Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Voi että minäkin jännään Beislan siirtoa, vaikka siitä ne piinapäivät vasta alkaa. :)

Ninukki ihan mahtavaa että kaksi hyvää alkiota odottaa teitä. Teidätkö vielä antaako lääkäri luvan siirtää molemmat?

Ninukki, onnea loistavista uutisista ja tsemppiä siirtoon :)

Murkku, jes hyvä että saat clomit :)

Jennie, tärppionnea! Harmi että clomit tuntuu ohentavan limistä :/

Riiaba, jos O+ tuli sunnuntaina niin eiköhän se ovis ollut viimeistään eilen :)

Nenna, mitäs sinne kuuluu? Kuinka olet jaksellut? :)

Soma, samaa voisi sinultakin kysellä kuin Nennalta :)

Ninukki, aivan mahtavia uutisia, onnea!! Tsemppiä siirtoon :)

Murkku, hyvä ett saat clomit kohta! Toki parempi ois jos plussa kerkeis tulee ennen clomeja ;)

Riiaba, samaa sanoisin ku Larissa, eli eiköhän ovis ole ollut eilen tai maanantaina. Hyvä kun tallettelut on kohdillaan :)

Larissa, oikein hyvää kuuluu tänne, kiitos kysymästä! Pahoinvointi ja sen myötä jatkuvat oksentelut loppuivat ku seinään melkein viikko sitten, enää pelkkää aamuoksentelua.
Odottelen että laskisi turvotukset, en tosin tiedä kerkeskö parin kuukauden oksentelut tekemään sen verran pahaa jälkeä kroppaan että laskeeko nää turvotukset enää edes ennenku maha ja kroppa muutenkin alkaa luonnostaan pyöristymään :S

Nenna rv13+0

Pikakommentti, tosi hyvältä kuulostaa ninukki, loistavia uutisia! Joko saitte tietää, suostuvatko siirtämään molemmat alkiot?

Meillä meni siirto hyvin. Yksi viisipäiväinen siirrettiin nyt, toinen meni pakkaseen. Vielä jäi viisi hitaampaa, jotka saavat kasvaa huomiseen. Luultavasti saadaan edes jokin niistä pakkaseen. Maanantainahan tilanne oli 6 aikataulussa ja kolme hitaampaa, eli kaksi niistä on jäänyt matkasta. Soittavat huomenaamuna loppujen alkioiden tilanteesta.

Virallinen testipäivä on ensi viikon sunnuntai.

Beisla, iiiiks miten jännää! Meinaatko ottaa varaslähdön testaukseen vai oottaa kiltisti? ;)

Nenna, hyvä että pahoinvointi loppui! :) ikävää että on turvotusta, mutta se kai kuuluu asiaan..? Onko jo maha alkanut muuttua vauvamasuksi?

Kiitos kaikille tsempeistä, jotenkin ihan uskomatonta että tähän asti mennyt näin hyvin vaikka lähtökohtaisesti näytti heikolta :) vielä en tiedä siirretäänkö molemmat vai vaan parempi alkio, täytyy siitä neuvotella huomenna.

Beislalle pidän täällä peukkuja että plussaat!!

PikkuMinski, ihan p*rseestä uus kierto... Suuret pahoittelut. :( Mutta uudessa kierrossa taas uusi mahdollisuus!! Jospa se olis the kierto.

Mymmelisti, höhläää, negat on aina niin masentavia. Mutta tuliko täti? Ei tarttis laisinkaan tulla!! Plussatuulia sinnekin!

Murkku, eikä! Ihan tyhmä kp1. Sikamaista suorastaan. Uskon kuitenkin että tälle keväälle saadaan hedelmällinen aalto, sinä olet siinä mukana! +++++++++++

Kaakao, jännääääää! Hyvän kuuloisia oireita. Testiä jo. :) Ei malta odottaa. :)

Hileinen, tuhrut pois. Ei mitään vuotoja sinne. Hus pois! Plussa tilalle.

Beisla, ihan mahtavaa! Nyt vaan jännäämään. Oot raskaana! :) Sitten vaan pikkuinen lujasti kiinni. Hop!

Ninukki, upeita uutisia teilläkin. Sitten vain raskautumaan. :)

Suuret plussatuulet koko väelle ja pitkää pinnaa. Eikä luovuta toivosta! ++++++++++++ Aina on mahdollisuus.

