Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Eipä se ikä kato, että tuleeko kehityshäiriöitä. Synnytyksessä saattaa tapahtua ihan mitä vaan. Mun esikoisen synnytyksessä laski liian monta kertaa pojan sydänäänet liian alas ja se on yks syy, mitä epäillään, miks mun poika on älyllisesti kehitysvammainen. Mutta päivääkää en vaihtaisi pois, mun poika on rikastanut mun elämääni paljon. ♥

Niin joo, jään hetkeksi tauolle. Yritän saada ajatukset pois yrittämisestä. 10.6 tulee 2 vuotta täyteen ja meillä on muutto silloin. Tulen sitten jossain vaiheessa takas. Ehkä saatan käydä katsomassa ja lukemassa.

Plussatuulet tänne! ♥

Ei katsokaan. Aina voi tapahtua mitä vain. Mutta kyllä tietyn iän jälkeen riskit kasvaa huomattavasti. En nyt muista onko se 35 vai 40v.
Mulla ei ole mitään esim. Downlapsia sun muita vastaan mutta erittäin vaikeasti kehitysvammaista lasta olisi mun mahdoton hoitaa.

Nyt olen 32v. syksyllä 33.v. Mä halusin lapset nuorena mut toisin kävi. Muistan jo 16v. ajatelleeni et musta tulee suurperheen äiti.
No suurperhettä en olisi saanut muutenkaan.

Pipanat, täällä myös puretaan turhautuneisuutta siivoamalla... :)

Kaakao, no on kyllä oikein hieno ovisplussa! :)

WM, pahoittelut menkoista. :(

Pätkis, pahoittelut negasta. :(

Viipsukka, rentouttavaa taukoilua sulle kans :)

Muurahainen, kp 5/31, yk 28

Mä oon pian 35 enkä yhtään ajattele että olisin liian vanha äidiksi. Päinvastoin en olis alle 30 ollut valmis. Harmi vaan kun tapasin mieheni vasta ku olin 32. Kaikki ei löydä sopivaa kumppania joskus 23 vuotiaana.. Mä en edes viitsi ajatella mitään kehityshäiriöitä, kun nyt sais joskus edes sen plussan testiin. Tänään taas nega dpo14 ja kunhan vuoto alkaa, käynnistyy yk 24.

Mä täytän kesällä 37 ja esikoinen syntyi, kun olin 32vee, kuopus kun olin 35vee. Olisin toivonut lapsia ennen kuin täytän 30, mut eipä näihin asioihin paljoo oo pystyny vaikuttaa. Ei auttanu, vaikka oma äiti hehkutti, et hän tuli raskaaksi heti, kun miehen näki ja sai mut ja siskoni alle kolmekymppisenä. Tapasin mieheni, kun olin 26vee ja yhteisen lapsen yrittämisestä päätettiin puolitoista vuotta myöhemmin. Olin parikymppisenä paskassa suhteessa, johon ei onneksi! mietitty edes lapsia! Enkä ois kyl ollut valmiskaan enkä onneksi edes halunnut silloin. Olin pitkään (parikymppisenä siis) anti-lapset ja ajatus omasta lapsesta kypsyi vasta, kun avioiduttiin miehen kans. Emmä kyl oo yhtään miettinyt mahdollisia kehityshäiriöitä enkä kyl ikääkään tässä haluan-lapsia-vaiheessa. Onhan kehityshäiriöt mahdollisia nuorempienkin lapsilla.

Mä tosiaan oon aina halunnut sen kolme lasta enkä oo päässyt ajatuksesta irti, vaikka tiedän, ettei ikä ainakaan helpota (mun kohdalla) raskautumista. Ehkä mä sit nelikymppisenä tajuan, että kahteen jäi.. että näin korkea luotto mulla on kolmanteen raskautumiseen :joyful:

Viipsukka, toivottavasti tauko tekee tehtävänsä! On se kyl muutenkin ihan virkistävää, jos pystyy alkaa miettii jotain muuta kuin yrittämistä!

Pahoittelut Pätkis negasta :(

Jellikselle myös pahoittelut negasta :( Liian pitkään on teilläkin mennyt :(

Kaakao, wau mikä o-plussa! :) Täällä sujuu sumut hyvin! Nyt 10. päivä menossa ja ei ole sivuoireita :) Tule sinäkin tuonne ivf-ketjuun jutustelemaan! :) Tässä linkki: http://forum.vau.fi/threads/ivf-icsi-kokemuksia.1586147/page-17#post-1947549

Hyvää taukoa Viipsukka! <3

Larissa kp 26, päivä 10 sumuja

Joo nämä on ikäasiat on niin henkilökohtaisia juttuja :) jokainen Tottakai tekee just niin kuin itse haluaa.
Mä en halua enää 40v. olla raskaana. Jotenkin ajattelen väh. 20v. pitäs pystyä olemaan täysin tukena. En uskalla luottaa et vielä 60v. olisin hyvässä kunnossa.
Mutta Tottakai tilanne on täysin eri jos on ensimmäinen yrityksessä. Sitä ei voi verrata meihin joilla on jo lapsia.

