Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Diabolicat, aamulämmön pitäisi jäädä hieman koholle, mutta se voi olla todella pieni ero, esim. 0,2-0,3 astetta. Mulla oli tässä kierrossa ennen ovista 36,3-36,4, oviksen jälkeen nousi ensin 36,5 ja tänään 36,6, mutta tuo nousu riitti Fertility friendille.

Beisla, kiitos taas vinkeistä! Gato negro jää kaappiin ja ostan yellow tailia siis ;)

Muoks. Kiva riesa on näemmä näissä letro-kierroissa. Heti oviksesta alkaen on maha kuralla aina aamun/aamupäivän :/

Muokattu viimeksi:
Mullakin letrot aiheuttanut jonkinlaista herkkyyttä, tuntuu et joka asian otan itseeni ja kyyneleet tulee pienestäkin...
Kyllä kroppa taas kehittää oireita ja ehkä pregnylkin hiukan, tissit kipeät varsinkin iltaisin, jos ei syö säännöllisesti kuvottavaa, pieniä mekkoja enteilee tuntemuksia... Epäusko ja negatiivinen pelko kuitenkin itsellä päällimmäisenä, odotellen siis mekkoja. .. kp24/28-30. Jos mekkoja tai kummempia oloinen niin vois testaa lauantaina tai sunnuntaina kun vapaa...
Välillä tää työn ihanuus ei tunnu niin kovin ihanalta kun päivät viettää raskaana olevien kanssa ja itse ei tuu raskaaksi millään

diabolicat, mittareiden välillä voi hyvin olla pieniä heittoja. Kun ovulaation lämmönnousu on vain muutama asteen kymmenys, on myös mahdollista että eri mittarit antavat aavistuksen eri tuloksen. Harmi kun sulla oli niin huono tuuri mittareiden kanssa.

Nonnah, onpa kurjaa jos työpaikalla on paljon raskaana olevia, ei varmasti helpota oloa.

Larissa, toivottavasti Yellow Tail on sun makuun. :)

No joo , oon siis äitipolilla töissä ja on kyllä mun unelma työpaikka. Eipähän tuo ole ennen haitannut, mut nyt kun pikkukakkosen yritystä alkaa olla takana 2,5v ja tietää ettei mahdollisuutta IVF ään oo ainakaan vuoteen niin ahdistaa välillä pahasti, varsinkin nää joille vauva on vahinko ja viel 12 viikolla mietitään et oisko pitäny keskeyttää niin se syö ja pahasti.

Nonnah, en voi edes kuvitella millaisia tunteita käyt läpi töissä päivittäin :sad001 Mulle on ihan tarpeeksi siinä, että näen raskaana olevia asiakkaita töissä tai kuuntelen raskaana olevan ystäväni valituksia oloistaan (vaikka tietää aivan hyvin meidän tilanteen)... Ei mene nallekarkit tasan tässä elämässä, sehän on täällä jo moneen kertaan todettu :meh:

Larissa viiniasiaan vielä, että ainakin tigerissä myytiin sellasia painekorkkeja olikohan 3€ viinipulloihin, jotta säilyisi kauemmin. Ostin miehelle joskus sellasen lahjaksi, koska itse en tosiaan juo ja mies ei raski koskaan ostaa viinejä sen takia, että ne pilaantuvat vaikka tahtoisi joskus ruuan kanssa juoda :D

Viiniasiaan, itse en pysty juomaan punaviiniä ollenkaan kun jo puolikkaasta lasista tulee päänsärky :/ plussakierrossa kiinnittymisen aikoihin söin kuitenkin paljon normaalia enemmän suklaata (joulu) ja join muutamia annoksia olutta :p en tiedä auttoiko, mut alkoholi+flavonoidit tuli ainakin tolleen..

