• Foorumilla on huoltokatko aamuyöllä Sunnuntai 08.3. noin klo 00.01 – 03.00. Pahoittelemme häiriötä!

Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Täällä yksi liittyy ryhmään. Kiva, että on tällainen ketju! :-) Juuri ollaan tosin saavutettu tuo 6kk:n yritysaika, mutta sellainen tunne, että pitkän kaavan mukaan mennään. Yritys alkanut 12/15. Kolmas siis toiveissa.

Nenna; Työt on joka pvä 7-15.30. Ja todennäköisesti vielä 40-60 km päässä ja sairaala tietysti päinvastaisessa suunnassa. Eli jos aika johonkin vaikka klo 12 joutuu olla koko pvän poissa.. No minkäs näille mahtaa, jos ei hyväksy pistäköön pihalle :cool: En aio kyllä missään nimessä kertoa mitään omia henk koht asioita pomolle, eri asia jos hän olis hiukka toisenlainen :sour: Kiitos kattavasta vastauksesta, tiedän vähän mikä saattaa odottaa :happy: Joo, ultrattu on, olikohan maaliskuussa. Alkaa vähän pelottaa jo :nailbiting:

Ms. Lemon; Tervetuloa! :) Mistä epäily, että saattaa kestää pidempäänkin? Onko aikaisemmat lapset ihan luomuja? :)

Ms. Lemon, tervetuloa mukaan ja toivottavasti saatte plussan pian! :) Miten nopeasti kaksi ensimmäistä lähtivät alulle?

Ms. Lemon Tervetuloa ja pikaista visiittiä ryhmään toivon :)
Nenna: tämä info oli myös itselle tarpeen kun täälläkin elokuulle menee tutkimukset jos tärppiä ei kuulu,kesän on kuulemma sulku. Pieni paikkakunta täälläkin. Miten miehen simppanäytteen kans,se tais olla eka joka otetaan niin miten heti sinne pääsi? ja pystyykö viemään itse sairaalaan vai pitääkö käydä antamassa?

Helinäkeiju, meillä simppanäyte annettiin ja tutkittiin kokonaan toisessa kaupungissa, ja sinne on niin pitkä matka ettei ollut mahdollista hoitaa hommaa kotona ja toimittaa vaan purkkia sairaalaan. Monissa sairaaloissa kyllä pystyy viemään vaan purkin sinne :)
Me saatiin kutsu polille ensikäynnille ja samassa kirjeessä tuli lähete ja maksusitoomus simppa-analyysiin. Näyte piti käydä antamassa vähintään reilu viikkoa ennen polikäyntiä, ett siel polilla pystyttiin käymään tulokset läpi samalla ku juteltiin tulevista tutkimuksista.
Toivotaan nyt kuitenkin ettei sielläkään tarvii tutkimuksiin lähteä, vaan saatte kesäplussan! :)

Ms. Lemon, tervetuloa ja pikaista plussaa! :)

Helinäkeiju, jes! Onnea oviksesta! :) Me saatiin annettua miehen näyte kotona ja kiikutettiin se sitten polille. Asutaan noin 20 km päässä sairaalasta ja tunnin sisällä näytteen annosta pitää päästä sairaalaan.

voi olla ettei täällä paikkakunnalla ole siihen mahdollisuutta että tutkiivat,mut varma en tietty oo kun löytyy kyllä ihan päivystävä keskussairaala..no aika näyttää ja toivottavasti ei siihen tartteiskaan lähteä,mutta hyvä tietää jo vähän näitä kuvioita kun ens kuussa tulee se vuosi äyteen.. nyt vaan nautin tästä oviksesta :happy093

Enni ja Larissa: Molemmat ovat tulleet luomusti, esikoinen 8 kk: n ja toinen 3(!)kk:n jälkeen. Aavistelen, että kestää pitempään, koska nuorempaa imetän vielä, vaikka olen vähentänytkin yhteen kertaan päivässä ja vaikka sen en luulisi paljon vaikuttavan, mutta ilmeisesti se jotenkin on torpannut tätä yritystä. Tietysti myös ikä huolettaa, kun yli 30 mittarissa, niin ei välttämättä enää ole ihanteelisin hetki :-) :-) Ja onko joku huomannut, että stressi vaikuttaisi paljon raskautumiseen?

