Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Oon ihan samaa mieltä että jos kissa sais ihmiset raskaaksi, niitä käytettäis virallisena hoitona. Sen verran on mullakin noita elukoita hankittuna ettei se muuhun keskittyminen mun ovulaatiota paranna. Noita tutuntutuntuttuja tulee aina raskaaksi, ja ne varmaan olis tulleet raskaaksi ilman sitä kissaakin. Mut hyvä jos se jollain on auttanut.

Ja noi greippimehut ja vehnikset ja geleet ja kiinnittymispunkut varmasti antaa itselle sellasta hallinnan tunnetta hallitsemattomassa tilanteessa, että itse tekee aktiivisesti jotain asian eteen. Se onko niillä mitään varsinaista apua ja se, että joku plussasi siinä kierrossa kun söi yk8 jotain ylimääräistä lienee vain onnellista sattumaa. Jos jossain on vikaa joka estää raskauden, se ei parane mehulla tai kissalla vaan lääketieteellä tai sitten ei silläkään. Mutta niinku sanoin, ne antoi itsellekin tunteen että itse toimimalla parannan mahdollisesti jotain, jota ei kuitenkaan mehulla tai öljyllä paranneta..

Muokattu viimeksi:
Pakko nyt kysellä teiltä viisailta... Mulla ei oo lämmöt noussu ovulaation jälkeen yhtään. Tarkoittaako se automaattisesti ettei raskaus ole voinut alkaa? Olen vasta pari kk seuraillut lämpöä ja ne on oviksen jälkeen hienoisesti noussut... Testasin siis ovulaation digitestillä kp 18. Olin silloin kuumeessa, enkä tiedä normilämpöä tuolta ajankohdalta. Nyt menossa sitten kp 30/32. Noi matalat lämmöt ankeuttaa fiilistä ja eilen tihrustelin itkua varmaan viisi kertaa :sad001 on tää niin prkl vaikeeta...

OES, ei kai ihan noin suoraviivaisesti voida sanoa. Mutta olen lueskellut paljonkin aiheeseen liittyvää, ja joissain lähteissä sanotaan että lämmönnousu kuuluu raskautumiseen. Että periaatteessa pitäisi olla vähän tai enemmän kohonnut lämpö. Mutta voi tulla myös mittavirheitä tai jokin muu asia joka pitää lämmöt alhaalla, omasta mielestäni. Runsas keltarauhashormoni ja sitä kautta lämmön kohollaolo kuukautisten eräpäivän aikaan voisi olla hyvä merkki.

Oma napailua:
Kirjoitinkin jo sunnuntaina, kun ihmettelin miksi kierto jäi kp25/28. Itsellä siis ollut aiemmin välillä tuhnua (rusehtavaa limaista) 3-4pv ennen tätiä. Viime pe peuhaamisen jälkeen mies huomasi että olin vähän vuotanut. No, su valahti heti aamusta ihan punaista vuotoa ja paljon, niinkuin menkat yleensä alkaa. Njuu, tänään ne sitten jo loppuivat.
Mitähän tää kroppa taas sekoilee!
Kp2/28 tai 27/28, tiedä tuota. Yk24, just tuli 2v yrittämistä täyteen.. turhautunut olo!

Ku vois edes hetkeks sammuttaa ne omat ajatukset. Ettei jatkuvasti miettis että mitäköhän mä vielä voisin tehdä. Kokoajan sitä yrittää etsiä jotain tietoa. Välillä sitä sitte löytääkin jotain ja sitten voikin ruveta murehtimaan että voisko olla pco:ta vai onko ennenaikaiset vaihdevuodet.
Niitä mä pelkään. Äidilläni todettiin ennenaikaiset vaihdevuodet jo siinä 36-37 ikäisenä. Varmaan alkanut jo aikaisemminkin mutta tuossa vaiheessa vissiin oli kuukautiset jääny pois kokonaan.
Jotkut sanoo ettei tuollainen oo perinnöllistä mutta mistä noita tietää...

Julianna, toi kuulostaa valitettavan tutulta :sad001 itse olen kärsinyt tuollaisista vuodoista koko yritysajan ja nyt sen syyksi selvisi endo. Välillä tiputtelu alkaa vasta dpo 10, joskus se alkaa verisenä vuotona heti oviksesta alkaen. Ihan paskaa sanon minä! :mad: Mulle on lugesteron auttanut pitämään vuotelun pois, mutta raskautumaan se ei ole auttanut.

