Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Hei kanssa-letroilijat! Onko muilla tehny itkuherkkyyttä? Mä oon nyt ihan sekaisin nimittäin :D

Hileinen kp 4 letrokierto 2.

Hileinen, mulla oli mielialat sekaisin viime kierrossa. Tämä kierto on tuntunut aika normaalilta. Paitsi kun nyt mietin pääsi kerran itkut ennen ovista :D

Maka, vasta oviksen jälkeen maistan. :)

Meritähti, ootko kokeillut greippimehua? Vaikuttaako se vuotojen pituuteen?

Jos vuotopäivien määrä kertoo limiksestä, niin mulla oli viime kierrossa varmaan superpaksu, koska vielä tänään tuli pyyhkiessä verta ja tänään siis on kp 7.

Murkku, join joskus aikoja sitten greippimehuu pari kiertoo mut en kyl kovin kummosta vaikutusta huomannut :)

Sulla on kyllä aikamoisen pitkään nyt vuodellu :o

Murkku mulla normi menkkojen kesto on juurikin 7-8 päivää ja niidenkin jälkeen saattaa tuhruttaa hieman. Eli juurikin ilmeisesti kertoo paksusta limiksestä!

Kiitos teille vastauksista mun hankinta kysymykseen. Mä olen myös ehdottomasti sitä mieltä että kannattaa säästää mutta meillä tämä talonrakennus sitoo varat aika tehokkaasti.
Mutta ehkä nyt voin hyvällä omalla tunnolla laittaa vähän korvamerkittyä sivuun vauvaan liittyen.

Larissa, hui kun pysäytti tuo sun endo-kommentti. Se tästä nyt vielä puuttuis! :o tänään ei ole mitään oikein tuntunut.

Tänään oli sameaa mutta hyvin juoksevaa valkkaria ja o - testi oli tosi hailea viiva.

Mun menkat on aina 3 kunnon vuotopäivää ja 2 tuhru päivää. Vähän riippuu alkaako menkat illalla, yöllä vai aamulla. Ja Gyne on sanonut joka kerta et on ollu ok.

Mä oon ihan uskomattoman tulisia hiilillä iiveeäffäläisten puolesta! Eilen ja tänää tullu töissä koko ajan mieleen enkä jaksais yhtään oottaa testi päiviä! :D Beislalla oli sunnuntaina, mites muilla? Vitsi kun on harva pää :(

Mulla on aina ultrissa ollu paksu limis, vuotoa 4-5 päivää. Näistä ekat kaksi tooooooosi runsaasti, sitten hiipuu. Tuhrua ennen menkkoja 2-4 päivää. Gyne ei sanonut olevan syy-yhteyttä välttämättä vuotomäärään, vaan enemmänkin vaikuttaa kuulemma geneettiset hyytymistekijät ym.

minni, mitkä vkot sulla on sit ma! Mä olin kans esikoisen kanssa niin epäuskoinen että 5v yrityksen jälkeen siellä muka joku pysyis niin käytiin ar ultra ja uudelleen 9+(jotain) kun tultiin reissusta. oli pakko päästä samantien uudestaan näkemään tilanne. Minulla se paniikki ei helpottanut koko aikana ja "onneksi" pääsin muista syistä käymään ylimääräisessä ultrissa, muistaakseni 6 krt koko aikana kun normi on se 2.

On. Täällä tänään kp28/28-30 ja aamulla puhdas nega. Yk8 käynnistyy ke tai to! Punaviini suositukset laitettu muistiin. Mietin tässä et pitäiskö käydä yksityisellä gynellä ja kysyä tukea ovikseen. Minä kun en joka kierto ovuloi vaikka kierto on säännöllinen.

Meritähti, mulla vehnänalkioöljy vaikutti limikseen positiivisesti :) Ihan ultrassa on todettu ero!

Ilpuri, anteeksi en tarkoittanut pelotella! Se oli vaan sellainen huomio omista kokemuksista. Ei se sulla mitään tarkoita :grin

Minni, eli vajaan viikon päästä pääset taas pikkuisen näkemään <3

Pipanat, pahoittelut negasta :sad001 kannattaahan se kysellä apua ovulaatioon jos et joka kierrossa itsekseen ovuloi!

Larissa, joo ei :) mut realistista on et voihan sitäkin olla. Mutta kyllä nyt tässä kohtaa ajattelen ei. Voi olla että vaan ovis enteilee tavallista enemmän. Mulla on jotenkin odotukset tän kierron suhteen melko korkealla joten voipi olla et kroppa reagoi siihen :)

Mitä dolcetille kuuluu?

Larissa ja maka81 : tuo gato negro voisi viitata hedelmällisyyteen kun kuulostaa samalle kuin Linnea negra :D hah minä ja mun aivot!

Yellow tail on kyllä hyvää :D sellasta mummon marja mehua.

Pipanat, pahoittelut negasta :(

Tosta vuotelusta, tosiaan aiemmin ei ihan näin monena päivänä oo tiputellut. Mut kerta se on ensimmäinenkin.

Tänään alan ovista metsästämään. Nyt teen sen liuskoilla, koska se digihän viime kierrossa näytti kokoajan negaa, vaikka liuska näytti plussaa. Yksi digitikku on vielä kaapissa, katson saanko sen hymyilevän naaman samana päivänä kun liuska näyttää plussaa. :)

Mukavaa keskiviikkoa kaikille! :)

Muurahainen kp 8/27, yk 25

Pipanat tykkäys ultra kommentille ei negalle!
Ja tosiaan maanantaina on 8+5 viikot. Mä lupasin miehelle, että rauhoitun ton ultran jälkeen koska sittenhän on enään 3 vk taas seuraavaan ja luultavasti ennen sitä saan kuunneltua sydänääniä! Mietin vaan, että jos nyt on jotain käynyt niin en ainakaan joudu kantamaan kuollutta sikiötä niin kauaa kun menen nyt ultraan enkä odota viikolle 12! Hyi mikä ajatus, mutta niin totta...

