Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Hyvä murkku! Niin sitä pitää. .

Pipanat: kyllä itse ainakin siihen uskon jotta perille pääsy helpottuu...

Julianna: siis mitäänkö EI ole tehtävissä jotta saisitte ihan biologisia siittiöitä... :( hyvä että on mahdollisuus jutella ammattilaisen kanssa asioista. Paljon ajatuksia kun tuppaa tulemaan mieleen eikä niitä osaa yksinään käsitellä samalla lailla kuin toisen ulkopuolisen ihmisen kanssa.

Minä voinki jättäytyä pois äitinepäivätestaajista. Tänään dpo11-12 ja tiputteluvuoto aloi.. menkat alkaa varmaan viimeistään torstaina kunnolla.. on se kumma kun vaikka kuinka oikeaan aikaan yrittäs niin ei vaan tärppää.. mut jos se niin helppoa ois niin eipä tätä topicciakaan olis ollenkaan.. Mutta oon kyllä silti tosi harmissani.. Pitää yrittä ajatella positiivisesti.. eipähän kärsi eilen aloittamani työt.. ja voin 3 viikon päästä istua Nizzassa ja nautiskella viiniä.

Katjusha: ihana masupömppis!!!!
Junibea: pahoittelut tädistä,mutta onneksi on jotain kivaakin edessä ja odotella reissua.

Osaako kukaan sanoa mikä dpo raskaus näkyy verikokeessa?näkyykö se siinä aiemmin kuin herkissä liuskatesteissä? minulla on määrätty testi ensi maanantaiksi ja eka ovishymynaaman sain nyt lauantaina ja vahvemman sunnuntaina,niin näkyyköhän tuolloin maanantain a vielä mitään?? ajattelin itse siirtää testin tiistaihin kun silloin työvuorollisestikin pääsisin paremmin..

Helinäkeiju: saattaa olla, että nippanappa näkyy. Keskimääräinen kiinnittymispäivä on ovulaatiosta 8 päivää. Ja sullahan tulis oviksesta tuossa 9 päivää. Mulla näky viivat herkimmässä testissä 11 päivää oviksen jälkeen. Eli kyllähän se hcg alkaa heti nousta ku alkio kiinnittyy, mut kun toikin 8 päivää on vaan tilastollinen ja voi vaihdella tietysti paljonki ihmisillä.

Enni, tuolla tämän ryhmän raskautuneiden keskustelussa masukuvia näkyy aina silloin tällöin, linkin löydät tän keskustelun etusivulta. :)

Jellis, ihana kuulla susta! Tää on tää kevät kyllä ihanaa aikaa, saa niin voimaa muista asioista! :) voi kumpa 13.päivä toisi onnen sinulle! <3

Kaakao, tulehan kertomaan sitten mitä siellä tapahtuu... :)

Junibea, pahoittelut sinne tuhrusta! :( Nizza ja viini kuulostaa oikein hyvälle! :)

On: tänne ei sen kummempaa kuin paikat on hyvin kosteana...

Muurahainen kp 24/31, dpo 7, yk 27

Mmhh.. pitäsköhän siirtää suosiolla keskiviikkoon se verikoe, jännä miten lääkäri sen jo maanantaille laittoi. Kait se määräys näkyy siellä useamman viikon.

Enni, tommoinen se on ollut aiemminkin - kun söin monenlaista (kuten vehnää ja maitotuotteita), vaikka painoindeksi 21 ja kova kunto. Pitkäselkäisenä ja pömppiksen kanssa ihmiset ovat vuosien saatossa paljonkin kyselleet, milloin perheenlisäystä. Siinä meinaa itku tulla, kun koittaa keksiä hyviä vitsejä vastaan (liian kauan turhaan yritettiin). Onneksi nyt on oikea syy, että periaatteessa ei tartte keksiä mitään, kun kertoa totuus.

Ovisplussa???

