Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Ilpuri, samat fiilikset tuosta tupakan poltosta raskausaikana. Ps. Vahasitko kulmat pois? :D

Pettymys iski tännekkin, toivoin niin et aamun testissä olis jotain näkynyt. Mut ku ei ni ei... :(

Tuosta tupakanpoltosta... Radio Novalla juontaja kertoi,kun hänen ystävänsä oli nähnyt pysäyttävän näyn kaupungilla. Liikennevaloihin oli pysähtynyt auto,jossa kolmihenkinen perhe oli ollut. Takapenkillä n.4-5 vuotias lapsi. Molemmat vanhemmat olivat polttaneet tupakkaa,auton ikkunat kiinni ja lapsi oli yskinyt takapenkillä.
Kun kuulin tuon,niin kylläpä pisti vihaksi ja lasta käy sääliksi jos joutuu jatkuvasti tupakoimaan passiivisesti.

http://www.vau.fi/raskaus/Terveys/E...an-aidin-sikio--vaikutus-selvasti-nahtavissa/

Mulla kaveri tupakoi raskaana, ja sanoi jälkikäteen että kun hän näki lapsen nikotiinivieroitusoireet, se oli niin kamalaa että jos hän tulee uudestaan raskaaksi ni lopettaa. No vuosien päästä yritti uuden miehen kanssa. Mies lupasi lopettaa, ei lopettanut. Kaveri meinas että lopettaa jos tulee raskaaksi. En usko hetkeäkään että hän olisi ollut polttamatta raskausaikana... Asutaan sen verran kaukana että nähtiin raskausaikana vaan kerran pari.

Muokattu viimeksi:
Täällä ihan samat mietteet tupakoinnista. Yritetään siis lopettaa parhaillaan eli olen polttanut itse. Mutta en ikinä lasten lähellä, vaunuja työntäessä enkä autossa ollenkaan edes yksin ollessa jne. Ei mee miunkaan jakeluun, että miten jonkun omatunto antaa periksi myrkyttää omat lapset:confused: Meillä oli ajatuksena, että kun plussa tulee niin loppuu molemmilta kokonaan tupakanpoltto. Mutta nyt tulikin tehtyä se aiemmin, että jos se vaikka auttaisi asiaa ettei poltettais ollenkaan.

Miehellä tekee paljon tiukempaa kun itellä, ottaa niin aivoon kun se ei voi olla polttamatta jos esim vieras tulee ja tarjoaa. Oon koittanu kaikki keinot ja palkitsemiset kuin lapselle, mutta ei. Ärsyttää ihan älyttömästi, kun tuntuu ettei se edes yritä tosissaan vaikka näin tärkeän asian takia tätä tehdään. Ja ite oon täysillä tässä mukana, niin onpa reilua että toinen ei sit tee kuitenkaan niin kuin ollaan yhdessä sovittu:mad:

Purkautumisten päivä, kiitos ja anteeksi:grin

Mua taas ärsyttää tää työpaikka. Toimistossa ei kukaan polta, mutta ei tartte mennä ku ovesta halliin ni johan siellä tupakoidaan sekä tupakointi"tilassa" tai työhallissa, jotka ovat samaa tilaa.... saati minkä verran sitten tulee tosta ovesta/seinien kautta sitten tänne toimistoon. Tai noita muita epäpuhtauksia. No on täällä silti pari tervettä lasta odotettu...mut silti. Ollaan tässä siis vuokralla ja noi muut on siis eri firmaa, eli sinänsä meillä ei ole ns. sananvaltaa. Toki tässä on työn kannalta paljon etuja, mutta sitten nää epäpuhtaudet ja tupakka on niitä negatiivisia puolia. Hajut ei tule toimistoon mutta kaikkee muuta mustaa.

Muokattu viimeksi:
Ilpuri, olisit vaan vahannut siltä naiselta kulmat pois :grin

PikkuMinski, Enni ja muut tupakoinnin lopettaneet, olette kyllä niin voittajia! :happy:

Huh mitä tarinoita. Itse en ole ikinä polttanut, joten en ehkä tajua kuinka vaikeaa tupakoinnin lopettaminen on. Mutta vaikka ei omaa parastaan ajattelisi niin kuinka älykääpiö pitää olla jos tietoisesti altistaa sikiön tai lapsen tupakalle? Paljon kuulee näitä selityksiä "poltin niin ja niin paljon raskaana ja ihan terve/älykäs/reipas/normaali lapsi on". Miten kukaan kehtaa puolustaa omaa sauhutteluaan noin? Eihän ne vaikutukset välttämättä heti näy vaan joskus vasta aikuisena! :mad: Asiasta on paaaaaaljon tutkimustietoa, joten täytyy olla vaan tyhmä jos väittää muuta.

