Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Mymmelisti, piikityshoidoilla katsotaan että ovulaatio tapahtuu ja munasolu irroitetaan sitten toisella piikillä kun lääkäri luvan antaa, mut se on sitten vasta kesäkuussa. Tänään viedään miehen näyte.

Pipanat, pahoittelut negasta. :(

Enni, anna miehesi rauhoittua hetken, ettei liikaa paineita kasaa. Ihan vaan jo parisuhteenkin kannalta. Meillä meni ensimmäinen vuosi niin ettei edes yritetty, mentiin ajatuksella tulee jos on tullakseen, no eipä ollu tullakseen ja vasta kun vuosi yrittämistä tuli täyteen aloin tikutella ovista ja kävin omat perus jutut lääkärissä tarkistamassa, no pientä häikkää jo silloin minusta löytyi ja jos olisi ollut kunnon lääkäri tuskin tämä taival näin pitkä edes olisi ollut. Meillä mies otti hieman ressiä kun kerroin tarkalleen milloin pitää tehdä jotain ovistikun mukaan ja pari kiertoa menikin plörinäksi, ei se kukko käskemällä laula. Sen jälkeen sovimme, etten kerro koska on otollinen hetki ja näin on toiminut oikein hyvin nyt tähän asti.

Kiitos kaikille kp 1 pahoitteluista.
Laskenkin tämän päivän vasta kp 1:ksi, sen verran vähän eilen vuoti ja tänään tulee kuin hanasta.
Tänään tosiaan viedään miehen näyte, vähän jänskättää miehen puolesta...

Muurahainen kp 1/31, yk 28

Muokattu viimeksi:
Pahoittelut Murkku! Tsemppiä miehen näytteen kanssa, varmasti jännittää. Myös mua jännittää, koska meillä on ensi viikolla inssi ja samalla tutkitaan myös meillä miehen näyte.

Mutta hei, kesäkuu on jo ihan kohta :)

Enni, mulla on myös harvassa ne ystävät kenelle voin asioista puhua. Läheisimmistä ystävistä muutama tietää tilanteesta, mutta eivät ikinä kysy multa mitään, enkä minä myöskään pysty ottamaan asiaa puheeksi heidän kanssaan. Yksi ystävä joskus kyselee, mutta en pysty hänelle puhumaan "mitä oikeasti ajattelen". Saatan kommentoida vaan että "lääkitys päällä, eiköhän se tästä" ym.
Mun on tosi vaikea puhua kenellekään tutulle tästä, tai niistä tunteista joita oon kokenut, kuinka haluaa vaan luovuttaa, kuinka pahalta tuntuu kun kp 1 tulee ym.
Ymmärrän todellakin mistä puhut, kun ei ole ihmisiä ympärillä kenelle tästä puhua. Mä luulen että mulla on ongelmana se että yksi ystävä kerran loukkasi mua kun yritin puhua tästä. Se lohdutukseksi tarkoitetut kommentit ei todellakaan lohduttanut. Mun on sen jälkeen ollut hankalaa ottaa sitä puheeksi ja ennemmin välttelen tilannetta. Vaikeaksi omalla kohdalla tekee myös se että melkein kaikilla lähipiirissä on lapsia, sekä se että autan ammatikseni muita ihmisiä ja jotenkin se vaan menee niin että vaikka itsellä olisi aika paha olla, mä oon se johon ystävät tukeutuvat.

Mun ainakin itse pitäisi opetella puhumaan tästä enemmän, tiedän että mun ystävissä olisi kyllä kuuntelijoitakin jos vaan kertoisin heille. Samoin mies olisi kyllä varmasti tukena aina kun tahtoisin, mutta joskus peitän myös häneltä ne vaikeat tunteet.

Minulle suuri tuki on kyllä ollut tämä foorumi, sekä kirjat lapsettomuuteen liittyen. Olen myös kirjoittanut vaikeina hetkinä sekä opetellut käyttämään rentoutusmenetelmiä apunani. Tämä on kyllä minulle ollut elämäni vaikein kriisi.

Meillä myös eka vuosi oli jotenkin sellaista että "kylllä se vielä tulee" ajatusta. Sitten kun vuosi tuli täyteen niin aloin huolestua. Nyt kun kaksi vuotta on täynnä niin lähinnä vaan turhauttaa ja vituttaa :D Toivotaan siis että kolmatta vuotta ei tule, koska ei tiedä mitä se tuo tullessaan.

