Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Enni, höh kyllä pitäisi alkaa painon hissuksiin putoamaan. Ootko lisännyt kasviksia ja veden juontia, entä syöthän tarpeeksi usein? Mun miehellä junnaa paino, jos ei muista syödä 3-4 tunnin välein vaan ahmii sitten pari kertaa päivässä.

Dolcetti, kävin etsimässä amh-arvoni omakannasta ja se oli vajaa vuosi sitten 28-vuotiaana 3,7.

Pientä menkkajuilintaa havaittavissa. Alkaisipa menkat jo huomenna niin voisin soittaa ivf-hoitajalle ;)

Minunkin tiedot uupuu, joten yritystä 4/2014, itselleni toinen toiveissa miehelleni ensimmäinen (jos nyt tulee koskaan onnistuu biologista lasta saada)

Olen viime ajat vain lueskellut teidän kirjoituksia, itsellä kun ei mtn "ilmoitettavaa" ole ennen lisäkokeita. Muutenkin kummatkin ollut aika apeana, pari paniikkikohtausta sekä itkukohtausta itse olen saanut. Mieshän ei näytä tunteitaan, puhuu kyllä jos utelen.
Hmm.. mies ehdotti että jos niitä siittiöitä ei häneltä löydy, kysyisi pikkuveljeltään jos hän luovuttaisi. Itseäni tuo "järjestely" ei kyllä innostaisi!

Pitkästä aikaa, selailin viestit viikonlopun aikana ja nyt en muista enää kenelle piti kirjoittaa :D

Ennille pahoittelut negasta ja pätkikselle kp 1. Vai muuttuiko Ennilläkin jo kp 1. Pahoittelut kuitenkin molemmille.

Tuosta painonpudotuksesta. Välillä voi olla että vaikka söisi kuinka terveellisesti, niin kroppa reagoi muutokseen hitaasti. Vaikuttavia tekijöitä voi olla esim. Stressi tai aineenvaihdunnan häiriöt. Toivotaan että Enni painosi alkaa pikkuhiljaa tippumaan. Mulla on myös sama projekti edessä. Oon vaan vähän heikosti toteuttanut ruokavalio muutoksia. Eli käytännössä en ollenkaan :D Salilla/jumpassa oon kyllä käynyt sen n. 4krt/vko.
Mulla on myös noin -10kg tavoitteena. Mulla riittäis -4kg että painoindeksi olisi "normaalipainoinen". Nyt on -2kg lähtenyt. Täytyy vähän nyt skarpata ton ruuan suhteen, oon niin perso kaikille herkuille ja niitä tulee syötyä kyllä useammin viikon aikana. Lueskelin just että jos syö fazerin sinisen pitäisi kävellä reippaasti n. 18km että se olisi kokonaan kulutettu :D Tainnut minulla jäädä vähän kilsoja kävelemättä.

Larissa, monessa tuotteessa on muuten piilosokeria ihan törkeesti. Naurattaa että jotain tuotteita mainostetaan "fitness" nimellä ja sitten niissä on sokeria 1/5 koko sisällöstä.

Toivotaan Larissa että täti tulee pian niin pääsette jatkamaan hoitoihin. Tai sitten toivotaan että rengas ei olisi toiminut ja täti ei tulisikaan piiiitkään aikaan ;)

Itselle menossa tylsä vaihe. Ovis ohitettu. Kp 11 folliultrassa 20mmx17mm folli. Nyt menossa kp 17. Ei muutakun odotellaan :)

Jennie kp 17/30-33 yritystä niin paljon ettei ees jaksa laskea ;)

Julianna, tavallaan ymmärrän miehesi ehdotuksen. Tällöin lapsi ehkä tuntuisi enemmän omalta (ja sukuun kuuluvalta) kuin jos käyttäisitte luovuttajaa. Toisaalta itse en varmaan hänen tilanteessaan osaisi olla ajattelematta tasaisin väliajoin että lapsi on veljen... Vaikeita asioita :/

Jennie, tsemppiä piinapäiviin! Mikä teillä muuten oli suunnitelma jos ei ala plussaa kuulua? Vai oliko niin että teidän tapauksessa rankemmat hoidot ei ole vaihtoehto..? Juu ja sitä sokeria tukitaan kyllä joka paikkaan!

Larissa; Juu vettä on mennyt aina tosi paljon. Ja ruokavälit on 3 tuntia. Jotenkin on sellainen tunne, että tässä on jotain mätää.. Koska ennen söin paljon huonommin sekä epäterveellisemmin ja liikuin paljon vähemmän, mutta olin hoikka. Laiha en ole koskaan ollutkaan.

