Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Tääl dpo 7. En tiedä koska uskaltaa tikkua kastaa... Eilen ja tänään ollu menkka jomotusta.. Mulla on vaan niitä kökköjä one step liuskoja kaapis...

Nyt tuntuu nää päivät niin pitkiltä .Teroja vielä jäljellä 5 ja odotusta ,että menkat alkaa..
Toivottavasti saan ultra ajan alkukieroon ja lääkäri kirjoittaisi reseptin niin alkaa meilläkin olla mahdollista saada positiivinen tulos.
Ja yrityksellä n. isompi merkitys..

Hileinen miksi laparoskopia tukee vasta kolmannen ivf jälkeen eikä aikaisemmin? Ootko ollut aikaisemmin leikkauksessa vai olisko eka? Toivottavasti ei tarvi mennä siihen leikkaukseen, vaan tärppää nyt. Mä voin niin huonosti sen jälkeen, se oli ihan kauheeta! En haluu kyllä toiste samaa oloa :s (mulla siis varmaan tuli huono-olo siitä kipulääkkeestä jota sain paljon suonensisäisesti.)
Mutta tuotti toivotun tuloksen se "puhdistus" <3

Välillä tekis mieli testata, mutta se negan näkeminen on vaan niin silkkaa tuskaa että taidan vaan odotella.. Ja kyllä mä luulen, että ne menkat alkaa..ainakaan pessimisti ei pety..

Enni aika "hauska" kun toinen etsii raskausoireita ja toinen menkkaoireita.. Eihän kaikilla oo rauskauoireitakaan.. :) Jospa se ois sun vuoro tällä kertaa..

Mymmelisti, gynet suosittelee hoitoja nyt putkeen miun ärhäkän endon takia. Endometrioomaa on molemmilla puolilla munasarjoissa ja kun nyt edes toinen näistä vielä tuottaa soluja, ei ole "aikaa" hukattavaksi. Laparoskopiassa kun tilanne voi olla se, että pelkkä endon polttelu ei riitä, vaan pitää mahdollisesti operoida enemmänkin. Kyllä tämä tilanne ahdistaa, nytkin mietin että ehtiikö endo tän kesäsulun aikana tuhota ton toisenkin munasarjan :( :(

Hileinen; Tsemppiä ja voimia! :Heartred

Vastavirrassa; Joo, miulla kun ei mitään ennakoivia menkkaoireita tule,niin ei voi niitä kytätä. Ajattelen (toivon), että jos raskaaksi tulisin, tulis jotain oireita ennen testiä :grin En kyllä yleensä pääse testaamaan, kun menkat alkaa sillon kun pitääkin, että sinänsä ei oo tarvinnu jännittää. Ja pessimistit ei pety, korkeintaan yllättyy ilosesti :p

Toivottavasti juu Hileisellä tärppäisi pian!

Minä saatan olla seuraava testaaja. Tai sitten en. Ei vielä tiiä (menkkojen pitäis laskurin mukaan alkaa tänään).

Me oltiin mun veljen häissä lauantaina, otin mä tervetuliaismaljan mut en ees maistanut boolia. Siellä oli käynyt sekaannus ja pari pikkutyttöä oli vahingossa ottaneet boolia (toinen oli lapseni pikkuserkku). En tiedä oliko pöydällä menny lasit sekaisin, mutta boolissa oli marjoja, mehussa ei. Marjoista vissiin toisen tytön isä sitten huomasi että nyt ei oo ihan sitä mitä pitäis. Kuulemani mukaan toinen oli jo lasillisen juonu, toinen maistanut. Ala-asteikäisiä tyttöjä. Onneksi booli ei ollut kuulema kovin vahvaa.

Diabolicat, oho mikä vahinko! Ehkä jos olis ollut vahvaa, olisi tämä lapsi ihmetellyt makua..!
Toivotaan plussia niihin testeihin. Eiks tää olis just paras viikko plussata?

Hileinen, sullahan se on sitten aika pahana :( toivottavasti endo ei kerkeä kesäsulun takia tuhoomaan toista munasarjaa! Tosiaan ihan ymmärrettävää että ensin kokeillaan ivf ja sitten leikkaus. Milloin teillä olis seuraava siirto? Elokuussa?
Kyllä tahon lähettää sinne iso plussapuhurin! ++++++++!!