Jellis, AAMEN! Noin se asia on munkin mielestä! :wink

Pätkis, kyllä se on mun mielestä jonkin verran perinnöllistä, että milloin vaihdevuodet alkaa. Kyllä ne kysyy polillakin alkututkimuksissa, että onko äidillä tai siskolla alkanut vaihdevuodet aikaisin. Jos verikokeessa joskus haluat asiaa tarkistaa niin pyydä ottamaan AMH eli antimüllerhormoni, joka kertoo munasarjojen munasoluresevistä. Se antaa osviittaa, että onko munasoluja minkä verran jäljellä. Ps. täällä on vähän huono kysellä apuja omaan tilaanteeseen, jos vastaukset ei ole "riittäviä"... Sanon tämän siis kaikella rakkaudella <3 Kaikilla täällä on sama tilanne ja yritetään toisiamme tsempata, mutta kyllä se vähän latistaa tunnelmaa, jos pyydetään neuvoja ja sitten ne lytätään... Anteeksi jos pahoitan mielesi, mutta tältä musta tuntuu.

OES, jos et tiedä normaalilämpöäsi ennen ovista (kun olit kuumeessa) niin sinuna en liikaa olisi huolissaan niistä matalista lämmöistä. Lämmönnousu saattaa olla niinkin pieni kuin 0,25 astetta oviksen jälkeen. Eli ota rennosti ja lopeta lämpöjen mittailu tässä kierrossa :wink

Jee eka työpäivä meni hyvin vaikka itse sanonkin :grin

Muokattu viimeksi:
Mulla oli pätkis vuosi sitten toi vaihe.. Sittemmin rauhoittunut. Nyt ei enää jaksa ja oon ymmärtänyt ettei "ole omissa käsissä" eli ei noi vippaskonstit mua auta. Edes henkisesti enää. Kyllä se ajan kanssa sullakin helpottuu, joko tuut raskaaksi tai et jaksa enää riehua asian kanssa.

Nää asiat on ihan uusia/vieraita mulle joten siksi kyselen ja kyseenalaistan asioita. Kun ei ole kokemusta muuta kuin sen mitä täältä ja netistä lukee. Ei tarkoitus olla tympeä ja negatiivinen. Mulla on nyt vissiin joku vaihe kun tää ottaa koville. Pitää koittaa suunnata hetkeksi ajatukset muualle, rentoutua ja nauttia elämästä. :)

Pätkis, tsemppihalaus sinne! Nämä fiilikset tulee ja menee. Välillä vaan ottaa niin koville! Pahimpina aikoina olen pitänyt taukoa täältä foorumiltakin niin on pysynyt ajatukset paremmin muissa kuvioissa. Mites muuten, oletteko ajatellut tutkimuksiin lähteä? Sulla on kuitenkin ikää yli 30 niin saattaisitte päästä jo tutkimuksiin julkiselle alle vuoden yrityksen jälkeenkin

En mä pätkis ainakaan ottanut sua minään tympeänä!! Kaikenlaiset ajatukset kuuluu tähän touhuun mutta kun pari vuotta tulee pian mullakin täyteen, alkaa olla aika kypsä ja jalat maassa kaiken kanssa :) foorumitauko voi auttaa tai sit käy tutkituttamassa itsesi ja miehesi jotta löytyy mahdollinen korjauskohde. En nyt muista ulkoa paljon oli yritystä, mutta edelleen se vuosi on ihan normaalia..

Kiitos tsempeistä!:) eiköhän tämä tästä..
Mies ei ainakaan vielä halua lähteä tutkimuksiin. Haluaa katsoa tämän vuoden loppuun josko onnistutaan ihan luonnollisesti. Mä vaan oon aika malttamaton ja varasin kesäkuulle ajan yksityiselle gynelle. Katotaan jatko sitte sen perusteella mitä sielä gynellä selviää.

Keskiviikkona toivottavasti saan lähetteen kilpparikokeisiin ja vois varmaan hemoglobiininkin ottaa.

Heinäkuusta 2015 yritetty. Mutta onhan tuohon mukaan mahtunut epäonnistuneitakin kiertoja. Eli ei talletuksia oviksen aikaan..

Voihan kehveli.. oon iha turvoksissa oleva pallo ja menkat alkaa varmaan just huomenna siellä polilla. Mut ehkei oo mtn syytä ultrata, ni alkakoon vaan. Mukavaa vaihtelua nämä lyhyemmät kierrot on! :)

Jänskättää huominen, vaik tiedänki mitä siellä tapahtuu. Tenttaan kyllä myös lyhyestä ivf-kaavasta.

