Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Haikaranyytti ja muut; Uskotaan!:grin Voiko sitä käyttää koneella vai saako sen vain puhelimeen? Miusta puhelimella on tosi vaikee tehdä mitään muuta kun soittaa ja siihen ei ilmeisesti mahdu kuin 3 sovellusta kerrallaan tai koko puhelin menee jumiin? Ja näänkö jostain ohjeet miten se sovellus toimii? Älkää hermostuko, en osaa mitään mikä liittyy koneisiin, nettiin, puhelimiin:grin:cool:

Enni, jos innostut myös aamulämpöjä mittailemaan niin suosittelen Fertility Friendiä ;) sinne saa suurinpiirteiden kaiken mitä muissakin kierto-sovelluksissa on, mutta puhelimen appsin lisäksi sen saa koneelle (toimii selaimella). Ennustaa ovista, sinne voi tallettaa olot ja oireet, milloin on ollut lempeä yms yms. Jos sinne tallentaa kaikki ovikseen liittyvät asiat (ovulaatiotestien tuloksen, limat, aamulämmöt) niin se kertoo tosi selkeästi oviksen ajankohdan eikä tartte arvailla että oliko ovis vai ei.

PikkuMinskin pikkuiselle pikaista paranemista <3

Jännittää huominen poli-käynti. Toivottavasti saadaan hyviä uutisia. Huvittavaa että 1,5 kk sitten sain samassa paikassa endo-diagnoosin ja järkytyin kun laittoivat meidät ivf-jonoon. Nyt olisin intona aloittamassa jo kyseistä hoitoa :D

Mymmelisti päästään ekaan ivf:ään seuraavassa kierrossa. Jänskättää!

Larissa lyhyellä kaavalla tehdään ivg eli piikittelyt pitäis alottaa kp2. Menkkoja ootan alkavaksi torstaina, joten ekat pistelyt on perjantaina. Tsemppiä huomiseen polikäyntiin, toivotaan että nopeuttavat tiedän ivf:ään pääsyä. Meillähän kävi niin että olin asennoitunut siihen että päästään loppukeväästä tai vasta alkusyksyllä siihen, mutta lääkäri halusi että se tapahtuu nopeammin ja oli laittanut lähetteen Oulun väestöliittoon.

Minni ihana ultrakuva, en lähe arvailemaan kumpi siellä majailee :)

Haikaralle paranemisia, ihan kohta tekin pääsette ultraan kuulemaan jumputusta :)

pätkis: Jos ei menkkoja kuulu pyydä lähete hcg-verikokeeseen. Jos on nega niin teroluteilla saa kuukautiset alkamaan.

Larissalle tsemppiä polikäyntiin :)

WM kp 15 yk7

Larissalle tsempit huomiseen käyntiin! :)

Täällä on piinapäivät menossa, dpo 4 tai 5 - riippuu nyt milloin se ovis sitten oli (jos oli). Perjantaina tein ovistestin ja räikeää plussaa näytti. Ja pregnyl meni tiistaina. Torstain inssissä ei viitettä ovulaatiosta. Että oliko vaiko eikö? :D Voiko pregnyl vääristää ovistestin tulosta? Ensi viikon tiistaina olisi testipäivä, mikä tuntuu vähän aikaiselle. Eniten ehkä jännään, alkaako tuhru taas dpo 10 hujakoilla. Masua juimii ja nipistää. Väsyttää. Näitä samoja mitä aina.

Hileinen dpo 4 tai 5, kp 17. Yk 18 tai 19. Ei pysy laskuissa :D

Larissa: pahoittelut menkoista mutta Kumpa nyt apua saisit ja pysyvän plussan! Sulla on kyllä niin mystinen kierto jos noilla menkat alkaa...

Minni: tässä asiassa oireet olisi toivottuja kun taas yleensä ne on ei toivottuja. :D mutta mulle sanottiin että nauti oireettomasta raskaudesta kun kerkiää synnytykseen mennessä tulemaan vaikka sun mitä vaivaa ja oiretta.

Diabolicat: kävitkö siis jäsenkorjaajalla raskauden aikana?
Pahoittelut menkoista!

Itsellä noista sovelluksista on my calendar. Tykänny siitä.

Hei naiset, jos ja kun ootte sitte taas vitamiini yms. varastoa täydentämässä ja hommaamassa sinne maca pillereitä ( http://kauppa.ruohonjuuri.fi/maca-tabletit-puristeet-/LEADER-6430051510212/dp ) niin laittaapi mulle viestiä. Mie tuosta pussista ehin sillon vetää niitä, varmaan sen suunnilleenki kuukauden, niin niitä on ihan hyvin vielä jäljellä. Ehkä mie nyt tässä vaiheessa uskallan niistä luopua ko en mie niitä saa itekään syödä :D

mh- rv 28+5

Lucky, totta kai! Viimeinen ennen raskautta oli aikalailla ovulaation aikaan, joten ei tiedä mikä osuus sillä oli raskautumiseen. Ensimmäisen kolmanneksen aikana jäsenkorjaajani ei halunnut tehdä hoitoja, koska oli sen verran tuore, ettei luottanut omiin kykyihinsä niin paljon.

