Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Pipanat, eipä hän oikein ole mitään asiasta sanonut. Varmaan miettii vielä Itsekkin tulosta. Voimia sinne kans! <3

Sen verran puhuttiin, että ei me lähdetä noihin rankempiin hoitoihin, että jos kotikonstein ei tuu, niin sitten meille ei vauvaa tule. Ei sille sitten enää vaan voi mitään. Eipähän tartte koskaan ehkäisyä miettiä.

Enpä muistanut soittaa tänään lääkärille, jospa sitä huomenna muistais sitten :D
Eipä tuota OI:tä kannata nyt tehdä, kun ei ne siittiöt munasolun läpi itse pääse.

Tällä hetkellä mies siis syö säännöllisen epäsäännöllisesti monivitamiinijuomaa, jossa on foolihappoa jne, sinkkiä, magnesiumia. Et mitä vielä vois syöttää sille? :D

Muokattu viimeksi:
Ihanaa Gatusa kun sait pojan kans jutella niin pitkään!

Murkku: oliko se sinkki ja B vitamiinit etenkin foolihappoa...

Mitäs se gatusan ukko söi??

Alina; Meillä ei syö, olen kyllä yrittänyt kymmeniä kertoja. Silloin syö jos laitan tabletin suuhun asti. Apteekista sanottiin, että miehelle riittää tavan monivitamiini, sehän sisältää foolihappoakin. Ja miule ei suositeltu raskausajan vitamiinin lisäksi muuta esim pelkkää foolihappoa erikseen. Tulee kuulemma riittävästi kaikkea. kun vaihtaa vaan siihen raskaus ja imetys- vaihtoehtoon.

Pätkis; Onpa ärsyttävää tuhrua viivassa. Minkä merkkisiä ovat? Miulla Sofin tällä hetkellä, ei ikinä ole tullut tommosta väriä.

Meritähti; Onpa ollut tosi lyhyt kierto. Mikäköhän siinä oli. Jänskättää jo vähän, miten miun kierron käy kun ovis oli ennennäkemättömän aikaisin :nailbiting:

Meillä mies on tämän vuoden popsinut myös foolihappoa säännöllisesti. ei olla siimahäntiä tutkittu (ainakaan vielä), että ei tietoa onko tuosta apua vai ei...

Voi murkku oottepa ikäviä uutisia saaneet. Pahoittelut siitä. Muistanko ihan väärin vai oliko teillä kuitenki yks yhteinen lapsi?

Ei tuonu toisen ivf:n tuoresiirto meille sitä kauan toivottua tulosta. Tänään tullut ruskeaa tuhrua joten tein testin päivällä. Ihan vitivalkonen oli ja päätin samalla lopettaa nuo ällöttävät lutinus tabletit. Tänään siis pp11 ja alkion hedelmöittymisestäkin jo kaks viikkoa.

Junttura, pahoitteluni. :( <3
Ei ole meillä yhteistä lasta. Minulla on edellisestä liitosta lapsi, miehellä ei ole ollenkaan. :(

Täälläkin alkoi tiputteluvuoto :( dpo11 tänään.. kuopus herätti kesken unien kun yskii ja narskuttaa hampaita..

varasin eilen ajan gynekologille torstaiksi mut taitaa menkat alkaa.. pitää kai siirtää sitä.. kun ei oo kiva menna ronkittavaks menkkojen aikaan.. harmittaa vaan kun oisin halunnut tsekkauttaa pian onko kaikki kunnossa.. ois uus kierto voinun alkaa vähän paremmissa merkeissä..

Pahoitteluni Junibealle ja Juntturalle :sorry:

Enni, mun mies syö satunnaisesti multivitaa, jos sitä jaksaa muistuttaa. Eli käytännössä söis varmaan säännöllisemmin, jos kävisin sille aina ite kiikuttamassa sen pienen tabletin :hilarious: Me saatiin vuoden yrittämisen jälkeen jo lähete siemennesteanalyysiin, mutta ehdin just saada positiivisen raskaustestin ennen tutkimuksiin menoa, niin sitä ei sitten enää tarvittukkaan. Syy siis mitä todennäköisimmin vain minussa. Terojen jälkeen lähtee sit clomit kokeiluun :shifty:

Pahoitteluni Junibealle ja Juntturalle sekä muurahaiselle,onpas taas ikäviä juttuja :sad001
Olisi niin ihana saada tänne plussauutisia kesän kunniaksi, toivotaan että niitä saadaan, ollaan kyllä kaikki supernaisia ja mennä porskutetaan eteenpäin!!
Muurahainen: toivotaan että lääkärin soitosta seuraisi jotain hyvää,toivoisin teille todella yhteistä lasta!! voimia!!

Voi että murkku. Meillä ihan sama tilanne mulla 16vuotias tyttö, mutta yhteistä lasta ei ole miehen kanssa.

