Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Larissa; Ei jotenkin ole ollut mitään kerrottavaa niin kirjoittelu on jäänyt vähemmmälle. Kuulin mahdollisia vauvauutisia lähipiiristä taas, masentaa todella paljon. Meidän suvussa on vain pieni määrä nuoria ja vain myö enää lapsettomia.

Enni :( voimia sinne <3 tuntuu, että täälläkin vaan kaikki muut joko elää vauva-arkea tai pyörii kylällä mahat pystyssä... Täällä ketjussa taitaa monella olla odottava fiilis kun ei tapahdu juuri nyt mitään. Siksi kai keskustelu on vähän hiljentynyt.

Pätkis, toivotaan että lääkäri ois väärässä ;) onko sulla selkeät ovisoireet, limat yms? Ne on enstrogeenin aiheuttamia osittain. Onko se vilkkuva digitesti joka mittaa myös estrogeenin?

Mäkään en ole jaksanut kirjoitella, kun ei tähän aiheeseen ole enää oikein mitään sanottavaa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Larissa; Kiitos. Siule myös :Heartred Siulla alkaa kohta hoidot, jännät paikat :happy: Toivottavasti tärppää pian, olisit sen ansainnut!

Larissa, se tuli tiiviisti ja selkeästi :D tsemppiä nyt sit :)

Kevät on vaikeaa aikaa monelle. Itestä on ainakin tuntunut, et vaatteet kun vähenee niin alkaa masuja paljastumaan ja vaunuilijoita näkyy enemmän ja se on tuonu itelle sen pettymyksen tunteen.
Nyt en tiedä oikeen miltä on tuntunu, kun ei tunnu yhtään et olisin raskaana (siis jos ei huonoa oloa ja väsymystä lasketa) mut siis niin ehkä on jotenkin kevyempi olo kun esim vuosi sitten. Mietin myös et jos joku olis mulle vuonna 2012 sanonut et menee 3,5vuotta ennen kun tuut raskaaksi olis varmasti ollut helpompaa suhtautua lapsettomuuteen. Pahinta ihan varmasti oli se ettei tiennyt tulenko ikinä vai viekö se monen monta vuotta.
Niin siis yritän sanoa et tällä hetkellä se 3,5v ei tunnu niin paljolta, vaikka se onkin, mut sen vaan kun olis tiennyt niin ei olisi tarvinnut itkeä niin usein.

Tsemppiä kaikille<3 mä uskon et suurin osa täällä saa oman pienen vaikka se veisikin kauemmin kuin naapurin parilla. <3
+++++++++++puuuuhhh!++++++++

Enni, kiitos :) plussatuulia sinnekin :)

Mymmelisti, hyvä jos selvensi ;) nauti olostasi oikein täysin rinnoin! Olet sen ansainnut! Ja laita kuvaa mun masu alkaa näkyä <3

Mulla on kyllä jotenkin hyvä ja toiveikas fiilis kaiken suhteen elämässä. Kevät ja kesä tulee, hoidot etenee, parisuhde kukoistaa ja uudessa työssä on kivaa :) ei edes huoleta se, että sopimus on nyt vaan elokuun loppuun. Jotenkin on sellainen fiilis että kaikki asiat kyllä järjestyy. Vasta 3 pv olen ollut uudessa työssä ja olen saanut paljon hyvää palautetta :) kuulemma jos jatkan samaan malliin niin mahdollisuus on saada pysyvä työpaikka :)

Larissa, ovisoireet on olleet aika kateissa sen jälkeen kun lopetin e-pillerit. Oikeastaan kaksi viimeistä kiertoa ovat olleet vasta sellaiset että on ollut selkeät limat, halut huipussaan jne. Vatsan nippailuja mulla ei ole oikeastaan ollut koskaan oviksen yhteydessä. Enkä oikein niihin ole nyt kiinnittänyt huomiota koska mulla on muutenkin helposti ärtyvä vatsa joten monet nippailut onkin ollu suolistoperäisiä.