Anteeksi tämä omanapailu ja vuodatus. Mä muuten ajattelin että en tikuta tässä kierrossa ja ei ole ultraakaan. Nyt vaan ajoitellaan tässä seksiä joka toiselle päivälle tämä viikko. Viime kierrossa ultrassa kp 11 oli 20mm folli ja kp 20 prog. Oli labrassa 33,1. Ovislimoja on ollut joten eiköhän se juuri näinä päivinä ole. Luulen että huomenna. Jos on huomenna niin tallettelut on nyt siis ollut dpo -4 ja -2 ja huomenna olisi ainakin vielä tarkoitus sekä ehkä dpo 1 tai 2.

Mymmelisti, suuret pahoittelut isäsi vuoksi <3 Voimia ja jaksamista.
Ihanaa että ultrakuulumiset olivat hyviä, onnea siitä :)

Julianna, mukava kuulla että siellä asiat ovat selkeytyneet.

Muurahainen, pahoittelut kp 1. En ymmärrä miksi, miksi sen piti teille tulla?! :( kesäkuussa sitten toivottavasti piikkien kanssa +.

Jennie kp 12/29-3. 2 kierto letrojen kanssa.

Muurahainen; Ei ole kyse siitä. Mies on toivonut erikseen, että kertoisin millon ovis on. Eihän meillä seksiä varmaan muuten olisi ikinä. Ja kaikki nämä tikutukset yms. on ihan yhteisestä sopimuksesta aloitettu, ensin tehty suunnitelma ja sitten sovittu yhdessä miten toimitaan ja milloin. Ensimmäinen puoli vuotta otettiin ihan rennosti ilmaan mitään tikkuja ja laskureita, koska luultiin että mekin kuulutaan enemmistöön, jolla 3-4 kk sisällä tärppää. Ei nämä asiat todellakaan mitään miun omia hätiköintejä ole.

Toiveet on ollut selvät asian suhteen miulla pienestä tytöstä asti ja miehen tavattuani hän kertoi aina halunneensa lapsia. Eli nyt kun kaikki "puitteet" on asianmukaisesti (aviolitto jne.) miksi ei täysillä yritettäisi?! Miksi pitäisi lepsuilla, jos kumpikin sitä eniten elämässä haluaa? Ollaan siitä johtuen tän asian kanssa jo "myöhässä", koska kumppani löytyi niin myöhään. Meillä omat syymme, miksi tätä mieltä ollaan ja tälläiseen ratkaisuun haluttiin pyrkiä. Jos ei meille tätä suoda, emme sille mahda mitään. Voidaanpa ainakin sanoa yrittäneemme täysillä kaikin keinoin :)

Jennie; Mie en ole edes yrittänyt. Olen tuttujen / perheen kanssa keskustellessa huomannut heidän jutuistaan, että heistä ei ole korkeintaan kuin pahoittamaan mieltäni lisää. Tiedän heidän luonteet ja elämänasenteet niin hyvin, että koen todella turhauttavaksi jos edes harkitsen heille kertomista. Omalle äidille / siskolle en ikinä kertoisi, he ovat "samaa maata" keskenään, minä ihan erilainen, ei tulla toimeen muutenkaan :cool: Enkä jaksa heidän kanssa taistella, koska häviän aina enkä jaksa haukkumista enää kuunnella. Mitään "ystävää" miulla ei edes ole. Yksi kaveri on ja hälle oon kertonutkin tästä, mutta hänellä niin eri elämäntilanne, että ei siitä oo ollu kyllä mitään apua.

Enni, sinua varten me olemme täällä <3 Tänne voit aina purkaa ajatuksia ja tunteita joita ikinä tällä matkalla tuleekaan. Toki se ei korvaa sitä kasvotusten tapahtuvaa kontaktia, mutta kuitenkin. Ja jos tahdot laita yksityisviestiä jos siltä tuntuu. Yritetään tukea toinen toisiamme tällä vaikealla matkalla.

Enni ja Jennie, halaukset teille <3 Tänne saa kyllä vuodattaa ja yksäriäkin laittaa jos haluaa puhua.