Kevät on luonnossakin hedelmällistä aikaa, miksei ihmisilläkin? :) <3

Maggie rv 11+6 <3

tsemppiä beisla inshaAllah pysyy laskettuun aikaan asti :) juu täs maas ois tarvetta kunnon terveydenhuollolle, osa tietääki millast oli mun odotusaika tytöst... kun vaa vois saada lahjotuksena vaik sykelukeman näyttävän kotidoplerin millä kuunnella ni pääsis silläki alkuun. täs maas ku laki estää ulkomailt oston netissä, rahan lähettämisen eli meil tli siis äipän kohal seinä vastaan vaikka raha on euroina mut ei pystytä lähettää ja pitäs löytää ulkomaalanen joka lähettää tai suomalaine joka tulos tunisiaan ni annettas sille raha jos se eka antas mun äipälle 150€ että mun äiti sais ruokaa ostettua ku sil meni lääkkeist omavastuun kans kiitettäväst rahaa ku kilppari ja epilepsialääkkeet joutu ostaan.

ninukki ihania uutisia inshaAllah sinne tulee syysvauva kans :)

Maggie, ei ole täti vieläkään tullut :O oon koko päivän juossu vessassa ku on semmonen olo ollut, mutta ei mitää. Ei kyllä oo kipujakaan.. Hmm.. Kyllähän ne vielä kerkee. Luulen et kierto pysyy siis 30 päivässä niinkun aina.

Kp 30/30 dpo 14-16 yk42-2
Alkais jo uus kierto.

Tänää ollu kyllä ihan hyvä fiilis! Tekis mieli lähtee shoppailemaan!! :D

Hassua kuinka sitä voikaan jännätä teidän puolesta Beisla ja Ninukki! Oliko se teillä Ninukki, ettette laita pakkaseen odottamaan vaan olette julkiselle jonossa?! Sekoitanko johonkin toiseen..? Sehän olisi hyvä syy laittaa molemmat alkiot, ettei toinen hyvä mene turhaan hukkaan :rolleyes: Onko teillä kummallakaan lääkkeitä kiinnittymisen tueksi?

Mymmelisti pissithän vaikka huomenna tikkuun, kun ei kerta menkkaoireitakaan vielä ole? ;)

Beisla, mahtavaa nyt vaan toivotaan kovasti että pieni tarraa lujasti kiinni ja pääset iiks ihan kohta jo plussaamaan!! :)

Larissa, melkeestään olisi jo alkuraskauden turvotusten pitänyt hävitä, mutta oksenteluhan turvottaa pahasti. Tää maha(reppu) on ainki vaan turvotuksesta johtuva vieläkin, saas nähdä kerkeenkö tosiaan saavuttamaan ollenkaan normaalia olotilaa ennen vauvamasua. Mutta elämä on, eikä siihen juuri itse voi vaikuttaa :)

Larissa täällä voidaan melko paksusti kirjaimellisesti :D Nyt on alkanut turvotusta tulemaan reilusti ja painoa on viikossa kertynyt n.1,2kg :/ Terkka oli sitä mieltä,että ei ole raskausmyrkytystä. Siihen viittaavia oireita on mulla nuo turvotukset,nopea painon nousu ,voimakas väsymys (yli 12h yöunet) ja todella kovaa päänsärkyä ollut,joka ei helpota särkylääkkeellä.
Vauva liikkuu kovasti ja porautuu ihan selvästi lähtökuoppiin,vihlasuista päätellen. Saa nähdä kuinka tämä loppuraskaus nyt menee,mutta en jaksa välittää vaivoista sisulla eteenpäin :gen014 Vielä olis 7viikkoa jäljellä h-hetkeen:nailbiting::woot:

Mahtavaa Beisla että siirto meni hyvin! Millanen operaatio se siirto on?
Ninukille kans tsemppiä siirtoon! Jännää on kyllä teidän puolesta ☺