Vastahan tässä oli iltalehissä juttua miten jotkut on polttaneet koska neuvolassa on väitetty että se lopettamisesta aiheutuva stressi ois muka pahempi kuin tupakointi.

Välillä tuntui epätoivoiselta sinkkuna, ku tuntui ettei savuttomia miehiä tuntunut löytyvän mistään (tai ainakaan sellaisia kenen kanssa ois synkannu). Onneksi oma mieheni ei polta. En ole varma, onko koskaan edes maistanut. Ite järkiinnyin ja lopetin 14-vuotiaana, ennenku siitä ehti tulemaan tapaa muutoin ku viikonloppuna kovaa esittäessä.

Telkkarissa tuli aiemmin sarja tyyliin "Raskaana ja rappiolla", jossa käytiin läpi äitien kanssa mm. raskaana tupakointia, roskaruokaa, syömättömyyttä, baarityöskentelyä ymymym. Tosin ei ollu suomalainen sarja. Se oli varsinkin tupakan suhteen mun mielestä tosi hyvä.

Jelly_Bean, eikös se loppu tulema ollut siihen juttuun et kuitenkin tupakoinnin haitat on siltikin isommat kun stressin?

Tää on niin koomista, mulla on tänään aika myöhään töitä niin eiköhän tuo viimeinenkin asiakas ole raskaana, LA juhannuksena :hilarious:

:banghead:

Muuten tänään kun yhdessä vaiheessa nousin aika nopeeta seisomaan tunsin sellasen tosi voimakkaan pistävän kivun alavatsassa. :shy:

Samaa mieltä kaikkien kanssa! Huh, kylläpä avautuminen helpotti. En siis sitä tarkoittanut, että miulla olisi syy polttaa kun mies venkoilee. Mutta ottaa niin päähän että miks miun pitää tosissaan yrittää, jos hänkään ei. Yhdessä kuitenkin tää päätetty ja sitouduttu. Mites sitte muut asiat, isommat, jos ei tähänkään pysty:shifty: Itteemme vartenhan me kaikki tehään, ei toisille, että ei sillä:happy:

PikkuMinski; tosi hieno juttu! Miekin oon tota yrittäny selittää, mitä silläki rahalla sais. Kivempaa, terveellisempää, mistä ois iloa meille ym. Eihän sitä muuten huomaa jos päivässä 6 e säästää, pitää konkreettisesti laittaa se kuoreen ja sit vaikka joka kk käyä syömässä ja leffassa tai säästää johonkin isompaan kuten työ. Tai muuta mitä muuten ei tulis tehtyä/ostettua, koska ei muka ole varaa:rolleyes: Mitenhän noitten miesten päähän sais tartutettua nää järkevät ajatukset. Kyllä kuunnellaan ja luvataan ja muka ymmärretään, mutta ei tapahdu mitään:grin

Diabolicat; saako kysyä mitä teet työksi? Ei tarvii vastata jos et halua kertoa täällä julkisesti:grin

Ilpuri; Sie varmaan oot kosmetologi tai joku vastaava? (Kulmista tuli ekana mieleen)

Saa toki muutkin kertoa jos haluaa, alkoi vaan kiinnostaa kun työpaikoista tuli puhe. Ja jonkunlainen mielikuvakin ihmisistä täällä tullut:p

Enni, olen ns. miehisellä alalla konttorihommissa, on tällä tontilla 2 naista ja 1 naistuurari. Meillä on myös yks naistyöntekijä mun lisäksi, mut sitä mä nään noin kerran kuukaudessa jos silloinkaan. Mä en ole esim. kaikkia meidän työntekijöitä nähnyt koskaan, koska tää toimisto on työpaikka vain kahdelle, loput huitelee mis huitelee, asemapaikkoja voi olla ympäri Suomen. Okei tässä toimistossa on kolme työntekijää, mutta se kolmas ei oo meidän firman vaan naapurifirman. :D

Tontilla on tässä viimeisen parin kuukauden aikana mm. kaadettu metsää, räjäytetty kalliota, murskattu, täällä on romua, ja nelipyöräisiä ja useampipyöräisiä löytyy melkein joka lähtöön. Vuokranantaja siis laajentaa.

