Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Osaako kukaan sanoa tähän mitään.. eli mulla on reuma, ja nyt tosiaan ihan puskista tänään polvi tulehtui ja turposi. Ja näihin aikoihin pitäisi olla kiinnittyminen jos on tullakseen. Kellään kokemusta vastaavasta vai onko vain huonoa sattumaa?

Esikoista yrittäessä en tainnu hankkia mitään ennen raskautta. Raskauden ollessa n. 3 kk kohdalla ostin ensimmäisen bodyn. Aika paljon sain käytettyjäkin vaatteita. Mm. kuulin että nuorin serkkuni on 2 kk mua edellä, joten ajattelin etten saa sieltä vaatteita ja ostin alennusmyynnistä vauvanvaatteita.

Täti sit joskus soitti ja kysyi että koskas sä tuut hakemaan täältä vauvanvaatteita, nimimerkillä Keskusvarasto Oy/Ab haluaa vaatteista eroon (heillä 3 lasta eli 7 lastenlasta). Serkkuni oli hakenu parhaat päältä ja kyllä meillekin liikeni varmaan kymmenkunta roskapussillista vauvanvaatteita ja muutamia lakanoita ym. :)

Lapsi sai käyttöönsä mm. sukukehdon, jossa me kaikki ollaan köllitty. Tosin se maalautettiin ennen lapsen syntymää. Ja sit saatiin isännän hyvältä kaverilta ilmaiseksi uudenveroinen pinnasänky (ostin toki uuden patjan molempiin). Siinä on yhdessä kohtaa n. 2cm tussijälki, muuten ihan uuden näköinen. Hoitopöydän ostin käytettynä jne (sitä käytetään edelleen).

Lapsella on mm. sukuhaalarikin nyt toista talvea käytössä, ihan ilmaiseksi saatiin. Vetoketju on pari kertaa levinny, tarrat irtoo ihan kohta jne. Koko rahan edestä siis käytetty. :D Toki hänellä on parempikin haalari, mutta se on sitten kovemmille pakkasille. Ostin tytölle myös Poistoulkovaatteita vuosi sitten, mutta ostin vähän turhan isolla kasvuvaralla. Ovat nimittäin vieläkin liian isoja ja ne piti ottaa viime syksynä käyttöön, uusi toppahaalari saattaa olla liian iso vielä ensi talvenakin...

Osa vaatteista on ns. unisex, mutta on meillä paljon pinkkiä ja prinsessaa, kun pinkki on neidin suosikkiväri. Mitään ns. vauvaa ajatellen ei olla vielä hommattu, mutta toisaalta kaikki esikoisen kamat on säästetty.

Muokattu viimeksi:
Punaviineistä, seison alkossa ja pohdin onko väliä onko se keskitanniinen vaiko tanniininen... :D myyjältä en kehtaa kysyä. :D

Muoks. Päädyin tanniiniseen, vahvan makuiseen chileläiseen shiraziin. Myyjä sanoi, että oli hyvä valinta. Käyn sitten ens kuussa kertomassa olenko samaa mieltä :D

Muurahainen kp 7/27, yk 25

Aurinkoista päivää naiset! Pikaisesti omaa napaa näin töiden lomassa. Mulla nyt menossa kp 27/30 ja oviksesta di tosiaan hajuakaan onko sitä ees ollut. Mut eka letro-kierto menossa ja oletetun oviksen seutuvilta kp18 asti tullut tuhruttelua. Kp 18-21 ihan veristä vuotoa pyyhkiessä ja siitä tähän päivään mansikkamaidon väristä vaalpun valkovuotoa. Onkohan tämä näin pitkä tuhruttelu ihan normaalia..?? Luulen et tää kierto on ainakin pari pv pidempi ku normisti. Toivottavasti 9 kk pitkä ;) nojoo, ei ole kyllä mitään odotuksia et tärppi ois tullut.. Ihmetyttää vaan tuo tiputteluvuoto.. :o

Larissa, kiitos kysymästä, ei tänne mitään mitä ei vois laittaa lugejen piikkiin.. Aika matelee!! Luulen että aloitan testailut kyllä ennen ens keskiviikon verikoetta, hulluksihan täällä muuten tullaan, mies on meinaa myös ihan tulisilla hiilillä tän asian kanssa :D toivottavasti siellä ruokavalio helpottaa kipuja!!

