Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Mymmelisti, ei päästä pas:iin kun saatiin viime punktiossa vain 1 solu. 2.ivf starttaa nyt aikalailla heti kesäsulun jälkeen. Nyt kokeillaan lyhyttä kaavaa ja suurempia lääkeannoksia. Saa nähä, kuin käy.

Sympatiaa, Nimma!!
Ei siihen mitään selitystä tulla saamaan, miksi kävi niin kuin kävi. Jokaisen polku on omanlaisensa, ja mitä voi tehdä on rakentaa elämäänsä mahdollisimman tasapainoiseksi muilta osin - että jaksaa kantaa senkin mahdollisuuden, ettei niitä lapsia tulekaan. Sellaista hoitoa ei ole, joka takaisi lapsen syntyvän perheeseen. Voimme vain toivoa parasta!!!
Baby dust to all!!!

Mymmelisti; Kiitos tsempeistä!

Diabolicat; Ohhoh, aika sekaannus. Ihme, etteivät tehneet tarkoituksella eri värisiä, ettei voi sekoittaa. Tai aikuisten booli eri paikkaan tms. Onneksi ei yhtä mukillista kohti paljon viinaa ole :)
Mie oon samaa mieltä kyselemisestä, mie kuulun niihin todella arkoihin :nailbiting: Mie en ole kyselemisen pelossa käynyt sukulaisten tapaamisissakaan yli puoleen vuoteen. Niillä ei tunnetusti ole minkäänlaista tolkkua :mad:

Nimma; Ymmärrän hyvin. Olen aika samaa mieltä. Miulla myös lähipiirissä useampia, jotka sikiää tosta vaan,ja lapsia tulee miun mielestä vääriin elämäntilanteisiin. Ja toiset ei sit halua lapsia. Mie luulen olevani ainut, kellä ei ole lapsia vaikka haluaisi. Ja olen myös mm. näistä em.asioista todella katkera maailmalle :sour: Ystävien/tuttavien lapset on jo isoja, paitsi yhdelle asia on siellä jossain tulevaisuudessa. Joten sieltäkään ei ymmärrystä löydy eikä juttuseuraa asiasta.

Oon kyllä aika kova luu, naiseksi varsinkin. Kaiken menneen paskan takia en luota ihmisiin enää. Temperamenttia ja sisua löytyy,mutta kyllä sekin joskus loppuu. Sinänsä ei oleh haitannut, ettei ole voinut puhua tästä kellekään. Varsinkin kun löysin teidät. Katotaan, kauanko menee, että mie pimahdan kun joku tulee utelemaan. Tai mitä saan sanotuksi, saako joku tietää tästä vielä joskus..

Enni kp 28/30, dpo 10, yk 12

Boolimaljat oli siis eri pöydällä kuin mehukannut, mutta silti oli jotenkin sekaannus onnistunut tapahtumaan.

Mulla on syksyllä kesäloma! :) Mun sijaistama henkilö tulee töihin 1,5 kk ajaksi kun miehensä viettää isäkuukautta, jolloin hän ei saa olla kotona. Hän oli aikonut palata töihin, mutta ehdotin että jos haluaa niin voi sen 1,5 kk jälkeen jäädä vielä kotiin hoitovapaalle ja mä pidän kesälomani sinä aikana pois. :) Win-Win! Lapsi on nyt 1,5-vuotias joten ihan mielellään jäi vielä (siksi aikaa että mä toivottavasti jään äitiyslomalle).

Muokattu viimeksi:
Kiitos kaikille ymmärtäväisistä viesteistä! Tiedän jotta miun ei ole reilua ajatella hänestä näin varsinkin, kun ollaan tunnettu pian 20 vuoden ajan.. Jos miulla ei olisi kummipoikaa, jonka sylikummiksi ystäväni miut pyysi emme varmaan enää pitäisi yhteyttä. Hän on aina niin negatiivinen eikä koskaan kysele miun ja meidän kuulumisia, vain äitini ja yksi ystäväni (teijän lisäksi) tietävät tilanteesta. En oikein osaa puhua hänelle asiasta, ei häntä meijän kuulumiset edes kiinnosta.. Ei pitäisi hänen negatiivisuus (elämä potkii aina ja kaikki ovat häntä vastaan) vaikuttaa minnuun, mutta näytän olevan altis sille :D kyllä se tästä helpottuu.

Nimma, uskon että jokainen pystyy samaistumaan ajatuksiisi. Miksi lasta ei tule, kun sitä niin kovasti toivotaan ja yritetään, mutta sitten niitä tupsahtelee huonoihin elämäntilanteisiin ja suhteisiin kuin sieniä sateella.

Nimma: ihan samoja asioita on tullut ihmeteltyä :( Kyllä myökin vielä onnistutaan, joillekin tämä tie on vaan pidempi kuin toisille. Aika ihme tapaus tämä "kaverisi"..oikein tuli paha mieli kun luin kuinka hän puhuu lapsilleen :( Jotkut eivät osaa arvostaa sitä mitä heille on annettu.

