• Foorumilla on huoltokatko aamuyöllä Sunnuntai 08.3. noin klo 00.01 – 03.00. Pahoittelemme häiriötä!

Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Larissa, eli hyviä uutisia :) 7 munasolusta saa vaikka mitä :) Tehdäänkö teille lyhyt vai pitkä viljely? Viikonloppukaan ei ole tuossa esteenä, jos on loppuviikon punktio.. Oliko se niin, että julkisella enempi mennään lyhyellä viljelyllä?

Katjusha, mun suureksi yllätykseksi sanoivat että punktio saatetaan tehdä ke-pe välillä eli jos se tehdään to tai pe niin sitten siirto olisi vasta maanantaina. Olin aiemmin ymmärtänyt että julkisella punktiot tehdään aina alkuviikosta ja viljely on lyhyt, mutta näemmä tekevät pitkääkin viljelyä. Nähtäväksi jää kuinka käy! Mutta piristi mieltä, kun se mun lääkäri, joka on yleensä vähän nuiva ja pessimisti, oli nyt toiveikkaana :) Itse olen iloinen jo siitä, että päästään näillä näkymin punktioon :D Enempää en uskalla toivoa.

Katjusha, mua taas pelottaa että jos vähäisille munasoluille tehdään pitkä viljely niin yksikään ei selviä siirtoon asti :D

Niksu voi pahus mitkä simppatulokset! :sad001 Voimia, tiedon sulattelu varmasti vie aikansa.

Enni onnea ovisplussasta, toivottavasti siitä seuraisi hyvää! :)

muurahainen, pahoittelut simppanäytetuloksesta. Mutta eihän ole sanottu etteikö voisi silti luomuna onnistua.

Hileinen, toivottavasti täti ei anna odottaa itseään tällä kertaa ja pääsette tositoimiin! :) Mäkin oon ahkerasti lukenut IVF-ketjua, olis pitänyt tajuta mennä sinne juttelemaan kun itsellä oli hoito päällä mutta en jotenkin hoksannut... En enää viitsi liittyä jälkijunassa mutta seuraan mielenkiinnolla kohtalotovereita.

Junttura, isot pahoittelut kun ei alkio tarrannut kiinni. :sad001 Toivon niin että seuraavan kanssa on parempi onni!

WMama, älä vielä menetä toivoa. Eikö sanota myöskin että lähes kaikilla naisilla on pari ovuloimatonta kiertoa vuodessa? Ehkä tämän kierron kanssa oli vaan huonoa tuuria. Myöskään ihan kaikilla ei o-testit toimi. Esim. eräs tuttu naispari oli klinikalla hoidoissa. Eivät koskaan saaneet millään testillä o-plussaa mutta ultrassa todettiin silti ovulaation tapahtuneen ja heillä tärppäsi ilman lääkkeitä. Joillakin lh-huippu on hyvin nopea, tai hormonia ei erity kunnolla virtsaan.

Katruska, onnea! :wav

Larissa jes, mahtavaa että follien määrä on lisääntynyt! Harmi että punktio siirtyy, mutta parempi vaan että hitaammatkin follit ehtivät varmasti kasvaa. Mutta jos punktio on pe ja siirto ma, eikö se nimenomaan ole lyhyt viljely? Vai onko vielä lyhyempiä kuin kolme päivää? Meillä pitkä viljely oli 5 päivää, osalla alkioista 6.

On. Kävin hammaslääkärissä, ja kuulemma toisessa jäljellä olevassa viisaudenhampaassa on iso reikä (ei ihme kyllä satu yhtään) ja se pitäisi poistaa. En kuitenkaan saanut aikaa siihen vielä, kun paikkaavat ensin reikiä. Kysyin toiveikkaana että poistavatko jos sattuu olemaan raskaana, mutta lääkäri sanoi ettei raskaus ole varsinaisesti mikään este. Sanoin "pahus" ja lääkäri nauroi. :grin (Oli siis ihan kiva tyyppi.)