Täällä ilmoittautuu uusi keskustelija. Meillä on inssillä pitkän yrityksen jälkeen saatu 11/2013 syntynyt lapsi. Toista alettiin yrittää luomusti 01/2015, eka inssi 02/2016 josta tuli nega. Toinen inssi 04/2016 josta plussa, mutta meni kesken rv 9+3. Km:sta on nyt 2vk. Inssit jatkuu elokuussa.

DB tervetuloa mukaan, toivotaan että elokuussa viimestään tärppää teillä ja saatte pienen.
Ms. Lemon minulle sanottiin neuvolasta että stressi on yksi suurimmista syistä joka vaikeuttaa raskautumista, että olisi erittäin tärkeää koittaa ottaa rennosti.
Enni Pahoittelut negasta!!! Halauksia!!!

Muoks: Kumman te laskisitte ovisplussaksi eilisen aivan tasavahvat viivat vai tämän aamun kun testiviiva oli tummempi? että tietäis millon on ainakin paras talletella lisää..
Riittäkö kun eilen päivällä,tänään vasta myöhään illalla ja ehkä myös huomenna jos kerkeää?

Muokattu viimeksi:
Uusille tervetuloa!

Ennille pahoittelut negasta!

Helinäkeiju, toivottavasti "täsmäisku" tuo positiivisen tuloksen :)

Larissalla kuulostaa tosi hyvältä, että noin iso osa hedelmöittyi! Nyt vain rentouttavaa odotteluaikaa ja sit elokuussa tositoimiin! Oon kyllä luottavainen, että teidän vuoro plussata tulee!

Meillä oli tutkimukset kesällä 2013 ja jouduttiin käymään klinikalla antamassa miehen näyte, koska meiltä sinne matkaa n. 25km eikä olis ehditty siinä ajassa kuin se pitää toimittaa. En oo koskaan kysellyt, millaisia "virikkeitä" siellä oli, mies vaan hoiti homman ja me odotettiin esikoisen kans aulassa. Mä itse juoksin verikokeissa sitä ennen viikottain ja saman vuoden syksyllä oli aukkari, joka oli työpäivän jälkeen.

on: Esimies hyväksyi sen osahoitovapaahakemuksen sellaisenaan melkein saman tien ja tein jo Kelallekin hakemuksen joustavasta hoitorahasta. Oon ajoissa liikkeellä, kun tää nykyinen osahoitovapaa loppuu 16.8, mutta aattelin että koska en tiedä, kuka mun esimies sit jatkossa tulee olemaan, kun toi nykyinen lähtee ja mut on siirretty virallisesti toisen esimiehen alle, joka ei tee meidän esimiehen tehtäviä. En tosin itsekään tiedä, jäänkö tuonne, mutta katselen rauhassa ja teen kesän aikana päätökset.

Eilen alkoi vatsa kramppailee menkkamaisesti ja aattelin, että ne tulee ihan lähipäivinä. Sit katsoin womanlogista kiertopäivän ja järkytyin, kun se oli vasta joku kp21 :sorry: mulla on nyt useamman kierron ollut kierrot 27-29 päivää. Toisaalta, jos tää on ovikseton kierto, niin sinänsä aikaiset menkat makes sense. Huoh, flunssakin taisi iskeä ja päätä särkee :arghh: Onneksi tänään on perjantai vapaa ja saadaan vaan löllötellä kotona lasten kans. Eilen olin koko päivän työreissulla ja heräsin aikaisin ja meninkin sit nukkumaan klo 22, kun pilkin sitä ennen sohvassa.

