Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Mulla heittelee kilppari viljoilla, vaikka tasainen lääkitys. Eli nyt oon vetänyt suht tasaista tulosta gluteenittomalla ruokavaliolla. Ihan kokeilemalla sain tietää. En ole saanu lääkärin kanssa puhua oikeastaan ollenkaan 20 v. Tk:ssa, niiden mielestä verikoeseuranta riittää ja TSH alle 4. En usko että yleislääkärit uskoo mihinkään, ku ruisleivän ja maidon parantavaan voimaan ;) mitä enemmän tulehdusta kehossa sen "paremmin" autoimmuunisairaudet voi ;)

Kylläpäs sitä on mielenkiintosia elämänvaiheita monella,
niin hyvässä kun pahassa.

omanapaa:
Eka tarvii kyll kiittää teitä, ilman teijän tsemppiä ei kyllä pärjäis ja teiltä saa keltanokkana kysellä tietoa :)

Oltiin nyt sitten sielä lapsettomuuspolilla käymässä.
ekaa kertaa mutt ultrattiin ja ja. kauheesti meille lähetettä verikokeisiin ja mies kivesultraan ja ihana rohkea mieheni
varasi ajan elokuulle siihen biopsiaan vai mikä se nyt on... Sama tulos siin kun aijemmin siis.
Kokeiden jälkeen tietää paremmin mutt vahvaan harkintaan pitäs se lahjasiittiö ottaa.
Koeputkihedelmöitys kuulemma vielä heikkona vaihtoehtona ennen niitä koetuloksia.
Ja kertoihan mieheni vihdoinkin yhdelle kaverilleen koko meidän tilanteenkin.. <3
Suurimpana ajatuksena on että mitähän tälläinen yksityisen lahjasiittiöhoito tulee maksaankaan...

Päivän positiivisuus enään 8 tuntia töitä ja sitten kauan kaivattu ja suuresti tarvittu loma <3

Mulla heittelee kilppari viljoilla, vaikka tasainen lääkitys. Eli nyt oon vetänyt suht tasaista tulosta gluteenittomalla ruokavaliolla. Ihan kokeilemalla sain tietää. En ole saanu lääkärin kanssa puhua oikeastaan ollenkaan 20 v. Tk:ssa, niiden mielestä verikoeseuranta riittää ja TSH alle 4. En usko että yleislääkärit uskoo mihinkään, ku ruisleivän ja maidon parantavaan voimaan ;) mitä enemmän tulehdusta kehossa sen "paremmin" autoimmuunisairaudet voi ;)

Mulla kanssa TSH 0,26 oli silloin 2004 kun kävin työterveyshuollossa. T4 oli alaviitteissä, joten diagnoosi oli "kattellaan". Silloin lähetti mut omakustanteisesti ekaa kertaa kilpirauhasen ultraan, koska oli suurentunut. Siitä ei löytynyt vikaa, koko on normaalin ja struuman rajoilla. Struumadiagnoosin olen saanut muistaakseni 2012 korvapolilla. Kaksi kertaa nyt myös ultrattu kilpirauhanen, 2012 ja 2015. Ei löytynyt mitään vikaa muuta ku on siinä rajoilla tms. Sen jälkeen kun lopetin gluteeniviljojen syönnin, oli ilman lääkitystä 0,43-0,49 toi TSH. Eli selkeä korotus. Mutta olis niiden lääkäreiden pitäny jo noista arvoista pitäny ymmärtää ettei kaikki oo kunnossa. Terveyskeskuslääkäri vielä 2012 sanoi että terve nuori nainen! Samana vuonna sain yksityispuolelta lääkityksen.

Toivottavasti Junibean haamulainen lähtee vahvistumaan. :)

Täällä kp12. Ei vielä ainakaan mitään kovin vahvoja merkkiä siitä että ovis olis tulossa.. Edellisessä kierrossa sain ovisplussan jo kp13. En usko että jo huomiseksi pärähtäis ovisplussaa kun tän päivän testi oli vielä niin hailakkaa viivaa... Toivottavasti ei nyt sekoa kierto tai jotain kerrankin meillä olis talletukset oikein hyvällä mallilla. Toki tuo viikonloppu on vähän haasteellinen kun miehen kanssa ollaan eri paikoissa. Jos en sitten saa houkuteltua miehen mun mukaan.. :)

Ruokavaliosta tulikin mieleen että aloitin gluteenittoman ruokavalion. Oon noudattanut sitä nyt pian pari viikkoa ja olo on tosi hyvä. :)

inshaAllah junibea on pysyvä plussa sulla :)

täällä ei mitää uutta, vähä sain huolestuttavia uutisia äipältä hänen terveydest ja kaikenlisäks lääkärit ei oikei viitti kunnol tutkia mitään, nyt sattumalta löyty tuoki jota nyt peräti aletaa vähäsen kattomaa ekg:n avulla mut eipä laittan lähetettä kardiologille. sydän on normaalia suurempi lääkärin mukaan äipällä ni peräti ekg:n kirjotti. käsien tärinää ei tutkita vaikka jo vuosia kärsiny ja kohta ei pysty ees syömää kunnol ite. ihana tuo suomen terveydenhuolto julkisella puolella. lääkäri ehdotti et äippä menis toimistoo joka auttaa ihmisiä pääsee palvelutaloon asumaan. hohhoijaa.

