Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Helsingissä poliklinikkamaksu oli noin 35 e. Ekassa clomikierrossa jouduin käydä 3 kertaa seurannassa.. yksityisellä puolella tästä voisi tulla suurikin summa! Onneks nyt seuraavissa clomikierroissa ei tartte seurannoissa käydä.

Kp. 20/25

Pitää taas ottaa uudelleen puheeksi tuo kilppari arvo.
Tuntuu vaan ettei mua oikein oteta tosissaan. Kerran kerroin lääkärille oireita kun olin niin kyllästynyt näihin oireisiin, niin lääkäri meinasi että hänellä itselläänkin on ollut samoja oireita. Sen jälkeen en oo ko lääkärille mennyt. Kerran oli eräs opiskelija joka tuntui olevan ihan kartalla mutta kun meni kysymään lääkäriltä neuvoa niin tämä ns. oikea lääkäri kehoitti vaan katsomaan tilannetta. Itkienhän mä sieltä sitten lähdin pois. Ärsyttävää vaan kun en koe olevani masentunut vaan enemmänkin apea joka johtuu tästä tuloksettomasta vauvakuumeesta niin lääkäri määräsi mulle masennuslääkkeet joita en sitten halunnut alkaa syömään.
Syksymmällä sitten uutta lääkäriaikaa vaan..

Hyvä pointti muuten tuo, että joskus joutuu käymään useamman kerran samassa kierrossa ultrassa. Tosin käsittääkseni letroilla ei ole ihan niin suuri riski että kasvaisi paljon folleja, ku clomeilla vaikka tietysti tämäkin on henkilökohtaista. Usein siis letroja syödään kp2-7 ja n. kp11 seurantaultra. Jos kp11 ei vielä näy selkeää johtofollia eikä piakkoin olevaa ovulaatiota, voi ultraan joutua mennä uudelleen muutamien päivien päästä. Etenkin pitkäkiertolaisten kannattaa siihen varautua kun oma luonnollinen ovis on myöhemmillä kiertopäivillä...

kaakamelli, mä tappelin viiden eri lääkärin kanssa, kuudes antoi kokeeksi reseptin ja sillä kokeilulla ollaan oltu kuus vuotta. Mulla pahin oire oli hiusten lähteminen. Keskellä jakausta oli todella iso kalju kohta.

Mulla ultrattiin clomien kanssa kolme kiertoa (yhdessä kierrossa kahdesti), söin niitä neljä ennen kuin vaihdettiin letroihin. Letroissa vaan yhdessä kierrossa ultra, koska annostus oli kerralla oikea. Julkisella puolella mulla maksoi ainakin ultra n 37€ (36,?) sekä siis jokainen käynti myös.

Viipsukka, öö voi olla, vitsi en muista. Viimeisin käynti mulla on siis huhtikuun alussa. En muista yhtään oliko se noussut vai ei. Pitääkin varmaan kaivaa se lasku esille.

kaakamelli, mä tappelin viiden eri lääkärin kanssa, kuudes antoi kokeeksi reseptin ja sillä kokeilulla ollaan oltu kuus vuotta. Mulla pahin oire oli hiusten lähteminen. Keskellä jakausta oli todella iso kalju kohta.

Mulla lähtenyt hiuksia ihan älyttömästi juuri tuolla tavalla. Mulla tosin arvot kuulemma hyvät eikä toivoakaan lääkityksestä... Tsh 1,42.
T4v oli 14.

Meillä oli polimaksu viimevuonna n. 32€ ja nyt vuodenvaihteen hinnankorotusten jälkeen n. 42€. Hurjasti nousivat kerralla..

Mulla oli extra ultraus ku neuvolassa ei saatu sydänääniä kuuluviin niin 41,60. En tiedä sitten onko tuo joku vakiotaksa. Siis ä.polilla.

Rapiat 40 euroa se on nykysi. Esikoisesta ravasin radin takia kerran kuussa päksissä äitipolilla ultrattavana, sillo se makso "vain" n. 37€. Aika hurjan korotuksen ne niihin taksoihin kerralla teki.

Voiko nuo letrot kasvattaa folleja nopeammin, kun minun oma ovis ollut nyt vuoden aina myöhäinen,kp.21 aikaisin ja myöhäisin kp.30.. eli onko toivoakaan että kp.11 näkyisi mitään ja ovis aikaistuisi?

