Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Mrsc, täällä olen useampaan otteeseen Dolcettista kysellyt mutta ei ole näkynyt :( olisi kiva tietää miten ivf:n kanssa kävi...

Pätkis, uutta testiä vaan kehiin!

Mrsc, Kiitti kannustuksesta! joo, mietin samaa itsekin Dolcetin suhteen.
Kukaan ei soittanut, joten en lähtenyt klinikalle laskemaan jälkikasvua. Olo ei ole silti yhtään rennompi.
ON: pitää vielä sanoa, että olin eilen skype-haastattelussa, sain kuulla fiman, ja haastis meni mielestäni tosi hyvin ja olin imarreltu mielenkiinnosta. No, illalla tuli sitten viesti, että haastattelija oli EREHTYNYT firmasta, johon juuri minua haastateltiin, ja todellisuudessa kyse oli lastenvaatemerkistä (haku oli aluksi anonyymi, eikä viitannut mitenkään lastenvaatteisiin). Huoh, harmittaa pirusti, että tuli tämmöinen kämmi heille. Mutta voin kertoa, että en ensisijaisesti tule olemaan lastenvaatteiden kanssa tekemisissä työn puolesta - tuntuu ihan kohtalon ivalta.

Katjusha tsemppiä odotteluun, voin niin tuta miten rasittavaa odottaa. Toivotaan että pääsette siirtoon asti ja se tällä kertaa oikeesti onnistuisi. Olisi jo aika!

Meille tehtiin tosiaan torstaina se siirto ja yksi alkio saatiin pakkaseen asti. Vähän pettymys mutta parempi sekin kuin ei yhtään.
Mielenkiintoista oli kyllä kun lääkäri kävi läpi miten mikäkin alkio oli lähtenyt jakautumaan, osa jakautui liian hitaasti ja osa vastaavasti liian nopeasti( mihin lie ollut kiire). Siinä ehkä osasyy että elävät miten haluvat ettei ole tärpännyt. Hedelmöitys tapahtuu kuitekin ihan hyvin.

Nyt sit vaan odottelua, sain vielä jonkun piikin mikä auttaa kiinnittymisessä. Pistetään kun alkio on 6 päivää vanha, eli huomen aamulla. Nyt vaan harmittaa kun meinaa iskeä joku hemmetin flunssa ettei se vaan pilaa mitään. Nopeasti mitä guuglailin niin ei pitäis vaikuttaa kiinnittymiseen mutta mun tuurilla kaikki on mahdollista.
:)
Tänne oli tullut uusiakin turisijoita, tervetuloa mukaa.

Ja ihanaa lauantaita, nauttikaa tuosta ihmeellisestä luonnonilmiöstä, auringosta.

Kiitos Katjusha ja Larissa vastauksista. Ja Katjushalle tsempit odotteluun. Sormet ja varpaat pystyssä teille!

Pisama menee muutaman viikon mun edellä. Toivon toivon niin kovasti että kaikki menee hienosti ja raskaus alkaa. Millon sulla on testauspäivä?

Meillä siis tänään kp27, normaalilla 31 päivän kierrolla jos mennään niin piikittelyt alkaa ens perjantaina. Vähän jänskättää tuo pistely, mutta eiköhän siihen äkkiä totu.

Junttura, tottuu tottuu. Tsemppiä siis sinne ja oikein hyvää vastetta sille pistelylle toivotaan!!
Kiitti tsempeistä.
Diabolicat, kivaa pikkujoulua. Irtaudu arjesta :happy:

Hei kaikille pitkästä aikaa :) oon taustalla säännöllisesti mutta kova kirjoitustahti täällä niin en muista yksityiskohtia kun puhelimella selailen.
Tervetuloa kaikille uusille :happy:
Pahoittelut kaikille negoista ja tätien kotikäynneistä.

