotenkin hormonitoimintaa. Käytetään myös endoon. Munasoluja se kasvattaa siten, että kun hormonitoimintaa lamataan kierron alusta muutama päivä niin keho saa siitä boostin kasvattaa munasoluja :) clomin vaikutustavasta en niin tarkasti tiedä. Ovulaation jälkeen voidaan käyttää kelrarauhashormoneja, jos luteaalivaihe on lyhyt, on tiputtelua tms. Lugesteron on mm siihen tarkoitukseen, samoin Primolut ja Terolut, mutta ne on synteettistä hormoonia ja ehkä enemmän kierron tasoittamiseen. Luget voi auttaa kiinnittymiseen, jos ongelmana on liian vähäinen kelrarauhashormoni luonnostaan, mutta ei se mikään ihmelääke ole joka esim. estäisi keskenmenon. Mulla on nyt tässä pas-kierrossa vielä extrana Zumenon-estrogeeni lugen rinnalla, jotta kohdunlimakalvo pysyisi loppu kierron mahdollisimman hyvänä. Vähän jännitti aloittaa se, kun pelkäsin että endo-kivut villiintyy mutta onneksi niin ei käynyt :)

Murkulle onnittelut hoitojen etenemistä vielä täälläkin! <3

Viipsukka, hienoa että sait nyt luget! Jospa niillä olisi tehoa <3

Ilpurille, ovisonnea! ;)

Ms. Lemon, ihan normaalilta vaihtelulta kuulostaa, sillä oviksen ajankohta voi vaihdella. Älä ole vielä huolissasi noin pienestä :)

Muokattu viimeksi:
On kai joku mahdollisuus meillä omiin siittiöihin kun lerran leikkausta ehdottivat ja nyt odotetaan aikaa siihen.
Mutta sen näkee mitä tulokset tuo.

Kääntääkö joku muu veistä haavassa?
En tie tekeekö loppuviimein hyvää mutt
Syön kauraomenapaistosta ja tapitan telkkarista toisenlaisia äitejä. Pakko kattoo vaikkei ehkä kannattais

IMG_4148.JPG

Tässäpä tämä komea rivi saman paksuisia viivoja! Kuva on aika kaukaa mutta kun otin lähempää niin herjas että liian iso kuva enkä just nyt osaa kuvaa pienentää. Livenä kaikki viivat ovat saman paksuisia. Ja siis koskaan ennen ei ole ollut näin. Normisti ensin tyhjää ja pari pv ennen ovista viiva alkaa vahvistumaan ja sit ovis plussa. Vähän pelottaa ja jännittää et MITÄ kehossa tapahtuu...

No on taas itkeä tihrutettu telkkaria katsoessa :D

Päivällä kun tein ovis testin niin viivat oli melkein yhtä paksut ja nyt illalla ei melkein ees erottanut testiviivaa, outoa..? Uskon silti et huomenna on normi plussa.

Täällä myös aiotaan tänään tallennuksesta kääntää veistä haavassa ja tuijottaa toisenlaisia äitejä,samaa miettiny et tekeeköhän hyvää mut toisaalta aina voi haaveilla.
Pipanat: onpa jännä kun ovistestit noin temputtaa.. en osaa sanoa miksi näyttävät tuolta,toivotaan kuitenkin että sinulla olisi hyvä normikierto ja testit vaan temputtaa:)

Kävi jo mielessä että jos seuraava letron tuplaus ei onnista niin mullahan on kaapissa nyt nuita letroja ja teroluteja kun apteekista ei saanut pienempiä pakkauksia että jos söis vaan letrot ja tikuttas oviksen ja ottas sit tueksi terolutit loppukiertoon,no joo,tää on taas tätä epätoivosen ajatuksenjuoksua,ehkä kuitenkin katson mitä se lääkäri meinaa ja meen sen mukaan :D mut kun on epätoivoinen niin kaikkee kerkee ajatella omatoimisesti :D

Pipanat ootko vaihtanut ovistestin merkkiä? Mulla pari merkkiä antaa aina tolleen (oisko herkempiä) ja nyt vihdoin löysin testin joka ei anna koko aikaa vahvaa viivaa :)

Voisihan sitä kokeilla vaihtaa merkkiä. Olen vain noilla pc:llä testannut nyt yli vuoden eikä ole noin ollut ikinä. Joka pv olen testannut samoihin aikoihin, klo 12-13 ja klo 19-20. On tää niin kummallista :rolleyes:

Mulla tollasia ovistestejä. Alin tänä aamuna, toiseksi alin eiliseltä..voiko se noin äkkiä nousta ja laskea? :nailbiting: Eilen piti kyllä pupuilla kun viiva noin vahva oli :grin Tietysti pitkin kiertoakin mutta mies oli niin innoissaan ku näki noin vahvat viivat eilen :thumleft

Liitteet

• 20160913_104118.jpg
    20160913_104118.jpg
    383.2 KB · Katsottu: 226
Kipsuli, mulla tuli kans samalla lailla viivat, mutta silleen että aamulla oli ovisplussa, sit illalla ku tein samana päivänä niin oli yhtä haalee kun edellisen päivän aamuna. Mulla ainakin riitti se lh-piikki käynnistämään oviksen, ainakin ovisoireista päätellen :)

Muurahainen, luin tuon sun blogitekstin, lääkkeiden hinta hämmästytti! Saako niistä kela-korvausta, vai pitääkö maksaa itse kaikki?

Muokattu viimeksi:
Elisenda, ivf:n lääkkeet tulee kalliiksi (kelakorvauksen jälkeenkin). Mutta sitten kun lääkekatto tulee täyteen niin hintaa tulee enää 2,50€ lääke :) Lääkekatto tais olla vähän päälle 600€ Ja siihen päälle tulee sitten maksut lukuisista polikäynneistä (ultrat, punktio, siirto...) noin 40€/kpl. Mutta suht edullista tämä on julkisella kun hintaa tulee alle tonni. Yksityisellä menisi noin 3000€ ainakin.

Onnea kaikille oviksen testailuun ja hyödyntämiseen!

Larissa pp 6, dpo 8-9

Muokattu viimeksi:
Elisenda, noista oli vähennetty jo se kelakorvaus, ja eihän tossa ollut vasta kuin kahta lääkettä, vielä tulee lisää.

Larissa ihana olikin selventänyt jo tarkemmin <3

Takaisin