En nyt muista, kuinka usein kävin raskausaikana, mutta jäsenkorjaus ja hieronta oli osasyy, miksi olin koko raskauden ajan niin hyvässä kunnossa, ei ollu juuri liitoskipuja, närästystä tms. tai jos kipuja oli, ne jäi jäsenkorjaajan pöydälle. Oman kroppansa kunnosta huolehtiminen myös raskausaikana on tärkeätä, varsinkin kun vatsa muuttaa kropan asentoa. Viimeisin käsittely oli 1 vuorokausi ennen laskettu aikaa. Toki raskaus muuttaa hiukan jäsenkorjausta ja hierontaa, mutta este se ei ole, ellei raskaudessa nyt ole jotain riskitekijää joka sen saattaisi estää. Lääkäri siihen ehkä sitten ottaisi kantaa. Mun jäsenkorjaukset oli kyllä neuvolan tiedossa ja hyväksytty.

Monihan kuvittelee, että raskausaikana liitoskivut ym. ovat normaalia. Mutta ei se ole. Kivut johtuvat siitä, kun hormonit mm. löysyttävät nivelistöä ja keho valmistautuu raskauteen ja synnytykseen. Mutta kun kehossa on jumeja, ei kroppa pääsekään muovautumaan kuten sen kuuluisi ja siitä epätasapainoisuudesta seuraa kipuja.

Nykyaikana tuntuu olevan myös vauvoilla todella paljon raskauden aikana sekä synnytyksessä syntyneitä jumeja ja traumoja, jotka näkyvät synnytyksen jälkeen mm. itkuisuutena, toispuoleisuutena, levottomuutena, imetysongelmina, uniongelmina ym. Tähän pystyttiin mm. jäsenkorjauksella vaikuttamaan kun huolehdittiin, että vauvalla on kohdussa maksimaalinen tila käytettävissä korjaamalla mm. mun virheellistä lannekorin asentoa ym.

Täältä esim. lisää asiasta, osteopatiaa raskausaikana: http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=227
Osteopatia vauvan hoidossa: http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=228

Myös se, miten raskausvatsaa kantaa, vaikuttaa kropan kipuihin. Tästä keskusteltiin juuri eilen pömppiksessä. Kokeiltiin eri asentoja ja tunnusteltiin lihaksiston liikkumista. Usein kun vatsan kasvua kompensoidaan tavallaan nojaamalla rankaan eikä rintakehä ja lannekori ole enää päällekkäin, tulee helposti alaselkäkipuja, koska kropan lihaksisto ei pysty tässä asennossa toimimaan niinkuin sen kuuluisi.

Tähän kannattaa myös tutustua, kätilön blogikirjoitus koskien äidin eri asentoja raskausaikana (oon varmaan kyl jo linkannu tänne): http://katilonkasista.blogspot.fi/2016/02/hyvat-asennot-ja-liikkeet-raskausaikana.html

Moni äitihän valittaa tukalaa oloa raskaanaollessa, alkaen varsinkin muutamaa viikkoa ennen synnytystä. Itse koin, että ainoa ns. tukalaksi luokiteltava hetki oli noin 1 tunti lasketun ajan neuvolakontrollin jälkeen. Seuraava tukala olikin kun synnytys käynnistettiin. Mm. kun vedet meni, mä lähdin vielä koirien kanssa 40 minuutin kävelylle ja sen jälkeen aloin ihmettelemään, että oliko tää ny lapsivettä vai ei. Olin siis jo eteisessä lähdössä lenkille ku lirahti vähän housuun. Laitoin siteen ja jatkoin alkuperäistä suunnitelmaa. Olin kovasti vielä menossa koiran kanssa tokotreeneihin sekä neuvolan perhevalmennuksen vauvatapaamiseen (vaikka mulla ei sitä vauvaa vielä ollutkaan). Ne jäi sitten ku halusivat sairaalaan näytille. Täällä kun on ohje, että vesien menosta pitäis "heti" mennä näytille ja osastolle. Eri sairaaloilla on erilaiset toimintaohjeet, jossain mennään vasta parin vuorokauden päästä näytille jos mitään ei ole tapahtunut.

Muokattu viimeksi:
Juu Diabolicat. Eli siis mä voin hyvinkin kysästä riittääkö taidot paikallisella jäsenkorjaajalla ja sit selkään hain sieltä avun. :D uskon tuohon niin täysin. On tää vaan niin huippu ryhmä!