Larissa niin kuin sanoit aikaisemmin, niin mennään aika samoissa ja tänään testasin puhtaan negaa aamulla.
Pisama , tsemppiä sinne ja pidetään sormet ja varpaat pystyssä, että kaikki menee teillä hyvin ❤

Pari viikkoa sitten kävin niissä lääkärin määräämistä labrassa ja multa otettiin 17 putkea verta. Tulokset sain vasta tän viikon keskiviikkona. Kilpirauhaslääkitystä nostettiin , tsh oli 3.6 eli vähän korkee jos ymmärsin oikein. Hemppari oli 110 ja lääkäri määräs jotain rautalisää. Kysyin lääkäriltä sitä, että mitä ße tarkoitti käytännössä kun hän ultratessa sanoi että menkat alkaa vasta viikon parin päästä ja ne kuitenkin alkoikin seuraava päivänä. Lääkäri sanoi että että en sit luultavasti ovuloinut siitä kierrosta ollenkaan vaikka sainkin ovulaatioplussan Tikkuun. Sovittiin että meidän lähete laitetaan Kuopioon Inovaan. Täytyy sanoa että oli nopeeta toimintaa, koska sieltä Inovasta soitettiin jo eilen mulle. Oisin saanut jo ens viikolle ajan, mutta halusin naislääkärin ja sain lisäaikaa sulatella tätä asiaa. Vaikka pitkään on yritetty 4.5 v. Niin silti nyt tuntuu että kaikki menee vauhdilla. Jotenkin oli vaikeeta ajatella että miksi pitää mennä vaikeimman kautta , mutta nyt on jo sopeutunut ajatukseen, että että vauva tulee ivf hoitojen kautta ( toivottavasti ) ja nyt rupeen jo vähän jännittää. Ai niin se aika on 21.3. Osaako kukaan kertoa mitä siellä tapahtuu,? Oon ihan pyörällä päästäni. Anteeks taas pitkä teksti.

Junttura kyllä siihen pistmiseen tottuu. Muokin jännitti se aluksi tosi paljon. Huomasin että koska olen oikeakätinen oli hepompaa pistää vasemmalle puolelle, varsinkin orgalutran missä vähän tylsempi neula. Sille puolelle kun pistin niin ei tullut verta.

Testauspäivä on 9.3. tai 10.3. Mulla oli siirrossa eri lääkäri niin tuli nyt vähän eri ohjeet, pitää vielä soittaa siitä ja varmistaa, koska haluavat että menen verikokeeseen. Joka tapauksessa teen kotona testin silloin 9.3. aamulla.

Täytyy kyllä sanoa että olen punktion jälkeen olut niin turvoksissa, ja se turvotus alkaa ihan ylävatsasta asti. Koko nahkaa ihan kiristää ja olo aika tukala. Sais ruveta pikkasen jo helpottamaan tai ainakin siirtymään tonne alavatsan seudulle pelkästään. Ennen punktiota pääsinkin liian helpolla, ei ollut tukala olo ku vasta punktio aamuna.

Birita meettekö nyt ekalle käynnille suunnittelemaan ivf hoitoa vai keskustelemaan hoitovaihtoehdoista?

Pisama; sain kunnallisesta puolelta lähetteen hedelmöityshoitoihin, koska täällä meidän paikkakunnalla tehdään vaan inssiin asti. Eli ihan ensimmäinen käynti on kyseessä, muuta en tiiä kuin sen että mieheltä otetaan simppa näyte siellä. Vähän jännittää tää kaikki :happy:

Testin teko menee varmaan huomiseksi. Jos silloinkaan pääsen livahtamaan apteekkiin. Ollaan viikonlopun mummolassa... Meillä on kylpylä reissu keskiviikkona että olis kiva jos tää homma selviäis ennen sitä... Mun tuurilla tää on joku hormonihäiriö... Kokoajan menkkajomoa mutta tulee vaan jotain limaista suht kirkasta..

Meidän suunnittelukäynnillä käytiin hoidon vaiheet läpi ja mut ultrattiin, koska viime kerrasta oli puoli vuotta. Meillä oli tuttu lääkäri jonka kanssa tehty inseminaatiot joten voi olla hieman eroja mitä silloin käydään läpi. Käytiin myös samantein verikokeessa jossa katotaan hiv ja hepatiitit. Lähinnä se prosessi laitettiin käyntiin. Kävin ultrassa pari kertaa ennenkuin piikitykset alkoi. Sitä ensi käyntiä ei tarvii jännittää, lääkärit ymmärtää kyllä että se monelle aika pelottava ja järkyttävä hoito.