Juu tämä on se cb:n kaksoishormoni testi joka mittaa myös estrogeenin. Luulis että estrogeeniä olis kun kerta tuo testi näytti mulle vilkkunaamaa eilisestä(kp9) lähtien. kp8 oli vielä tyhjä pallukka... :)

Larissa yritän kyllä nauttia :) <3 mulle lääkärit puhunut et kohtu on taaksepäin kääntynyt niin odotan kyllä et jääkö masu piiloon pitkäksi aikaa vai saanko jo kesällä esitellä ja "lällätellä" muille :D
Turvotus oli pahimmillaan viikolla 5 ja vieläkin jonkin verran turvottaa. Ehkä kun tästä turvotuksesta pääsen niin jonkin verran olis masua näkyvissä :)

Tota keväistä iloa jaa muillekkin :)
Hymy tarttuu! <3

Pätkis, ehkä sulla on vasta nyt estrogeeni alkanut normalisoitumaan? :)

Mymmelisti, toivottavasti pääset kesällä masua esittelemään ;) mulla on kuulemma kans kohtu kallistunut taakse päin.

Heippa!

En olekaan tähän keskusteluun koskaan kirjoitellut. Olisiko täällä ketään kohtalotovereita jolla on todettu korkea fsh ja matala amh? Sain eilen semmoisen tuomion ettei moisilla fsh luvuilla pitäisi tulla edes enää kuukautisia. Kuitenkin löysin jopa ovulaation samasta kierrosta josta arvo otettiin. Lääkäri oli hämmentynyt ja niin olen minäkin. Laittoi uusiin verikokeisiin, mutta ihme pitäisi tapahtua, että olisi edes lähelläkään normaalia. Ivf-hoitoihin oli tarkoitus pyrkiä, mutta taitaa jäädä näillä lukemilla vain haaveeksi :smiley-angry017

Taustalla endo (leikattu -11), pari ivf-hoitoa 8/11& 2/12 laihoin tuloksin. Luomu plussa josta lapsi 3/13. Kakkosen yritystä 8/13 josta plussa 8/14 päättyen kuitenkin keskenmenoon. Sen jälkeen ei mitään, nyt hakeuduttiin hoitoon, mutta sen onnistuminen näyttää nyt erittäin epätodennäköiseltä.
Suoraa sanottuna masentaa aika lailla. Ikää kuitenkin vasta 29 ja nyt jo näyttäisi, että munasarjat ovat hiipuneet. En oikein tiennyt mihin olisin tästä kirjoittanut.

Moi Miii ja tervetuloa ketjuun! Mulla on kans endo ja ollaan samanikäisiä, mutta mun amh- ja fsh-arvot on hyvät, luomuplussaa ei ole silti kuulut. Eka ivf alkaa ensi kuussa. Tsemppiä sinulle ja toivottavasti saat selvyyttä tilanteeseen sekä tietysti pikku kakkosen alulle <3

Hei Miii, tervetuloa keskustelemaan. Mikä sinun AMH-arvosi on? Oliko sitä mitattu aiemmin?

Hei Mii, tervetuloa joukkoon turisemaan. :) haluatko, että lisään sut etusivun listalle, jos haluat laitatko tietosi mulle. :)

On: tulipahan taas pissittyä.
ImageUploadedByVau Foorumi1460114895.168469.jpg

Ja nyt ne Luckyn lasit tuli tännekkin, tosin eiköhän tuo hailura oo taas vaan viivanpaikka. :D

Muurahainen dpo 13, yk 26

Kiitos Larissa. Multa on endo-leikkauksen yhteydessä poistettu massaa raa'alla kädellä molemmista munasarjoissa, sanoivatkin leikkauksen jälkeen etten edes raskaudu luomusti. Onneksi olivat sentään siinä väärässä. Nyt vain on semmoinen tilanne ettei raskautuminen taida olla enää edes ivf-hoidolla mahdollista :sad015

