Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Mul tää kierto oli meil ilman ovistestailua. Kuukautisten jälkeisel viikol oltii Sisiliassa. La tultii takas ja la-ti välil oli ovis (kait). Maanantaina ja ke peitto heilu. Nyt oon ihan hirveessä lenssussa. Me tosissaa ollaa tammikuusta asti ei yrittämäl yritetty mut ei oo ehkäsyä ollu. Toukokuus olin gynepolil kontrollissa silloin näkyi ovis mut ku oon cb testaillu nii ei oo ku 2 kertaa tullu hymynaama.

Larissa, harmi että labraan jääneet alkiot kuolivat :( mut todella toivon että siirretty kaveri olisi elinkelpoinen :Heartred

Pätkis, hieno ovisplussa! Jospahan ne tallettelut olisi kuitenkin riittäneet, se on kyllä raastavaa kun ei pysty talletteleen mielestään tarpeeksi :/

Helinä, kyllä se kolme viikkoa pian hurahtaa :)

Pipanat, irtoaako munasolu siis vaikkei olisi kunnolla kypsynyt? vai jääkö irtoamatta sitten jos lh-piikki tulee, eikä ole valmis vielä.. Jospa asia oliskin niin kun Larissan gyne oli selittänyt :) Tsemppiä!

Napaa.. Aattelin noiden huonojen uutisten jälkeen, että unohtaisin koko vauva-asian hetkeksi. No, mies sitten halus yrittää pystyykö varovasti petihommiin jo.. Oli kyl aika muikeaa menoa makkarissa, pitkästä aikaa laughing6 No ei siinä muuten mitään, mutta hän ei halua käyttää kumia, ja mä en oikeen pääse sinne leikkaukseeni jos yllättäen tärppäiskin :confused: tai ois kauheeta riskeerata.. mietin tässä että kun mulla on se gyneaika kuun lopulla, että pyytäsin pillerit siks aikaa kunnes se leikkaus on ohi.. vai mikä tässä ois järkevintä. Mut toisaalta, ottaen huomioon meidän yritysajan ja miehen syömät lääkkeet leikkauksen aikaan, vois olla että ei siltikään tärppäis. Menipä vaikeeksi :grin

Sit kysymys, sattuuko kukaan tietämään että voiko vehnänalkioöljy auttaa menkkoja edeltäviin tiputteluihin? Mulla on menossa jo kp24/dpo11, eli ens viikon alkupuolella alkaa menkat, mut mitään tuhrua ei oo vielä näkyny! Oon siis pari-kolme viikkoa käyttänyt tota vehnistä..

Ompas täällä hiljaista :eek:

Murkku, eikös sinulla ollut tänään se lääkäri käynti? Tulehan heti sit kertomaan mitä ne sanoi!!

Larissa, onko mitään oireita/tuntemuksia? :nailbiting:

Elisenda, LH piikki voi tulla vaikka munasolu ei irtoaisikaan tai ei olisi valmis hedelmöittymään. Joku fiksumpi osaa selittää paremmin ja selkeämmin :rolleyes: Venhis auttaa ainakin limakalvojen paksuuteen niin luulisi että se voi auttaa myös tiputteluun sitä kautta! Aika isojen kysymysten äärellä te siellä olette! Noihin ei varmaan kukaan muu osaa vastata kuin te itse. Toki kun oma hyvinvointi on kohdallaan niin silloin myös jaksaa paremmin raskaus ja vauva ajan!

On. Kp 12 tänään ja ainakaan eilen ei vielä ollut ovis +. Hämmentävää vain kun kp8 lähtien on ollut aamun/illoin täysin saman paksuinen testiviiva, melkein plus. Itseasiassa ihan saman paksuinen viiva kuin mitä oli 8pv ennen menkkoja viime kuussa. Aikaisemmin ei ole koskaan ollut näin kun ovista olen metsästänyt. Aina eka ihan tyhjää sit pari pv ennen ovista viiva alkaa näkymään ja sit kerralla ollut plus, joka on säilynyt 1-2pv. Ajattelin tän takia nyt tässä kierrossa tikuttaa kierron ihan loppuun saakka niin jotain mitä näyttää gynelle. Jos sinne ensi kuussa oikeaan aikaan pääsisin!