Mullekin se ensimmäisen vuoden täyteen tuleminen oli kova paikka, miehelle ei niinkään. Vasta kun oli 1,5 vuotta täynnä sain hänet menemään simppakokeeseen ja kun mun endo löytyi niin hänkin tajusi miten "vakava" paikka tämä on. Että ei siis voida enää odotella ja tjottailla vaan on päätettävä, että lähdetäänkö hoitoihin vai unohdetaanko lapsihaave ja hoidetaanko endoa. Miehet on monesti vähän alkuun hankalia. Omaani sain ensin 6 kk pehmitellä, että jätetään ehkäisy pois, sitten seuraavan vuoden saada tajuamaan että seksiä pitää olla tarpeeksi ja etenkin oviksen aikaan. Miehet! :D

Itse olen kyllä pystynyt puhumaan lapsettomuudesta, endosta ja hoidoista useammalle hyvälle ystävälle, omalle siskolleni ja veljelleni. Hoidoista ja lapsettomuudesta ei ole kerrottu kummankaan vanhemmille. Jotenkin kun pystyn asiasta täällä jakamaan ajatuksia, en koe niin suurta tarvetta enää jauhaa aiheesta ystävien kanssa vaan voimme keskittyä muuhun. Ja jotenkin kun kahden vuoden rajapyykki lähenee ja olen lapsettomuusasiaa jo yli vuoden päässäni (ja täällä) jauhanut, tuntuu että pystyn välillä jopa olemaan ajattelematta sitä kesken hoitojenkin :)

Pahoittelut pitkästä liirum laarumista! Mutta pointti oli se, että tässä ketjussa ymmärretään miltä tuntuu!

Larissa kp 22, päivä 6 sumuja

Enni: minun siskonkaan endo ei löytynyt missään ultrassa vuosiin, lopulta,sitten löytyi ja leikkauksessa vasta tajusivat miten laajat sorottumat oli joka puolella. Siksi sitä endoa pelkään.

Endo ei tosiaan useinkaan näy ultrassa tai magneettikuvauksessa ellei ole isoja kasvaimia (kuten mulla). Pienet pesäkkeet ei näy vaikka niitä olisi paljonkin ja joka paikassa. Eli ainoa endon poissulkeva diagnosointitapa on laparoskopia. :/ Helinäkeiju, sinuna olisin vielä edelleenkin tiukkana ton endo-pelon suhteen, etenkin jos ei lasta kuulu tyyliin 1,5 vuoden jälkeen ja alkaa tulla endoon viittaavia oireita. Jos siskollasi endo on ollut vaikeasti havaittavaa niin se voi olla sitä sullakin, jos endoa on.

Pipanat, pahoittelut negasta :(

Murkku pahoittelut tädistä:( Typerä vieras.

Mymmelisti pahoittelut isäsi poismenosta. Uusi elämä,kun saa alun niin toinen päättyy. Ihania kuulumisia ultrassa teillä,siellä se Ike köllii. Pian hän on jo teidän sylissä :) <3

Mymmelisti, paljon onnea ja osanotto <3

Enni ja Jennie, ihan samat mietteet täälläkin. Mullekin saa yksäriä laittaa jos haluaa juttuseuraa.. Oon ihan loppu tähän ja oon jo alkanu ajatella, että haluanko enää koko lasta vai kiukuttaako vain ettei onnistu. Kaks vuotta tulee kohta täyteen ja ikää pian 35. Aika heikolta tää nyt näyttää.. Pian vois innokkaana testata, mutta miks ihmeessä testaisin kun samaa valkosta se näyttää ku tähänkin asti. Ehdottomasti elämäni suurin kriisi, niinku Jenniekin sanoi. Oon ollu tosi hiljainen täälläkin, ei vaan oo mitään kummoista sanottavaa. Ei jaksa innostua mistään ovisplussista kun lopputulos on ihan sama. Onneks on toi muu elämä, missä ei tarvi miettiä tätä aihetta. Kai tää alkaa olla sellasta loppusuoraa.. Mieli mytyssä ens vuoden ivf suunnitelmienkin suhteen. En varmaan jaksa niitäkään enää. Anteeks tilitys, välillä pitää päästä oksentamaan johonkin. Miehen kanssakaan ei enää jakseta puhua tästä, molemmilla usko loppu, ei oo mitään puhuttavaa.. Huooh...