Muurahainen: Uskaltaudun nyt ulkopuolisena kommentoimaan muutamaa lisäravinnetta jota miehesi voisi harkita. Kaisa Jaakkolan kirjassa Reipas rakas raskaus on kokonainen luku miehen hedelmällisyyden parantamisesta. Jos kiinnostaa niin sitä kannattaa käydä vaikka kirjastossa vilkaisemassa.Sen mukaan koentsyymi Q10 parantaa ainakin siittiöiden liikkuvuutta. Se kannattaa hankkia ubikinolimuodossa ja se maksaa kaupassa useamman kympin mutta toimii käsittääkseni solun sisällä "patterin" tavoin eli energiaa tuomassa. Sama siittiöiden liikkuvuutta lisäävä vaikutus on kirjan mukaan myös alfalipoiinihapolla eli R-ALA:lla mutta siitä en itse tiedä sen enempää. Vaikka teidän ongelma olikin muu kuin liikkuvuus niin nämä silti vaikuttavat siittiöihin ja siksi tuli niitä mieleen mainita.

Yhtenä vinkkinä vielä tuli mieleen että jos miehesi syö d-vitamiinia niin kannattaisi varmistaa että vitamiini oikeasti imeytyy. Itselläni ei ole ollut mitään tiedossa olevia vatsaoireita mutta pillerimuotoinen 50mcg tabletti ei imeytynyt ollenkaan mutta kun vaihdettiin öljykapseliin niin vitamiinitasot korjaantuivat vauhdilla.

Tämä taitaa olla jo toinen kerta kun mainostan ko. kirjaa tällä palstalla ja kolmatta kertaa en kyllä sitä kehtaa tehdä kun en halua ryhtyä kuitenkaan "lisäravinnemannekiiniksi". Tulee vain ajoittain vastustamaton halu ainakin yrittää olla avuksi jos tällaisista apua jollekin olisi. Toivottavasti saatte teidän tilanteeseen apua!

Plussatuulia ja aurinkoa kesään kaikille!

Murkku, pahoittelut tuloksista.

Ja pahoittelut myös junibealle ja juntturalle.

On. Oon viime ajat vain lueskellut teidän kirjoituksia, itsellä mtn infottavaa ei ennen syksyä mahdollisten hoitojen alkua olekaan.
En tiedä mikä stressi piikki itselläni nyt on kun kierto venynyt 28/32, eikä mtn normi oireita, tuhrua, rintojen kipuilua yms ole ollut. Toivon ettei normi 28 kuerto täst täysin sekottuis. Se vois hankaloittaa syksyn hoitoja.
Ps. Mies tokaisi tuos toissa päivänä et josko mekin häitä vietettäis sit seuraavana kesänä

Junibealle ja juntturalle pahoittelut.. :/

On: tällainen tänään aamulla ovistikkuun. Kp 13.

Liitteet

• _20160601_123041.JPG
    _20160601_123041.JPG
    407.2 KB · Katsottu: 185
Evelin76, hyvä kommentti. Q10 toimii molemmille osapuolille :) Mulla on käytössä, jos auttais ennaltaehkäisemään raskausmyrkytystä, kun kuulema aspiriinia ei ole tapana ottaa (vaikka lahjamunasolu-IVF... ehkä tämä menee yli tavissairaalan hilseen)
Pätkiksellä on "toiminta-ajat" juuri nyt käsillä! Onnea matkaan!!
Pahoittelut huonoista uutisista kenellä nyt sulattelemista, toivotaan tuulen kääntyvän myötäiseksi.
Katjusha rv. 15+6

Kävin eilen gynekologilla tsekkauttaan onko kaikki kunnossa ja siltä vaikuttais.. :)
Kp1 tänään eikä tullut yllätyksenä kun pari päiväö ehti jo tuhruttaa..

Gyne sanoi että pco diagnoosi voidaan jättää pois.. se on aika mahtavaa.. 2010 se mulle diagnosoitiin.. nyt toinen munasarja oli pco-mainen mutta ei riittävästi diagnoosiin asti.. mun kierto on lyhentynyt 54 päivästä 29-32 päivään ja sekin on huippua. Vhh-ruokavalio on tehnyt tehtävänsä vaikka en orjallisesti sitä noudatakkaan. isoin muutos ruokavaliossa on se että jätin leivn pois ja ilmeisesti mun raskaudet on myös vaikuttaneet positiivisesti pcohon.

Junttura, pahoitteluni❤ :( aiotteko heti yrittää uudelleen vai pidättekö taukoa? Tsemppiä!

Junibea, onnea pco-diagnoosin tiputtamisesta ja kierron lyhentymisestä, ja pahoittelut menkoista.

Julianna, ihanaa häät, onnea suunnitelmiin!❤ ja onnea syksylle! :)

Meillä mies söi vahvaa foolihappoa, sinkkiä, D-vitamiinia, magnesiumia ja toisinaan mölleriä (koska tykkäsi siitä?!) ja simppa-analyysin tulokset oli hyvät.

Eikös Gatusankin ukko syönyt vahvaa foolihappoa, vai muistanko aivan väärin?

Takaisin