Eilen mulle mm. luvattiin 50 euroa, jos vedän miestäni turpaan. :grin Varmaan ensimmäisen puolen vuotta yks pysäytti mut aina vastaantullessa ja tarkisti, onko mulla vieläkään ripsiväriä ja huulipunaa. Ei se enää jaksa ku ei mulla koskaan ollu. :grin Ennen lasta meikkasin tosi usein mm. töihin jos oli vaikka aspahommissa, mutta nyt ei tahdo millään jaksaa muuten ku juhliin. Tos pari tuntia sitten mulle soitettiin että 1 minuutti aikaa siirtää auto tai se lähtee pyöräkuormaajalla.

Mulle myös sanottiin viime vuonna, että mulla on päässä vikaa. Tämä siis siitä syystä, että sanoja ei ole ennen nähnyt naista, joka peruuttaa auton parkkiin jokaikinen kerta duunipaikan pihassa. :woot:

Muokattu viimeksi:
Plääh en ehtinyt tänään soitella terveystaloon. Pitää koittaa huomenna aamusta kun on aikaa soitella, töihin pitää vasta 11.

Tänään tuli vähän tuhrua, siis todella todella vähän. Ei olis varmaan edes huomannut ellen tuijottais niin tarkkaan paperia heh :D

Ei oikein jaksa uskoa mihinkään raskauteen... googlasin ja löysin jotain keskusteluja missä kierto oli seonnut vasta 6-8kk pillereiden lopetuksen jälkeen.

Tosin on tässä kierrossa ollut paljon kaikenlaista. Alku kierrossa olin kipeänä kuume ja flunssa. Sitten tuli tieto isoisän pois nukkumisesta ja hautajaiset, sitten alkoi kauhea hiustenlähtö ja siitä mulle tuli ihan kamala stressi että kaikki hiukset lähtee päästä. Näin jopa unia yöllä missä kaikki hiukset lähti. Nyt hiustenlähtö on rauhoittunut. Otsassa on jotain epämääräistä näppyä, liekö jotain finnejä? hiukset ja naamakin rasvoittuu tosi nopeaan. Nää ei oo ollenkaan tyypillistä mulle. Ihan ku elimistö olis vasta nyt tajunnu että pillerit on lopetettu.

Mun kaveri poltti koko raskausajan vedoten siihen että stressi olis vaarallisempaa. Ja väitti että poltti 2, vklp 3 tupakkaa vaan päiväs nnii ei haittaa, silti aina kun kävin kyläs sielä nii se veti tunnin aikana vähintään 2 tupakkia että en usko että ne oli päivän ainoat tupakit.. Ja mies polttaa myös, ja molemmat polttavat edelleen. Sitäkään en ymmärrä, meillä mies olis hirttäny mut jos olisin raskausaikana polttanu! Ja hän itte lopetti kun yritettiin.. Miksi pitää viattomalle lapselle aiheuttaa pahaa.
Nyt kun katsoo meidän lapsia (lapsilla viikko ikäeroa) niin heidän poika on paljon isompi (painossa) ja kehityksestä huomattavasti jäljessä. Ja aivan vauvana niitten vauva oli aivan harmaan värinen kun meillä oli terveen punakka..

Larissa ei mulla niitä folleja kauheesti ollutkaan. 15 punktioitiin joista 9:ssä oli munasolu. Mutta ei se aina sitä katokaan, mulla oli kaikki hormoonit ym. ok että ei olisi pitänyt olla riskiä hyperiin, mutta jostain syystä keho nyt reagoi näin. Jatkossa ei siis tuoresiirtoja ole ainakaan tiedossa jos ei nyt kaveri tarraa kiinni.

Tupakanpotosta, itse olen nyt ollut 5kk ilman eikä mieli tee yhtään! :gen014Se oli nyt sit vihdoin ja viimein siinä. Miehellä ollut kanssa vaikeampaa lopettaa ja voi olla että silloin tällöin jonkun savukkeen polttaa. Ärsytti vaan kun aloite lähti häneltä ja sitten ei ollutkaan 100% mukana.

Me luettiin molemmat tää ja sit se vaan loppu :D

3e2fa939433209a3d9955f12ff3c5e87

Takaisin