Hileinen kp 25/ehkä 27 viime kierron malliin

Pisama kysyi oliko jotain nippailuja, no oli ja ei. Sanotaan niin, että sen reilun vuoden yrittämisen aikana yli puolessa kierroista oli mielestäni "epätavallisia" tuntemuksia kohdun seudulla. Tärppikierrossa en huomannut mitään epätavallisen epätavallista. :p

Pätkis, joskus noi masistunteet vaan tulee ja pakko nekin on elää läpi. Mulla tuli pahin masennusvaihe reilun puolen vuoden yrityksen jälkeen. Voimia sinne, ei kaipuuta ole helppo tai aina ylipäätään mahdollista unohtaa.

Jennie, toivottavasti letrot toimii sulla paremmin kuin clomit.

Junttura, miten kävi hcg-mittauksessa?

Julianna pahoittelut, ei kuulosta normaalilta tuo tiputtelu tai lyhyt kierto. :sad001

PikkuMinski, myöhäiset onnittelut! :)

Hileinen, tsemppiä ivf-infoon! Se on ihan ovella jo, itse hoito siis. :)

Mä oon samaa mieltä useimpien kanssa yrityksen unohtamisesta. Jos on kova stressi muussakin elämässä ja lyhyehkö yritys takana, voihan sillä silloin olla merkitystä. Mutta jos on pitkä taival niin todennäköisesti on jotain fyysistä ongelmaa jota "stressaamattomuus" ei todellakaan poista. Ja vaikka joku sanoisi että esim. kolmen vuoden jälkeen tärppäsi kun unohti yrittämisen, voiko oikeasti väittää että sitä ennen olisi ollut koko ajan sama stressitaso? Mulla ainakin on vaihdellut hyvin paljon eri kuukausina. Vaan koska asiat tapahtuvat lähekkäin, ei tarkoita että niillä olisi syy-seurassuhde. Tai voihan sitä vaikka väittää että kun tanssi sadetanssin ja seuraavana päivänä satoi, niin sekin toimii. :rolleyes: Mutta tosissaan, ei se kerran tapahtunut syy-seuraus mitään todista.

OES, ei se lämmönnousu tosiaan ole mikään satavarma keino todeta, onko ovulaatio tapahtunut. Joillakin lämmönnousu on tosiaan niin pieni, ettei kotilämpömittarin tarkkuus välttämättä riitä. Ainoat varmat keinot todeta ovulaatio ovat verikoe ja ultrat ennen ja jälkeen ovulaation.

On. Nyt on alun verikokeet otettu. Muistaakseni tuloksista ei soiteta, jollei niissä ole jotain poikkeavaa. Menin labraan aamulla 10 minuuttia sen jälkeen kun paikka aukesi, mutta sain silti odottaa 50 minuuttia. Tuli vähän lyhempi työpäivä. Nyt pitäisi enää jotenkin jaksaa odottaa nt-ultraan ensi torstaina, oireet loistaa poissaolollaan tissikipua lukuun ottamatta.

Hileinen, tule sitten kertomaan että mitä siellä selvisi :)

Beisla, eiköhän siellä ole kaikki hyvin torstain nt-ultrassa :) Mitä verikokeita tossa vaiheessa otetaan?

Larissa hyvä kysymys, mitähän kaikkea siellä oli? :grin Ainakin veriryhmä testataan (vaikka mulla on tiedossa kun olen luovuttanut verta) ja jotain sukupuolitautitestejä. Jotain muutakin taisi olla mutta en muista mitä. Olin tosi väsynyt silloin kun oli eka neuvola.

Muoks. Oho kappas, menin nyt ekaa kertaa omakantaan, ja siellä oli jo pissatestin tulokset. Negaa oli kaikki.

Muokattu viimeksi:
Täällä ollaan hengessä mukana. Itsellä niin tylsä vaihe menossa että ei okein ole päivitettävää. Teroja napsin edelleen ja toivon et täti ymmärtäisi et olisi kyläilyn aika. Tayssiin soitan huomenna kysyäkseni jonosta. Tänää soitin liian myöhään.
Harmittaa kun jo 50kp menossa eikä mitään tapahdu. Uusi kierto olisi kuitenkin aina mahdollisuus. Ajattelin tikuttaa tulevassa kierrossa vaikka luultavasti sitä ovista ei tapahdu.

Hyvät viikon jatkot kaikille :) lupaan kirjoitella enemmän kunhan oma tilanne laukeaa.

WM kp50

Takaisin