Ihanaa viikkoa ihanat naiset!!:flower

Ollut hiljaista ku huopatossu tehtaalla koko viikonlopun täällä. Ehkä porukka aktivoituu nyt kun alkaa taas arki. :)

Käsittääkseni lh-piikki voi tulla vaikka munasolua ei olis kypsä irtoamaan. Itseäni mietityttää että mitä jos munasolu onkin kypsä muttei silti irtoa, mitä sille munasolulle sillon tapahtuu? Kuihtuuko se vaan pois ja muodostuuko silti keltarauhanen?

Omaa napaa... Talleteltiin kp10, kp12 ja kp14. Ovisplussa oli kp13. Joten ihan ok loppujen lopuksi meni talletusten suhteen vaikka aina miettiikin olisko pitänyt vielä enemmän. Huomenna sitten pitäis terolutit aloittaa. :)
Nyt kyllä jännittää niin paljon etten tiedä miten sitä pysyy järjissään sinne dpo 12-13 asti että voi testiä tehdä. Korkealta sitten kyllä pudotaan jos on nega...

Pätkis dpo 2

Hei kaikille! Liittyisin mukaan, jos suinkin vaan porukkaan mahtuu? Porukkanne vaikuttaa mukavalta. Oon todella pitkään seuraillu teitä ja nyt viimein rohkaistuin kirjottamaan. Vertaistuen tarve on kova, lähipiirille en ole hirveästi lapsettomuudesta avautunut. Tuntuu, että oma kärsivällisyys yrittämisen suhteen ei enää riitä.

Eli tosiaan minä 28-vuotias ja mies 31-vuotias ja esikoinen on toiveissa. Tjottailu alotettu 7/15, mutta nyt noin puolisen vuotta yritetty aktiivisemmin. Syynä tärppäämättömyyteen todennäkösesti on mun kilpirauhasen vajaatoiminta, joka todettu ja lääkitys alotettu keväällä. Lääkärin mukaan vajaatoiminta on lievää, mutta tiedä häntä.. Lääkitystä on kahdesti nostettu, mutta labra-arvot on edelleen huonot, tuskin siis ihan heti on tärppäämässä.. Viimeksi Tsh päälle 5 ja T4v 11. Toki pelkona on, että jotain muutakin vikaa on, vaikka oireita kierron suhteen tms. ei ole. Kierrot on pidentyny varmaankin kilppariongelmien myötä.Tutkimuksiin ollaan joka tapauksessa lähdössä vasta kun kilppariarvot on saatu kuosiin.

Muiskunen kp 12/30-37 (Viime kierto 32)

Heippa kaikille!

Olen uusi täällä. Miehen kanssa toista yhteistä yritetty jo yli vuosi. Yks tuulimuna tän vuoden alussa. Nyt hommasin ekaa kertaa ikinä ovis tikkuja tähän kiertoon. Miten noita nyt luetaan, laitan kuvan tähän..jos osaan Onko se ovis nyt tai lähellä

Dpo 11 ja tämmöinen tuli testiin

b2ea33ee3b0875b4df919aba4b5afbe0

Ylihuomenna uus..

Pipanat, onpa outoa tuo ovisviiva homma :eek: oiskohan voinut olla et jos se huippu kuiteskin on ollut testien välissä ja sit lähtenyt laskemaan?

Pätkis, toivottavasti joku tarttuu mukaan :rolleyes:

Muiskunen ja Kipsuli, tervetuloa! :)

Muiskunen, miten usein sun kilppari kontrolloidaan? Vaadi 2 kk, jos ei jo ole! Mun tsh oli pahimmillaan 7,84 ja sanoivat et ei kyl mitään toivoa tolla arvolla raskautua :sad001 Ja sit yhdessä vaiheessa ehdollivat 6 kk kontrolli väliä johon sanoin että ei käy ja itkin, niin nyt se on öö.. 3 kk välein kun se on nyt asettunut. Mut sillon kun vielä etsittiin oikeaa arvoa niin oli 2kk välein. Meni noin puoli vuotta et saatiin 1,6 tsh, nyt syön 75 mg thyroxin/päivä. Kropalla menee myös aikaa siihen et vaikka arvo ois ok, niin et se tasaantuu. Mut hirveesti tsemppiä ja haleja et onnisutis piankin plussaus ja saisitte pienen ihmeen :rolleyes:

Kipsuli, pienennä kuvaa :) Ja toivottavasti pian tärppää :rolleyes:

Viipsukka, mikäs siellä kurkistaakaan! :smiley-bounce005 Vahvistumista plussa viivalle! SIISTIÄ! :woot:

Tervetuloa uusille!