Helinäkeiju kun määkin yhdessä kierrossa kävin kolme kertaa ultrassa, niin eka käynti oli polimaksun verran ja nää kaks seuraavaa oli sarjahoidon hinnalla. Vois sitä ainakin kysyä lääkäriltä et voisko näin tehdä. Näin ollen hintaa kolmelle käynnille tuli 57€. Muuten ois ollu 110€.:)

Joo, siis kyllä kuuluu nuo prolaktiinit täälläkin siihen "pakettiin" mikä otetaan ennen lapsettomuuspolin lähetettä tai sitten siellä heti ensimmäisenä. :)

Luulin, Enni, että olisit käynyt lapsettomuuden tiimoilta lääkärillä/terkalla. Siksi vähän ihmettelinkin, ettei ole hormoneja juuri tsekkailtu.

Vastavirrassa; En ole päässyt vielä, keväällä kävin gynellä,joka ultrasi ja teki normi tarkastuksen. Hän sanoi, että jos elokuuhun mennessä ei ole tärpännyt, hän laittaa lähetteen tutkimuksiin. Tän takia siis sinne menin, hän kertoi tutkimuksista yms, mutta sanoi että kesätauon takia ennen elokuuta ei tehdä mitään.

Enni kp 17/30, yk 12

Junibea, vahvistumisia sinne!

Gatusa, toivottavasti äitisi pääsisi asianmukaiseen hoitoon! Hankala tilanne kyllä.

Mä noudatan itse vegaanista ruokavaliota. Oon nyt vuoden ollut sillä ja olo on ollut hyvä! Ja sain tällä viikolla maistettua myös tätä hittituote-nyhtökauraakin :) hyvää oli, varsinkin kun maustoi kunnolla.

Mulla oli eilen satavarmaa ovis, kun olin kiukkuinen, reiden sisäsyrjää ja alavatsaa/kylkeä vihmoi. Hyödynnettykin ollaan, eilen ja toissailtana, mut en oikein suostu uskomaan, et siitä on hyötyä. Menkathan mulla tulee niinkuin nakutettuna et en ehdi kuin miettiä et testi ja sit ne onkin jo täällä. No, mites se menikään, pessimisti ei pety ym.

Nyt siis kp17.

Hirveen vaihtelevaa tuntuu tämä hoitotaso olevan täällä Suomessa. Toivottavasti Gatusa äitisi kuitenkin osaa vaatia tutkimukset, eihän tuo tärinä nyt normaalia ole! Meillä esim. mun mummoni oli keväällä lonkkaleikkauksessa. 92-vuotias vuodepotilas, alzheimer eikä tunne enää ketään. Toki leikkausta odotettiin monta päivää kun kiireellisemmät meni ohi. Aateltiin että tää on mummun menoa mutta toipui kyllä ja on paljon pirteämpi. Hänellä oli siis lonkka murtunut tms.

Hei,

toivottavasti Junibea plussa vahvistuu :)

Tilannepäivitystä tännekin..testasin eilen negan, oli siis sen pari viikkoa inseminaatiosta. Nyt vaan jatketaan luomukierrolla ja sitten heinäkuun lopulla IVF -suunnittelukäynnille. Tai no, toivotaan että ei sinne asti tarvitsisi mennä vaan saisimme luomuplussan kesän kunniaksi :wacky:

kiitos tsempistä en oikei jaksa uskoa että tekevät mitään. mä ite ehdotin äipälle et menis akupunktioon jos siit ois apua tärinään mut 56€ on kuulemma liian kallista. mun mummil oli parkinsonintauti ja hänel todettii 4kk ennen kuolemaa syöpäki ja oisvat leikanneet mut mummi sano et täs vaihees ei enää mitää leikkausta tehä. olivat syöttäneet niin paljo lääkkeit ettei ollut tunten mitää eikä tienny mistää mitää hoitokodis, aina lisäs annostusta ku valitti kipua tai oloa että on hiljaa mut sit lopus totesvat et piti laskea ja sit kävi ilmi mikä on. et sellast hoitoo mun porukat saanu julkisella tähä mennes.

tsemppiä kaikille ja plussatuulia!!!

Eilisillan ja tän aamun testit oli samanvahvuisia.. hailakka haamu... aamulla teen tosiaan uuden testin taas..

Raskausoireita on sellasia lieviä.. Nyt tuli 2 vuotta yrittämistäkin täyteen.. joku kumma juttu maaliskuussa taitaa olla.. sain keskenmenon 03/15, menetetyn vauvan la olis ollut 03/16 ja jos tää vahvistuu plussaks niin la on 03/17 :O
Pakko olla tällä nyt jokin suurempi merkitys.. kunhan vaan ei enteile huonoa kun la ois maaliskuussa.

No en malttanu olla testaamatta kun noita testejä on vielä reilusti jäljellä.. ja hiljalleen vahvistuu viiva.. tässä kuva äsken tehdystä.. tänään dpo 10.

Liitteet

• 1467394719445.jpg
    1467394719445.jpg
    43 KB · Katsottu: 220
Junibea, palan halusta nähä tuo testi mutta puhelin tökkii.
Me menetettiin esikoinen 7+2 viime vuoden maaliskuussa. Tänä vuonna tuli tämä plussa maaliskuussa.

Takaisin