Helinäkeiju, on toivoa että letrojen kanssa ovis tulee olemaan aikaisemmin. Itse söin niitä kp 3-7 ja kp 11 mulla oli jo noin 20 mm folli, ennen letroja mulla oli kp 15 ultrassa vain 14mm folli. Minulle ne myös säännöllisti kierron siihen n. 28 päivään.

Tohon polien hinta asiaan kommentoisin. Mulla ainakin kun clomien vaikutusta ultrattiin monta kertaa yhdessä kierrossa, niin olivat sieltä polilta ilmeisesti laittaneet että osa käynneistä menee sarjahoidon hinnalla. Sarjahoidon kertamaksu meilläpäin oli sillon n.10€. :)

Helinäkeiju, mulla ei ovista varmaan ilman hoitoja ois tullu ollenkaan tai ehkä 1-2 krt vuodessa mut clomeilla tuli sit yks folli ja sekin vasta kp 22 tai jotain. Eli ekassa ultrassa ei näkyny mitään kp 11 tienoolla. Joku kp 15 tehtiin uus ultra eikä siinäkään näkyny juuri mitään ja ultraajakin oli sitä mieltä että annostus liian pieni, tervemenoa uuteen kiertoon isommalla annostuksella ja uusilla kontrolliultrilla. No sit vielä jätettiin pieni toivonkipinä ja sain odotella reilu viikon, JOS sieltä kuitenkin jotain kasvais ennen ku primoluteilla käynnistäisin uuden kierron. Tein o-testejä ja lopulta ne alko tummentua ja kp 22 o-plussa! Ja dpo 10 näkyy haaleaakin haaleampi haamu. <3

Maggie rv 32 <3

Ihana juttu Maggie!!!
Mamma84 tuo sarjahinta olisikin hyvä juttu.
Jennie onpa ihana kuulla että ne säännöllistivät myös kiertoasi.
Eli toivoa on. Olen jotenkin niin hyvällä mielellä nyt, loma alkaa ja asiat alkaa rullata parempaan päin :)

Olen samaa mieltä, että Kaakamelin kannattaisi nyt hakeutua asiansa osaavan lääkärin pakeille. Ei tuollaisilla kilpirauhasarvoilla ole kovin hyviä mahdollisuuksia edes raskautua ja vaikka tulisikin raskaaksi, on keskenmenon riski aika korkea.

Itselläni on erilainen kilpirauhassairaus. Vielä syödessäni viljoja, oli TSH 0,26. Kun en syö gluteeniviljoja, oli TSH korkeimmillaankin 0,49 ilman lääkitystä. Koska T4 oli kuitenkin viitteissä (alaviitteessä, ei nouse lääkitykselläkään), diagnoosi oli aina joko terve tai katteellaan. Yksityispuolelta olen hakenut lääkityksen, jonka myötä tulin myös raskaaksi ja sain esikoisen.

Ite oon nyt pistäny osan kestovaipoista myyntiin, eilen vein neuvolapumppuun sopivan suppilon erään keskosvauvan äidille (jotta on useampi suppilo kierrossa). Olen miettinyt myös muiden vauvatarvikkeiden myyntiinlaittoa. Olin myös valmis tarpeen tullen luopumaan erikoistuttipullon osista (niitä ei saa enää uutena Suomesta).

Ollaan nyt myös siinä IVF-jonossa, syksyllä sitten asia etenee jos etenee. Liityin facessa aiemmin keväällä lapsettomuusryhmään. Nyt kun meinasin kirjoittaa sinne ja aloin lukemaan, kävi ilmi että siellä kirjottelee aktiivisesti yks entinen kaveri, joka tosiaan pisti muhun välit poikki, kun ei kestänyt seurata facebookissa, kuinka vahingoitan syntymätöntä vauvaani. Joo eipä tee mieli avautua siis siellä ollenkaan.

Täällä ainakin prolaktiinitasot kuuluivat rutiinitesteihin jotka otettiin ennenku päästiin lapsettomuuspolille. Sekä mieheltä että naiselta.

Muokattu viimeksi:
Minä olin hätähousu ja tein testin vaikka on vasta dpo9.. noh jotain haamulaista siinä näkyi.. :o Oireita on sellanen hömelö kuumeinen olo mut ei kuumetta.. väsymys ja arat nännit. Tulee varmaan testattua nyt joka aamu kun testejä on vino pino.. ei sais etukäteen ostaa testejä kaappiin kun ei malta sit olla testaamatta..

Takaisin