Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Muska, kiva kun oot hengessä mukana :) Beisla plussasi, samoin Ninukki mutta hänellä oli varhainen km. Dolcettista ei ole kuulunut viikkoihin mitään :/ tsemppiä sinne olojen kanssa!

Katjusha: Miljardi siittiötä. Kuinka ihmeessä karsinta ja valinta tapahtuu?

Last edited by a moderator:
Larissa hienoa,että teilläkin etenee ivf hommat,vaikka toivoisi ettei tartteis niihin ryhtyä. Tsemppiä paljon tulevaan :) Ja hienoa kuulla,että oot pärjännyt ilman särkylääkkeitä nyt.

Katjushkan tilanne on myös todella jännä. Mutta hyvälle kuitenkin kuulostaa.

Murkku sun testiä odotellessa ja onnea tavoitetarkkuihin mahtumisesta.

On. Kävin tänään neuvolassa sikiön painoarviossa. Nyt olis 3kg molemmin puolin arvio ja la paino olis noin 3,5kg. Kuulemma kohdunsuun tilanne oli sellanen,että ei välttämättä laskettuunaikaan saakka päästä. :nailbiting:Oli kuulemma sormelle auki ja todella pehmeä ja kohdunkaula reilusti lyhentynyt. Mutta itselläni on tunne että yliaikaiseksi menee.
Soma rv 36+0

Larissa hienoa,että teilläkin etenee ivf hommat,vaikka toivoisi ettei tartteis niihin ryhtyä. Tsemppiä paljon tulevaan :) Ja hienoa kuulla,että oot pärjännyt ilman särkylääkkeitä nyt.

Katjushkan tilanne on myös todella jännä. Mutta hyvälle kuitenkin kuulostaa.

Murkku sun testiä odotellessa ja onnea tavoitetarkkuihin mahtumisesta.

On. Kävin tänään neuvolassa sikiön painoarviossa. Nyt olis 3kg molemmin puolin arvio ja la paino olis noin 3,5kg. Kuulemma kohdunsuun tilanne oli sellanen,että ei välttämättä laskettuunaikaan saakka päästä. :nailbiting:Oli kuulemma sormelle auki ja todella pehmeä ja kohdunkaula reilusti lyhentynyt. Mutta itselläni on tunne että yliaikaiseksi menee.
Soma rv 36+0

Mäkin oon miettinyt et mitä Beislalla kuuluu!!!

Larissa, noissa lääkkeistä on n.600€ vuosittainen maksukatto ja sit ei maksa enää mitään. Vaan lääkäri käynnit! Huippua et ivf etenee!!!

Murkku, tänään kyl iski iltapäivällä ihan tautien väsymys eikä ole helpottanut

Muska, ne pesee labrassa siistimmäksi sitä lastia niin, että on sopivasti tyyppejä hedelmöityshommissa. Silti, kolmeen munasoluumme oli ängennyt 2 tai 3 siittiötä. Näistä ei päässyt kukaan jatkoon.
Eli yksi miljardista on nyt hommansa tehnyt ja sitten odotellaan!
Larissa, muistelisin, että kun mulla oli IVF menossa, niin lääkekatto heilahti tappiin yhdellä reseptillä. Nyt en muista oliko se 900€/vuosi omalle kontolle vai mitä, mutta ihan kohtuuttomasti. Tähän päälle vielä klinikkamaksut, vaikka eihän ne nykyisiin taksoihimme verrattuna tainneet paljonkaan olla ;) Nyt emme saa tukea luovuttajan lääkkeisiin emmekä hänen klinikkakuluihinsa. Vain minun käynteihini klinikalla valtio osallistuu parilla sadalla koko kakusta.

Kiitos hileinen vastauksesta.