Niin ja hormoonotestit ja aukiolotutkimukset oli aiemmin jo tehty.

Pisama, tsemppiä turvotuksen kanssa!

Juntturalle tsemppiä pistämisen kanssa! Minuakin kyllä jännittäisi ekat pistämiset :)

Biritalle myös tsempit hoitojen aloitukseen! Kivahan se on että asia etenee nopeasti, vaikka se ensin ehkä järkyttääkin. Jospa saisit sen plussankin jo viimein!

Seuraan niin mielenkiinnolla teidän muiden ivf-taivalta, sillä se saattaa (toivottavasti pian) olla itselläkin edessä! :)

Pätkikselle tsemppiä testailun kanssa! Toivotaan että ei olisi mikään hormoonihäiriö.

Murkku, kiitos! Pitää käydä myöhemmin lukaisemassa :)

Napaa: täällä on ollut tänään menkkajomoa ja pikkuisen vaaleanpunaista v.vuotoa. Varmaan yrittää aloitella menkkoja lugeista huolimatta. Otan kuitenkin vielä huomenna ja maanantaina viimeiset luget ettei ole menkat päällä tiistain polikäynnillä.

Larissa dpo 12 tai 13

Larissa, hus pois vaaleanpunaiset! *kiukkuhymiö*

On: jäätävä närästys! Kaks kertaa illan aikana hapot nousseet suuhun asti, kerran meinasin jo oksentaa. Nyt määräsin itseni loppuillaksi sänkyyn makaamaan. Maha on turvonnut palloksi, kohta varmaan räjähdän :D ja aivan järkyttävä väsymys vaivaa edelleen... Kohta pitäis se punkkulasillinen kumota kurkusta alas.

Ilpuri yk ja dpo kaimani, mites siellä menee?!? Tuli muuten mieleen, että jos me plussattaisiin molemmat, niin meillähän olisi myös laskettuaika sama? :) voi kumpa voi kumpa!!!! <3

Muurahainen dpo 5, yk 25

Murkku, <3 no niin oiski!!!! :D ois ihan huippua!! täällä eilen ja toissa päivänä närästi. Eilen tissit oli melko turvoksissa ja yleisen arat. Tänään on aivastuttanut ja vatsassa aika-ajoin juilii. Illalla alkaa melko aikasin väsyttää mut töissä jaksan hyvin.
Niin ja :D :D eilen vedin ihan hirveet kilarit miehelle kun se pyysi mua ulos syömään tänään sen kaverin kanssa :D :o no oli siinä vähän sitäkin et kun se tuli viereen hönkäilemään kun pesin vessaa. Rääyin sit silmät päästäni loppu illan ja uhkailin lähteä kävelemään . Hysteeristä ja outoa?!?! Not!! :D tänään oon ollut hyvin sovittelevalla kannalla ja mies on nauranut mulle <3 niin ja vatsa oli tänään ihan yhtäkkiä tosi löysällä.

Kyllähän näistä jo saisi hyvin raskaus oireet kasattua mutta luulen et menee nyt kyllä stressi piikkiin, onkos tänään nyt sit dpo5.
Tänään nyt siis tosiaan käytiin syömässä mieheni ja hänen kaverinsa kanssa.

Nyt mietityttää sellanen kun oon ens pe menossa Helsinkiin koulutukseen mun työkaverin kanssa meidän maahantuontifirmaan. Ja viimeks kun niillä kävin ne iski skumppalasin käteen ja täytti sitä säännöllisin välein. Mitään alkoholitonta en missään nähnyt ja sit mun työkaveri tietää meidän yrityksestä ja varmaan epäilee jos en juo mut en luonnollisestikaan halua sanoa mitään sille. Niin enkä haluis testata vasta kun sunnuntaina

Takaisin