• Foorumilla on huoltokatko aamuyöllä Sunnuntai 08.3. noin klo 00.01 – 03.00. Pahoittelemme häiriötä!

Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Voimia ja jaksamisia kaikille joilla mieli maassa.

Joskus tuntuu siltä että joka paikassa tulee isoja raskausvatsoja vastaan ja niillä vatsoilla on sellaiset ilkeät naamat jotka virnuilee mulle että "häh hää sullapas ei olekaan tällaista".... :grin

Pätkis dpo 4

Täälläkin tullut pidettyä hiljaista eloa, ei oikein ole ollut, kirjoiteltavaa... ovis oli ja meni, joten kuten hyödynnetty...
Mökki kuumetta kovasti podetaan ja käyty kattelee, viel ei oo omaa löytynyt, ehkä sekin mukavasti siirtänyt ajatuksia pois kokoaikaisesta yrittämisestä.
Alkaa olla olo että ehkä tyydymme yhteen, sitäkin rakkaampaan, kiukkupussiin :mad: tytöllä hurja uhmis menossa...
Pahoittelut tädeistä niitä kohdanneille...
Niin toivoisin että ivf.läiset aloittaisi kunnon plussa tsunamin, toki saa sen muutkin aloittaa ja mahdollisimman moni siihen mukaan syöksyä.

Murkku: iso halaus teille! Halpa lisähän se olisi kokeilla foolihappoa jo esim. Omanterveyden kannaltakin tärkeää vaikka ette mihinkää isompiin hoitoihin/lääkkeisiin päätyisikään. Jospa kuitenkin luoja teille yhteisen Nyytin soisi.
Larissalle tsemppiä pistoon! :D jännittää!!!

Muille super halaus kans masis fiiliksiin!

Loppukiertoon jännittäviä aikoja ja plussa onnea!

On. Rv32+3 suppareita alkanu tuntumaan rasituksessa. Sokereiden tehomittausta saanut täällä harrastaa, keskiviikkona soittelee äippäpolilta hoitaja ja kyselee tuloksia. Päätetään menenkö vasta synnytystapa arvioon vai pääsenkö jo aiemmin käymään ultrassa :D toisaalta tekis mieli ultraan. Tuokin kilppareiden tilanne huolettaa mua. Mutta luulen että thyroxin auttaa paremmin pitämään myös sokereita tasapainossa. Radia se lääke ei paranna mutta ruokailuilla ja lääkkeellä saan paremman sokeritasapainon aikaiseksi kuin ilman thyroxinia.

Jennie, *halaus* <3

Pipanatille pahoittelut negasta :( <3

Mashnu, ei oo todellista?!?

Lucky, niinpä olisi halpa lisä kokeilla, mut minkäs teet kun miestä ei nyt tällä hetkellä paljoa kiinnosta vitamiinilisiä popsia... :(

Isot halaukset kaikille joilla on paska fiilis :( liian paljon näkee mahoja nyt ympäriinsä ja muut tuntuu vaan poksahtelevan raskaaksi...

Lucky, kiva kuulla sustakin :) olet jo niin pitkällä! Tsemppiä kilppari- ja Radi-juttujen kanssa!

Omaa napaa lyhyesti: Päästään punktioon keskiviikkona, mutta tilanne on sen verran kehno että saa nähdä tuleeko alkioita yhtään. Ja vaikka alkio saataisiin niin sitä ei ehkä siirretä tuoreeltaan. Sen verran reisille meni tämä meidän eka ivf-yritelmä että tätä ei kuulemma lasketa mukaan niihin kolmeen jotka kunnallisella saa tehdä. Mutta juu päivä kerrallaan. Jos jotakuta kiinnostaa tarkemmat kuulumiset niin kirjoitin romaania tonne ivf-ketjuun :D

Kiitos kaikille,piristitte mieltäni kovasti ja stressi helpotti etten nyt sillä pilaa tätä kiertoa kun ajattelen jo suoraan ettei näin myöhään voi tärpätä!!!
Osaan niin samaistua nuihin teidän tuntemuksiin,että jokapaikassa tulee vauvavatsat vastaan ja kesällä on sukujuhlia tulossa jossa tietää taas mitä ihmiset kyselee,ahdistavaa...ihan niinkuin ei ois yritetty..
Larissa: toivotaan parasta, että silti kävisi hyvin ja onneksi nyt ei lasketa kuitenkaan siihen kolmeen,että ne ovat vielä jäljellä jos nyt ei onnista. Pidän kuitenkin peukut pystyssä, että kaikki menisi hyvin.
Luckyllä siellä ihana pikkuinen masussa on jo hyvin kasvanut ja köllöttelee.
Nonnah: meillä kans mietinnässä muutto ja omakotitalon osto,kun nyt sais tän rivarin eka myyntiin,tosimukava että on jotain muuta mihin purkaa energiaa niin ei ihan kokoajan ole raskautuminen tai raskaaksitulemattomuus mielessä. Toivottavasti löydätte unelmien loma-asunnon.
Enni: joo ehdottomasti kerron,oliko hyötyä,jospa olisi,lihakset on ainakin rentoutuneet!
Pipanat,Jennie ja Hileinen: isot halaukset teille,tää on niin tätä,toivotaan että aallonpohjalta noustaan vielä ja kaikki tämä tuska palkitaan.. Hileiselle vielä että siskoni kärsii tosi kovista endokivuista ja hän on ehdottomasti neuvonut että kannattaa soittaa ambulanssi niihin pahoihin tuskiin jos minä joskus joudun kokemaan saman,ei itse soittanut mutta jälkeenpäin tajunnut ettei olisi saanut enää jäädä kotiin kun tajun menetyskin lähellä ja ei päässyt sänkyynkään enää lattialta..Tsemppiä,jospa olot helpottaneet!!!

