Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Pahoittelut Pätkis :(

Larissa, normaalisti 36 h pregnylin pistosta tulee ovis. Mulla on kuitenkin käynyt jo useamman kerran niin, että ovis on ollut jo 8 tunnin päästä pistosta. Eli liian aikaisin.
Lääkärin ajatus varmasti perustuu tohon ensimmäiseen tuntimäärään, jolloin se munis kerkeisi kasvamaan vielä sen 2 mm.

Mulla ei varmasti olisi näkynyt ekassa raskaudessa dpo 10 vielä mitään. Tein ekan testin dpo 14 illalla ja tosi hailura tuli silloin.

Mun sijaistama tyttö on siis tulossa takas hoitovapaalta joskus syksyllä. Kirjotin syksyllä uuden työsopimuksen syyskuun loppuun. Juteltiin tällä viikolla ja hän ehdotti että jos mulla ei oo muuta ni hän vois jäädä kyllä pidemmäksi aikaa vielä. Alkuperäinen suunnitelmahan meillä oli, että oltais lennossa vaihdettu nyt kun hän olis heti äitiysloman jälkeen tullu takas. No ku ei plussaa näkyny ni ehdotin että hän jäisi hoitovapaalle ja mielellään sen kortin käyttikin. Lapsi on nyt vuoden. :)

Voisinpa minäkin yhden oluen vaikka nauttia, kun ei tiedä milloin seuraavan kerran :joyful:
Aamupäivällä tieto, että siirto on ensisijaisesti ensi viikon tiistaina, ja jos ei vielä blastocysti-vaiheessa, niin sitten keskiviikkona. Huomenaamulla soittavat, että jos on hätä kädessä, niin pitää mennä huomenna. Pidetään peukkuja, että päästään ensi viikkoon!!
ja jännitysnäytelmä jatkuu...
Katjusha kp 19 / 1 dpo 5 alkiota labrassa?

Diabolicat, ei mitään käsitystä. Purkkiin pissaaminen on kyllä tosi jees, jos jokin ihme näkyis tikussa, niin voi heti tarkistaa toisella.. :playful: Optimisti kun on!
Lueskelin tuossa noista blastocysteistä, että niitä tavataan siirtää aina vaan yksi. Huoh, voi kun olis jo ensi viikko! Mulla on maanantaina yritysruotsin kurssille tehtävä ruotsinkielinen esitys (ppt ja "puhe"), saapa nähdä, mitä siitä tulee, kun näin on muuta mielessä.

Larissa: ainaki on se nyt ollu ihan asiallinen. Kuumeessa on ni on hiljaa. Aikasin tuli haamut juu. En tiedä oliko hyvä vai huono asia että noin aikasi joutu jännittää vahvistuuko vai ei mutta se meni näin tälläkertaa.

Pahoittelut pätkis!

Katjusha: alat pitämään esitystä blastokystista ja kaikista lapsettomuuteen liittyvistä hoidoista :D ruotsiksi :D

Katjusha osaatkohan vastata, kun sinulla on kokemusta näistä asioista... Miksi välillä kasvatetaan (vai onko se oikea termi) alkioita pidemmälle ja jossain siirretään jo aikaisemmassa vaiheessa? Mulle sanottiin että siirto tapahtuu kahden päivän päästä keräyksestä.

Ei vieläkään mitään. Dpo 13 kaiketi. Pikku Kakkonen on muuten tällä hetkellä työssäkäyvän äidin päivän kohokohta. Zzzzz..... Onko sillä siis väliä, mihin aikaan siihen purkkiin pissaa? Mä pissasin 04-05 välillä....
15dfe35be8c17e9b78c0b9dc6239930c

Muokattu viimeksi:
Katjusha, tsemppiä tiistaille! <3

Diabolicat, en tiedä, mutta testasin sitä ovistesteillä, eikä vaikutusta ollut oliko pissa jäähtynyt vai ei, sama tulos tuli.
Pahoittelut negasta, ei sillä keskiajalla ole väliä, vaan sillä miten kauan pissa rakossa on ollut. Aamupisu on kauiten, sen takia sitä suositellaan raskaustesteihin.

