Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Beisla, kiitti vastauksesta! :) pitää ajoittaa sit se soittaminen oikeeseen kohtaan että saa ajankin hyvään aikaan kiertoo.

Tää suku systeemi on kyllä ihan pyllystä ja mun mielestä tarpeeton, mutta nyt on aiheutunu vahinkoo niin paljon että välejä ei voi enää korjata. Surettaa kun lapsia ei oo ajateltu yhtään ja nyt serkukset ei saa tutustua toisiinsa :sad001

Muokattu viimeksi:
Beisla, jos luget loppuu lauantaina ja plussaatkin sunnuntaina niin oletko saanut ohjeen jatkaa lugeja raskauden alkaessa? Mua jännittää sun puolesta! Ja älä mieti liikaa mitään oireita! Osalla niitä on ennen plussaa, mutta monella ei :wink

Mami, ei varmaan ole kotikonsteja aikaistaa ovista. Paitsi, että murkku taisi onnistua ruokavaliomuutoksella ja painon pudotuksella? Buranaa (tai mitään tulehduskipulääkkeitä) ei kannata ottaa menkkojen jälkeen, sillä se saattaa estää ovista tai myöhästyttää sitä sekä ehkäistä kiinnittymisen. Paracetamolia vaan kipuun tarvittaessa. Moni täällä vannoo geleen nimeen, mutta itse en ole niinkään varma että onko sillä sen kummempaa tehoa kuin vitamiineilla. Mutta voihan sitä koittaa :) Mulla se veti kierron vaan enemmän solmuun :sad001 Harmittaa sun puolesta, että suku riitelee noin "pienestä" asiasta. Totta että pienet serkukset siinä eniten kärsii :sad001

Larissa ja Mami, kyllähän mun ovulaatio nyt aikaistui lauantaille vaikka sen olis pitänyt olla tiistaina. Epäilen vyöhyketerapian aikaistaneen, käsittely oli kp4 eli menkkojen aikaan (kuten vyöhyketerapeutti suositteli). Taisiis ovisplussa pärähti lauantaina joten oletettavasti ovis oli sunnuntaina, ovulaatiotikut ainakin vaan hiipuivat sunnuntaina.

Muokattu viimeksi:
Mun ovulaatio oli tässä kierrossa jo kp 11, mutta en osaa sanoa syytä sille. Ehkä se, että en ottanut buranaa niin kuin viime kierrossa (silloin ovis kp 15)? Muutenkin mun ovis ajankohta vaihtelee kp 11-20 välillä, ehkä ovuloin toiselta puolelta myöhemmin ja toiselta aiemmin. Ei näitä oikein voi tietää :grin

En ota kantaa noihin vyöhyketerapia/osteopatia/homeopatia -juttuihin, kun eivät ole mun juttu :) Mutta hyvä jos jollekulle tuottavat halutun tuloksen!

Muokattu viimeksi:
Beisla kyllä tigerissä oli ihan muutaman euron. Varmasti niitä on myös hintavia, mutta meillä ainakin ajanut asiansa hyvin :D Siitä on tosin aikaa kun sen olen ostanut, mutta voi olla, että löytyy vielä. Tässä vielä kuva
ImageUploadedByVau Foorumi1455785396.182428.jpg

Mami pahoittelut sukusotkusta sekä menkoista :( ei kivan kuulosta ollenkaan kivalta :/

Beisla, eipä miullakaan mitään oireita ollut, odotin vaan menkkoja alkaviksi kun alkoi menkkakrampit ja sitten kun olin ekan haamun esiäidin pissinyt, huomasin että käyn tosi usein pissalla (reissussa ollessa huomaa hyvin.. :P ). Eli toivotaan että sielläkin on vaan oireeton alku❤ :)

Mami, voi vitsi mikä perhetilanne :( me ei saatu serkkujen kanssa leikkiä lapsina (heidän äiti on vähän outo, keksi ettei me olla hyviä kansalaisia koska meidän vanhemmat käy töissä ja matkusteltiin!!). Joten toivon todella kovasti teidän lapsien puolesta ett saavat tutustua lapsina, aikuisena se on tosi erilaista. Oon todella pahoillani jos eivät saa tutustua :(
Ja pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta, toivottavasti et edes joutuisi varaamaan aikaa huhtikuulle, vaan saisitte plussan ennen sitä :)

Hirmuisesti plussatuulia nyt tähän ketjuun!!❤ :)

Oviksen aikaistamisesta, siitä en ole varma mutta ainakin stressi voi myöhästyttää ovulaatiota. Tämä on ehkä vähän huono "vinkki" koska en tiedä mitään huonompaa neuvoa stressin välttämiselle kuin "älä stressaa, muuten käy X".

