Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Larissa; Tsemppiä :happy: Remontti piristää ja saa ajatukset muualle :p

Onko teillä muuten kokemusta tai ootteko kuulleet, että se vyöhyketerapia olis jollakin auttanu/vaikuttanu lapsettomuuteen? Törmäsin siis netissä tähän asiaan, kun tutkin mihin kaikkeen sitä käytetään. Jos saiskin kaks kärpästä yhellä iskulla wou :rolleyes:

Enni kp 5/30, yk 11

Heippa taas tauolta! :)
Anteeksi kun en nyt kommentoi kellekkään, mutta mulle tuli tilanne jota ei ole olut ennen ja kysyisin et miten muilla. Niin ja ällövaroituksen myös annan :grin
Eli, onko teillä oleensä ovislimojen määrä vakio? Mulla on ollut ovis tiistaina, eilen tai tänään, en oo nyt tikuttanut mut limoista oon näin päätellyt. Yleensä eggwhite on ihan selkeästi havaitavissa mutta pysyy kuitenkin sisässä eikä tule ulos muuten kun jos käy pissillä niin jää paperiin. Yleensä muutenkin oon tosi kuiva tyyppi ja liukkaria kuluu meillä runsaasti. Oviksen aikaan käytetään siitä siitiö ystävllistä, joka sopii raskautta toivoville.Mutta sitäkin yritetään käyttää mahdollisimman vähän. Mun ei tarvi käyttää ph-suojia kun ei tule mitään ikinä ulos. Mutta nyt eilisestä illasta asti tullut pikkuhousuihin sellasta vois sanoo et jopa hiukan vetistä kirkasta eggwhite vuotoa mut siis enemmän ja löysempää. Ja tuntuu tulevan koko ajan. Luulin illalla että oli vaan joku ohi menevä mut koko päivän on valuttanut, eikä luonnollisesti töissä ole ph-suojia tai aikaa lähteä ostaa :banghead: Mut siis onko muilla, voisko johtua jotenkin kilpparijutusta vai onko mulla jääny nyt vaan joku hana päälle? :grin

Ihania plussia odottajille, ja niille kenellä aika tuntuu matelevan, vauhtia päiviin!

Ilpuri kp 19, dpo 1,2 tai 0, yk 27

lpuri, mulla on aina "hana päällä" ja se on mulle normaalia :grin Eli pikkuhousunsuojat jatkuvassa käytössä. Tarkkaile tilannetta ja jos epäilyttää että on joku tulehdus niin ota tk:een yhteyttä. Jos ei ole kutinaa, kirvelyä, pahaa hajua yms niin ei liene syytä huoleen :)

Enni, minä olen käynyt vyöhyketerapiassa ja osteopatiassa juurikin sen takia että saisi hormoonitoimintaa tasapainoon ja "jumituksia" auki ja sitä kautta raskautuisin! Vyöhyketerapiassa todettiin että hormoonipisteet vasemmalla puolella olivat kipeät, eli hormoonituotanto oli hiukan nukuksissa. Siellä todettiin myös, että lantionseutu on kokonaisvaltaisesti jumissa, mutta hän ei osannut tarkemmin sanoa että missä mättää. Osteopaatti totesi sitten heti, että lantionseutu on jumissa koska oikea munasarja on kiertynyt kohti kohtua ja ne "vetävät toisia puoleensa" sen takia. Siitä syystä munasarja vetää tavaraa itseensä päin eikä ulospäin niinkuin pitäisi. Vaiva on ollut ollut kauan (vuosia ja vuosia) joten siitä syystä myös muut sisäelimet (kuten maksa) ovat myös kireänä ja hiukan kiertyneinä. Näitä on nyt availtu osteopatiassa 4 kertaa ja taas pitäisi mennä, kun vain olisi rahaa... Uskon että meillä iso syy sille, että raskautuminen on ollut äärimmäisen haastavaa, on ollut juurikin nämä vaivat. Plussana siihen miehen laiskat siittiöt.