Diabolicat, oho! Kiva vahinko, tai no luulis et ton ikäset tytöt maistais sen viinan maun siitä vaikka ei olisikaan vahvaa.. Ehkä ne mukit on mennyt tahalleen vahingossa sekaisin. Testaatko tänään vai huomenna? ++++ :)

Viipsukka, toihan on jo syy testata!! Munkaan ei tehnyt mieli yhtä sidukkaa juoda siskon kanssa puoliks ennen plussaa kun leivottiin sen pojan synttäreitä varten. Odotan!! :) ++++++++!!!

Enni, voi olla et raskaus oireet on siis semmoisia joita ei vaan osaa yhdistää raskauteen. Tai siis mulla oli jotenkin aina semmonen kuva et oire kun oire on selkee merkki raskaudesta, mut en mä silti tajunnu vaikka mulla oli ennen plussa testiä koko aika kauhee jano.. :D ja kumminki niitä oireita aina metsästeli ;) tsemppiä! Jos ei tässä kierrossa niin seuraavassa! :) ++++++!

Tyhmänä tein testin dpo 8 ja negahan se... Hitsit ei sais olla testejä kotona näihin aikoihin aina sortuu testaamaan liian aikaisin ja kyllähän se nega jää vaivaamaan vaikka ei olekaan luotettava tulos vielä... Toisaalta samalla kaavalla nää kaikki kierrot menee.. Joten nega varmaan on nega... :hungover:

Mä tein viimeks eilen vanhaksi menneen ovulaatiotestin ja se ei näyttäny mitään. Et en mä vielä sitä digitestiä kyllä uhraa.

Juu en osaa sanoa, oliko menny "tahallaan" sekaisin vai vahingossa. Onneksi kuitenkin boolissa oli sitten niitä marjoja, koska booli oli ihan tarjotun mehun väristä. Muuten ei ois ehkä aikuiset huomanneet tilannetta. Ja juu, ihan kiva aika, vaikka toki talviaika masun kanssa jos nyt plussaa.

Juttelin sit nuoruudenaikaisen kaverin kanssa (oikeastaan veljen koulukaveri), liikuttiin teineinä/aikuisuuden kynnyksellä tosi paljon samassa porukassa, hän kun oli ainoa joka asui yksin ni hänen luonaan hengailtiin paljon. Heidän nuorimmaisensa on puolisen vuotta meidän neitiä vanhempi. Veljeni kanssa tää tyyppi on vielä jonkin verran tekemisissä ja on morsiamen sukulainen. Eikö hän tietysti kyselly multa, että ollaanko pikkusisarusta ajateltu tehdä (ollaan juteltu paremmin joskus 10 vuotta sitten)... :D Tottakai mä sitten totuuden torvena sitten paukautin että yritystä on ollu, mutta lopputulosta ei oo näkyny, kaks vuotta ollaan yritetty. Aihepiiri ei tästä juurikaan jatkunut kun piti juosta lasten perään. Näissä tilanteissa mun tekee mieli aina sanoa, että tollasta ei saa ikinä kysyä, vaikka se ei siis itseäni loukkaakaan, mutta tiedän että joillekin kysymys voi olla todella arka.

En muista mainitsinko aiemmin, mutta näin tossa juhannuksen korvilla myös mun entisen kollegan, joka katsoi vatsaani kysyvän näköisenä. Vastasin vain, "No, I'm just fat". Häpesi. :D

Diabolicat, Joo ne on ihan hiton ikäviä tilanteita. Mua alkoi lähinnä itkettää viimeisinä vuosina, jos joku tuli taputtelemaan tai vihjailemaan. Kyl mä sit sanoinkin suoraan, vaikka saattoi olla ihan satunnainen tuttava vaan.
Me oltiin viime perjantaina perinteisissä kokoontumisissa, ja voi sitä onnittelun määrää, kun meilläkin on viimein maha pystyssä. Nämä tiesivät että pitkään on yritetty. Isäntäväki odottaa adoptiolasta vielä tälle vuodelle, toivotaan parasta. Lie 10 lasta syntyny niille muille tässä 10 vuoden sisällä, ja muilla on niinku jo lapsiluku täynnä :)

Tuli taas sellainen fiilinki, että haluaisin purkaa täällä ajatuksiani ja tunteitani. Tottakai on harmi jotta täällä on niin paljon ihmisiä joilla on vaikeuksia saada lapsia, mutta ihana kun on sellaisia ihmisiä jotka ymmärtävät tunteitani eivätkä tuomitse niitä ja siitä olen erittäin kiitollinen.