Mami, sehän siinä ikävintä on kun on sijaiskärsijöitä. :sad001

Larissa, en ole. Luget loppuu tosiaan päivää ennen virallista testipäivää ja enempää ei tipu.
Sullahan on nyt letrot käytössä, mulla ainakin ovis tuli niiden kanssa keskimääräistä aikaisemmin.

nenna, saa nähdä. Testipäivän lähestyessä mulla ei niinkään kasva testi-into vaan testikauhu. :bag:

Mitäs beislalle kuuluu? Siellä vielä kiinnittyminen käynnissä vai joko laskuoppien mukaan olla kiinnitynyt :D jännittää.

Juu no ovulaation aikaistamistahan me ei sillä haettu, mutta niin se oletettavasti vaikutti. Normaalisti mulla menee ovikset aika hyvin laskurin kanssa yksiin.

Beisla, juu ehkä letrot aikaisti ovista.. mutta kumma että viime kierrossa tosiaan oli "vasta" kp 15, mutta ehkä se burana vaikutti. Kumma että sulle on tommoinen ohje lugen kanssa o_O Mutta ehkä ajattelevat sen niin, että jos tarttuu niin pysyy sun tapauksessa ilman lugejakin?

Mulla on jotenkin sellainen olo, että tässä kierrossa letrot ei toimineet oikein :sad001 Endo-kivut eivät pysyneet poissa letro-kuurin aikana (eli estrogeeni ei laskenut tarpeeksi?) Ihan erilainen olo kuin viime kierrossa, ovis oli ehkä turhan aikaisin ja endo-kivut eivät tällä kertaa loppuneet ovikseen. 1,5 viikon päästä on se polin aika ja jos se endometrioosikasvain on jatkanut kasvuaan niin kyselen kyllä, että pääsisikö laparoskopia-jonoon. Saisivat katsottua missä muualla sitä endoa on ja putsattua paikkoja, se voisi vaikuttaa tähän lapsettomuuteenkin!

Diabolicat: Kun itse teen ruuat, mies syö suht terveellisesti. Olen saanut syömään jopa niitä kasviksia ja salaatteja mitä ennen ei mennyt lähes ollenkaan. Monibitamiini ja sinkki tabletteja aloitti syömään, tosin vasta 2vk sitten simppatuloksen jälkeen. En tiedä pitäisikö muitakin lisäravinteita syödä?

Mami, ymmärrän oikein hyvin päätöksesi. Niin minäkin tein, että päätin hoitovapaalla olla silloin. Ei tullut mieleenikään laittaa pientä hoitoon, kun niin kauan häntä yritin aluksi edes saada. Ikävää että siitä riitaa sinne sitten aiheutui. Paras tapa on antaa ensin pölyn laskeutua ja alkaa keskustelemaan vasta sitten kun kaikki osapuolet on rauhoittunut...
Tätipahoittelut sinne vielä <3

Kuten Larissa sanoi, mulla 10 kilon painon pudotus aikaisti ovista melkein 2 viikolla. :)

Beisla, taas ihmettelen ääneen. Minulla luge-ohjeistus, jos raskaustesti positiivinen jatkan Lugejen käyttöä, kunnes lääkäri toisin sanoo. Ihmetyttää ettei sulla samaa ohjeistusta...
Ps. Tulis jo sunnuntai ja plussa sinne! <3

Muurahainen kp9/27, yk 25

Valintakriteerinä pölyisin pullo...Gato Negro olis ollu kakkosvaihroehto pölyisyydessä... tänään on ollu oikealla puolella jossain munasarjojen hoodeilla kipuja. Ties mistä johtui...
fccbcd2cfce35f3746e8dfeaf89b418a

Muokattu viimeksi:
Aamulla selkeä nega testattu :(
Toki vasta lauantaina kp28/28-30 ,mut hätäinen kun olen niin testailin . "Oireita" toki edelleen tissi kipuu ja itkuherkkyyttä...
Mikäs tilanne IVF läisille? Joko koht pääsette testaileen ?
Pahoittelut kp ykkösistä ja tädeistä.. missä se plussa aalto luuraa...

Iltaa leidit!

Mä nyt meen suoraan omiin uutisiin. Aamulla kävin kilppari kokeessa ja hoitaja oli et missäs sun suonet on? Noo vähän jännittää :D mut siis sillai hyviä uutisia TSH oli alentunut 4.03 viime 7.47:stä mut siis edelleen liian korkea tähän kohtaan vaikka viitearvon ylärajalla. Lapsettomuuslekuri oli sitä mieltä et lapsettomuusongelmien kanssa kamppailevien tsh pitäs olla alle 2.6. ja t4v oli edelleen viite arvojen sisällä. Kun soitin tuloksia hoitaja laitto mulle soittoajan lääkärille ens tiistaille. Mut luulis et thyroxin jatkuu.