Beisla, kunnallisella tehdään usein niin, että punktio on esim ma ja siirto ke eli on vielä lyhyempiäkin viljelyitä ;) Hauska toi sun hammaslääkäri juttu :D

Onnea Katruskalle! :happy:

Larissalle tsemppiä matkaan, toivotaan että lopputulos on se paras mahdollinen :rolleyes:

Beisla; Onpa kiva että on mukavia ja huumorintajuisiakin lääkäreitä! Miulta kakdi leikattu "vaativa leikkauksellinen poisto" hammaslääkärin toimesta, ja kaksi "erittäin vaikea leikkauksellinen poisto" suukirurgin toimesta. Luojan kiitos niitä ei kasva uusia :yuck:

On; Vyöhyketerapiassa käyty taas, on kuulemma edistystä tapahtunut jalkojen pisteissä :) ainiin, tuli soitto että työt kutsuu maanantaista alkaen :) Jes, saa budjettivajetta parannettua, se kun on työttömyyden aikana mennyt jo miinuksen puolelle. Toisaalta harmi kun just hyvät kesäilmat ja töissä sit pitkissä vaatteissa, huh huh :wtf: No eihän sitä tiedä kauanko pesti kestää :rolleyes:

Oliko niin, että Juntturalle oli Oulun Väestöliitossa tehty yhtä lyhyt viljely. Tapoja on monia. Helsingin Väestöliitossa tekevät paljon 3 päivän viljelyjä ja harvoin 5-6 päivän.

Larissa; Kiitos! Työ on tosin sama vanha. Aina n. puolet vuodesta töitä, talvisin ei juuri ole. Eli pätkäsopimuksia, toisaalta harmi toisaalta hyvä :rolleyes:

Larissalla on kyllä jännät paikat :nailbiting: Täällä on kaikki sormet ja varpaat ristissä positiivisten tulosten puolesta!

Enni, kyllä noilla hoidoilla vaan jotain vaikutusta yleensä on! Toivottavasti tulokset näkyy kohta tikussakin :wink

On. Dpo8 menossa. Mitään oireita en nyt suostu tulkitsemaan, vatsassa kun myllertää vatsataudin jäljiltä vieläkin. Saa nähdä mitä tästä tulee.. Välillä on niin toiveikas olo ja välillä ihan päinvastainen olo.. En edes odota että päivät menisi äkkiä koska en halua nähdä nega testiä tai sitä että täti tulee :oops:

Katruskalle onnittelut, siirrän sinut plussanneisiin, mutta plussasitko touko vai kesäkuun puolella? :)

Tsemppiä hoidoissa oleville, koskas työ nyt sit plussaatte?

On: ei tunnu enää "kodilta" tämäkään paikka, käyn silti silloin tällöin tykkäämässä ja lukemassa teitin kuulumiset. Mies ei halua alkaa mitään nappeja enempää ja säännöllisesti syömään, joten eipä tässä toiveita oikein ole. Enpä ole jaksanut kiinnostua soittamaan edes lääkärille, kun tiedän jo lopputuloksen tilanteesta. Meillä on ihan hyvä näinkin miten nyt on. Itseäni hieman lohdutti tuo että vika ei täysin olekkaan minussa, vaan nyt on meissä molemmissa, en enää syyllistä itseäni niin pahasti. :) luomuplussaan en usko, koska aika tarkkaa netissä eräässä tutkimuksessa luki, että jos on 100% on epämuodostuneita, niin silloin ei yksikään siittiö pysty menemään munasolun sisään.
Mutta tietenkin plussa edelleen olisi tervetullut, täytyy vain jo oman järjen säilyttämiseksi ajatella realistisesti nää asiat.
Harmittaa kun kaapissa on lugeja kolme täyttä pakettia, mitä Mä niillä nyt teen?

Muurahainen yk 28 loppukiertoa mennään.

Muurahainen, ihan ensin ×hali× <3 Isojen kysymysten äärellä sielläkin. Meillä myös ekassa näytteessä viime vuonna epämuodostuneita paaaaljon, eikä ne ollu ees ku niitä hitaita. Seuraavassa näytteessä tilanne oli parempi, nyt tämän vuoden insseissä taas huonompi - pointtina siis se, että tilanne voi hyvin vielä muuttua, edes vähän, parempaan suuntaan. Voimia <3 Ja ps. lugeille varmasti käyttäjää löytyy, jos haluat luopua. Voit laittaa mulle yv, jos siltä tuntuu.

Hileinen kp 28 ivf-kiertoa

Takaisin