Mulla piti menkat alkaa vasta 3.3 mutta tänään aamupäivällä tuli kivut ja nyt illalla tullu rusehtavaa "vanhaa" tuhrua, mitä mulla ei oo ikinä tullut tälleen menkkojen alkuun, paitsi silloin kun oli se kemiallinen raskaus. Nyt iltapäivällä ihan elokuvaa katsoessa rupes sydän vetää ihan tosi kovaa, kylmähiki tuli ja voimaton olo. Säikähin kyllä vähän. Voisko liittyä tuohon kun mulla nostettiin sitä thyroxin annostusta. Äsken kävin uudestaan tarkistamassa tilannetta niin ei tullu ees tuhrua mutta koskee. Mulla taitaa olla hormoonit ihan sekaisin taas. Näitä teijän viestejä lukiessa itkee tihrustin kun luin noita lääkkeiden hintoja. Me ollaan tällä hetkellä kumpikin työttömänä ja ikinä oo ollu näin tiukkaa kun nyt on. Kaatuukohan meijän vauva toiveet rahaan. ... Anteeks että kaadoin kaikki sekavasti tänne, mutta ei muuta oikein ymmärrä mun ajatuksia enkä halua kaikille ees puhua näistä.

Birita, voi ihan hyvin noi sun olot johtua thyroxinin annoksen nostosta. Tuhrusta ja kivuista sanoisin, että menkat tuloillaan? Ja tosta lääkkeiden kalleudesta, kaikkea ei tartte kerralla ostaa ja jos te menette lyhyellä kaavalla niin lääkkeitä on vähemmän. Onko teillä yhtään säästössä tai ehdittekö nyt säästää ennen hoitoja? Tsemppiä <3

Katjusha, kiitos sulle taas infosta! Ja on ihan perseestä miten luvattoman kalliiksi teille on tullut tämän pienen toiveen toteutus, joka on suurimmalle osalle ihmisistä itsestään selvä ja "ilmainen" :(

Katjusha: täältäkin pystyssä sormet ja varpaat jotta nyt onnistuu!!!

Pisama: voi Kumpa. Piinaava viikko siis tiedossa kun vaikee varmaan saada ajatuksia vuodelevossa muualle.

Larissa: Ompa hyvä jos ei kipuja ole. Olkoon nyt ruokavalio ja tämä kierto teidän kiertonne!!! Ja hyvä että Kerkesitte noinkin nopeeta jonoon!

Murkku: toivotaan että tuosta hienosta saavutuksesta sun masu kasvaisi vähän nyt toisesta syystä. Juu käyttöön ei tartte sun farkkuja ottaa ku sähän plussaat nyt.

Muska: jäsenkorjaus ja hieronnat on kyllä parhautta! Saa tuntea miltä tuntuu olla terve.

Ilpuri: plussaa nyt säki tässä kierrossa!!!

Jennie: pahoittelut kp 1

Soma: hyvän kokoista ennustetaan :D tsemppiä!

Jes larissa! Ihan huippuja uutisia.

Katjushalle toivon sydämestäni onnistumista!

Muurahaiselle plussapuhuri ja oliko ilpurikin ihan samoilla kiertopäivillä piinailemassa.

Muuta en jaksa nyt kommentoida... Nukkumatti huutelee...

Jes larissa! Ihan huippuja uutisia.

Katjushalle toivon sydämestäni onnistumista!

Muurahaiselle plussapuhuri ja oliko ilpurikin ihan samoilla kiertopäivillä piinailemassa.

Muuta en jaksa nyt kommentoida... Nukkumatti huutelee...

Jes Larissa, että pääsette hoitoon ennen kesätaukoa!!

Katjusha <3

Täällä pikkuhiljaa toiveet tulevaan, kk päästä tays ensikäynti.. Miks tän pitää olla näin vaikeeta!? Huoh.. Onko teistä muuten kukaan hoidossa taysissa? Mietin vaan mikä siellä mahtaa olla ivf jono tällä hetkellä? Oiskohan mitään mahkuja päästä ennen kesätaukoa vai tarviiko syksyyn odottaa..?

Birita; Mie ainakin ymmärrän, oon painiskellu samojen asioiden kanssa monet kerrat. Itekin tällä hetkellä taas työttömänä. Kerkesin vähän säästää taas töissä ollessa, mutta ne on kulutettu nyt työttömänä kun saa yli puolet vähemmän rahaa:shifty:

Birita; pystyskö teillä vanhemmat jeesaan? Luulis että jos pystyvät niin mielellään tämmöiseen asiaan antaisivat rahaa.

Eipä ainakaan vielä näy testissä oikein mitään. Joku hailura taas ehkä, mut mun kohdalla sekin tarkoittaa negaa.

ImageUploadedByVau Foorumi1456897332.398558.jpg

Huomenna taas uusiksi. :)

Muurahainen dpo 9, yk 25

Takaisin