Hieroja/jäsenkorjaaja on myös päivitellyt sitä että minun lantion alue on niin jumissa. Kaikki kun liittyy kaikkeen ihmis kropassa niin myös lihakset ovat ylirasittuneet ja jännittyneet kun sisällä on kireyksiä. Ja nämä vaivathan ovat todellakin niitä joita ei länsimaalaisessa lääketieteessä osata etsiä/katsoa. Turha olisi tk:ssa nosta puhua, sais varmaan vain kummallisia katseita lääkäriltä :confused:

Enni, Mä kävin vyöhyketerapiassa alkuvuodesta. Hyvin rentouttavaa oli. :)

On: AMH käyty antamassa, nyt sitten kaksi viikkoa odotellaan tulosta siitä... En jaksanutkaan tänään soittaa yksityiselle, josko huomenna sitten. Ovis kuitenkin vasta tulossa ja kolme päivää pitää olla väliä edellisestä kerrasta, joten kattellaan sitten oviksen jälkeen vasta miehen näytteen antoa :)

Muurahainen kp 12/31, yk 27

Ilpuri; Miulla ainakin on joka kuukausi samanlainen vuodon suhteen. Eli ei limat vaihtele, ja niistä voi myös kierron vaiheita päätellä. Toivottavasti tuo enteilee hyvää :wink

PiPaNat; Kiva tietää :) Katotaan niitä kilppariarvoja taas kohan saan ajan, eiköhän siellä tk:ssa taas katota kieroon ku luulosairaat tulee :hilarious:

Kp 5 toivottavasti ovis tulee normaalisti tässä kierrossa. Huono homma kun tulee epänormaali kierto niin alkaa jännittää seuraavaa kiertoa tuleeko ovis jne. Mikä taas ei välttämättä hyvä juttu oviksen kannalta jos kovin jännittää tuleeko vai ei... Jos nyt vaikka viimeinkin kokeilis royale geleetä. Purkki ollu kaapis jo pitkään odottelemassa.

Jotenki epäilyttää nuo terolutit onko niistä mulle hyötyä.. Vai sekottaako ne vaan elimistö enemmän...

Hei kaikille!

Voisin liittyä tänne joukkoonne kirjoittelemaan. Juuri käynnistyi kp 1, yk 10 ja fiilikset on lievästi ilmaistuna ketjun nimeä vastaavat. Tiedän, että olemme vielä normaalin yrityskeston rajoissa, mutta nopeasti tuntuu vuoden rajapyykki lähentyvän!

Ollaan miehen kanssa molemmat tänä vuonna pyöreät 30 vuotta, virallista yritystä siis 8/15 alkaen. Sitä ennenkin jo satunnaisesti mentiin ilman ehkäisyä. Kierrot on alkaneet heitellä, viime vuonna lähes kellon tarkasta 30 päivän kierrosta jouluna venyi 37 päivään, jonka jälkeen kolme kiertoa 27 päivää ja viimeisin taas 34.

Ollaan sovittu, että jollei vuoden rajapyykkiin mennessä ole onni osunut kohdalle, niin lähdetään jatkotutkimuksiin.

Tsemppiä kaikille yrittäjille, plussatuulia kevääseen!

Moikka kaikille!

Siirryn tuolta la 2016 marraskuun puolelta tänne kirjoittelemaan tuntemuksia. Keskeytynyt keskenmeno ja tasan viikko sitten lääkkeellinen tyhjennys takana.

Matka tuohon tyhjennykseen oli tosi kivinen, mua syvästi järkyttävä ja täynnä epätietoisuutta.

Miltei kuukauden päivät elin selkeiden raskausoireiden kanssa olettaen odottavani esikoistamme kunnes ensimmäisellä neuvolakäynnillä kohdusta ei mitään ultrassa löytynytkään. Juuri ennen tätä saimme mieheni kanssa sydäntä lämmittävät onnittelut raskauden johdosta. Minä tietenkin ihan tippa linssissä... Sain ajan sairaalaan tarkempaan ultraan siitä viikko eteenpäin, kamalaa ja ahdistavaa odotusta.

Sairaalaassa ei myöskään erikoislääkäri mitään löytänyt, heräsi epäilys tuulimunasta. Sain käskyn ravata muutamaan otteeseen labroissa josko hormonit kertoisivat tarkemmin.

Taas muutama päivä odottelua ja saan puhelun lääkäriltä. Hcg nousussa joten tämän mielestä näytti siltä että kohtu ei aio tyhjentyä tuulimunasta itsekseen. Sain seuraavalle päivälle aikaisen aamuajan jotta aloitetaan tyhjennys.

