Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Hyvä juttu Muurahainen! Se varmasti helpottaa jatkossa, että paperit on etukäteen hankittu asiasta. En miekään muista ootko pahoitellut, kiitos siis kuitenkin :happy: Anteeksi siule, kun en siun juttuihin kommentoinut mitään, en vielä ole tutustunut noihin asioihin, niin en tiedä mistä puhutaan :oops:

Enni, eipä haittaa. Mullekkin oli vielä hetki sitten esim. IVF jutskat iha utopiaa, nyt oon taas hieman viisaampi, kun sitäkin korttia tänään vilauteltiin. Eipä näihin hoitomuotoihin oikein pääse sisälle, ennen kuin omalle kohdalle sattuu, tosin toivottavasti ei satu kovin monelle, mutta onneksi näitä keinoja on kuitenkin... :)

Mimmu, sellainen kävi omassakin mielessä et niin vois toimia.. Mut miksihän lääkärit määrää niitä kuitenki joka kiertoon.. Eikö se lääkkeen vaikutus/määrä sit kasva vähän joka kierrossa...??

MaKa, clomien kanssa pitäisi olla myös joka kierrossa ultra mutta aika harva lääkäri niitä kuitenkaan tekee. Helpommalla pääsee, kun antaa reseptin käteen ja sanoo, että nähdään puolen vuoden päästä. Siksi myös monikkoraskauksien mahdollisuus kasvaa.

Mä söin yhdessä välikierrossa ihan omatoimisesti clomeja ja ultrassa sitten huomattiin, että viisi follia oli puhkeamassa. Tuli seksikielto.

Niin ja muuten toinen mihin clomit vaikuttaa on limakalvo. Jos käyttää joka kierrossa niin limakalvo on pian huonossa hapessa eli liian ohut.

Mimmu, millon teidän inssi on? Mitä muuten sinne kuuluu? Onko kevät jo pitkällä?
Muoks. Onko toi gonal vastaava lääke kuin puregon? Onko niissä jotain eroa?

Ens kiertoon on vissiin eka inssi. Gonal vaihdettiin tosiaan nyt Femaraan ja huomenna on ultra.

Ei tänne oikein mitään, en jaksa enään uskoa enkä toivoa. Yk 30 vetää hiljaiseksi. Mutta juu, kevät on pitkällä. Ihan vihreää ja monena päivänä ollut jo yli +20 astetta lämmintä. :)

Muoks. Mä en tunne puregonia, joten en tiedä

Mimmu, Voi kumpa Femara toisi plussan ja inssiin ei teidän tarttis mennä. :) +20, oon ihan kade! Täällä just ja just päästään +10 rajaan. No onneksi kohta täälläkin on lämmintä.
Jos yhtään lohduttaa, tosin en tie miksi lohduttaisi, näissä tilanteissa ei oikein enää mikään lohduta, mutta siis esikoista kun yritin tulin luomuna raskaaksi yk 33, silloinkaan ei tosiaan tiedetty missä vika, muuta kuin toinen putkista oli tukkeessa... Kohtahan tuo yk 30 täyttyy täälläkin, enää kolme kiertoa vaan. On kyllä ihan tyhmää että toisten pitää tarpoa pitkä ja ikävä tie oman onnen eteen ja toiset hiukan hyppää polulle ja poks, oho raskaana ollaan... No tasan ei mee nallekarkit, mut jos nyt edes muutaman sais. :)

Mäkin yleensä uteluihin sanon että ollaan lapsettomuushoidoissa.

Äärettömän vähäistä tuhrua tullu lauantaista lähtien. Päätä särkenyt enemmän tai vähemmän 3 päivää, ny tekee myös pahaa.... menkkojen pitäis alkaa loppuviikosta.

Julianna, mä en osaa lohduttaa ketään muuta ku omaa lasta, eli voi olla osin luonteenpiirre tai kasvatuksesta kiinni, toki myös kokemukset vaikuttaa.