WM kp3/36

Täällä kp 29/28-30 no rauhassa odottelen tätipunaista. Jos ei maanantaina oo tullu kylään niin ehkä tiistaina uskaltaudun testaamaan, tein pari ovis testiä, mutta en oikein bongannut ovista vaikka siis letrot käytössä ja aina ennen ovis tullut kp14... no jos oli ajoissa niin hyödynnetty hyvin, mut jos myöhässä enemmän kuin 3 päivää niin sit ei.... lämmöt on edelleen koholla ja tiesin sivut kipeät mut katellaan nyt....

Pahoittelut kaikille negoista. Ivf kiertolaisia seuraan jännityksellä, peukut pystyssä, olette niin plussanne ansainneet.

Pahoittelut negasta Pätkis.
Kiitos kaikille selviytymistarinoistanne kun kohtaatte tädin, auttoi kun kuuli ettei ole tuntemuksien ja ajatusten kanssa yksin, vaikkain kaikille teille sydämestäni toivon sen plussan saapuvan..
Tämä negatesti otti kaikista kovimmalle mutta nyt tädin tulo ei enää ottanut,olin vain onnellinen että se saapui ja pääsen uuteen kiertoon, ja että luteaalivaihe pidentyi. Minäkin suursiivosin ku sain negatestin ja annoin luvan surra kunnolla ensimäistä kertaa. helpotti kovasti.
Lääkärin mukaan tällaisesta pitkästäkin kierrosta voi plussata,kun ultrasi niin oviksen jälkeen kp.31 oli oikein hyvät olosuhteet kohdussa ja limakalvot,onko teillä tietoa että vaikutaako se pituus negatiivisesti kun kerran kaikki oli kohdussa kuitenkin ok??
myös luteaalivaihe piteni nyt dpo10 siihen dpo13 tässä kierrossa mikä on hyvä (dpo 13 alkoi pieni tiputtelu) pysyyköhän se jatkossakin tuossa vai voiko heitellä taas miten sattuu seuraavassa? jännä miten nämä kierrot venyy minulla aina terojen jälkeen..
ja voiko greippimehull olla se vaikutus että kierto venyi? uskallankohan juoda sitä tähän seuraavaan kiertoon..

Helinä:kp 1/ 30-43

Kaakao, hieno plussa! :happy:

Pätkis; Pahoittelut negasta :sad001

Mie oon aina tienny tulevaisuudesta sen, että eniten maailmassa haluan olla äiti. Ja haluan monta lasta. Esim unelma-ammattia ei ole ollut,mutta äitiys oli mielessä jo päiväkodissa.

Oon myös aina halunnut saada lapset alle 30 v. Ensin näytti siltä, että ei tulekaan onnistumaan, mutta löytyi mies, joka oli vieläpä samaa mieltä asioista.

Tuttavapiiriä seuraamalla ja omien pohdintojen perusteella tuo max ikätoive tullut. On eri ikäisiä vanhempia, en halua olla vanha äiti. Lähes kaikilla tutuilla on ollut miun ikäisenä jo kaksi lasta. Edelleen heidän elämässä olen mukana, joten tiedän että sellaista itsekin haaveilen ja mitkä ovat syyt siihen. Näyttää vaan siltä, että ei taidakaan onnistua, vaikka mies löytyikin. Neljästä lapsesta olen aina haaveillut. Että olisi monta lasta, mutta ei suurperhettä. Aika erilaisia mielipiteitä tästäkin asiasta täällä!

Enni kp 30/30, ei o+ kierrossa

Helinäkeiju; En osaa vastata siun kysymyksiin :sad001 Miulla on alkanut yrityksen aikana venyä kierrot :woot: 2016 puolella kaikki kierrot alkaneet kolmosella, viimeeks 37 pvää. Ennen aina tasan 28 pvää. Mistäköhän johtuu o_O Tiputtelua ei ole ollut ikinä. Mahaa kyllä koskee 24/7, 3 viikkoa kuukaudesta. En ole kokeillut mehua enkä punkkua, koska en pysty niitä juomaan :grin

Nopea kommaus töissä:

Enni, tuo että sulla koskee mahaan 3 viikkoa kierrosta ei kuulosta normaalilta. Mulla on/oli samaa ja löytyi endo. Toivottavasti sulle ei ole kyse siitä sillä se on paska kaveri...