Onko kenelläkään tietoa mikä on kunnallisella puolella fsh-arvon raja, että ottavat vielä hoitoon? Netistä en löytänyt fakta tietoa mistään, vain arvuutteluja arvojen 15-20 väliltä. Google pitäisi kieltää multa nyt. Lääkärikään ei oikein sanonut mitään mihinkään enkä siinä shokissa tietenkään tajunnut mitään edes kysellä. Uudet verikokeetkin on varmaan vasta kuukauden päästä ja sitten tuloksiakin pitää odotella parisen viikkoa, tuskaa Tämä epätietoisuus.

Hei Miii. No onhan tuo AMH-arvosi todellakin kamalan pieni sinun ikäisellesi. Minun AMH-arvoni on 0.8, mutta olenkin sinua kymmenen vuotta vanhempi. Toisaalta sinä olet vielä niin nuori, että niiden munasolujen laatu, joita vielä löytyy, on mitä todennäköisemmin erinomainen (toisin kuin minulla ensimmäisen IVF:n perusteella). Onko teillä mitään mahdollisuutta hakeutua yksityiselle, jossa pääsisitte hoitoihin nopeasti?

IVF-vasteesi, eli se kuinka munasarjasi reagoivat follikkeleja stimuloivaan hormoniin, on tietysti paljon huonompi kuin normaalin AMH-arvon omaavilla. Mutta ei se tarvitse kuin sen yhden hyvän munasolun!

Kerroit, että aiemmissa IVF-hoidoissa oli laihat tulokset. Mitä sillä tarkoitit? Muistatko kuinka monta munasolua sinulta saatiin kerättyä, miten ne hedelmöityivät ja saatiinko mitään siirrettäväksi asti?

Dolcetti, voimia uuteen kiertoon. Ihanaa jos mies jaksaa tsempata vaikka itsellä olisi mieli maassa. Todella ikävää, ettei edellinen hoitokierros tuottanut tulosta. :( Mutta uusi kierros on uusi mahdollisuus! Plussatuulia!!

Enni, tsemppiä oloihin. Uskon plussan löytävä sinne tuota pikaa!

Larissa, sulla on niin upean mahtavan ihailtava asenne. Ja tuo positiivisuus!! Vau. Kyllä niiiiin varmasti se plussa on jo matkalla teidän luo. :) Ja oot niin guru siellä töissä, niin ku jo aikasemminkin sanoin. :)

Mymmelisti, tiedän, että oman raskauden sulatteluun menee aikaa ja sen varmuuden ja nautinnon löytäminen voi olla yllättävän vaikeaa! Mutta kyllä se ihana masu sieltä punkee esiin jonain päivänä ja jospa vaikka sen mukana vanhat katkeruudet (tai miksi niitä lukuisia itkuja ja pettymyksiä haluaakaan kutsua) varisevat vähitellen pois. Nyt, nauti! <3 :) Olet todella onnesi ansainnut. :)

Dolcetti, en tarkkaan enää muista mutta ensimmäisestä IVF-hoidosta taidettiin saada 5 tai 6 joista 2 hedelmöittyi ja molemmat siirrettiin. Toisella hoitokerralla saatiin vähemmän (oisko ollu 3 tai 4) ja ainoastaan yksi hedelmöittyi eikä sen laatukaan ollut kuulemma paras mahdollinen mutta siirsivät sen kuitenkin. Jonkin verran kuulemma AMH-arvoon vaikuttaa endo leikkaus, sitä kuinka paljon ei lääkäri kertonut. Sanoi vain, että normaalisti tämän ikäisellä arvo on 1-2 jos munasarjoja ei ole ronkittu. Jos olen oikein ymmärtänyt niin FSH- arvoni on niin korkea ettei hoidon mahdollisuutta ole enää kunnallisella eikä yksityisellä puolella. Eikä meillä kyllä ole valitettavasti varaakaan mennä yksityiselle :(

Takaisin