Hei kaikille, täällä uusi ilmoittautuu mukaan. Pari kertaa kirjoittelin tuonne toiseen viestiketjuun ja sieltä vinkattiin tänne, tää vaikuttaa hyvältä :joyful:
Jos vähän taustaa kertoisin ja tän hetkistä tilannetta mikä meillä on.
Oon kohta 38v ja mies on 35v, viis vuotta ollaan oltu naimisissa ja niistä 4.5 vuotta yrittämistä. Välillä yritetty tosi tiukasti ja välillä tjot - meiningillä, ei pää muuten kestä. Miehellä on neljä lasta ennestään ja mä odotan innolla että saisin sen ensimmäisen edes. 11/02 sain spontaanin keskenmenon, 10/12 oli kemiallinen raskaus ja ilman sitä epäilisin jo ettei meijän kemiat käy yhteen miehen kanssa. Pari vuotta sitten olin hoidoissa kunnallisessa puolella ja mulle tehtiin munatorvi ultra/ aukiolotutkimus, en muista oikeeta nimee. Sen jälkeen piti odottaa puol vuotta ja sitten ottaa uudestaan yhteyttä, mutta se jäi erinäisten asioiden takia. Otin uudestaan yhteyttä sinne joku aika sitten ja eilen oli aika sinne. Se lääkäri oli tosi ihana ja otti mun ongelmat tosissaan. Mä vaan hämmennyin siellä kun olin omassa pienessä päässä miettinyt miten asiat sujuu ja ne ei mennytkään niin. Mulle tehtiin ultra ja kaikki oli hyvin, munasarjoista sano sen verran että ne on aika pienet. Mulle määrättiin liuta labroja, ja ne pitää tehä kierron kolmantena päivänä, niin siinä lääkäri kysy missä vaiheessa mun kierto on, sanoin että tänään tai huomenna alkaa menkat , Lääkäri sanoi että ultrassa näkyi ettei viikkoon tai kahteen vielä ala, koska limakalvo oli kuulemma kolmikertoksinen.... Sanoin että mulla on säännöllinen kierto, että ihmetyttää miks se venyis viikolla kun en oo raskaanakaan. Ja oikeassa olin,menkat alko tänä aamuna. Mutta tuo ei ollu se mikä mua eniten hämmentää, vaan lääkäri sanoi että hän tekee meille lähetteen yksityiselle hedelmöitysklinikalle. Mä luulin että ensin kokeillaan imseminaatiota. Älkää käsittäkö väärin,että oisin kiittämätön, mutta kaikki menee mun kohalla vaikeimman kautta. Pitäis päättää mihin kaupunkiin sen lähetteen haluan ja oon miettinyt mitä ne lääkkeet maksaa ja miten tää kaikki menee. ... Ollaan kumpikin miehen kanssa vähän pihalla tän asian tiimoilta ja pitää saada vähän jäsennellä tätä asiaa ja mukautua tilanteeseen. Unohdin tuohon aiempaan laittaa että mulla on fibro ja kilpirauhasen vajaatoiminta.

Joku kirjoitti aikaisemmin, että sitä on niin tottunut jo negaan ja ei osaa ajatella että joskus tuleekin se plussa. Voin niin samaistua tuohon tunteeseen. En tiiä miks mutta nyt luulin ja eläytyminen toiveita plussasta ja voitte uskoo mikä se pudotus on kun Täti kurvaa paikalle.
Mutta yritetään kaikki mennä positiivisella mielellä eteenpäin :)
Birita kp1 ( anteeks tää vuodatus tänne )

Birita. Kuulostaa aivan samalta kuin meidän hoitoon pääsy. Valittavana oli kahden yksityisen klinikan väliltä, joko Lappeenranta tai Jyväskylä. Lääkäri sanoi heti, että inseminaatiosta tuskin on meille apua. Ensikäynti oli heti, kun saatiin aika klinikalta ja punktio seuraavaan kiertoon. Olen aika onnellinen, että hoitoon pääsy ei silloin pitkittynyt. Meidän pipettipoika on nyt neljän kuukauden ikäinen.

Muoks. Päädyimme Lappeenrannan Felicitakseen, jossa lääkärit ja hoitajat olivat aivan ihania. Erittäin ammattititoisia ja empatiakykyisiä, (se on minusta tärkeää näissä hommissa). Omasta puolestani suosittelen Lappeenrantaa, mutta olen kuullut, että Jyväskylä on ihan yhtä hyvä vaihtoehto.

Muokattu viimeksi:
Takaisin