Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Kirppu, nyt on pakko kysäistä (jo toisen kerran) että onkohan tämä kuitenkaan ihan vielä oikea ryhmä sinun tulla keskustelemaan, jos olet vasta marraskuussa kierukan ottanut pois?
Tässä ryhmässä kuitenkin on tuo 6kk yritystausta raja ollut. Ihan vain juuri sen takia, että me jotkut olemme jo saaneet USEAMMAN VUODEN yrittää tässä ilman tulosta, niin sattuu aika paljon lukea, kun jotkut onnekkaat raskautuvat meitä muita helpommin.
Ja ei siis millään pahalla, toivon todellakin että plussan pian saat ja pidempään et joudu yrittämään.

Ilpuri mä olen taas kerännyt pieniä vaatteita tuollaisen prismakassillisen jo aikoja sitten :D Lähinnä kaverilta saatuja jotka olivat menossa kirppikselle. Valitsin parhaat päältä ja ajattelin, että meille jumankekka tulee lapsi ja ne saa käyttäjän keinolla millä hyvänsä! Sitten olen myös ostanut esim me&i kutsuilta pari ihanaa vaatetta "kummilapsille" ja oho ne olikin pieniä niille joten pakko oli pitää itse ;)

Muurahainen: aij,luulin että näihin keskusteluihin saa osallistua jokatapauksessa mutta mäpä sitte pudottaudun tästä ryhmästä pois. Plussatuulia kaikille jokatapauksessa.

Kirppu, mä en yleensä puutu näihin mutta meidän "ylläpijätä:D "-murkku ei tarkoittanut todellakaan pahalla. Mutta hän on oikeassa. "Sääntö" lukee tuolla ihan ekassa viestissä.
Sulla on yritystä vasta muutama kuukausi takana ja ne varmasti tuntuvat pitkiltä mutta tälleen kun on jo 2 vuoden lapsettomuus takana ja yk 25 menossa muutaman kuukauden yritys tuntuu todella absurdilta.
Itse en voi IKINÄ esim käydä kattoo tuota raskaaksi - ryhmää koska mun sympatiasta ei riitä viesteihin "voi hitto kun on maha kipeä ja paha olo. No nytpä ne menkat kyllä varmaan alkaa dpo13 (säälittävään, säälinhakutyyliin)(en tarkoita että sä tekisit niin, puhun heistä) oho, plussa tuli 1 ekasta kierrosta"

Sunkin oireet kuulostaa niin hyvältä että varmasti pian pääse odottajiin :)

Moi.
Vastaan tuohon tavaran keräämiskysymykseen.
Olen ostanut itselleni yhden ihanan pikkubodyn talteen tulevaisuutta varten
Ja "koristeeksi" disneyn dumbo vetolelun kun oli poistomyynnissä. En voinut niin hienoa jättää kauppaan (Disneyn klassikkofanina)
Muuten olen tyytynyt kaupassa hypistelyyn ja kummilapsille ostamiseen. onneksi.

Hileinen, toivottavasti ultrassa tulee hyviä uutisia ja pääsette inssiin.

Kirppu, kaikkea hyvää teidän yritykseen! Noista pupuiluista, eihän siihen periaatteessa tarvita kuin yksi onnekas kerta.

kaakao, harmi jos koko jonotusaika pitää mennä luomuna, onhan se pitkä odotus. Höh miten sun tuhru sekoilee noin, tosi ärsyttävää. Itse odotan jännityksellä pysyykö tuhru nyt poissa kun on luget käytössä.

WMama, pahoittelut runsaasta vuodosta, mutta jos jotain positiivista hakee niin varmaan on limakalvo ollut ainakin tarpeeksi paksu.