Jellis dpo 10, 4.letro, 2.luge, yk liikaa

Omaa napaa:
No tänään dpo 10 kävin sitten verikokeessa ja negahan sieltä tuli... oon jotenkin ihan loppu,itken vain... jotenkin se gynekäynti loi uskoa että voisin olla raskaana vaikka kierto venyikin.. nyt on kp.40 ja ovis oli varmasti kp.30 kun kp.31 oli se gyne... eli taas kierrot vain venyy ja terolutejakaan en saa.. kierrot siis ei pysy ollenkaan kurissa ja apua ei anneta ennenkuin elokuussa saa hakeutua lääkäriin uudestaan ja saa ehkä lähetteen joka taas kestää. Labrassa kun odottelin oli ihan pieni vauva jollain viereisellä ja kaupassa oli pikkuinen edessäni ostoskärryissä ja ajattlein että jospa se toisi tänään hyviä uutisia meillekin..no eipä tuonut ei. äiti ja muut vihjailee että vauva ois kiva ja jo teidänkin olisi aika hankkia. Jotenkin niin ärsyttää ettei edes nuo kierrot pysy normaalina. Kaikki tehtiin oikeaaan aikaan ja ei niin ei..:sad001:sad001

Muokattu viimeksi:
Mimmu, tsemppiä teille! <3

Jennie, kiitos <3 voimia sinne kans <3

On: näyte annettu, nyt vaan ootellaan tuloksia. Tää ottaa nyt muutaman viikon loman täältä ja palailee kesäkuussa sitten paremmin höpöttelemään. Luen kyllä teitin kuulumiset ja tykkäilen, kommentoinnit jätän nyt vähemmälle. Mukavaa kesän odotusta ja oikein paljon plussia tänne kaikille!!! <3 <3

Helinäkeiju, saitko numeerisen arvon vai pelkän positiivinen/negatiivinen tuloksen?

Negatiivinen on 0-5. Eli jos kiinnittyminen on tapahtunut vasta dpo 7 jälkeen, hcg:n lähtöarvo on alhainen ja hormoni tuplaantuu hitaasti niin tuskin näkyisi verikokeessakaan vielä mitään. Eli hcg voi tossa vaiheessa olla mitä vain väliltä 2,5-9 jos kiinnittyminen on tapahtunut dpo 7 ja hcg tuplaantuu joka toinen päivä. Eli älä aivan totaalisesti menetä vielä toivoa. :)

omasotessa luki vain arvoksi <1 eli tällöin ei voi olla toivoa?
Mitähän minun kannataisi tehdä,odotella vain nyt rauhassa että se vuosi kuluu kun viimeksi kun ultrasi nyt kuun alussa niin keltarauhanen oli ja ovis juuri tapahtunut,ei viitteitä endosta tai kystista mutta joskus voi kuulemma jäädä ovis tulematta kun munasarjoissa pinnalla rakkuloita jotka voi joskus estää oviksen tai jotain,mut ei mitään hälyyttävää kuulemma. ja kun ei ole muita merkkejä pco.sta niin ei sitä ole hänen mukaan.. mietin sitä yksityistä mut mitä ne siellä voi tutkia ennen vuotta? ja kun täällä pikkukaupungissa ei ole paljoa eri gynejä joista valita.
terolutejakaan ei oteta kuulemma sotkemaan nyt hormonitoimintaa gynen mukaan.. jos olisikin pco niin silloin ei ole haittaa jos ovis tapahtuu? ainoa oire minulla on tämä ettei kierto pysy tasaisena ja ovis myöhään ja hiukset rasvoittuu!!

Muokattu viimeksi:
Helinäkeiju, sinuna ehkä odottelisin että vuosi tulee täyteen tai plussa pamahtaa tikkuun. Sitten marssisin yksityiselle gynelle joka on perehtynyt lapsettomuuteen, endoon ja pco:hon. Jos sellaista ei omalta paikkakunnalta löydy niin sitten kauemmas. Mutta perseestä joka tapauksessa :(

Jos arvo on alle 1 niin et valitettavasti ole raskaana (ellei kiinnittyminen ole myöhästynyt ja olet varma dpo:sta).

Muokattu viimeksi:
Minusta alle yksi tarkoittaa ettei voi olla raskaana :/

Täällä odottelen tätiä. Tein pc testin joka nega. Perjantaina testaan vielä jos ei menkkoja kuulu. Nyt dpo 15.

Pahoittelut negan kohdanneille :/
WM dpo 15

Kiitos,pitää koittaa taas rauhoittua ja mennä kohti uutta kiertoa. se ärsyttää eniten että kierto venyy ja ensi kuussa kuluu taas ovistikkuja kasapäin kun ikinä tiedä millon se tulee...

Takaisin