Gatusa, pahoittelut negasta
Mintukka, MAHTAVAA!!!! <3
Helinäkeiju, mie olen tässä kahden vuoden aikana kokeillut KAIKEN mahdollisen mikä voisi auttaa loppukierron tiputteluun ja mikään kotikonsti siihen ei mulla auta. Luget auttaa, mutta niilläkään yksin ei ole raskaus alkanut. Mun tapauksessa tiputteluvuoto johtunee endosta (endo tekee jonkinlaisen resistenssin kehon omaan progesteroniin) ja samasta syystä alkio ei kiinnity/hedelmöity, kun putket on täynnä "endomyrkkyjä".
Lugeista; niiden kanssa ei tarvita seurantaultraa. Niitä käytetään siis luteaalivaiheen tukemiseen ja ne on luonnollista keltarauhashormonia (terolut ja primolut on synteettistä). Annostus on yleensä 100-200mg (eli 1-2 kapselia) alakertaan 1-2 kertaa päivässä. Sivuoireina voi tulla kaikki mahdolliset "raskausoireet" eli pissillä saa juosta, väsyttää, etoo, tissit on kipeät, närästää jne :D Luget aloitetaan noin dpo 3 ja niitä käytetään 10-14 pv, sitten tehdään r-testi ja jos se on nega niin luget lopetetaan (ohjeet vähän vaihtelee). Menkat alkaa noin 2-7 pv päästä lugen lopetuksesta. Jos tulee plussa tikkuun niin lugeja jatketaan yleensä rv 9 asti. Kysy yksärillä lisää jos haluat :)
Nenna, Pätkis, Helinä ja muut: B6 auttoi (muistaakseni) nostamaan progesteronitasoa laskemalla liian korkeaa prolaktiinia. Eli jos prolaktiini on liian korkea niin sitten saattaa auttaa tiputteluun. Sitä syödään oviksesta menkkoihin, ei ennen ovista! Liikaa ei kannata ottaa ettei kierto häiriinny (näinkin on joillakin käynyt ja menkat myöhästyneet).
Itse aattelin taas aloittaa greippimehun litkimisen, vehniksen ja vadelmanlehtiteen, jotta saan kohdun limakalvon priimakuntoon ennen pas:ia :) Ivf:ssä sain noiden "poppakonstien" toimivuudesta todisteen, kun limis oli kasvanut parissa päivässä useita millejä kun aloitin tehokuurin

Eipä niistä haittaakaan voi olla :)
Ps. Tuskin greippimehu clomien imeytymiseen vaikuttaa, mutta jos on jotain muita lääkityksiä niin jättäisin väliin. Ja toisaalta, greippimehun juonnin ehtii aloittaa vielä clomien jälkeenkin jos haluaa pelata varman päälle.
Larissa kp 3