Voi teitä punaviinin ostajat :grin Teistä saa kyllä piristystä päivään :hilarious:
Silloin kun mä opettelin vielä juomaan punkkua niin toi gato negro oli oikein hyvää siihen puuhaan.

Mä täällä vaan odottelen menkkojen alkua, että pääsisin perjantaina verikokeisiin. Dpo 11 alkanut tuhru loppui eilen mutta testi näytti aamulla negaa, joten viim. torstaina pitäisi hanat aueta. Otetaan siis uudelleen ne alkukierron hormoonikokeet sekä niiden lisäksi kilpirauhasen vasta-aineet sekä hyytymistekijät. Sitten vaan odotellaan vastauksia ja uutta klinikka-aikaa. Mä kyllä jo miehelle ilmoitin, että mun mielenterveys ei kestä enään tässä vaiheessa mitään luomu-huuhaata ja se oli sille ihan ok. Inssistäkin jo puhui vähän mutta katotaan nyt ensin nuo kokeet.

Murkku reps :D käy sitten tekemään reklamaatiota "kun ei saatana tälläkään tärpännyt vaikka niin kehuttiin hyväksi" :D

Te jotka ette tykkää punkusta niin maistakaa ehdottomasti tätä! http://www.alko.fi/tuotteet/439887/

Itse vihaan viinejä ja alkoholia muutenkin, mutta tuo on ainoa jota voin juoda edes lasillisen kakomatta :D Siinä ei tule sitä pahaa jälkimakua mikä viineissä on :D

On. Varasinpa maanantaille uuden ultra ajan! Huh kun vierähti kivi sydämeltä kun sain aikaseksi ja saan varmistuksen tähän piinaan! :)

Niin ja tässä katselin tota pulloa ja vitsi tekis mieli sitä! :D :D En juo ikinä alkoholia siis ehkä kerran vuodessa yhden ja nyt voisin ottaa tuota punkkua!

Muokattu viimeksi:
Larissa, varmaan tuhru tosiaan verottaa menkkoja. Mutta vaikuttaa siihen vuodon runsauteen muukin kuin limakalvon paksuus. En nyt vaan muista tarkemmin muista syitä... taisi olla ainakin se, kuinka nopeasti verisuonet umpeutuvat tai jotain sinne päin.

Junibea, onpas inhottavaa jos on epämääräisiä välivuotoja. :sad001

WM, harmi että ylilääkäri junnaa vastaan, toivottavasti pääsisit edes gynelle.

Minni, mielenkiintoisen kuuloinen viini, pitääpä kokeilla! Itse tosin pidän punkusta enkä ole huomannut niissä ikävää jälkimakua, mutta Gato Negroa en osta. Laitanpa minäkin vinkin, tämä viini on mennyt muutamalta vähemmän punkkua juovalta kaverilta ihan hyvin alas http://www.alko.fi/tuotteet/458797/.

muurahainen, mun piti oikein googlata punaviinien flavoideja. Yritin kerran suomeksi, mutta löysin lähinnä keskustelupalstan missä ihmiset tappeli ja trollasi aiheesta. Englanninkielinen haku tuotti paremman tuloksen, tässä linkki ja tiivistelmää: http://www.livestrong.com/article/416097-the-best-red-wine-for-your-health/
"Punaviinin kuoret ja siemenet sisältävät antioksidantteja. Yleisesti ottaen, mitä makeampi punaviini, sitä vähemmän flavonoideja. Kalifornian yliopisto on tutkinut viinejä ja on todennut, että Cabernet Sauvignon-rypäleessä on eniten flavonoideja. Toiseksi eniten on Pinot Noirissa ja Syrah'ssa/Shirazissa [sama rypäle, Syrah on ranskalainen nimitys ja muualla käytetään usein Shirazia]."
Olisin kuvitellut itse että flavonoidit liittyvät tanniineihin, mutta ilmeisesti näin ei ole.

MaKa, ei tosiaan kuulosta normaalilta noin pitkä tiputtelu. Kannattaa kysyä siitä lääkäriltä jos jatkuu seuraavassa kierrossa.

ninukki, sullakin on testipäivä niin pian mun jälkeen! Ihana miten innostunut sun mieskin on, eiköhän teidän pidä testailla. :wink

Mimmu, hyvä että sun mies on samaa mieltä sun kanssa ettei luomua kannata yrittää. Luulisi että asiakkaallakin on oikeus esittää toiveitaan, jospa asiat kokeiden jälkeen etenisivät.