Helinäkeiju, KYS:n ylilääkäri mulle kerran sanoi että aikainen ovis on parempi kuin myöhäinen (munasolujen ja kohdun limakalvon laatu on parempi). Mutta liian aikainen ei ole hyvä, sillä silloin munasolu ja kohdun limakalvo eivät ehdi kypsyä tarpeeksi. Pitkässä kierrossa ne saattavat olla sitten liian "vanhoja" ovulaation aikaan. Mutta täällä on kyllä saatu todeta että pitkästäkin kierrosta voi raskautua eli älä lannistu vielä :) ps mulla greippimehu ei ole pidentänyt kiertoa. Tuskin sillä sellaista vaikutusta on, korkeintaan päinvastoin :)

Enni: käytitkö ennen yritystä e-pillereitä? silloinhan kierto on automaattisesti sen 28pv... mutta jos muuten ollut niin säännöllinen niin jänän miten on lähtenyt sielläkin pitenemään.. jospas meillä silti tärpit kävisi :)

Muokattu viimeksi:
Larissa; No en tiedä, kaks kertaa oon kuitenkin lääkärissä käynyt tän takia. Eikä mitään vaikutusta, niin minkäs teet. Antoivat vaan ekalla kerralla purkin lääkkeitä, jotka ei edes auta yhtään :mad: eipä niitä sen takia tullut syötyäkään.

Helinäkeiju; Käytin pillereitä. Näköjään pelko oli kyllä turha :hilarious: Tarkoitin tietysti aikaa ennen pillereitä! Pillereiden kanssa kierto oli 49 pvää.

Ei menkat alkaneet tänään, näköjään ei enää ole edes se 30 pvää kierto. Ei mitään menkkoihin eikä raskauteen viittaavaa oiretta. :dead:

Kiitos Larissa linkistä. Ehkäpä tulen ainakin seurailemaan, katsotaan ehdinkö mitenkään kirjotella kahteen ketjuun kun yksikin tekee tiukkaa :)

Ennin kivut ei kyllä kuulosta normaalilta... Toivottavasti ei ole endosta kyse.

Iästä keskustelitte. Minä olen 34, mies 41 eikä kyllä tunneta olevamme vanhoja vanhemmiksi. Omakin äitini oli 38 minut saadessaan ja olen perheen esikoinen. Itsellä tutuissa muutenkin paljon "kypsällä iällä" vanhemmiksi tulleita, joten ehkä se tuntuu senkin vuoksi luontevalta. Itse kuulun myös siihen kastiin, etten nuorempana oikeastaan edes halunnut lapsia. Tiesin kyllä haluavani joskus äidiksi, mutta ajattelin aina että se tapahtuu sitten kun on opiskelut opiskeltu, hyvä toimeentulo ja taatusti vakaa parisuhde. Vedettiin se ehkä vähän överiksi... Oltiin oltu yhdessä 9 vuotta kun annettiin esikoiselle lupa tulla :)

Kaakao: plussa onnea!

Pätkis: ♡ mut älä ihan vielä lopullisesti lannistu

Viipsukka: hyvää taukoa ja toivon että pääset kertomaan hyviä kuulumisia kun palaat!

Murkku: mikä fiilis?

Larissa: mitä sumujen jälkeen tapahtuu?

Nonnah: oireet kuulostaa kyllä hyvälle

Lucky, ensi viikolla pitäisi alkaa menkat, tosin synarela saattaa niitä hieman viivästyttää. Synarelan sumuttelu jatkuu ke 25.5. asti, silloin ultrataan ja jos on kaikki ok (limakalvo ohut jne) niin aloitetaan piikit, joilla kasvatetaan munasoluja. Piikkien ohella sitten varmaan vielä sumutellaan pienemmällä annoksella, jotta munikset ei irtoa omia aikojaan :) Jos kaikki sujuu hyvin niin kesäkuun alussa olisi punktio (munasolujen keräys) sekä alkion siirto ja pääsisin piinaviikkoja jännäämään :)

Larissa, jännästi on kyllä eri ohjeet meillä. En siis saanut suoraan ultra-aikaa, vaan miu pitää se soittaa ku vuoto tulee sumujen aikana. Kai toi siu aika annettuki sillä oletuksella että vuoto ehtisi tulla?

Voi, pian jännätään!! :)

Takaisin