Aamulla lääkäri tahtoi vielä ennen lääkkeiden antamista kerran ultrata, on aina kuitenkin hyvä olla tarkkana. No, sieltähän se sitten näkyikin, sikiökaiku joka vastasi rv 6+4. Olin hysteerinen ja ihan sekaisin. Olenko siis raskaana? Jälleen kerran kätilö ja lääkäri onnittelee ja kehoittavat olemaan stressaamatta, sehän kun ei odottavalle äidille sovi. Sain taas kerran ajan tasan viikon päähän jolloin pitäisi sykkeen varmasti jo näkyä. Toivonkipinä syttyi uudestaan.

Toiveikkaana saavuin polille ja kätilö hymyillen kutsui minut huoneeseen. Lääkäri ryhtyy ultraamaan ja vastuksen odottaminen tuntuu ikuisuudelta. Kunnes tämä sanoo sen ääneen... Sykettä ei näy ja sikiö edelleen vastaa viikkoja 6+4. Keskenmeno. Odotetaan vielä hetki viimeisintä hcg:tä jotta saadaan lopullinen varmistus. Kyllä, arvo laskussa joten lääkäri antaa diagnoosin keskeytynyt keskenmeno.

Olin musertunut, tuntui niin tyhjältä. Olin viimeisten viikkojen aikana itkenyt niin paljon että itsekkin jo aloin ihmettelemään että mistä niitä kyyneleitä riitti kuin loputtomiin. Sain ohjeet ja lääkkeet kotiin, tyhjennys sattui ja oli yhtä tuskaa. Minua hävetti ja lääkkeiden laittaminen tuntui nöyryyttävältä... Että piti sekin vielä kokea kaiken muun lisäksi.

Nyt viikko tyhjennyksestä eteenpäin mielialat vaihtelee ihan hirveästi. Kokemus oli niin kamala ja satutti niin paljon että tahtoisin melkein "pitää lomaa" koko vauva-ajatuksesta kun taas toinen osa musta tahtoisi heti yrittää uudestaan. En vaan tiedä että kestäisinkö toista samanlaista tuskaa heti perään.

Vuosi ollaan oltu ilman ehkäisyä aluksi ajatuksella "tulee jos on tullakseen" joka vuoden aikana vaan vahvistunut kovaan haluun saada oma pieni ja ovulaatiotestien ostamiseen.

Aiempia raskauksia minulla ei ole...
Marraskuussa tein yhden positiivisen testin joka osoittautui kemialliseksi keskenmenoksi.

Haluaisin kuulla kokemuksia muilta km kokeneilta. Kuinka nopeasti raskauduit uudestaan ja milloin ylipäätään uskalsitte alkaa yrittämään uudestaan?

Pahoittelen tätä jäätävän pitkää romaania, teksti näköjään hieman venyi :)

Tämä on tuntunut melko aktiiviselta ryhmältä joten tästä syystä lähdin tänne puolelle kirjoittelemaan... Josko saisi juttukavereita.

HannaMi, pahoittelut keskenmenosta. Tuu tuonne keskenmenopuolelle juttelee. Siellä on salainen ryhmä ja aivan mahtava vertaistuki.

Tervetuloa mukaan Kissankulta ja pikaista plussausta!

Tervetuloa myös HannaMi! Tuli niin surullinen olo sun tarinasta :( Paljon olet joutunut kestämään <3 Suosittelen sulle kyllä Viipsukan tavoin tota keskenmenon kokeneiden ryhmää. Täällä on aika paljon meitä pidempään yrittäneitä joilla ei ole vielä mitään kokemusta raskaudesta niin siellä varmaan olisi enemmän vertaistukea <3

Pätkis, voithan toki geleetä kokeilla, monille se on tehonnut. Oma kokemukseni oli useamman kierron ajalta, että vaan pahensi mun välivuotoja :/ Teroista on sulle hyötyä, jos aloitat ne joko ovulaation jälkeen. Tai jos näyttää että ovulaatiota ole tulossa niin teroilla saat kierron katkaistua. Ylimääräisiin vuotoihin ne oli mulle liian "laimeaa" tavaraa.

Jee! Soittivat polilta takaisin, postissa tulee meidän hoitosuunnitelma :)

Larissa kp 3

HannaMi meillä meni kesken joulukuussa ja raskauduin heti uudelleen..
8.12 alkoi km tyhjennysvuoto ja ovis oli sitte 30.12.