Ilpuri, toivotaan sulle oikein megaovista, ja ihanaa kun sun mieskin on innostunut. :)
Noista hankinnoista ja rahan säästämisestä, mun mielestä rahan säästäminen ylipäätään on aina järkevää. Jopa työttömänä tai opiskelijana laitoin osan pienistä tuloistani aina säästöön, eihän sitä tiedä mitä tulee eteen. Harvoin olen tosin "korvamerkinnyt" rahaa. Paitsi että sukulaisilta saamiani ja aina säästämiäni lahjarahoja kutsuin jo vuosia ennen vaimon tapaamista lapsisäästötiliksi. Kun oli jo silloin selvää että hyvin todennäköisesti klinikalle joudun ja se maksaa tuhansia euroja. Halusin, ettei sitten tarvitse vasta aloittaa säästämistä kun mieli tekisi yrittää lasta. Ja usein rahalle käyttöä löytyy, jos ei alkuperäiseen säästötarkoitukseen niin johonkin muualle.
Lapsen tarvikkeita meillä on kaapissa tasan kaksi: minä ja vaimo teimme molemmat yhden käsityön, silloin yrityksen alussa kun olimme vielä innostuneita ja toiveikkaita. Nyt ei ole tullut mieleenkään tehdä lisää. Pari-kolme kertaa tässä reilun vuoden aikana ollaan käyty lapsitarvikeliikkeessä. Viimeksi siinä letrokierrossa kun tuli välivuotoa joka vaikutti kiinnittymisvuodolta. Mitään ei tosin ostettu, mutta vähän harmitti jälkeenpäin että piti edes käydä liikkeessä.

On. Ei edelleenkään mitään oireita. Tai no rintojen arkuus, mutta sen voi nyt laittaa vaikka kuinka monen eri lääkkeen piikkiin, ja ajoittaiset kovatkin menkkakrampit, ja vähintään joka toisessa kierrossa on ollut "outoja" kramppeja eli niiden varaan en laske yhtään mitään. Lauantaina menee vikat luget, testaan joko la tai su.

Beisla, uskon että luget pitää tuhrun poissa ja se jää pois jo siitä syystä että pian plussaat ;) jännää! Eihän tässä malta odottaa viikonloppuun :D ps. Luget aiheuttaa tissikipua.

Ninukki, mitäs sinne kuuluu? :)

Entäs Dolcetti? Häntä ei ole näkynyt täällä moneen päivään! :O

Napaa: Täällä on lämpö pienessä nousussa eli olisikohan dpo 1. :)

Mies on tosi hellyttävä tämän mun uuden endo-ruokavalion kanssa :') kovasti tukee, käy kaupassa etsimässä sopivaa syötävää ja laittaa ruokaa :) yksi ilta tulin kotiin niin oli jääkaappi ladattu täyteen ja pöydässä odotti gluteeniton lohipasta :P

Larissa kp 12, dpo 1(?), letro-kierto 2, yk 20(?)

Muokattu viimeksi:
Larissa: toivottavasti letro kierto tuottaisi tulosta! Jännät päivät menossa :)
Beislalle tsemppiä ja plussatuulia testiin!
Hileiselle tsemppiä inseminaatioon!

On: Oireita löytyy vaikka kuinka, tai sitten olen liian tutkaileva tai johtuu ihan muusta. Löytyy mm. Palelua, väsymystä, ilta/aamu nuhaa, ja vatsa on hassu. Noh näähän voi johtua vaikka mistä muusta asiasta :D tissejä tullu hiplattua, josko ois turvonnut mut ei ainakaan vielä.
Nyt vasta noin viikko oviksesta ja viikko menkkoihin. Tänään testi oli nega. Tämä kierto on siis km kierrosta seuraava. Pikkuhiljaa alkaa ajatukset kallistumaan takaisin naistenklinikan suuntaan, jos sieltä saisi tukihoitoa tähän. Suunnittelukäynti olisi seuraava askel meidän hoidoissa, mutta ehkä vielä odotellaan sinne menoa pari kuukautta, jos kroppa vielä sekaisin km: stä..

Riiaba, toivotaan tietty mutta liikaa en uskalla toivoa ja pettyä taas. Ja aika aikaisin testasit eli ehtii se plussaksi vielä muuttua ;)

Beisla: Mä en tiennytkään et suuri vuoto voisi liittyä paksuun limakalvoon. Se oliskin positiivista jos olisi ollut :) hyvä kun kerroit.
En vain uskalla mennä mihinkään kun kokoajan hulahtaa kunnolla :D ei tartte vesijumppaan mennä tällä viikolla.

Mulla menossa yk7 ja koen et oon vasta vähän aikaa yrittänyt. Enkä koe et mulla oikeutta valittaa etten vielä ole plussannut/raskaus jatkunut. Kyllä suu pysyy kiinni kun ajattelen tämän ryhmän pisimpiä jäseniä ja heidän taivaltaan :/

WM kp2/36 yk7

RiiaBa, ajan saaminen voi välillä kestää pitkäänkin, joten voihan sinne klinikalle soittaa ja kysellä aikataulusta. On mahdollista, että odottelua seuraa joka tapauksessa.