Muokattu viimeksi:
Mä juon pari lasia viiniä vuodessa, joten en tiiä siitä mitään. Onko siis periaatteessa i han sama minkä punaviinipullon korkkaan varastosta? Niitä ku taitaa muutama löytyä...

Tänään tarttis viedä harrastukseen konjakkia ku työni valmistuu, mutta mä en tykkää konjakista. Mietin että veisin vaan jonku pullon ku on kotona olemassa. Esim. jotain kuoharia..

diabolicat, varmaan on aika sama minkä punaviinipullon korkkaat. Jos ei ole kalliita viinejä, niitä tuskin on tarkoitettu säilytettäväksi vuosikausiksi, joten vanhimmasta voi olla hyvä aloittaa. Tai sitten katsot, onko siellä artikkelissa mainittuja rypäleitä.
Konjakista en osaa sanoa mitään, mutta onhan kuohari sentään juhlava juoma, tuskin siitä kukaan valittaa. :)

gatusa haha, mulla oli pienenä pikimusta kissa ja yllättäen mun lempilaulu oli Mustan kissan tango. :grin

Mä kyl tykkään punaviineistä :D mut enpä oo kyllä tainnu oikeese aikaa kuusta juoda ;)

Gato Negron jätän alkoon, ei oo kummosta.
Murkun ostama Diablo on ookoo :)
Beislan mainitsema Yellow Tail on kyllä hyvää! ;)
Ah, alkaapa tekee mieli punkkua :D

Mulle gyne just sano ettei ohuelle limakalvolle oikeen mitään voi tehdä eikä sen periaatteessa pitäis estää raskautumista.
Mä kyl luulen, et mul on ongelmaa tässä ja pahasti. Nykyään erittäin niukat menkat ja kestää just 2-3päivää. Miten sinne mikään pystyis kiinnittymään :(

Mutta odotellaan kutsua tarkempiin tutkimuksiin, toivottavasti jotain syytä selviäis lapsettomuudelle.
Nyt ollu kyllä useana päivänä seksiä ja oviksen pitäis olla lähellä eli kai tää on eka kierto ku yrittämällä yritetään :D outoa.

Wm, ihana että sulla on gyne joka jaksaa pitää sun puolias! Toivottavasti jonkinlaista apua saisitte :) mutta kuten sanoit, pitää muistaa olla iloinen jo olemassaolevista lapsukaisista. Itsellä ainakin meinaa välillä unohtua, että on jo yksi rakas joka saa riittää, jossei meille enempää suoda <3

Minni, ihanaa että sait varattua uuden ultra-ajan! Eiköhän kaikki oo hyvin, mut oman mielenrauhan takia ainaki hyvä käydä tarkistaa :)

Gatusa, mistä arvasit ;)

Beislalle ja Minnille kiitos viini-vinkeistä! Pistin kummankin viinin nimet talteen ;)

Mikähän avatun punaviinin säilyvyys on? Ostan aina pikkuisen pullon kun mie ei punkkua juo ja minäkin vain kiinnittymisen aikaan. Ison pullon jos ostan niin meneekö se piloille jos seisoo kuukauden jääkaapissa? Ei viitsisi poiskaan kaataa ja tämän endo-ruokavalion kanssa pitäisi periaatteessa välttää alkoholia niin en halua isoa pulloa litkiä muutaman päivän sisään :D

Nyt ärsyttää että ostin sen gato negron jos se on ihan kuraa :( pitääkö huomenna hakea parempi pullo ;)

Minni, milloin se sun uusi ultra on?

Meritähti, meillä on ollut tässä kierrossa vähän sama meininki :) kerrankin on osuneet työvuorot, aikataulut ja halut yksiin miehen kanssa :D

Muurahainen en kyl oo kuullu et muilla näin kovasti/pitkään tuhruttaa :/ mahtaisko ees tarrata kiinni jos ois sattunu hedemmöittymään. luulen että odottelen menkkoja ens ma asti ja jos sitte ei oo alkanu niin testaan. Tuntuu vaan et menkat kerkee ennen testä.. olko diablo hyvää :p

Mä olen vasta alkanit maisteleen punkkuja ja jotku on kyl ihan kauheita. Yellow tail on ollut kyllä hyvää, en olekaan sitä muistanut ☺ pitääpä seuraavan kerran ostaa

Takaisin