Mutta saan sentään jotain iloistakin kertoa: mun chilit kukkii :) Mies naureskelee mulle, kun hoidan ja hyysään niitä, mutta kun mulla on tavoitteena saada satoa. 20160610_091419.jpg

Pahoittelut negasta Enni. :/

Täällä dpo 8 ja idioottina tein testin joka oli tietysti puhdas nega. Nyt tietty jo harmittaa... :( vaikka ei siihen pitäis luottaa kun ei välttämättä oo edes vielä tarpeeks hcg:tä...

Tilastollisesti hedelmöittyny munasolu kiinnittyy vasta dpo 8 ja siitä pari päivää niin hcg nousee kunnolla. Eli pätkis elä hätäile vielä. Kerkee plussaksi muuttua. :)

Helinä, minä sanoisin että jos eilen oli tasavahvat niin se on O+, mutta jos teillä on tallettelut kunnossa niin ei se ole niin päivän päälle :) ovis kuitenkin tapahtuu 12-48h siitä plussasta joten ei sitä voi muutenkaan niin tarkkaan määrittää vaan ne on omia arvioita :)

TiikeriLuukas, upeat chilit! Minun jalapenot kasvihuoneessa on aika pieniä vielä, mutta nuppuja näkyy jo paljon :) ja ehkä se ovis onkin ollut salakavalasti ja nyt olisi kiinnittymiskramppeja ;)

Pätkis, pahoittelut negasta mutta toi on tosi aikaista! Monethan saa plussan vasta joskus dpo 16 eli älä vielä menetä toivoa!

Enni, samat sanat sulle! Pahoittelut negasta mutta ei se plussan tulo ole vielä myöhäistä :)

Terkkuja ja tsemppiä kaikille muillekin :) mie nautin täysin siemauksin sairauslomasta vaikka en koin oloni lähes normaaliksi heti punktion jälkeen. Vaikka kroppa toipui heti niin pääkoppa on selkeästi ollut tämän tarpeessa. Ei vaan kehtaa omalla kylällä käydä paljoa pyörimässä edes ruokakaupassa kun on toipilas, tulee vielä työkavereita vastaan ja joutuu selittelemään :D tulee huono omatunto vaikka on ihan lääkärin määräämää vapaata :D

Kiitti Larissa :) Mulla noi kasvaa parvekkeella, joskin otin nyt äsken taas sisälle koko remmin, kun on taas niin kylmää ja alkoivat riiputtaa lehtiään. Kukkia on nyt jokaisessa neljässä isossa 1-2 ja päätin pölyttää niitä myös keinotekoisesti, kun huolestuttaa, ettei pörriäiset liiku noin kylmällä. Pienet on nekin kasvaneet, mutta ne on vielä ihan pikkuisia. Mulla on mennyt jo vähän sekaisin, että mitä lajikkeita nuo olikaan, seassa on siemenpusseissa ostettuja, kaupan chileistä kerättyjä ja varmaan joku on jalapenokin.

Enni, pahoittleut negasta. Tosin miulla ei ainka ois näkyny dpo12 yhtään mitään vielä, että onhan siullakin hyvin siinä aikaa vielä plussata :)

Tiikeriluukas, tuli ihan sama mieleen ku Larissa jo mainitsikin; kiinnittymiskrampit. Miulla alkoi n.dpo7 sellaset menkkakrampit ett itkin jo ku kroppa on aivan sekasin ja lutis jää vaan viikon mittaiseksi, mutta plussa sieltä sitten viikkoa myöhemmin pärähti kramppien saattelemana. Toivotaan parasta myös siun kohdalla! :)
Siun chilit on kyllä muuten upean kokoiset, toivottavasti tuovat kunnon sadonkin! :)

Helinä, miekin vaan jatkaisin nyt luottavaisin mielin kun o+ on löydetty (olkoonkin kumpi plussatikku vaan) ja talletuksia ootte tehty priima-aikaan, eli kaikki voitava on jo suurinpiirtein tehty. Nyt koitat nauttia ja rentoutua ja tehdä mieleisiä asioita jotta kiinnittyminen olisi helpompaa! :)

Takaisin