On: yritin kirjautua tänne aamulla, väitti että salasana ja muut on väärin. Siitä tuskastuneena kävin sitten kirjaamassa kuulumiseni sinne blogi sivustolle ylös. Et sieltä voi käydä kurkkaamassa, mutta ei siis mitään tärkeää täällä oo tapahtunut. :)

Muurahainen dpo 5, yk 25

Diabolicat, pahoittelut negasta :(

Junttura, joissain paikoissa siirretään "vanhempia" alkioita, sillä ne saattavat kiinnittyä todennäköisemmin.

Murkku, hitsi kun ei ole puhelimella sun blogin osoite tallessa. Muuten lueskelisin heti :)

Napaa: jee kohta lähdetään miehen kanssa käymään päiväreissu mulle vieraassa kaupungissa. :) Miten paljon nostikaan mielialaa meidän eilinen ivf-keskustelu. Jotenkin kuvittelin että asiasta pitäisi vängätä, mutta mies olikin heti valmis <3 :)

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Larissa dpo 12 tai 13

Junttura, alkioiden viljelypäivien määrä hedelmöittämisen jälkeen riippuu monesta tekijästä. Perinteisesti on viljelty 3-päiväiseksi, mutta nykyisin laboratoriotekniikka on niin kehittynyttä, että voidaan viljellä 5-6 -päiväiseksi. Lyhyt 2-3 päivän viljely ei vielä karsi heikoimpia yksilöitä pois, siirrettävää tai pakastettavaa on siis enemmän. Meillä on aina tehty lyhyitä viljelyitä, ja omalla kohdalla voi johtua iästäkin, koska aloitimme IVF:t yli 35-vuotiaana ja keräyspäiväksi on useimmiten osunut tiistai, jolloin 5-6 päivän viljely on ollut mahdotonta viikonlopun vuoksi. Raskautumisprosentti on parempi blastokysteillä, mutta riskinä on, että yksikään alkio ei selviä 5 päivään, joten siirtomahdollisuus menee siltä osin kokonaan ohi. Jos munasoluja saadaan esim. 8-10 tai enemmän ja ne ovat hyviä - lääkärit varmasti tapauskohtaisesti miettivät pitkää viljelyä ainakin yksityisillä klinikoilla. Yleisimmin 8 munasolusta 5 hedelmöittyy normaalisti ja 3 alkiota suoriutuu 5-päiväiseksi. Toivotaan, että IVF:läisille saadaan runsaat sadot sekä hyvät ja elinvoimaiset alkiot!
hermoheikkona puhelinta vahdin täällä.

Kuinka pitkään pitää pidättää että tulosta voidaan pitää luotettavana? En ole nimittäin varma, olenko joskus puoli kahden aikaan käyny pissalla jolloin pidätysaikahan ei ollu kovin montaa tuntia.

Mä en enää tajua. Tiputteluvuoto loppu ku seinään. Kohdunnapukka on suht korkealla ja kovan tuntuinen. Alkaako ne menkat vai ei? o_O

Diabolicat, juu liuottimet taitaa olla ne eniten vältettävät ja maaleissahan niitä riittää. Mutta siis joo, remontoidaan, mutta koska tehdään pitkää päivää töissä ja mä olen nyt ollut aivan sairaan väsynyt niin tuskin tehdään mitään käytännössä itse vaan teetetään kaikki. Ehkä jotain purkuja, mutta kaiken muun tulee tekemään joku, joka tietää mitä tekee :grin mä keskityn toimimaan työnjohtajana.

Katjushkalle pidän täällä peukkuja ja peukkuvarpaita ristissä :nailbiting:

Onko kukaan muuten kuullut Dolcetista? Katosi kuin tuhkana tuuleen, ettei vaan nyt olisi sattunut mitään...

Takaisin