Julianna; Tosi vaikea tilanne. Mie varmaan kallistuisin tuntemattomaan luovuttajaan, niin asia ei vaivaisi. Jos sellainen siis on mahdollista. Ihanaa kuitenkin, että mies on valmis tuollaisern lapsen saadakseen :) Moni voisi sanoa, että jos ei tule itestään, niin unohdetaan koko juttu. Varsinkin, jos vika on miehessä, hehän tunnetusti ei osaa niin käsitellä vaikeita asioita :rolleyes:

Jellis; Miun mielestä miun ruokavaliossa ei edes ollu mikään vikana. Miullakin riittäis joku 3 kg normaalipainoon, mutta en olisi siihen itse tyytyväinen :) pitääkö tässä ilmottautua johonkin laihdutus hommaan, että joku kertoo missä vika ja näin teet ja syöt :grin Ei se näköjään oikeesti olekaan niin helppoa.

Enni kp 1/30, yk 11

Enni, oiskohan aineenvaihdunnassa sitten jotain häikkää? Hankala tilanne :/ minä taas olen juuri sitä sorttia mitä itse sanoit olleesi ennen.

Jellis: pahoittelut itku oloon ja nega tulokseen. Muistan tunteen kun Vetää kyllä mielen matalaksi aina loppu kerrosta kun testit negaa. Ja itselläänki oli joskus ero kortti nostettu pöydälle lapsettomuuden takia. Se ei välttämättä ratkaise yhtään mitään, jospa ottaisitte toisenne voima halaukseen yrittäisitte rentoutua ja jatkaisitte yhdessä yrittämistä uusin voimin. Voimia. ♡♡♡

Pahoittelut muillekin negoista ja kp 1:stä. Halaus! ♡

Larissa: nyt pikaiset menkat sulle jotta pääset ivf aloittamaan. ♡ ja siitä plussaamaan.

Pätkis: hormooni toiminta voi muuttua ruokavalio muutoksen myötä ja kierto hakee nyt paikkansa ja tasoittuu kun pidät ruokavaliosta kiinni. :D älä vaan luovuta tahi sotke... Katso vähän aikaa mihin kierto asettuu ja jos ei asetu ni ota sitten apukeinot käyttöön. Jos hormooni tasapainossa tapahtuu koko aika muutoksia ni kiertoki pysyy sekavana kun ei tiedä miten pitäis toimia. Lisää odottelua mutta suosittelen itse... :D

Juliana: miten sun mies suhtautuu sun paniikki/itku kohtauksiin? Hyvin taitaa kuitenki mukana yrityksessä olla. En itsekään tiedä miten suhtautuisin asiaan jos mieheni veljeltä lainaksi siittiöitä ottaisi...

Jennie: sulla hyvän kokoiset follit ollut :D joten plussaa nyt sit vaan!!!!

On. Huomenna sokerirasitus koe. Tosin jos olisin tuon ajatellut huomiseksi ottaa jo aiemmin nii olisin varautunut kokeeseen ajoissa säätelemällä paremmin mitä syön. Nyt on tullut paripäivää humputeltua menemään vähän liian epäterveellisesti joten sokeritasapaino on varmaan sekaisin jo valmiiksi. Pitää kohta käydä syömässä vielä iltapala ettei tuu yli 12h paastoa. Huomenna siis jälleen pitkät 2h tk ssa :( luulenpa vaan että arvot heittää härän pyllyä jo paastossa ...

Murkku; mutkin voi lisätä listaan. Eli oman elämän sankaritar, yritystä 11/2014, yksi kkm, ensimmäinen lapsi toiveissa meillä.

Juliannalle voimia tilanteen selvittämiseen.

Larissa; En tiedä yhtään. Jatkan tätä dieettiä kuitenkin tän kuun, että on sitten todisteita tarpeeksi pitkältä ajalta, että ehtis alkaa toimia jos ois toimiakseen. Taidan huomenna käydä ostamassa jonkun puhdistuskuurin luontaistuotekaupasta, josko se auttais!

Lucky87: Noh, mies menee vähän ehk paniikkiin siitä, yrittää järkeillä miten voisi tilanteen hoitaa/ratkaista. Ei oo tehny tavallaan aloitetta siihen tilanteen ratkaisemiseen, mistä eilen hälle mainitsinkin että vois joskus tehdä jtn, sanoa vaikka "kyllä kaikki järjestyy". Insinööri kun tuo ukko on niin aina järkeilemällä mun tunne asioita ratkaisemassa. :D Esim. kun olen ollut viime aikoina aika yksinäinen, paljon vaan kotona kotitöitä hoitanut yms. No, miehen ratkaisu tähän mun tilanteeseen oli et sun kannattais opiskella tietokoneelta jtn, et siinä mulle muuta tekemistä. Njuu, mut eihän se sitä mun yksinäisyyttä poista totesin. No sit et juu juttele netis mensan tyyppien kans jtn tosi järkevää ja tieteellistä yms et siinä ainaki viisastuu. Huoh.. :D aina ei ymmärrä tuota miehen logiikkaa, vaik hyvää ain tarkoittaa kun yrittää mun ongelmia ratkoa.