Tänään on ollu tosi stressaavaa töissä, kauheeta säätämistä ja ylimääräistä hommaa. ja outoja juttuja. Ekaks tuli säärien sokerointiin tuli nainen joka oli 12 vk raskaana. Sut tuli brasilialaiseen sokerointiin nainen jonka LA on ens keskiviikkona. Pelkäsin kun tein ja jouduin koskee hänen vatsaansa et vauva potkaisee. Olisin niin hajonnut. Eikä onneks synnytyskään alkanut :D no kun näistä oli päästy niin nainen soitti mulle et, joo muistatko mut kun kävin sulla 4 kk sit brassissa just ennen synnytystä. Olisin taas vaille niin haittaako et vauva tulis mukaan jos otaisin taas. No, mulla sattui olemaan huomenna yks pieni väli tähän operaatioon. Mut kyllä päivittelin miehelle kun tulin kotiin. En enää muista sanatarkasti mitä se sano mut jotenkin ihanasti siihen kommentoi et jospa nuo suo jotenkin johdattaa sua tuota tilannetta kohti :D
Mut joo, kyllä korpeaa!

Ilpuri kp15/n.31, yk25

Paljon tullut viestejä taas :)
Plussatuulia teille jotka kohta testaatte!!
Ja Nonnah pahoittelut negasta :/
Ja mamilla ikävä tilanne kyllä varsinkin lasten kannalta.

Oma napa: Tylsä vaihe menossa. Kp 5 ja menkat lopussa.
Mulla on ylipainoa paljon. Itse asiassa on ollut melki aina. Ei ole mulla raskautumisiin vaikuttanut ainakaan ennen. Paljon tarkoittaa bmi 39. Ja en siis ole tyytyväinen kehooni mutta se laihduttaminen ilman liikuntaa on vain niin helvetin vaikeeta ja hidasta et aina mun yritykset lopahtaa.
Hermokivut on vain pahentunut :/ oon nyt yöllä popsinut oxynormia mut ei auta. Mulla on hermokipuun myös cymbalta mutta sen teho ei enää riitä.

2.3. saan tietää saanko lähetteen yksityiselle gynelle. Meidän kunnassa käytetään Dextraa jos tarvitaan erikoisalaa.

WM kp5/36 yk7

Ilpuri, toisaallahan oli just kans kilpirauhaslääkityksestä ja lapsettomuushoidoista keskustelua ja siellä kans joku mainitsi että keskenmenoriski kasvaa jos TSH on yli 2,5. Vaikka toki tässäkin yksilöllisiä eroja.

Tosin mulla TSH ei sinänsä ole merkitsevä mittari tässä asiassa. Edes ennen lääkitystä se ei ollu koskaan mitattaessa 0,5 tai korkeampi. Ja lääkityksellä on vieläkin matalampi.

Muokattu viimeksi:
Moikka, ihanat naiset! Tänään on perjantai ja mulla alkaa loma! Huh, tätä on odotettu :)

Pahoittelut kaikille negoista ja tädeistä :/

Itsellä menossa piinaviikot, tänään kp 20/30 vielä olisi ainakin viikko jännitettävä :) Luulen että ovis tapahtui kp 14, mutta en tikuttanut kun ajattelin etten stressaa turhaa. Ultrassa oli kuitenkin selkeä johtofolli ja eilen kävin progesteroni labrat ottamassa. Tallettelut on tässä kierrossa ihan ok. Kp 10, 12, 14, 15 ja 16. Toivotaan rttä se riittää :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Tais jäädä viimeiseksi kierroksi jossa kokeilen punkkua. Alkoholi vie multa yöunet ja niin teki punkkukin. Kahden jälkeen en saanu enää unta. :sorry: Kahden aikaan taapero (mun mielestä se on jo leikki-ikäinen eikä taapero) pyysi potalle (käyttää vielä vaippoja mutta opettelee kuivaksi). Samalla havahduin, ettei 12-vuotias koiramme ole sängyssä. Se oli pakko etsiä. Löysinkin sen sitten sängyn alta nukkumasta, mikä on sille täysin epätyypillinen paikka. Tietysti taapero joi myös vesimukin tyhjäksi, pyysi lisää, joi senkin tyhjäksi ja pyysi lisää. Ei sitten uni tullut sen jälkeen silmään millään.

Loma, mitä se on? Jotain syötävää? :woot: Kiva että jotkut pääsevät nauttimaan lomasta. :) Perheyrityksen kiroja, kesällä vietin puolikkaan kesälomapäivän osallistuen lapsen kanssa lastenkonserttiin. Seuraava "loma" on sitten syksyllä kun äitiyslomasijaisuuteni päättyy. :)

Toinen ananas tulee tiensä päähän tänään. :p

Muokattu viimeksi:
Takaisin