Huomenta kaikille,
Pahoittelut menkoista, Larissa - uusin kujen eteenpäin!
Meille tuli viesti, että tänään päästään siirtoon. Mulla on klo 14 siirto, klo 16 akupunktio ja huomiselle varasin mieheltäni jalkahieronnan. Torstaina olisi hieroja töissä. Saisikohan perjantaille jostain vielä kasvohoidon tai jotain muuta rentouttavaa.
Katjusha 5 dpo

Nyt Katjusha kaikki peukut ja varpaat pystyyn että viimein se lopullinen plussa tulis ♡ teille jos kelle sitä jo viimein toivoo!

Katjusha, nyt on tein onnistumisen puolesta kaikki peukut ja varpaat pystyssä, ja olkoon taivaankappaleet ja muut nyt oikeissa asennoissa!❤ mahtavaa kun siulla on noin paljon kaikkea rentouttavaa ja ihanaa tässä varattuna, toivottavasti ne auttavat omalta osaltaan! :)

Ihana päivä tulossa Katjushalle. Nyt toivotaan vaan parasta.

Larissa onnea kihlauksesta js tsempit klinikalla käyntiin. Varottelin myös miestä kosinnasta,mutta sitten unohdin itse koko jutun, osaksi vitsillä olisin sen tehnytkin.

Hileinen, pregnyl vääristää myös ovistestiä, joten sen jälkeen turhaa tehdä. Joskus piruuttain testasin ja tuli räikyvän punaiset viivat muutamassa sekunnissa.

Täällä iski lievä hyperstimulaatio. Sunnuntai iltana tuli todella tukala ja heikko olo,sama jatkui vielä eilen aamulla. Ei kun lääkäriin, ja koko viikko saikkua. Nyt pitäis vaan maata ja juoda paljon. Rupeaa kyllä jo riipimään kun ei pääse salille eikä mitään.

Yleensähän hyperi tulee punktion jälkeen, niin lääköri sanoikin että usein kun tulee näin myöhään saattaa johtua siitä että raskaus on alkanut. Mutta sitähän me ei tiedetä kuin vasta ensi viikolla. :rolleyes:

Tämä voi olla tyhmä kysymys mutta voiko ultraaminen jotenkin vahingoittaa alkiota/sikiötä? :)
Ku haluaisin niin 8.3 mennä katsomaan pientä uudelleen että joko löis sydän ym enkä malta odottaa 16.3 asti. Voiko liian usein ultraaminen tehdä hallaa pienelle tai aiheuttaa km tai jtn?

Pisama, toivottavasti pysyy lievänä! Tuttavani joutui ihan sairaalahoitoon hyperstimulaation takia! Toki tuli kyllä myös raskaaksikin.

Katjusha, tsemppiä siirtoon! Nyt saa huippu alkio kyllä kiinnittyä 9 kk ajaksi!!! :) Täällä ollaan hengessä mukana :)

Hileiselle tsempit piinapäiviin :) Minä en myöskään enää pysy laskuissa, että mikä yk on menossa :grin Mutta eipä sillä ole niin väliä.

Pisama, pahoittelut hyperistä ja pikaista paranemista! Toivotaan, että syy olisi hyvä eli raskaus :wink Kuinka monta follia sulla oli punktiossa? Eikös hyperi yleensä iske, jos folleja on paljon?

Haikara, ei ultra vahingoita sikiötä :) Eli ultraan vaan sitten rv 7 tienoilla, jos haluat aiemmin päästä pikkuisen sykettä katsomaan.

Napaa: Klo 13.30 on polin aika. Kp 2 menossa ja tänään en ole tarvinnut ollenkaan särkylääkettä! :eek: Auttaakohan tämä mun ruokavalio? En ole myöskään yhtään turvoksissa, yleensä ihan pallona ja tosi vaikea olla menkkojen aikaan.

Katjushalle, tsemppiä sinne!

Pisama, ikävälle kuulostaa, mutta samalla hyvälle! :)

Larissa, ihan mahtavaa jos siellä kivut jääneet tulematta! Pakko sen on olla se ruokavalio! :)

On: jes! Mä mahduin tavoite farkkuihin, tosin hieman ne vielä mahan kohdalta puristaa, et ihan käyttöön ei vielä jää. Silti ihan mahtavaa, Mä sain ne jalkaan ja jopa kiinni asti! Wohooou!! :)
Huomen aamulla sitten ois ne treffit raskaustestin kanssa. Eilen tein jo puhtaan negan ihan tarkoituksella testasin, et tekeekö noi vauvalan testit hailuroita aina. Ei tee tuli testattua.

Ilpuri, mitkäs fiilikset siellä? :)

Muurahainen dpo 8, yk 25, testaa huomenna

Takaisin