Beislalla hyvä vinkki tuohon ylijäämä viiniin. Täytynee käyttää joskus.. Ei ole kyllä tullut mieleen pakastaa,mutta kokeilemisen arvoinen vinkki:):hello2

Larissa haudutettu liha punaviinikastikkeella kuulostaa herkulliselta! :hungry:

Juu meillä on kans semmosia viinipullon korkkeja, joita voi käyttää sen jälkeen ku viini on korkattu. Tosiaan juodaan keskimäärin 1 viinipullo vuodessa... :D

Meillä muuten jäsenkorjaaja sanoi miehelle, että sinkki lisää seksihalukkuutta. Mies ensin totesi että pitää varmaan sitä sit alkaa syömään. Totesin että syöt jo... :woot: Mies meinasi ettei hän ainakaan ole huomannut että olisi panettanut enemmän. Mut kyl mun mielestä sitä kiinnostaa nasuttelutouhut useammin, vaikka ei se vieläkään mikään duracell ole. :)

Larissa, juu sitä varten mä oonkin sitä miehelle syöttänyt. :D Niin ja tosiaan ne meidän viinipullon korkit on ainakin semmosia että ku ne laitetaan ni samalla se pullo impataan takas tyhjiöks ettei sinne jää sitä happea. Siinä on semmonen "pumppu" mukana.

Moikka!
Olen viime ajat vain lueskellut teidän muiden kirjoituksia, kun itse odotellut kutsua polille tutkimuksiin. (Siemennesta-analiisin mukaanhan kun miehellä ei yhtään siittiötä löytynyt, niin luomuna raskautumisyritys tuntunut täysin turhalta.)
Kauheasti onnea kuitenkin teille kaikille plussanneille. Jotenkin kauhean vaikea kaikkien plussista onnitella erikseen, kun uusia viestejä vilisee kokoajan lisää ja kirjoittaessa nimet yms unohtuu.
Toivoa kyllä antaa kun teistä monet onnistuvat. :) <3

Sit vähän omaa napaa:
Sain tänään postia polilta ja soitin perään selvitelläkseni asioita. Jotenkin ihmeen kaupalla he ehdottivat heti, että pääsettekö pe lääkäriä tapaamaan.
Joten, olisiko vinkkejä miten täytyy/kannattaa valmistautua ja mitä kysyä yms. sitten perjantaina lapsettomuuspolin lääkäriltä?
Täytyy jo ennakkoon rustata kaikki mahdolliset asiat muistivihkoon ylös, ettei jännittäessä sitten unohtuisi. :)
Kp10/28 Yk23

Julianna, kannattee laittaa paperille kaikki kysymykset, mitä haluatte kysyä. Siellä tulee yleensä paljon tietoa ja kun varmasti vähän jännittääkin niin moni juttu muuten unohtuu kysyä! Siellä ei 'tyhmiä kysymyksiä' tunneta! Ihanaa, että pääsitte nopeasti lääkärille! Toivottavasti on mukava lääkäri ja saatte positiivista tietoa!

On varmaan hyvä kysyä ainakin siitä toimenpiteestä kun miehen kiveksistä otetaan suoraan siittiöitä ja voisiko uuden näytteen antaa myös. En muista muistatko kun kirjoitin, että meillä oli yksi tyhjä näyte muiden ihan ok näytteiden keskellä eikä syytä löytynyt.

Juu, tärkeähän tässä on nyt tutkia Juliannan mieheltä, löytyykö syy sille, miksi siittiöitä ei ole. Meidän tapauksessa kun siittiöitä oli hävyttömän vähän ja niistäkin tosi vähän normaalisti liikkuvia, niin otettiin ensin uusi kontrollinäyte, ultrattiin kivekset ym. ennenku päätettiin mistään jatkotoimenpiteistä. Siellä taidettiin kysyä sukupuolitaudeista ja oliko kivestulehduksesta. Miehellä on ollu kasseissa pari vuotta sitten punkki, mutta se ei kuulema vaikuta siittiöiden laatuun ja määrään. Tarkistettiin, käyttääkö mies läppäriä sylissä. Älypuhelin farkkujen etutaskussa ei kuulema ole niin lähellä että olisi merkitystä, mutta mies on silti koittanut pitää niitä enemmän takin taskussa. Kysyin alushousuista, niin eivät nähneet niiden olevan niin merkittävässä roolissa, että tarttis Sloggialkkareita vaihtaa esim. löysiin boksereihin.

Syökö miehesi ns. terveellisesti ja vitamiineja? Lapsettomuuspolin kantahan oli, ettei ravinnolla pysty vaikuttamaan siittiöihin muta aika moni muu taho on eri mieltä.