Hiljasta täällä tosiaan on viikonloppuisin.

Aloitin pe primolutin, jotta tää kierto katleaisi. Ei ovista, ei menkkoja. Ei mitään. Pöh! Kp. 37/25.. toivottavasti pääsisin ens viikolla soittamaan jatkosuunnitelmista polille. Taas ihan luovuttanut olo ja ajatukset loppusyksyssä.

Pipanat, onpa kyllä kumma jos koko ajan antaa lähes o-plussaa :O Onko sulla pco-taustaa? Ja ei oo mitään oireita täällä, ei edes lääkkeet tunnu mitään oloja aiheuttavan :D

Pätkis, munasolu kasvaa ja kypsyy follikkelin sisällä, joka taas on kiinni munasarjassa. Eli esim ultrassa näkyy ennen ovulaatiota juurikin follikeli (noin 2 cm halkaisijaltaan), ei munasolua :) Kun munasolu irtoaa ja lähtee matkaamaan kohti kohtua, follikkelin paikalle muodostuu keltarauhanen, jonka koko vaihtelee 1cm-5 cm välillä. Munasolu voi olla kypsä tai ei sen irrotessa. Jos se ei ole kypsä niin se ei voi hedelmöittyä. Huippua että ehditte tallettelemaan! :)

Viipsukka, siinä on haamu!!!!

Muiskunen, tervetuloa mukaan ja toivotaan pikaista plussaa! Voi olla, että jos saisit kilppariarvot kuntoon niin jo se saattaisi auttaa plussaamaan :)

Kipsuli, tervetuloa sullekin :)

Eltsi, on kyllä kurjaa kun kierto ei pelaa ja ei sitä plussaakaan kuulu :( Toivottavasti pääsette tutkimuksissa/hoidoissa pian eteen päin!

Larissa kp 22, pp 5, dpo 7

Myöskin mua kiinnostaa toi et miten sen sitten tietää et onko se munasolu irronnut tai onko se kypsä ja millä sen saa kypsymään... Vastaus varmaan on ihan simppeli mut mulla ei ymmärrys pelaa taas yhtään! Näkeekö gyne ultrassa nää?

Viipsukalla hieno haamu!!

Jos gynellä ultrataan ennen ja jälkeen oletetun oviksen, gyne pystyy näkemään kasvavan follikelin (josta munasolu irtoaa) ja oviksen jälkeen follikelin paikalle muodostuneen keltarauhasen. Sitä, että onko munasolu kypsä, ei voi todeta muuta kuin labrassa ivf/icsi-hoidon yhteydessä, jossa munasolut kerätään munasarjoista ja hedelmöitetään labrassa. Itse sitä munasolua et saa millään kypsymään ja se voi tosiaan irrota vaikka se ei olisi kypsä. Se on ihan normaalia, että vain osa munasoluista on kykeneviä hedelmöittymään.

Tässä ivf-taipaleen aikana, kun olen lääkäriltä kuullut lukuja niin se taisi mennä niin että noin 70-75% munasoluista hedelmöittyy, hedelmöittyneistä vain osa jatkaa kehittymistä ja olikohan että noin 30-50% tähän vaiheeseen kehittyneistä jaksaa kehittyä blastokystivaiheeseen ja näistäkin vain osa kiinnittyy. Eli ei ole itsestääselvää tämä raskautuminen :D

Jos on kyse terveestä naisesta ja puolison simpoissa ei ole vikaa, on joka kierrossa PARHAIMMILLAAN (eli kaikki menee putkeen) 20-25% mahdollisuus tulla raskaaksi. Tämä edellyttää sitä, että munasolu irtoaa, se on kypsä, se hedelmöittyy ja jatkaa kehittymistä, päätyy munanjohtimien kautta kohtuun eikä jää matkan varrelle, kiinnittyy ja kiinnittyy vielä oikeaa paikkaan. Kohdun limakalvon pitää olla optimaalinen, hormonitasot oikeat, munanjohtimet auki jne.... Mutta sitten jos on nämä kaikki kunnossa, mutta onkin esim endometrioosi (kuten allekirjoittaneella), joka puskee myrkyllisiä litkuja munanjohtimiin niin se kaunis hedelmöittynyt munasolu kuolee siihen paikkaan eikä ikinä välttämättä pääse edes kokeilemaan kiinnittymistä. Tai jos on pco ja ovulaatiota ei tapahdu kuin joskus ja sunnuntaina (tai ikinä) niin siinä on vaikea raskautua :/ Koeputkihedelmöityksessä raskautumisprosentti on noin 30-50% per siirto, riippuen naisen iästä, alkion laadusta, kohdun limakalvosta, lapsettomuuden syystä jne.