Liitteet

• _20160503_152935.JPG
    _20160503_152935.JPG
    233.8 KB · Katsottu: 200
Katjusha; Mitä ihmettä, törkeetä :mad: Mistä joku tosta mahasta näkee, että ootko raskaana vai et?! Miulla ei oo koskaan, edes lapsena, ollut noin litteää mahaa. Ja miulla lyhyt selkä ja pitkät jalat, eli näkyy heti. Miutakin on monesti onniteltu, ja nyt häiden jälkeen tietenkin vatsa tarkistetaan joka taholta tuon tuostakin. Oletko keksinyt hyviä vastauksia jaettavaksi onnittelijoille? :p Miusta on aika noloa, että joku onnittelee tietämättä onko asiassa mitään perää. Kiva sitten korjailla, että ei syön terveellisesti ja harrastan liikuntaa, mutta silti pömpöttää :sour: Siitä kun alkaa yleensä se selitys, että kyllä pitäs vähän ees harrastaa liikuntaa ja kattoo mitä syö. Kyllä ärsyttää, kun ihan sama mitä teet / et tee, niin aina joku on nälvimässä jostain asiasta. Kohta huudan suorat sanat kaikille niin eivät varmasti koskaan enää kysele. Tää eukko kun suuttuu, niin kyllä tanner tömisee ja kuuluu kauas :blackeye:

Haikaranyytti; Oiii, ihana minimasu :)

On; Täällä EDELLEEN ovistesti vaan näyttää sitkeesti haaleeta. Mitähän tää on, onko miulla joku nyt sekasin tai jotain? :anyone Ei oo siis vahventunu viivat yhtään. Alkaa jo ihmetyttämään, ekaa kertaa tapahtuu tämmösiä kummia tässä osotteessa :eek: Sain papasta tulokset, kaikki on kunnossa, jes :)

Enni kp 17/30 (Normi ovisaika alkais olla käsillä 17-19)

Ihanat masut haikaralla ja Katjushalla <3

Pätkis, selkeä plussa toi on!

Junibealle pahoittelut tuhrusta :( Mutta ihanaa reissua!

Helinäkeiju, kyllä se labralähete säilyy siellä pari päivää ;)

kaakao, jee meillä osuukin jännäykset samaan aikaan, kun on punktio samoihin aikoihin ;)

jellis, isot tsempit sinne kaikkien tunteiden kanssa <3 Olisi niin kiva jos sinäkin pääsisit jo samaan aikaan ivf-taipaleelle. Ja joo eipä ole täälläkään paljoa peittoja heiluteltu tässä kierrossa. Endo-kivut häiritsee, mies on kipeänä, töissä saan olla 24/7 (melkein) ja ivf siintää mielessä niin ei huvita :D Mutta muuten on oltu hempeinä :) <3 Mie niin toivon, että te ette isompia hoitoja edes tarvitsisi lopulta!

Enni, joskus ovis vaan on myöhässä :/ Ja joskus lh-huippu ja ovis voi tapahtua tosi nopeasti. Joskus mulla oli ovis saman vuorokauden aikana o-plussasta. Toivottavasti se neiti O löytäisi jo tiensä sinne! Ethän ole ottannut buranaa tai muuta tulehduskipulääkettä? Se voi estää oviksen.

Larissa kp 14, kp 17 perjantaina alkaa synarelan sumuttelu! :)

Larissa; En ole ottanut mitään särkylääkkeitä tms. Ei se myöhäisyys tässä niinkään ihmetytä. Mutta normaalisti enintään kahtena päivänä tullut haaleaa viivaa ennen plussaa. Ei koskaan viittä, eikä näköjään ovista tänäänkään, olen jo kaks testiä tehnyt eri aikaan päivästä :confused:

Enni: minulla on monesti näkynyt toinen haalea viiva pitkin kiertoa kun ovisajankohta alkaa lähestyä,mutta sitten oviksen aikaan on ollut kyllä tosi selkeät ja vahvat viivat :) joten en usko että on syytä huoleen.

Katjusha ja Enni, mullekin tuo "tuleeko-teille-vauva"-kysely on ihan tuttua, ikävä kyllä. Mulla määrätyt ruoka-aineet (mm. peruna) turvottaa mahaa ja etenkin menkkojen aikaan oon ku oisin puolivälissä raskaana :sad001 Endohan mulla ton turvotuksen tekee plus sit ettei maha oo yhtään kutistunut noiden kahden lapsen jälkeen.. tai ehkä on, mutta ei ainakaan niin paljoo kuin haluisin. Oon alkanut vastata vauvakyselyihin kertomalla suoraan mun sairaudesta ja porukka on ollut vähän häpeissään.. toki moni on sit kertonut omista sairauksistaan.