Paljon tsemppiä ja jaksuja kaikille! Tunnen tuskanne turhan hyvin.:sad001

Mä kävin moikkaamassa pitkästä ystäviä kellä aivan ihastuttava ja nauravainen 3kk pikkupoika. Tuntui niin ihanalta hänen kanssaan leikkiä ja halitella. Isoilla silmillä mua tuijotti ja nauroi niin ihanaa naurua. Olin aivan myyty... Vasta kun autossa istuin alkoi se tunne kalvaa sisällä, että voi luoja miten olisin onnellinen omasta pienokaisesta :smiley-angelic003

Sen vielä lisäisin, että olin sillon odotettuna ovisaikana (mulla kp18-20) kuumeessa ja ihan paniikissa että tää kierto menee hukkaan kun en saanu ovista tikkuun (clear blue digital), että kuume sotki kierron (kuume joka tarttu anopilta :smiley-angry016). Lopetin tikuttamisen kp23 ja valmistauduin jo menkkoihin. Menkkoja ei vaan kuulunu ja tollon kp39 olin bongaavinani ovislimoja ja tein huvikseni testin, se oli plussa ja hyödynnettiin se vaikka mietin jo sillon, että ei tuu mitään. No tuli sittenkin.

Eilen pistin pregnyl-irroituspiikin (joka on siis hcg:ta ja näkyy raskaustestissä), joten pakkohan se oli koittaa miltä ne tuplaviivat näyttää :D

Ylempi on "herkkä" testi Vauvalasta (10 mIU) ja alempi halpistesti Kiinasta (25 mIU). Näemmä noi herkät on ihan oikeasti kuraa kun vähemmän herkkäkin antaa vahvemman viivan :D

ImageUploadedByVau Foorumi1465283108.351991.jpg

Huomenna sitten punktioon munasolua/soluja keräämään :)

Pipanat, meillä on entistäkin kehnommat lähtökohdat, että tuskin siirtoon päästään, jos alkioita saadaan. Sunnuntaina alkoi pieni ruskea tuhru ja edelleen jatkuu. Eilisessä ultrassa todettiin, että kohdun limis oli ohentunut 9 mm ---> 6 mm. Eli alkiot saattaa mennä suoraan pakkaseen (jos niitä siis saadaan). Follitkaan eivät olleet kasvaneet toivottuun malliin :/ Katsotaan nyt asiaa huomenna ja loppuviikosta että päästäänkö siirtoon.

Minäkin tsemppaan Larissa siua huomiselle!! Puhaltelen täältä folleille vielä erityisen kasvutuulahduksen - PUUUUUHHH!

Napaa: ivf:n nollaultrassa kaikki ok. Puregon alkaa huomenna ja ensi ke ultrataan. Tästä se vauvantekoprosessi taas alkaa! :D

Hileinen kp 3 ivf-kiertoa

Murkku, oon niin pahoillani tein puolesta, kyllä niin olisin teille oman nyytin jo suonut! Jatkatte siis vähänku tjottaillen kuitenkin? Toivon teille niin kovasti vauvan alkua❤

Hileinen, toivottavasti saatte hyvän saaliin kasvatettua!

Larissa, nyt folleille kunnon kasvupyrähdys-tuuli! Toivotaan että saatte ainakin muutaman munasolun ja alkion pakkaseen, jos siirtoa ei pystytä tekemään. Jos näin tapahtuu, ni onko tuohon vaiheeseen kiertoa jotakin lääkettä jolla saadaan limiksen oheneminen vältettyä ensikierrossa?
Tsemppiä nyt tietysti ekana huomiseen punktioon, eikä juosta asioiden edelle :P

Katruska, onnea!

Helinäkeiju, taisi täälläkin tämä vauva ovisplussa olla vasta kp20 jälkeen, joten elä menetä toivoasi vielä!❤

Niksulle pahoittelut!