Pahoittelut pitkästä saarnasta :D On tullut vähän liikaa tutkittua aihetta tässä vuosien varrella...

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa uusille!

Viipsukka, jännittäväää, viivoille vahvistumista sinne!!

Pätkis, kuulostaa että tallettelut nyt kohdallaan, toivotaan tärppiä!

Samoin Larissan kyytiläiselle toivon onnistunutta kiinnittymistä :)

Minä olen vähän harvaksemmin kirjoitellut, käyn kyllä säännöllisesti lukemassa kuulumisia. Viime viikolla oli ekat labrakokeet (loppukierto), luultavasti maanantaille sitten seuraavat (alkukierto) tulossa. Tuloksia käydään läpi kun molempien tulokset on selvät. Jännittää ja aika tuntuu matelevan. Valmistaudun taas henkisesti tädin tuloon, pitäisi torstain tienolla paikalle kurvata. Tai siis toki mieluiten voisi jättää kurvaamaatta :D Mutta siihen ei meinaa usko oikein riittää.

Hyvää viikon alkua kaikille! :)

Täältäkin tervetuloa uusille!

Viipsukka, selvä haamuhan se siellä, toivotaan vahvistumista! :-)

Larissan kyytiläiselle paljon tarrasukkia kiinnittymiseen! :-)

Pätkikselle tärppiä toivoen! :-)

On: Kp 2. Eipä auttanut touhuilu tähdelliseen aikaan... Huolettaa, kierto nyt 24, tavallisen 26 sijaan. Voikohan kierto hakea paikkaansa vielä, vaikka jo kesäkuussa lopetin imetyksen (1,5v)? Positiivista on, että bongasin selvän oviksen viime kierrossa :-) Nyt alkaa pakollinen parin kierron yritystauko, kun mies lähtee parin kuukauden työmatkalle :(

Viipsukalla näkyy tosiaan haamu. Toivotaan vahvistumista!

Eltsi kierron venyminen on niin syvältä, kurjaa.

Kiitos Ilpuri ja Larissa. Ilpuri kontrolli oli heti Thyroxinin aloituksen jälkeen kuukauden päästä ja nyt ollu 2 kk. Hirveän pitkä kontrolliväli olis tuo 6 kk! Mulle kärsimättömälle jo 2 kk tuntuu pitkältä! Mulla tuplattiin juuri noin viikko sitten annostus 50 mikrogrammasta sataan, koska arvot vaan huononi. Ilmeisesti kilpirauhanen laiskistu entisestään. Lääkäri oli sitä mieltä, että kilpirauhanen toimii välillä välillä taas ei.. Saa nähdä mitenkä nyt sitten parin kuukauden päästä. Luulen, että pitkä tie voi olla edessä.

Muiskunen, Toivottavasti pian saatte kontrolliin tuon! :)

Tää täällä testasi reilu tunti sit oviksen ja melkein oli viiva tyhtä vahvat, oon nyt testannu 2 kertaa päivässä, katoaan et onko illalla vai vasta huomenna täydet viivat. Mut eilen oli lempeä ja saa nähdä että suostuuko isäntä tänään vielä, kun sille on iskostunut päähän niin tiukkaan "jokatoinen päivä" :grin Mut eiköhän se huomenna viimeistään. Tänään haluisin itse kuitenkin, kun jotenkin koen että mun munasolu irtoaa aina päivällä, aamupuolella ja sit meidän seksit menee aina tosi myöhään ennen kun ehtii. niin jotenkin stressaa että se solu jo kuivuu kasaan ennen kun ehtii ovispäivänä hyödyntää

Ilpuri kp 14/n.29, yk 31

Takaisin