Omaa napaa: ovulaatio on ovella, otetaan tästä luomukierrosta nyt sitten kaikki irti :wink Mies intoutui käymään lääkärillä kun näiden lapsettomuushoitojen puolesta ei sitä miehen hedelmällisyyttä ihan liikoja tutkita, ja ultrassa paljastui että siellä on jotkin piuhat tukossa. Sai nyt antibiootit eturauhasen tulehdukseen ja ultrataan kuurin jälkeen uusiksi. Jos tukos on siellä edelleen, niin sitten mietitään että mitä tehdään. Jokin operaatio voidaan tähystyksellä tehdä piuhojen avaamiseksi mutta siinä on omat riskinsä. Tietysti sitä toivoisi että "vika" olisi tämä..että ylipäänsä löytyisi ja olisi hoidettavissa mutta katsellaan nyt. Ihan vinkkinä, jos on epäilystä että lapsettomuus voi johtua miehestä niin kannattaa patistaa mies tutkimuksiin urologille. Ei ole kaikista miellyttävimpiä tutkimuksia mutta jos se kuitenkin suht vähällä vaivalla auttaa lapsen saamisessa niin mikä jottei. Häneltä otettiin myös laajemmat verikokeet, pelkkä testo-koe ei kuulemma kerro oikeastaan mitään. Tulen kertoilemaan kuinka tilanne etenee kun saadaan lisätietoa.

Hyvää viikonalkua kaikille :smiley-chores011

Rive meillä oli miehellä joskus lisäkiveksen tulehdus ja sai niin vahvat antibiootit, että ei saanu kolmeen kuukauteen antibiootin lopettamisen jälkeen yrittää lasta.

Hei Ivf-hoidossa olevat! Paljonko kunnallisella puolella maksaa yks kerta? Tässä näyttää siltä, että ivf kutsuu ja miehelle pitäs esittää lukuja. Ivf-hoito vastaa 1300 euron koiranpentu + muut kulut.

Viipsukka, hoitokerta maksaa sen poliklinikka maksun mutta lääkkeet ovat ne jotka tekevät sen hinnan. Lääkkeet maksavat useamman satasen, riippuen millaisen hoitokaavan mukaan hoito menee. Itse en nyt kyllä enää tarkkoja summia muista.. :oops: Varmaan tuolla IVF ketjussa joku tietää juuri tarkat tämähetken summat!

Eli tulee halvemmaksi kuin koira, jos kerrasta saadaan raskaus alulle. Kun Mullahan ei ole ongelmia tulla raskaaksi, vaan ongelma on siinä, että keskenmenoja tulee. Lääkäri meinotteli, että tällä hoidolla saatais se paras alkio sisälle, toki keskenmeno siitäkin saattaa tulla. Pitääpä miehen kanssa keskustella.

Viipsukka, meillä laskeskeltiin samoja asioita mutta sitten sain tahtoni läpi ja saan molemmat :) meillä nyt vaan eka tehdään yks inseminaatio ja sitten meki siirrytään järeämpiin aseisiin :(

Nimma, mulla alko suututtaan kun luin tuota tekstiä. Mulla on eräs tuttu samanlainen ja laitoin välit poikki koska olen sellainen ihminen joka imee kaiken itseensä.. negatiiviset ihmiset saa mut itseni voimaan pahoin. Tottakai kaikilla on huonoja päiviä mutta kyllähän oikeaa ystävää kiinnostais vähän sunkin kuulumiset, tai näin minä tämän asian ajattelisin.

Ja kyllä taas pettymys oli suuri ku kp1 pyörähti käyntiin.. itku tuli ja pettymys ja suuttumus. Ja tietenki se oli mies joka ne vihat sai päällensä. Kommentti oli että : "mitä sä edes enää toivot ku ei sitä tuu niin ei tuu" . Usko on hänelläki loppunu jo tässä vajaan kolmen vuoden aikana mutta oon yrittäny sanoa että ehkä se ivf tuo meille sen avun.. mutta ei, usko on loppunu ihan kokonaan.. ja mulla joka kierto on niinkun ensimmäinen. Aina jaksan oottaa ja jännätä ja sitten pettyä ja itkeä silmät punaiseksi. Sitten taas ovulaation aikaan leuka nousee rinnasta ja se pettymys unohtuu. En ymmärrä miten tätä pää kestää mutta näköjään se vaan sopeutuu ;)

Toivottavasti seuraavassa kierrossa tulis kauheesti plussia kaikille :)

Täällä yk14 tai 15, ja 10kk ensimmäisestä raskaudesta ja keskenmenosta eikä uudesta raskaudesta tietoakaan. Iltalämpö 37.2 vaginasta mitattuna. On tämäkin vaikeeta.

Kukas olikaan seuraavana vuorossa testaamassa? KP 1 joten voin ottaa vaikka lonkeron illalla kun vietetään lapsivapaata iltaa yhdistysporukalla risteillen (sisävesiristeilijällä).

Voimia kaikille niitä tarvitseville! <3

Pakko kirjoittaa meidän tilanteesta. Eilen oltiin kaverien luona kylässä, heillä on pieni vauva. Mieheni otti sitten vauvan syliinsä ja multa meinas päästä itku. Kaverini ei tiedä että emme voi saada lasta ja pelkäsin kokoajan, että jompikumpi kysyy, että koskas teille? Onneksi siitä vältyttiin. Mutta se näky oli jotain aivan ihanaa ja se suru mikä pusersi sisälläni, että meille ei koskaan omaa vauvaa tulekkaan... Huoh... Huomasin, että toivo on minulta loppunut. Kierto lopuillaan, ei kiinnostustakaan että voisikohan tämä olla se meidän kierto... Olen näköjään todellakin nyt luovuttanut. :(

Muurahainen kp 29/31, tjot-kierto 29

Diabolicat, pahoittelut uudesta kierrosta, mutta päivän suunnitelma kuulostaa hyvältä! ;) olkoon tämä se teidän kierto! :)

Murkku, tsemppiä fiiliksiin<3 puhuitteko miehen kanssa asiasta?

Pätkis, pahoittelut negasta! :( onko sulla siis paljonkin jotain huonoja testejä?

Takaisin