Mimmu, ihan liian pitkään on teilläkin jo takana pikkukakkosen yritystä :( Mutta jospa inssi tehoaisi! Ja ihana ilma siellä! :) täällä on vielä aika harmaata, mutta kyllä se kesä tännekin tulee :)

Diabolicat, toivotaan että menkat ei ala :) sielläkin päänsärkyä? Onko sulla usein? Mullakin on ollut jo on/off viikon :/

Hihii mies lähti mukaan mun remppa-intoiluun :D Tällä viikolla aloitetaan eteisen remppaa ;) Hyvään käyttöön menee ulkomaanmatkaan säästetyt rahat eli remppaan ja ivf-lääkkeisiin :D

Larissa kp 26 taukokiertoa, menkkoja ootellessa

Muokattu viimeksi:
Pätkis, ei tuo lastensaanti ole itsestä kiinni edes nuoremmalla iällä. Mie olin 18v kun annettiin vauvan tulla, eipä kuulunut pariin vuoteen. Meillä ei mitään kunnon ongelmia varsinaisesti ollut, simpat hyvät, ei pcosta tai endoa, aukkarissa putket auki. Ainoastaan pien hyvälaatuinen kasvain joka ilmeisesti saattaa estää alkion kiinnittyminen sekä hormonitasapaino päin männikköä (en kuulemma voi ovuloida ollenkaan niillä arvoilla).
Toki nuorilla on aikaa yrittää ennenku ikä tulee vastaan, mutta kyllä se lapsettomuus silti todella rankkaa on.
Tsemppiä sinne, toivottavasti pian tärppää.

Murkku, mahtavaa kun aukkari ei ollut niin kivulias kun viimeksi. Toivottavasti tulisi nyt putkienrassaus -plussa ennen pistoksia ja perusteellisia simppojen tutkimisia! :)

Mimmu, toivotaan ettette inssiin joudu, vaan plussaatte nyt uudella lääkkellä! :)

Enni, mie vastasin myös uteluihin ett katsellaan kun hoidot alkaa, lapsia kun ei tehdä vaan saadaan.
Rasittavia nuo utelijat, tuskin itse ovat lapsettomuudesta kärsineet kun kehtaavat tulla niin suoraan kysymään.. Tsemppiä!

Murkku, ei se ehkä juu tässä vaiheessa lohduta mutta kiitos kuitenkin kauniista sanoistasi :) Hurjan pitkä on ollut jo teidänkin tie. Mun mies on ollut siksikin haluton lähtemään hoitoihin, koska meidän kaikki kolme plussaa on tulleet luomuna. Kyllähän mullakin on kaikki veriarvot paremmat kuin monella kolmekymppisellä ja silti homma vaan kusee.

Mä kävin aamulla folliultrassa. Jäi vähän epäselväksi montako siellä oli mutta pregnylin pistän ihan just kohta. Kinnitin huomiota follin kummalliseen muotoon, kun se näytti ihan pavulta mutta lääkäri sanoi sen johtuvan vieressä olevasta follista, joka painaa toista hassun malliseksi. Eli olisko sitten ollut kaksi. Ihan sama, yksi ainakin 19,2 mm ja limakalvo jo 10 mm. Folli oli hassusti vasurissa, joka siis normisti ei mulla ole juurikaan toiminut.

Samalla suunniteltiin inssiä ens kirtoon. Otin ens kierron ferarat mukaan ja seuraava ultra taas kp 8-9 ja jos samallalailla folli kasvaa niin siitä sitten seuraavana päivänä inssi. Jos olisi ollut tähän kiertoon niin inssi olisi ollut huomenna. Ultraukseen pitää ottaa siis mies mukaan niin voidaan sopia kaikesta. Jos sattuu huonosti viikonlopulle niin hätätapauksessa voidaan tehdä myös inssi sitten viikonloppunakin mutta tokikin mielummin normisti viikolla.

Mimmu, hyvältä kuulostaa siellä, tosin toivottavasti tässä kierrossa jo pikkuinen mukaan lähtee ja inssit vaan jää suunnitelmiksi. :)

Larissa, ompa mukavaa, että mies innostui myös remontoinnista! :) mukavampi yhdessä suunnitella ja tehdä :)

Mimmu, onnea tähän kiertoon! Ja jos ei nyt tärppää niin kuulostaa kyllä tosi hyvältä että siellä onnistuu tarvittaessa inssi viikonloppunakin :)