Paljon jaksamisia teille ♡

Tervetuloa Kissankulta ja HannaMi :happy:

Kissankulta; Miulla sama juttu kiertojen venymisen kanssa, johtuukohan alitajunnan stressistä vai mitähän tää on? o_O

HannaMi, pahoittelut kkm:sta. Itse saman kokeneena 8/2013. Varhaisultrassa oli kaikki hyvin, nt-ultrassa ei enää sykettä. Tarvitsin Terolutit käynnistämään kuukautiset pari kuukautta keskenmenosta. 12/2013 plussasin ja esikko syntyi 8/2014.

Hannami pitää tulla huikkaamaan, että täällä myös vuoden yrittämisen jälkeen ensimmäinen plussa ja se meni kesken alkutekijöissä. Raskauduin uudelleen heti seuraavasta kierrosta ettei menkkoja ehtinyt tulemaan välissä :) nyt menossa rv 17+4. Toivotaan samanlaista onnea! Kroppa on vissiin suht herkillä raskautumaan uudelleen km jälkeen. Näin olen ainakin kuullut :)

Tsemppiä kaikkiin kierron hetkiin jokaiselle.
Kevät on vallaton...
Jännä että toisilla (kuten minulle) kevät on raskainta aikaa, mehiläiset ja kukkaset ja itseä se ei koskekkaan.
Toiset osaavat sen kevätpuuhilla hälventää pienemmäksi tunteeksi.

Oletteko perehtyneet miten kirjallisuuteen
Ennen tutkimuksia, vai käyttääkö kaikki vain netin ihmeellistä maailmaa?
Lainasin toisenlainen tie -
Tahaton lapsuus, kriisi ja selviytyminen.
Se on osunnut ja uponnut muhun.
Löytyy niin paljon omia tuntemuksia ja toisenlaisia näkökulmia asiaan.

Kp 17 O+ tärähti tikulle melkein heti :happy:
Tänään mennään miehen kanssa hotelliin viettään parisuhde-aikaa kodin ulkopuolelle. Osasimpas ajoittaa hyvin.

Niksu; Hauskaa iltaa teille! Onpa kiva idea, pitäsköhän meidänkin kokeilla joskus? :)

Kiitos kirjavinkistä, kuulostaa hyvältä. En ole vielä perehtynyt mihinkään, paitsi tänne palstalle ja kerran tutkimuksissa käynyt. Kun ei tätä varmaan vielä lapsettomuudeksi lasketa. Ei ole tullut mieleenkään, että kun ei ole ketään kelle purkaa näitä asioita, apu voiskin löytyä kirjoista :happy:

Ite en oikein osaa sanoa vuodenajoista, onhan se kiva, että on lämmin ja valoisaa yms. Mutta kyllä mie koen olevani ihan yhtä surullinen ja masentunut lapsettomuudesta kaikkina vuodenaikoina.

Te,kekä olette käyneet vyöhyketerapiassa. Tuliko teille sit minkälaisia jälkioloja tai tiedättekö asiasta mitään?

Miulle hän ei sanonut muuta, kun että muista juoda paljon vettä ja pissa saattaa haista pahalle. Näin ei kuitenkaan ainakaan vielä oo käynyt. Eikä hoidon aikana kertonut löydöksistään tms.

Mutta. Munasarjojen ja kohdun aluetta särkee koko ajan ja etoo. Mitään muuta oiretta ei ole. Kuin menkat ja tulossa oleva vatsatauti yhtä aikaa :grin

Enni kp 7/30, yk 11

Niksulle hauskaa iltaa! :)

Vyöhyketerapia ollut täällä myös mielessä.. Mites onkos joku saanut miehen käymään? :)

Kovasti olitte kyselleet testien perään, ei vieläkään tilanne ratkennut vaikka apteekin testeillä tässä testannut.. Toki viime la-su oli jonkun näköistä tuhruttelua mutta ei vuodoksi asti tullut joten kai tässä samaa kiertoa vielä eletään.. Ens kuussa on sitten Naikkarilla ensikäynti! Mies kävi jo simppanäytteen antamassa, pystyykö tätä jotenkin Kannasta kattomaan aikasemmin?

Puhvis kp53/32-?

Kiitos. Syömässä ollaan käyty ja puhelinkin on ollut melkein koko ajan pannassa. Suosittelen jokaiselle joka kynnelle kykenee. On eri asia olla kotona kaksin kuin kodin ulkopuolella.
Puhumattakaan varsinkin jos on käytössä esim pelikortit ja toisen seura ilman älylaitteta suurimman osan ajasta.

Ole hyvä enni.
Nyt jatkan iltaa vailla stressiä ja nauttien vain oman miehen seurasta.

Takaisin