Tänä aamuna herätessä ja heti tuntiessa alavatsassa kipuilua mieliala tippui kuin lehmän häntä, olen 99,9% varma jotta kyseiset ovat tulevien menkkojen oireita. Tuntuu jotta tiimalasissa oleva aika vähenee entisestään, kun kesä alkaa pian olla loppupuolella ja syksyllä alkaa hormonilääkitys hedelmällisyys ongelmaan. Tekisi mieli juosta keskelle metsää jonnekkin Jumalan selän taakse, jossa saisi huutaa kaiken turhautumisen ulos! Sekä isän että äidin puoleisessa suvussa lähimmät sekä kaukaisemmat sukulaiset ovat tulleet raskaaksi melkein pelkästään miehen katseesta, mutta itselle niin ei käy. Muistan kyllä jotta täällä on pidempään tästä tilanteesta kärsineitä ihmisiä, mutta nostan teille hattua vilpittömästi, että miten jaksatte tilannetta ilman pään leviämistä. Olette todellisia sankareita kamalassa tilanteessa jonka toivoisin teillä selviävän ja muuttuvan hyvään suuntaan.

Kuten ekassa kirjoituksessa mainitsin, että olen todella katkera ja kateellinen lapsuudenystävälleni (miun ikäinen) jolla tosiaan on neljäs lapsi tulossa (muiden ystävien puolesta iloinen paitsi en enää hänen), jolla jokainen on ollut vahinko lapsi kun ei ole kuulemma varaa ehkäisyyn ja joihin on niin eivät toimi... "Hiukan" epäloogista.. plus mies jo toisen jälkeen kieltäytyi tekemästä lisää lapsia, mutta niinhän niitä vain tulee. Hänellä pitäisi olla lääketieteellisesti olla mahdotonta saada lapsia, kun hänellä on todettu PCOS (munasarjojen monirakkulaoireyhtymä) ja saanut hänen mukaansa vähintään 2-3 keskenmenoa ennen ja jälkeen jokaisen lapsen. Hän polttaa jokaisen raskauden aikana ja jopa juo, silti häntä siunataan usealla lapsella.. Tietenkään tilanteeni ei ole hänen vika (ymmärrän sen), kuitenkin tunnen katkeruutta. Hän puhuu usein lapsilleen törkeästi (kun ollaan paikalla: helvetin lapsia, ootte demonin jälkeläisiä, ootko vähän tyhmä jne) ja vielä naimisissaan ollessa miehensä piti vaihtaa lasten kakkavaipat kun mamma ei halunnut.. Miunkin ollessa kylässä kävi usein niin, että jos tiesi miehensä olevan tulossa sanoi vain lapselle, että odota kunhan isi tulee kotiin niin hän vaihtaa. Miten se voi olla äidille noin hankalaa? Mie vaihdan päikkärissä lapsille vaippoja monta kertaa päivässä ja joskus tavara on levinnyt pitkin poikin, mutta sehän pittää pestä pois. Normi hommaa ja vaikka eivät ole omia lapsia niin silti teen homman enkä kieltäydy siitä. Nyt ollessa lomalla on niin outoa, kun ei päivisin pääse olemaan lasten kanssa. Saa johonkin purettua työpäivän aikana kaikkea sitä hellyyttä ja lempeyttä päivän aikana kun on arkisin töissä :)

En polta enkä juo, vähän ylipainoa mutta suht terveelliset elämäntavat ja silti näin kävi. Tekisi mieli kysyä joltain (kuka nyt osaisi vastata) miksi miulle kävi näin? Saadaanko sitä omaa pienokaista, olisin iloinen yhdestäkin lapsesta :Heartred

Takaisin