Larissa jep! Toivottavasti vielä elävänä!

Muokattu viimeksi:
Minni, ihana polskiva pikkuinen sieltä löytyy :)

Lucky, mulla tuli eilen ihan sama linea negra mielleyhtymä :D

Hitto tekisi mieli hakea tuota yellow tailia ja jättää "mustan kissan pissa" kaappiin :D

Napaa: Fertility friend väittää että olisin ovuloinut O+ päivänä ja että tänään olisi dpo 3. Minun mielestä nyt on dpo 2, mutta aloitan luget ja lopetan kiertopäivien ja dpo:n laskemisen. :D Hälytys vaan puhelimeen että milloin pitää testata ja lopettaa luget ;)

Noista viineistä, juotteko kylmänä vai huoneenlämpöisenä? Kun itse opettelin juomaan viinejä join ne kylmänä,eivät maistuneet niin voimakkaille. Nykyisin,kun juon viinin niin tuuletan sitä n.1tunnin huoneenlämmössä(eli korkki auki) että enimmät taniinit haihtuu(ei tule päänsärkyä) ja viininmaku tulee hyvin esille. Suosittelen jonkun hyvän lihan kanssa viiniä maistelemaan. Itse suosin Chileläisiä ja joskus löysin jonkun viinin mikä oli kun olisi juonut jotain mummon mansikkamehua :p
Sunrise cabernet(Chile) ,jp chenet merlot (Ranska) ,pato amado (Pullossa Kaj stenvallin ankka) nuo on ollut ruokaviineinä hyviä :)

Soma, itse juon vähän huoneenlämpöä kylmempänä. Noista mainitsemistasi jp Chenet ja "Aku ankka" eivät olleet mun makuun :D mietin että jos ostaisin tänään sitä yellow tailia ja jos/kun sitä jää yli niin voisin käyttää sitä ruuanlaittoon... Joku ihana haudutettu liha? :P

Lapsi löysi illalla omista keittiöleikeistään meidän vanhan kuumemittarin, jonka MÄ luulin hukanneeni... :D Tosin oviksen mittaamiseen ei taida olla enää iloa. Tosin ruumiinlämpö oli täysin normaali, ei kohonnut. Jäikö se oviksen jälkeen kohonneeksi vai laskiko?

Meritähti, toivottavasti kutsu tulisi pian ja saisitte jotain selville.

Hileinen, en ole huomannut itkuherkkyyttä sen enempää letrokierroissa kuin muuten on ollut.

Ilpuri, kiva kun jännäätte. :grin Mulla on nyt niin rento olo, että tuskin testaan ennen virallista päivää. Muistin ensin että meidän vieraat tulee lauantaina, mutta nehän tulee vasta sunnuntaina eli ei mitään syytä testata etukäteen. :p

Pipanat, ehkä gynekäynnistä olisi hyötyä, suosittelen käymään. Pahoittelut negasta. :sad001

muurahainen, tsemppiä oviksen metsästykseen!

Larissa, en usko että viini kestää mitenkään kuukautta. Viikon kestää hyvinkin ainakin punaviini, tosin jopa punkku kannattaa laittaa säilytykseen jääkaappiin, säilyy paremmin. Se pitää vain ottaa ajoissa lämpenemään jos ei halua jääkaappikylmänä juoda. Olennaista on ilmakosketus, se pilaa viinin. Kestävyyttä voi parantaa esim. jos on alunperin ollut kokonainen pullo, kaatamalla se tyhjään puolikkaaseen (kierrekorkilliseen) pulloon. Meillä on yksi säästössä aina tätä varten. Hanapakkaus tosin voi pysyä hyvänä useammankin viikon, kun siihen ei pääse uutta ilmaa, mutta se nyt on vielä isompi.
Jos sun GatoNegro on vielä avaamaton, sen voi tosiaan käyttää ruuanlaittoon tai säästää vaikka kesään ja tehdä sangriaa. Me ostetaan välillä ruuanlaittoon puolikas pullo halpaa valkkaria, ja mitä ei heti käytetä, pakastetaan jääpalamuotteihin. Siitä on helppo ottaa muutama palanen vaikka kastiketta tai risottoa varten. Eli jos koko pullo on liikaa haudutettuun lihaan, pistä loppu pakkaseen. En ehkä joisi sitä enää suoraan, mutta ruuanlaittoon kelpaa hyvin.

Soma, itse asiassa jos haluaa tuulettaa viiniä, korkin aukaisu on todella hidas keino koska täyden pullon kanssa vain todella pieni osa on kosketuksissa ilman kanssa. Jos ei ole karahvia tai muuta, voi kaataa viiniä laseihin niin se tuulettuu nopeammin. :)

diabolicat, jos ei mittari ole rikki niin ehkä sitä voi vielä käyttää?

Beisla, niin siis se, jonka luulin hukanneeni, on ehjä ja löytyi lapsen leikeistä. Koska se on ollut joulukuusta lähtien hukassa, ostin siis lauantaina uuden -> hajosi sunnuntaiyöllä ja jonka tilalle saan uuden. Mutta siis mittasin aamulla lämmöt tuolla vanhalla mittarilla ja sen perusteella siis mulla oli normilämpö, eikä oviksen tekemää lämmönnousua ainakaan siinä näkynyt.

Takaisin