Luen kyllä täällä kaikki viestit aina, mutta kommentointi meinaa jäädä :/ mutta en todellakaan ole teitä unohtanut, elän kyllä tein tilanteiden mukana täällä.
Suuren suuri plussapuhuri nyt kesäkuulle tänne kaikille!!❤

On; viikot tuntuu vaihtuvan vilkkaaseen tahtiin, harjoitussupistuksiakin tulee aina rasituksessa ja tänään niiden takia lääkärissäkin jouduin käymään, kaikki oli onneksi hyvin. Vauva on voimakas jo ja valvottaa usein öisin potkimisellaan :)

Nenna rv30+3

Nenna, kohdun limiksen voi kasvattaa estrogeenilla alkaen kp 2 - mikä merkitsee, ettei omaa ovista tule siihen kiertoon (edellyttää keltarauhashormonitukihoitoa ekat 12 raskausviikkoa). Useimmilla ovuloivilla naisilla limiskin kasvaa, mutta onneksi on lääkkeellisen kierron vaihtoehto ja pakastetun alkion siirto mahdollinen jos sitä normaalia kiertoa vaan ei kuulu.
Larissa, toivotaan parasta kuitenkin, että saatte ensistään niitä munasoluja ja alkioita - kyllähän ne voi tarvittaessa pakastimen kautta onneksi kierrättää seuraavaan kiertoon. Jospa se sun limis vaan ei tykännyt tästä piikittelystä ja kaikesta, mitä tässä nyt oli tekeillä. Mutta ultrahan sen kertoo, jatkuiko oheneminen vai näkyykö siellä se vaadittavat 7,5 milliä tai jotain :) Peukut sille!

Tsempit Larissalle ja Hileiselle :happy:

Täällä edelleen;
Alavatsan nippailu, viiltely ja repäisykivut,
Tissit arat,
Vähän etova olo välillä,
Kuumia aaltoja,
Häpyluuta ja nivusia särkee välillä,
Ei koske normaalisti mahaa eikä turvota.

Mikäköhän dpo uskaltaisi testata? Eka kerta kun on mitään itselle epätavallisia oloja, ekaa kertaa odotan testaamista :nailbiting:

Enni kp 23/30, yk 11

Muurahaiselle ja kaikille muillekin pahoittelut ja halaukset harmituksiin ja huonoon mieleen. Ei tämä kotoisalta tunnu enää itsellekään. Käyn välillä lukemassa ja tykkäilemässä mutta eipä oo mitään uutta sanottavaa. Lääkitykset toimii, kierto toimii, ylimääräiset vuodot pysyy poissa, talletellaan ahkerasti, täti tulee. Ja sama alusta. En jaksa enää ja oon jo tavallaan luopunut toivosta kokonaan. Ihan sillä että saan verorahoilleni vastinetta, aion käydä ne tulevat ivf:ät (ja koska mies haluaa) mutta tunne vaan on vahvasti se, ettei musta äitiä tule. Lisäksi yksi raskaana oleva ystäväni on sairastunut hyvin vakavasti, mikä myös laittaa ongelmia mittasuhteisiin. Mulla on kaikki muu niin hyvin, etten jaksa enää surra sitä mitä puuttuu. En mä osaa kuitenkaan olla kurkkimatta mitä tänne kuuluu ja kovasti toivon plussia teille kenelle ne on mahdollisia :) alkaa tuntua että on todennäköisempää löytää elämää avaruudesta kuin meikän kohdusta.. Ehkä mä sitten ensi vuoden puolella tutustun uusiin tämän ja ivf ketjun ihmisiin, nyt täytyy ajatella muuta. Kaikkea hyvää kaikille ja paljon kesäplussia toivon teille!!

Jellis

Voi mahdoton Nenna miten pitkällä jo olet! Vastahan plussasit :) Kylläpä aika kuluu vauhdilla!

Hileiselle ja Larissalle tsempit hoitoihin tämänkin ketjun kautta! Larissan huomisia uutisia jännityksellä odottelen!

Ennin olot kuulostaa kyllä hyvältä... Voi kunpa siellä olisi kyytiläinen! Pipanatin kanssa samaa mieltä, dpo 12 itsekin aikaisintaan testaisin, ellei sitten akateemisesta mielenkiinnosta jaksa testailla jostain dpo 9 lähtien joka aamu vain nähdäkseen missä vaiheessa alkaa näkyä. Vaatii tietysti sellaisen luonteen, joka ei masennu negatesteistä jos sille linjalle lähtee.

On. Olen kirjoitellut vähän aktiivisemmin tuonne ivf/icsi-ketjuun viime aikoina. En mitenkään ehdi kirjoittelemaan joka päivä, ja jää monelle kommentoimatta vaikka sanottavaa olisikin, kun käyn vain pikaisesti lukemassa teidän kuulumisia. Sori! Meillä oli tänään ekan ivf-kierron punktio. Perjantain ultran perusteella odottelin maks. neljää munasolua saaliiksi ja yllätys oli melkoinen kun saatiinkiin 11! Nyt vain jännäillään moniko hedelmöittyy ja lähtee jakautumaan ja torstaina on siirtopäivä.

Takaisin