Murkku, joo olen ihan fiiliksissä :grin Täällä teen listaa ja laskelmia että mitä kaikkea täytyy hakea ja mitä se tulee maksamaan. Ja en kyllä kovin pitkälle remppaa yksin saisi tehtyä eli hyvä että mies innostui asiasta myös :grin

Huoh, että ärsyttää tämä jo viikon kestänyt päänsärky. Aina aamulla herään siihen ja ei tunnun särkylääkekään auttavan kuin parin tunnin viivellä... Ihan epänormaalia mulle, yleensä ei ole ikinä pää kipeä. Syytän rengasta ja toivon että tämä hedari loppuu kun menkat alkaa. Mikähän tossa renkaassa voisi tämän aiheuttaa..? Onneksi pääsin siitä eroon! Paras apu näyttää olevan kylmä geelipussi.

Tauolta huutelee Larissalle, ehkäisyrengas aiheuttaa migreeniä joillekin. Mun muutamalla kaverilla on ilmennyt tosi pahaa migreeniä, vaikka aiemmin ei oo ollu, ja heti lääkäri käski lopettaa koska siitä kuulemma ois voinu tulla jotain tosi vakavaa

Ja ilmoitan samalla, multa otettiin viime pe kilppari arvot ja TSH oli viimeinkin 2.29! Oon niin fiiliksissä! lapsettomuus lääkäri sano mulle siis et pitää olla alle 2.6. Eikä oo ennen ollut !

Plussia plussia! <3

Ilpuri, jee! Onnea hyvistä kilppariarvoista :) Ei tämä pääkipu ihan migreenin tasoista onneksi ole. Mutta kumma, että nyt rengas aiheuttaa tätä mutta silloin aiemmin (ennen lapsen yritystä) ei. No, kai kropan suhtautuminen hormooneihin muuttuu ajan kanssa.

Wow, Ilpuri! Mulla saatiin 2,2:een ennen plussaa, ja nyt kun oon ottanut pikkuisen vahvemman annoksen niin oli viimeksi 1,7.
Onnea matkaan!!
Larissa, se taitaa juurikin se hormonien heittely aiheuttaa sitä päänsärkyä. Mulla migreenitaipumusta, ja kovan hormonikorvaushoidon aloittaminen IVFn vuoksi on usein aiheuttanut päänkivistystä.
Plussatuulia kaikille :)

Ilpuri, onnea mahtavista kilpparituloksista! Uskon ett nyt teilläkin on jo huomattavasti parempi mahis plussaan kun ei oo enää kilppariarvot haittaamassa! :)

Larissa, remppaaminen on niin ihanaa kun saa jotain uutta kotiin ja siitä saa kummasti lisäenergiaa! :)
Toivottavasti päänsärky helpottaa menkkojen alettua, toi päänsärky on tosi ikävää :(

Mimmu, hienot follit ja limis siulla, toivottavasti toisivat plussan jo ennen inssiä! :)

Katjusha, voi jee millaiset päänkivistykset sitten alkaa kun alkaa sumut ja piikittelyt... Sitä hauskuutta odotellessa :D

Meniköhän mun kroppa sekaisin tosta renkaasta.. Ensin on veristä tuhrua sekä menkkamaista vihlontaa renkaan aikana, nyt kun jätin renkaan pois niin ei ole menkkaoloja eikä edes sitä tuhrua, pelkkää kirkasta limaa. Kerrankin kun menkat saisi alkaa oikein luvan kanssa niin sitten niitä saa ootella :D Jospa ne tänään tai huomenna suvaitsisi alkaa.

Juu eihän se nuori ikä mikään hedelmällisyyden takuu ole. Mutta siinä mielessä vain että on enemmän aikaa yrittää.

Itselläni on ainakin nyt tosi kova kiire ja se aiheuttaa stressiä. Kun tietää että ikää tulee kokoajan lisää ja ikäerot sisaruksiin on nyt jo ihan tarpeeksi isot.

On: kuukautiset vissiin loppumaan päin, tiputtelee enää. Nämä kuukautiset oli runsaammat. Vähän enemmän siihen suuntaan mitä mulla yleensä on ollut ennen pillereitä. Tiedä onko hyvä vai huono asia. Ehkä vuoto oli runsaampaa kun keltarauhasta ei ollut... Josko nyt tulis normaali kierto...

Pätkis kp 3

Takaisin