Niin ja.. nyt kun mietin niin tuon mieheni on varmaan siksi niin vaikea itkua yms lohduttaa jne, kun hänen veli hirtti itsensä vuosia sitten ja mies oli se joka veljensä löyti hirttäytyneenä. Ehkä siksi hänen on vaikea reagoida toisen itkuun normaalisti lohduttaen, vaan aina heti yrittää ongelmaa ruveta ratkaisemaan.. Ehkä alitajunnassaan pelkää että jos se tunne ongelma ei heti ratkea, voi tapahtua kuten hänen veljelleenkin.. en tiiä

Jellis: rankkoja keskusteluja, toisaalta me käytiin vähän samanlaisia läpi ja se selkiytti mieliä molemmilla.

Pahoitteluja negoista muillekin

Larissa: toivottavasti pääsette pian aloittamaan

Muurahainen mut saa kanssa lisätä: eli Mekku, yritystä 01/2015, 2 km, mun neljäs miehen eka. 1x IVF

Julianna, ootte kyllä ikäviä kokenut... Voimia sinne. <3

On: tänään sitten se aukkari edessä. Onneksi mies lähtee mukaan. Mulla se tosiaan oli viimeksi niin kivulias kokemus, etten pystynyt yli tuntiin edes istumaan tutkimuksen jälkeen, saati autoa ajamaan.
Eilen iski taas paskat fiilikset illalla ja aloin pohtia miksi tämän pitää olla meille näin vaikeaa, miksi joudun jo toistamiseen menemään tuohon todella kivuliaaseen tilanteeseen... Sitten olen tietoisesti vältellyt plussanneiden kirjoituksia, niin eilen ajattelin, että olen niin vahva, että pystyn lukemaan niitä. No itkuhan siitä tuli, kun aloin miettimään, että koska minä saan kertoa tuleville isovanhemmille uutisen ja koska minä saan kuvata mahaani kun se kasvaa... Olen kuullut että toisen raskauden kohdalla maha tulee nopeammin esille, pitääköhän tämä paikkaansa?
Näitten itkujen jälkeen kävin vielä lukemassa yhden lapsettomuusblogin, jossa ei mikään hoito tuottanut toivottua tulosta, siis tähän asti tehdyistä hoidoista...
Sitäkin sitten itkeskelin. No sen jälkeen aloin pohtimaan miten minä reagoin tämän päiväseen ja miten mies reagoi... Nukkumaan kun yritin käydä päätä särki niin paljon, et oli haettava särkylääke. Että pientä jännitystä ilmassa tämän päiväsestä operaatiosta...

Muurahainen kp 9/31, yk 27

Tsemppiä murkku päivään <3 voi kun ei sattuis niin kun viimeks ja putket ois hienosti auki. Ja vielä toivottu tulos tähän kiertoon, voi kun <3

Hyvin se menee murkku! Ihan varmasti! Odotan kovasti miten aukkari sinulle vaikuttaa kun itsekin sitä tuohon kesään viimeistään olen ajatellut, ellei mitään tapahdu sitä ennen!
Kuulin eilen pitkästä aikaa vanhasta ystävästä ja hän ilmoitti, että LA on viikon päästä. Yllätin itseni täysin kun olin oikeasti todella iloinen ja onnellinen hänen puolestaan !Nyt kun viime aikoina en ole aidosti pystynyt olemaan iloinen muiden vauva vatsoista. Pieni katkeruus tuli kun kuulin että oli tärpännyt yk1, mutta ei poistanut iloa hänen vauvastaan. Hyvä minä :flower

Kp2 - uutta tuulta purjeisiin!

Muurahainen; Tsemppiä tutkimukseen :smiley-angelic003 Toivotaan, että tää on viimeinen kerta, kun joudut siihen menemään!

On; Miulla joku ihme loppukiri alkanut! :grin Oon etsinyt netistä tietoja vaikka mistä lapsettomuusasioista ja -hoidoista. Meidän kaupungissa ei näköjään lapsettomuushoitopaikkoja ole. Että oon sitten valmis, kun se aika koittaa. Aion kokeilla tän ruokavalion lisäks myös vyöhyketerapiaa, kuten jo kerroin. Oon lukenut paljon ns poppaskonsteista, että olisko vielä jotain kokeilemista.
Ihme, ettei masentanut pahemmin kuin eilisen.

Enni kp 2/30, yk 11

Takaisin