WM, kyllähän kuukautisvuodon runsauteen vaikuttaa useampi asia, mutta jos on todella ohuet limakalvot, niin ei kai ole paljon mitä vuotaa poiskaan. Ja vastaavasti onhan sen paksun pakko poistua jotenkin. Ainakin sanotaan, että jos menkat kestävät vain 1-2 päivää ja vuoto ei ole hyvin runsasta, limakalvo todennäköisesti ei ole tarpeeksi paksu. Mulla on aika runsaat menkat ja aina ultrassa todettu limakalvon olevan hyvä.
Mäkin tulin tähän ryhmään heti kun 6kk täyttyi. Tuntui se pitkältä ajalta silloin, mutta saa tosiaan perspektiiviä kun katselee paljon pidempään yrittäneitä. Nyt yrityksen alusta taitaa olla vuosi ja kolme kuukautta.

Beisla, mulla on myös aina ultrissa ollut hyvä limakalvo, mutta silti menkat ei ole ikinä kovin runsaat ja kestää vain 2-3 pv. Toisaalta mulla se loppu kierron tuhru varmaan verottaa menkkoja...?

Onnea Muskalle. :)

Oon käynyt lueskelemassa päivittäin mutta kommentointi jäänyt kokonaan.. mulla otti melkosesti luonnon päälle kun menkat alkoi.. apea mieli yhä vaikka menossa jo kp 20. Ovulaatiokin odotuttaa itseäön mutta toisaalta hyvä jos kierto palaa normaaliin eli 50-54 päivään. Lyhyemmällä kierrolla mun kroppa ei näemmä toimi.. sen huomas edellisen keskenmenonkin jälkeen.. välivuotoja on taas.. sekin tympäsee..

Yritän myöhemmin perehtyä paremmin teidän muiden kuulumisiin.. nyt lopuu aika kun tunti alkaa

Ylilääkäri oli torpannut lähetteen tayssiin. Nyt omalääkäri koittaa saada mulle maksaria gynelle. Ihana lääkäri kun se aina jaksaa taistella mun asioiden puolesta <3
Itse ajattelen nyt katson päivä kerrallaan ja kesällä on jo vähän infoa itselläkin miten kierrot käyttäytyy.
Sen olemme päättäneet et vuosien yrittämiseen ei lähdetä. Meillä kuitenkin on jo kaksi ihanaa lasta ja niistä olen kiitollinen joka päivä. Nekin meille riittävät jos näin on tarkoitettu :)

WM kp2

Mä ajattelin että voisin käydä kurkkaan jotain plussanneiden ryhmää..jos uskallan... Jotenkin vähän huono omatunto ku plussasin vaikka täällä tosiaan monta esikoistaan toivovaa ja liian kauan yrittänyttä. Tekis niin mieli auttaa ja vaikka taikoa jos osais...

Itse en osaa sanoa mikä johti plussaan (olo vielä epätodellinen) mutta uutta mitä tässä kierrossa oli Larissan ja oliko Minnin neuvoja punkusta yms. Ja myös se etten edellisen oudon kierron jälkeen enää uskonu onnistumiseen ja en "tosissani" yrittänyt. Ja lekurin määräämät letrot oli mielessä et sit seur kierrossa yritetään taas.

Toivon että tähän kuuhun tulee vielä plussia, ei voi yhteen jäädä.

Ja jos meen sinne plussanneihin käyn kaiketi moikkaamassa täällä, sen verran kiinnostaa ketkä plussaa seuraavaksi ja kuinka ivf ssä käy.

Ilpuri musta myös rahan säästäminen on järkevää. Jotain käyttöä varmasti löytyy.

Wm kyllä tosiaan paksu limis vuotaa runsaammin, näin sanoi gyne. Mulla on siis säännöllinen 40 pv kierto ja vuodan kun seula koska limis ehtii niin pitkässä kierrossa paksuksi.

Muska kyllä vahva usko siihen punkkuun ;) Eipä siitä kellekkään ainakaan haittaa ole! Itse uskalsin lasketun ajan ryhmään vasta varhaisultan jälkeen.

Jotenkin nuo lasketunajan ryhmät ei tunnu ollenkaan omalta. Tämä ryhmä on niin paljon tärkeämpi, etten malta pysyä poissa täältä! :(

Muokattu viimeksi:
Takaisin