Suloisia masuja on teillä! Itselläni esikoisesta maha oli tosi pikkuinen vielä 7. kuulla, sit paisuin viimeisen kuukauden aikana. Kuopuksesta näki melkein jo heti plussatestin jälkeen et vauva on tulossa, mut kun kukaan töissä ei kehdannut kysyy mitään, kerroin vasta np-ultran jälkeen raskaudesta :cool01

Monilla on jännät vaiheet noiden ivf-hoitojen kanssa, jaksamista kaikille! Mä ehdin itsekin opiskella vähän ivf-asioita ennen kuopusta, kun silloin vielä suunnitelma oli et jollei ois luomusti tärpännyt, meidän tie ois mennyt ivf:n. Laitoin itselle takarajankin ja sit kuopus tärppäsikin tokavikasta kierrosta ennen mun takarajaa. Oon vähän seuraillut noita ivf-juttuja ja ilmeisesti on aika tehokas hoitomuoto et monilla tärppää sen kanssa :)

Junibea, pahoittelut tuhrusta! Ja muillekin, joilla alkoi menkat.

Julianna, pahoittelut teille ja voimia asian läpikäymiseen! Mä uskon, että psykologista on teille apua asian käsittelyyn ja jatkon pohdintaan. Rankkoja asioita teillä mietittävänä ja läpikäytävänä! Mä uskon myös, että kun te tosta selviätte, selviätte mistä vaan!

on: ovis lähestyy tai jotain, ja mies on reissussa, tulee ehkä kuitenkin to tai pe. Siiheksi povaa womanlog mulle ovista, saa nyt nähdä miten lie. Välillä haluan vauvan nyt heti, mut sit taas välillä haluan ehtiä jumpata ja olla töissä ja ehkä oon myös vähän turtunut siihen, ettei mikään tapahdu mulla. Noo, katellaan.. onneksi ilmat on hienot ja päätin, että viikonloppuna siirrän chilintaimet parvekelaatikoihin ja alan ulkoiluttaa niitä päivisin :) haluan chilisatoa tänä kesänä!

Enni, älä luovuta vielä toivoa :) kyllä se ovis tulee vielä!

Tiikeriluukas, mulla tekee myös endo järkyt turvotukset (ja kivut) menkkojen aikaan. Olen suht hoikka mutta menkkojen aikaan on maha todella kipeä ja turvoksissa alkaen tissien alta ja nivusiin asti :mad: ah näitä endon ihanuuksia... Sokerin ja vehnän jättäminen auttoi tuohonkin onneksi, samoin kipuihin :) tosta ivf:n tehokkuudesta, ei sekään kovin tehokas hoito ole, onnistumisen todennäköisyys (eli loppuun asti kestänyt raskaus ja synnytys) on vain 25-40% riippuen naisen iästä, lapsettomuuden syystä yms. Mutta ehkä se tuntuu tehokkaalta ja tuntuu onnistuvan monilla, kun saadaan monta ongelmakohtaa vältettyä (solujen laatu, hedelmöittyminen, alkion laatu, alkion kulkeutuminen oikeaan paikkaa jne) :) ps. Täälläkin on paaaaljon taimia kasvamassa kasvimaata ja kasvihuonetta varten <3

Napaa: Huh! Kyllä olen nyt tyytyväinen itseeni! Sain pitkän työpäivän jälkeen siivottua kämpän miehen avustuksella. Ihanaa! :)

Loistavaa Murkku! Toivottavasti mies käy analyysissä "turhaan" :wink

Pätkis, saitteko oviksen hyödynnettyä?

Enni, joko viivat vahvistuu?

On. Luultavasti dpo6, punaviini on lasissa iltaa varten ilmaantumassa. Se kun ei ole minun herkkua... Alaselkää juilii, mutta niin on tehnyt edellisissä nega kierroissakin eli siitä ei voi mitään päätellä! Aurinko saa täällä kyllä mielelle ihmeitä aikaan ja hymyilyttää tää elämä :grin Onneksi, niin ei ehdi murehtimaan oireita/oireettomuutta. Tallettelut kun jäi reissun takia vain dpo1 päivään,niin odotukset eivät ole korkealla, vaikka taas sitten kyllä se pettymys siltä tädin mukana tulee...

Takaisin