Tänä aamuna oli sitten lämmöt hieman kohonneet molemmilla mittareilla mitattuina (eilen tuli siis korvaava mittari postissa tuon rikki menneen tilalle, eli mittasin sillä sekä sillä joulukuussa hukkaan menneellä, lapsen leikeistä löytyneellä mittarilla). Mut ovulaatiotakaan en ole tikutellu sitten sunnuntain. Jotenkin tuntuu hassulta ajatus, että lämmöt nousisi vasta torstaina, jos ovis olis ollu sunnuntaina. Mut tosiaan tiistaina sen ois kuulunut olla. Ja tosiaan lämpöjä en ottanu su-ti välillä ku ei ollu toimivaa kuumemittaria.

Muokattu viimeksi:
Enpä oo ehtiny tänne kirjotteleen.. On ollu hirvee sukusotku ja ite oon vaan kärsijän roolissa perheeni kanssa, niin oon ollu aika rikki ja aika on menny asian selvittelemiseen ja sen käsittelemiseen. Vieläkin oon ihan pihalla kaikesta, että mitä oikeen tapahtu, kun syy on naurettava, veljeni perhe siis katkas välit koko meidän puolen sukuun. En nyt täällä voi asiaa valottaa hirveesti, mutta tosi paskat fiilikset. Ja kaikki alkoi siitä kun otettiin poika niiltä hoidosta pois, kun halusin jäädä tässä välissä vielä kotiin hänen kanssaan, kun aloin miettimään kuinka paljon menetän kun en näe tätä kasvun vaihetta ja sitä että mitä jos meiille ei vaikka suodakkaan toista lasta, katuisin silloin lopun elämääni että en ollut tässä kohtaa kotona. Ymmärrän kyllä että kaikilla perheillä on oma tilanteet ja toimintatavat, enkä heitä arvostele. Mutta meillä näin.

No kaiken hyvän päälle täällä on kp 1 menkat alko heti aamutuimaan. :arghh: No ei kun uutta yritystä :)

Kuinka aikasin yksityiselle kannattaa soittaa jos haluaa vaikka huhtikuussa päästä käynnille? Ja jos halutaan vaan että mun paikat tutkitaan ja ultrataan niin voiko gyne tehdä sen ja onko se yksityisellä kallista?

Mami kp 1/27 yk öö 20 :eek:

Muokattu viimeksi:
Mami, pahoittelut sukusotkuista ja menkoista :( jos vasta huhtikuulle haluat aikaa niin varmaan riittää että soittelet sitä tyyliin viikkoa-kahta ennen? Kannattaa koittaa ajoittaa se silleen, että olisi ennen ovulaatiota niin ultratessa näkyisi toimiiko munasarjat normaalisti. Tsemppiä!

Larissa, Kiitti vinkistä :) ja kiitos tsempeistä! Josko sitä ehtis vähän aktivoitua täälläkin :) Tosin poika on kyllä niinvilkas tapaus että ei parane kauaa uppuotua muuhun :grin

Muokattu viimeksi:
Minni, ai onko ne korkit noin halpoja? Mä olin kyllä kuullut niistä, mutta ajattelin että ovat varmaan hintavia. Plus saadaan kyllä kahdestaan viinipullo juotua kolmessa päivässä joten eipä ole ollut tarvetta. Kestääkö ja toimiiko sellainen halpa korkki?

Julianna, tosi hyvä kun pääsette noin nopeasti lääkärille. Mä en osaa sanoa tarkkoja kysymyksiä, mutta neuvoisin myös kirjoittamaan kaiken ylös. Välillä mulla on ollut kolme kysymystä lääkärille, ja oon muistanut vain kaksi.

Mami, tosi ikävältä kuulostaa teidän sukuriita. :sad001 Pahoittelut myös menkkojen alusta.
Yksityiselle voi tosiaan päästä hyvinkin nopeasti. Mulla maksoi peruskäynti ja ultra 170€.

On. Mulla edelleen oireet loistaa poissalolollaan. Ja tiedän kyllä että oireettomanakin voi tärpätä, mutta on tätäkin kokeiltu jo aika monessa kierrossa ilman minkäänlaisia tuloksia. Sunnuntaina kai pitäis testata... ellen vaan odota alkaako menkat. Luget loppuu joka tapauksessa lauantai-iltana.

Ja kysymys geleistä, että onko väliä mitä noista tilaa, onks niissä eroja? Yks tais olla vahvempaa. Ja onko keinoja aikastaa ovista?

Takaisin